هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر درآمد دارد؟ احتمالا اگر به تازگی فعالیت در یوتیوب را شروع کرده باشید، این اولین سوالی است که از باید از خودتان بپرسید.
ببینید وبسایت یوتیوب هم یکی از زیرمجموعه های گردن کلفت و غول پیکر شرکت گوگل است و در نتیجه از تمامی پلتفرم های تبلیغاتی که در گوگل می توانید استفاده کنید، در یوتیوب هم می توانید استفاده کنید.
در حقیقت در یوتیوب هم از دو پلتفرم گوگل ادز و گوگل ادسنس برای تبلیغات استفاده می شود. حالا اگر کنجکاو هستید که بدانید درآمد هر 1000 بازدید از یوتیوب چقدر است، در این مقاله از وبلاگ جیمکس ادز با ما همراه باشید تا تمام چم و خم کار را به همراه توضیحات لازمه به شما ارائه فرماییم.
این شما و این هم چیزهایی که لازم است درباره درآمد بازدید از یوتیوب بدانید.

درآمد یوتیوب از کجاست؟

شاید برای شما هم مثل من جالب باشد که بدانید این یوتیوب که انقدر به یوتیوبرها درآمدهای بالایی می دهد؛ خودش از کجا پول در می آورد و سود این درآمدش از کجاست؟
خب در جواب این سوال باید خدمتتان بگویم که بسیاری از برندها، اسپانسرها و همچنین کسب و کارهای مختلف تمایل دارند که تبلیغاتشات در یوتیوب نمایش داده شود. دلیل آن هم این است که تبلیغات در یوتیوب نرخ بازدهی بسیار بالایی دارد و در ازای هزینه ای که اسپانسر صرف می کند درصد بسیار بالایی از آن از طریق فروش به بیزنس باز میگردد.
برای همین تبلیغات در یوتیوب طرفداران بسیار زیادی دارد و طبیعی است که هرچه کیفیت تولید محتوا بهتر باشد، تعداد بازدیدکنندگان و به تبع آن تعداد تبلیغات هم بالاتر می رود.
در نتجه یوتیوب همواره در تلاش است که انگیزه ای برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد کند که کیفیت محتوای بالایی را به کاربران خود ارائه دهد.

کسب درآمد از یوتیوب

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب از سال 2017 سیاست های درآمدزایی کاربرانش را تغییر داد و شرایطی را اضافه کرد که کاربران نتوانند از همان ابتدای تاسیس کانال به درآمدزایی برسند. بیایید در ادامه شرایط جدید یوتیوب برای درآمدزایی را با هم مرور می کنیم:

  • ویدئوها در یکسال اخیر حداقل 4000 بازدید گرفته باشند.
  • کانال شما حداقل 1000 سابسکرایبر داشته باشد.
  • محتوای کانال با سیاست های محتوایی گوگل تناقض نداشته باشد.
  • برای تسویه حساب درآمد حداقل باید به 100 دلار رسیده باشد.

روش های کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب روش های مختلفی دارد که کاربردی ترین آن ها شامل:

  1. جذب اسپانسرها: زمانی که شما محتوای ارزشمند و قابل ارائه ای داشته باشید و ویدئوهای شما بازدید بگیرد، اسپانسرها خودشان شما را پیدا خواهند کرد و به شما پول خواهند پرداخت که از اسم و محصول آن ها در ویدئویتان استفاده کنید.
  2. فروش محصول یا ارائه ی خدمات خودتان: شما ممکن است خودتان صاحب کسب و کاری باشید و چه کانالی بهتر از کانال یوتیوب خودتان برای تبلیغات کسب و کارتان می شود؟
  3. همکاری در فروش: این هم یکی از پرطرفدارترین روش های کسب درآمد است که در آن شما می توانید با برندها و بیزنس های مختلف همکاری کنید و به ازای تعداد مشتریانی که از جانب شما برای آن ها می رود درصد از آن ها بگیرید.
  4. گوگل ادسنس: که به ازای تعداد بازدید از ویدئوی شما، یوتیوب به شما پول پرداخت می کند. هرچه تعداد بازدید بیشتر باشد، درآمد شما هم بیشتر خواهد بود.

درآمد هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر است؟

محاسبه ی میزان درآمد هر 1000 بازدید از یوتیوب به عوامل مختلفی بستگی دارد و یک نرخ یا تعرفه ی ثابت نیست.
اما به صورت معمول یوتیوبرها به ازای هر 1000 بازدیدی که از ویدئویشان می شود بین 3 الی 5 دلار درآمد خواهند داشت. اکر ویدئوهای یوتیوب معمولا دو تبلیغ را در خودشان جای می دهند اما اگر شما به دنبال درآمد بیشتر باشید، باید با قرار دادن تبلیغات بیشتر در ویدئوهایتان به این هدف دست پیدا کنید.

درآمد یوتیوب

عوامل موثر بر کسب درآمد شما از یوتیوب

این که چه نوع تبلیغاتی و با چه تعدادی روی ویدئوهای شما قرار داده شوند کاملا به شما بستگی دارد اما تبلیغ کنندگان خودشان انتخاب می کنند که تبلیغاتشان بر روی کدام یک از ویدئوهای کانال شما قرار بگیرد.
علاوه بر این موضوع، عوامل زیر نیز بر درآمد شما از یوتیوب تاثیرگذارند:

  • مدت زمان ویدئو

معمولا هرچه ویدئوی شما طولانی تر باشد، یوتیوب می تواند تبلیغات بیشتری را بر روی آن قرار دهد. در نتیجه درآمدی که به ویدئوهای طولانی تر تعلق می گیرد بیشتر از ویدئوهای کوتاه است.
بگذارید یک مثال براتان بزنم: برای مثال 1000 بازدید روی ویدئوی 5 دقیقه ای به مراتب درآمد بیشتری دارد نسبت به 5000 بازدید از یک ویدئوی 1 دقیقه ای.

  • موضوع ویدئو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که بر اساس موضوع کانال و ویدئوهای شما، میزان تمایل اسپانسر ها برای قرار دادن تبلیغاتشان در کانال متفاوت خواهد بود.
بعضی از موضوعات محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به سایرین دارند و اسپاسنرها هم به تبع خواستار تبلیغات در این موضوعات هستند.
هرچه طرفداران بیشتری داشته باشید، یوتیوب هم هزینه ی بیشتری را به شما خواهد پرداخت.
محبوب ترین موضوعات در یوتیوب عبارتند از: گیمینگ، آموزش و سرگرمی، فناوری های جدید، زیبایی و سلامتی، سفر و گردشگری و موفقیت.

  • موقعیت جغرافیایی

یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در کسب درآمد از یوتیوب توجه به جامعه ی هدف است. این موضوع در بین تبلیغ کنندگان هم بسیار حائز اهمیت است. برای مثال آن ها می خواهند که تبلیغاتشان در کشورهای خاصی نمایش داده شود.
کشورها بر اساس میزان اهمیت در بین برندها عبارتند از: آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا و اتریش

کلام پایانی

اگر هدف شما این است که از یوتیوب درآمد داشته باشید، دیگر تعلل نکنید و همین امروز شروع به تولید محتوا کنید. برای شروع به تجهیزات خیلی عجیبی هم نیاز ندارید همین که یک فضای مناسب فیلمبرداری و یک گوشی موبایل داشته باشید کافیست.

جیمکس ادز هم در قدم به قدم این مسیر با شماست و هرجا برای تولید محتوا به یک استودیوی یوتیوب حرفه ای نیاز داشتید یا به دنبال نقد کردن درآمدتان از گوگل بودید؛ جیمکس در تمامی این مسیر می تواند خدماتی حرفه ای را به شما ارائه نماید.
پس زمینه ی مورد علاقه ی خود برای تولید محتوا را انتخاب کنید و از همین امروز شروع کنید.