تبلیغات آنلاین با گوگل ادز یکی از موثرترین راه ها برای به دست آوردن مشتریان جدید و رشد کسب و کارتان است. با این حال، قبل از این که شروع کنید، باید بدانید که گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند. حتماً باید بدانید که چطور به طور موثر استفاده می‌شود تا بازده سرمایه گذاری از هزینه تبلیغات خود را به حداکثر برسانید و حتی الامکان از اشتباه پیشگیری کنید.

گوگل ادز چیست؟

در جواب این سوال که گوگل ادز چیست گوگل ادز (Google Ads) یک پلتفرم تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک است که گوگل آن را مدیریت می کند. همچنین بزرگترین و پرکاربردترین شبکه تبلیغات آنلاین در جهان است و میلیون ها کسب و کار از گوگل ادز برای پیدا کردن مشتریان جدید و رسیدن به اهداف فروش، بازاریابی و درآمد خود استفاده می کنند. تبلیغ‌کنندگانی که Google Ads را انتخاب می‌کنند، می‌توانند کاربران را در چندین نتورک متفاوت هدف قرار دهند.

گوگل ادز چیست
گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

سرچ ادز:

در شبکه جستجو، تبلیغ کنندگان تبلیغات متنی ایجاد می کنند که کلمات کلیدی (عباراتی را که مردم در گوگل جستجو می کنند) هدف قرار می دهند. از این طریق، این فرصت فراهم می شود که زمانی در نتایج جستجو ظاهر می شوند، مشتریان  بالقوه بیشترین قصد را برای تعامل یا خرید با آنها داشته باشند. در حالی که این فقط یکی از انواع تبلیغات PPC است. سرچ ادز به عنوان جستجوی پولی (paid search) نیز شناخته می شود.

تبلیغات نمایشی:

شبکه های نمایش به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که در وبسایت هایی که بخشی از این شبکه هستند، تبلیغات بصری به سبک بنر قرار دهند. شبکه نمایش (Display Network) گوگل تقریباً 90 درصد از کاربران اینترنت جهانی را در اختیار دارد که مخاطبان بالقوه زیادی هستند. وقتی صحبت از جستجو در مقابل نمایش می شود، با هم که استفاده شوند بهترین ترکیب تبلیغاتی را شکل می دهند.

شاپینگ ادز:

وقتی مخاطبان عبارتی جستجو می‌کنند که نشان می دهد در حال خرید برای یک محصول خاص هستند، تبلیغات شاپینگ گوگل در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. آگهی ها حاوی اطلاعاتی در مورد محصول مانند رنگ، سایز، قیمت، فروشنده و تصویر محصول می باشد.

تبلیغ یوتیوب:

از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است، می توانید از گوگل ادز برای ایجاد ویدیو یا نمایش تبلیغاتی در ویدیوهای یوتیوب استفاده کنید. در راهنمای کامل ما برای تبلیغات یوتیوب بیشتر بخوانید.

هر نوع تبلیغات مجموعه ای از مزایای خاص خود را ارائه می دهد و می تواند به اهداف مختلفی کمک کند. حتی انواع کمپین‌ها وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که در چندین نتورک به طور همزمان تبلیغ کنید.

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟

چند مزیت استفاده از این سرویس:

نتایج سریع: در حالی که سئو برای هر کسب و کاری ضروری است، زمان می برد تا محتوای شما رتبه بندی شود. از طرف دیگر، تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) می تواند به محض اینکه کمپین شما شروع شد، اتفاق بیفتد و از همان ابتدا مشتری داشته باشد.

داده و اینسایت: داده هایی که ازکمپین های خود به دست می آورید می تواند کار شما را بهینه کند که با بودجه کمتر مشتری بیشتری داشته باشید. همچنین اینسایت ارزشمندی از مشتری در اختیارتان می گذارد.

بازدهی بالا: با روشی که گوگل ادز کار می‌کند، PPC یکی از بالاترین کانال های بازده بازگشت سرمایه برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان است. به ازای هر 1 دلار خرج شده به طور متوسط 2 دلار کسب درآمد خواهید داشت.

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

در این هفت قدم می توانید از گوگل ادز استفاده کنید:

1. پایه و اساس کارتان را مشخص کنید.

2. حساب گوگل ادز بسازید.

3. کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کنید.

4. کمپین مدنظرتان را بسازید.

5. تبلیغات خود را شروع کنید.

6. گزارش نتایج و عملکرد

7. بهینه سازی و تنظیم دوباره تبلیغات

1. پایه و اساس کارتان را مشخص کنید.

قبل از هر چیز، مطمئن شوید که درک درستی از مخاطبان هدف و اهداف کار رسیده اید.

اهداف

از تبلیغات گوگل برای چه چیزی استفاده می کنید؟ تجارت الکترونیک؟ برندسازی؟ انواع کمپینی که انتخاب می‌کنید و ساختار حسابتان به این بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد اهداف واقعی برای حساب Google Ads خود، این نوشته ها را بررسی کنید:

پی بردن به اهداف کمپین تبلیغات در گوگل

مخاطبین

توسعه پرسونای مخاطب بسیار ضروری است. مشتریان ایده آل شما چه می کنند؟ کجا این کار را انجام می دهند؟ چه زمانی فعالند؟ روی چه دستگاهی؟ سوالاتی هستند که بهتر است درباره مخاطب خود بدانید تا با هزینه کمتری مشتری بیشتری را جذب کسب و کار خود بکنید.

2. حساب گوگل ادز بسازید.

راه اندازی یک حساب Google Ads آسان است و فقط چند دقیقه طول می کشد.

شما می توانید حساب خود را با استفاده از یک حساب گوگل موجود بسازید، یا حتی می توانید یک حساب جدید به طور خاص برای کار با Google Ads ایجاد کنید. سپس، برخی از اصول اولیه را برای حساب خود، مانند لوکیشن، منطقه زمانی خود، مشخص کنید. در نهایت، جزئیات صورت حساب را تنظیم می‌کنید، و گوگل هر ماه می‌تواند دقیق از شما صورت‌حساب بگیرد.

3. کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

تبلیغ‌کنندگان از گوگل ادز با پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارشان استفاده می کنند تا تبلیغات آنها در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شود. روش‌های مختلفی برای انجام تحقیقات کلیدواژه PPC وجود دارد. همچنین می‌توانید از متخصصان ما در این زمینه کمک بگیرید.

به سادگی یک عبارت را سرچ کنید و فهرستی جامع از کلمات کلیدی به همراه میزان جستجو، داده هزینه ها به ازای هر کلیک و سطح رقابت ایجاد می‌شود.

4. کمپین مدنظرتان را بسازید.

هنگامی که حساب شما ایجاد شد و تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دادید، زمان ایجاد کمپین است. برای ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل خود، باید:

– نوع کمپین را انتخاب کنید.

– برنامه تبلیغات بچینید.

– مکان و زبان خود را انتخاب کنید.

– بودجه موردنظر را مشخص کنید.

– استراتژی مناسب با نوه کمپین را انتخاب کنید.

– کلمات کلیدی را اضافه کنید.

5. تبلیغ خود را شروع کنید.

نوشتن تبلیغات موثر برای گوگل یک کار چالش برانگیز است، زیرا فضای محدودی برای ایجاد یک پیام متقاعد کننده که منجر به خرید شود وجود دارد.

به طور کلی، یک عنوان خوب در گوگل ادز باید این ویژگی ها را داشته باشد:

– ارزش را منتقل کند.

– حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.

– از زبان آشنا برای مشتریانتان استفاده کنید.

– بتواند احساسات را برانگیزد.

– کال تو اکشن گیرایی داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید: چگونه متن تبلیغات موثری برای گوگل بنویسیم؟

6. گزارش عملکرد

مهم است که به طور منظم کمپین های خود را بررسی کنید تا بتوانید چیزی را که جواب بهتری می دهد پیدا و بهینه کنید و هرچه را که کارآمد نیست دیگر استفاده نکنید. معیارهای مهم PPC که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

هزینه هر کلیک

نرخ کلیک

نرخ تبدیل

هزینه به ازای هر اقدام ( هزینه به ازای هر تبدیل)

بسته به نوع و اهداف کمپین شما، ممکن است معیارهای دیگری نیز برای گزارش گیری وجود داشته باشد، اما اینها معیارهای اصلی هستند.

7. بهینه سازی، تست و تنظیم

یک کمپین تبلیغاتی عالی گوگل هرگز به پایان نمی رسد.  این پلتفرم همیشه در حال تغییر است و مشتریان شما هم تغییر می‌کنند، بنابراین باید همیشه تنظیمات مختلف، نسخه‌های تبلیغاتی و آفرها را بسنجید. نتایج را در کمپین های جدید پیاده کنید.

اگر به صفحه تبلیغ در گوگل ما سر بزنید می توانید هرچه سریع تر تبلیغات خود را در گوگل شروع کنید یا این که با کارشناسان ما برای مشاوره در این زمینه در تماس باشید.