آیا در نظر دارید تبلیغات آنلاین را بخشی از استراتژی بازاریابی خود کنید؟ کمپین های هوشمند گوگل ادز راه اندازی و اجرای تبلیغات شما را آسان می کند. با مطلب “چگونه تبلیغات گوگل موثر بنویسیم” همراه ما باشید.

بخشی از راه اندازی کمپین شما این است که تصمیم بگیرید در تبلیغات خود چه بگویید – و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. اگر تازه شروع کرده اید، انتخاب کلمات مناسب، استفاده از لحن مناسب و به اشتراک گذاری اطلاعات مناسب می تواند ترسناک باشد. خوشبختانه، کمپین های هوشمند بسیاری از حدس و گمان زدن ها را از نوشتن تبلیغات کم می کند.

بیشتر بخوانید: تبلیغات گوگل چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟

در این مطلب، یاد خواهید گرفت که چگونه نسخه تبلیغاتی خود را بنویسید، و چگونه تبلیغات گوگل موثر و خوبی داشته باشید.

نوشتن عنوان و توضیحات برای تبلیغات گوگل

هنگامی که از کمپین های هوشمند برای تبلیغ در گوگل خود استفاده می کنید، دو نوع «کپی» – یا بخش متنی – وجود دارد که باید بنویسید: سرفصل ها و توضیحات. هنگامی که شخصی برای کسب و کار شما یا محصولات و خدماتی مانند شما جستجو می کند، این بخش ها با هم در آگهی شما ظاهر می شوند.

نوشتن تیترهای جذاب

اولین چیزی که می نویسید سرفصل ها هستند. شما باید برای هر تبلیغ سه عنوان بنویسید که با هم در بالای آگهی شما، بالای پیوند به وب سایت شما ظاهر می شود.

سرفصل ها به گونه ای طراحی شده اند که کوتاه، تند، و برای جلب توجه مشتریان بالقوه شما باشند. آنها باید مخاطبان شما را جذب کنند و آنها را متقاعد کنند که بقیه آگهی شما را بخوانند. اما مختصر باشید: شما تعداد محدودی کاراکتر برای هر عنوان دارید (30 کاراکتر)

سه سرفصل شما باید با هم کار کنند و بر اساس یکدیگر چیزی در مورد آنچه مشتریان شما در جستجوی آن هستند بیان کنند (بدون تکرار). برای مثال، اگر کسب‌وکار کوچک شما عینک آفتابی می‌فروشد، ممکن است سه عنوان شما بگوید:

  1. ” فروش عینک آفتابی ”
  2. “قاب های ایده آل خود را بیابید”
  3. “از مجموعه ما دیدن کنید!”

این سه عنوان به خوبی کار می‌کنند زیرا به وضوح آنچه را که می‌فروشید توضیح می‌دهند، در حالی که مشتریان بالقوه را تشویق می‌کنند تا وب‌سایت شما را بررسی کنند.

نکته حرفه ای: مهم است که تیترهای خود را متمایز کنید تا محتوا را تکرار نکنند، برای مثال می خواهید از استفاده از چیزی مانند 1 اجتناب کنید. «عینک آفتابی جالب برای فروش» 2. «عینک آفتابی شیک برای فروش» 3. «عینک آفتابی شیک ما را بخرید. ” همچنین، بزرگ کردن حرف اول هر کلمه، نتایج قوی‌تری را به همراه دارد.

متن تبلیغ در گوگل موثر
چگونه تبلیغات گوگل موثر بنویسیم

نوشتن توضیحات عالی برای تبلیغ در گوگل موثر

بعد، دو توضیح می نویسید. شما فقط باید دو توضیح برای هر تبلیغ بنویسید تا زیر عنوان شما اجرا شود. توضیحات به شما این فرصت را می دهد که واقعاً آنچه را که کسب و کار کوچک شما را خاص می کند نشان دهید.

مانند سرفصل‌ها، توضیحات دارای محدودیت کاراکتر هستند، اگرچه طولانی‌تر از سرفصل‌ها (۹۰ کاراکتر) هستند، بنابراین فضای بیشتری برای خلاقیت در هنگام صحبت درباره کسب‌وکارتان دارید. در اینجا سه نمونه از توضیحاتی که ممکن است در صورت فروش عینک آفتابی استفاده کنید آورده شده است:

  1. «عینک آفتابی چوبی منحصربفرد ما دقیقاً در اینجا در لس آنجلس طراحی و ساخته شده است.»
  2. «بیش از 50 سبک برای انتخاب، به علاوه ارسال رایگان و مرجوعی برای همه سفارش‌ها.»
  3. «برای یافتن تخفیف های ویژه بر روی محبوب ترین سبک های ما، از فروش تعطیلات ما خرید کنید»

اینها توصیفات عالی هستند زیرا نه تنها به مخاطبان شما نشان می دهند که چه چیزهایی در مورد کسب و کار و محصولات شما متفاوت است، بلکه به مشتریان انگیزه می دهند تا از شما خرید کنند. و آنها از تیترهای بالا نیز بازی می کنند.

مواردی که باید هنگام نوشتن عنوان و توضیحات در نظر بگیرید

هنگام نوشتن سرفصل ها و توضیحات خود، در اینجا چند سوال مفید وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • برای مشتریان خود چه پیشنهادی دارید؟ زیاد بهش فکر نکن اگر عینک آفتابی می فروشید، حتماً آن را به وضوح بیان کنید.
  • چه مشکلی را برای مشتریان خود حل می کنید؟ «برای تابستان ظاهر جدید خود را پیدا کنید» یا «شخصیت خود را به رخ بکشید» به مشتریان بالقوه کمک می کند ارزش محصولات شما را درک کنند.
  • چرا کسی باید همین الان از شما خرید کند؟ اگر فروش تعطیلات دارید یا پیشنهادهای محدودی دارید، به مخاطبان خود اطلاع دهید تا بتوانند از این تخفیف‌ها استفاده کنند.
  • چه چیزی محصول یا خدمات شما را منحصر به فرد می کند؟ مشتریان ممکن است بخواهند بدانند که آیا کسب و کار شما متعلق به کهنه کار است یا فقط از مواد ارگانیک استفاده می کند. آن اطلاعات را به اشتراک بگذارید.
  • چرا کسی باید کسب و کار شما را بر رقبای شما انتخاب کند؟ مشتریان گزینه های زیادی دارند. به آنها بگویید که از نظر رضایت مشتری بالاترین رتبه را کسب کرده اید یا اینکه به مدت 30 روز بازدهی بدون ریسک ارائه می دهید، می تواند به آنها کمک کند تا با شما خرید کنند.
  • چه مشوق های خاصی ارائه می دهید؟ حمل و نقل رایگان، تخفیف های ویژه برای خریداران برگشتی، تحویل در کنار خیابان و مشوق های مشابه می تواند تجارت شما را برای خریداران جذاب تر کند.

نکته حرفه ای: حتماً املا، گرامر و علائم نگارشی خود را هم برای سرفصل ها و هم توضیحات خود بررسی کنید. می‌خواهید کسب‌وکارتان شیک و حرفه‌ای به نظر برسد — به علاوه، تبلیغات دارای اشتباه ممکن است توسط سیستم گوگل رد شوند.

کمپین های هوشمند حدس و گمان را از بین می برند

مطمئن نیستید که کدام کپی بهترین عملکرد را دارد؟ مشکلی نیست!

کمپین های هوشمند تبلیغات گوگل به طور خودکار نسخه های تبلیغات مختلف شما را می چرخانند و عملکرد و نتایج آنها را اندازه گیری می کنند. همانطور که سیستم یاد می گیرد که کدام تبلیغات بهترین عملکرد را دارند، آنها را بیشتر نشان می دهد – بهترین نتایج ممکن را به شما می دهد.

بیشتر بخوانید: هفت روش برای حرفه‌ای شدن در کمپین های تبلیغ در گوگل

پس حتما تبلیغات زیادی بنویسید! خلاق باشید، چیزهای مختلف را امتحان کنید. کمپین‌های هوشمند کار سختی را برای شما انجام می‌دهند و تعیین می‌کنند که کدام تبلیغات بهترین عملکرد را دارند و کدام نسخه بیشتر در بین مخاطبان شما طنین‌انداز می‌کند.

تبلیغات آنلاین روشی قدرتمند برای کمک به کسب و کار کوچک شماست که افراد بیشتری را جذب کرده و داستان خود را با مخاطبان کامل به اشتراک بگذارید.

و با پیروی از این نکات، آماده شروع نوشتن تبلیغات عالی خواهید شد که مشتریان جدید را جذب می کند، برند شما را برجسته می کند و نتایج بزرگی را به دست می آورد.

در آخر، علاوه بر همه این ها بد نیست از سیستم مزایده ی گوگل هم اطلاعاتی کسب کنید. در مقاله ی درک مزایده گوگل و اهمیت جایگاه تبلیغ در گوگل ادز می توانید در این مورد بیشتر مطالعه کنید.

تیم ما در جیمکس ادز به شکل تخصصی در حوضه ی تبلیغات گوگل و همینطور یوتیوب فعالیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از پلن ها و سرویس های ما: