اگر می‌خواهید بازدید یوتیوب شما بهتر بشود و رشد کند، نیاز است به نظرات بینندگان پاسخ دهید، از ویدیوهای خود پلی‌لیست بسازید، تامبنیل‌های جالب توجه طراحی کنید و کارهای دیگری انجام دهید.

یوتیوب دومین وب سایت پربازدید جهان است. بیش از دو میلیارد نفر هر ماه از آن استفاده می‌کنند – این یک سوم کل کاربران اینترنت است. 74 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده مشغول به تماشای ویدیو در آن هستند. (می‌توانیم بیشتر بگوییم، اما شما می‌توانید آخرین آمار YouTube را در وقت آزاد بخوانید.)

ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به همه روش‌های آسانی که برند شما را در یوتیوب تقویت می‌کنند اشاره کنیم، و همچنین می‌خواهیم برخی از تکنیک‌های پیشرفته‌تر را که مختص حرفه‌ای‌های یوتیوب است، شرح دهیم.

https://gmaxads.com/youtubeads/

بازدید یوتیوب چیست؟

هر بار که یک بیننده عمداً شروع به پخش یک ویدیو در دستگاه خود می کند و حداقل 30 ثانیه آن را تماشا می کند، یک بازدید دریافت کرده اید. به همین سادگی!

اگر شما ویدیوی خود را پلی کنید، این نیز یک بازدید محسوب می‌شود.

اگر بیننده‌ای ویدیوی شما را بیش از یک بار تماشا کند، هر نمایش به‌عنوان یک بازدید جدید محاسبه می‌شود. (با این حال، رِفرش کردن زیاد صحفه مرورگر با قصد فریب دادن سیستم، توسط یوتیوب رصد خواهد شد.)

هر بازدیدی که از ویدیوهای یوتیوب جایگذاری شده یا ویدیوهای یوتیوب به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک انجام شود نیز یک بازدید به حساب خواهد آمد.

بازدید‌های زنده در یوتیوب هم حساب هستند.

تجزیه و تحلیل یوتیوب (آنالیتیکس) هر یک یا دو روز به روزرسانی می شود، بنابراین اگر بازتابی فوری از فعالیت خود نمی بینید، بعداً دوباره آن را بررسی کنید.

چه چیز در یوتیوب بازدید به حساب نمی‌آید؟

الگوریتم یوتیوب به گونه ای طراحی شده است که هر گونه بازدیدی که ممکن است به نظر خودکار بیاید را نادیده بگیرد. این الگوریتم قصد دارد تعداد دفعاتی را که یک انسان واقعی از روی عمد ویدیوی شما را تماشا کرده است، بشمارد.

بنابراین اگر یک کاربر یا یک ربات یک ویدیو را بارها و بارها رفرش کند، یا اگر یک وب‌سایت به صورت خودکار ویدیویی را پخش کند، این بازدیدها در تعداد کل بازدیدهای شما محاسبه نمی‌شوند.

16 روش برای کسب بازدیدهای بیشتر در یوتیوب

1. مطمئن شوید که اصول اولیه یوتیوب را کامل فرا گرفته باشید

ما ابتدا راه رفتن می‌آموزیم، سپس دویدن. به دانایی خود از اصول یوتیوب نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که چیزی را از قلم نینداخته باشید. می‌توانید اول سری به مقاله ما در مورد چند نکته در مورد راه اندازی کانال یوتیوب برای کسب و کارتان بزنید و سپس برای بررسی تاکتیک‌های پیشرفته تر به اینجا بازگردید.

مسائل اصلی نگهداری از کانال یوتیوب شامل این‌ها می‌شوند:

  • یک هویت بصری ثابت (آیکون کانال شما، تصاویر هنری کانال، و …)
  • یک بخش “درباره ما” (About) که حاوی اطلاعات مفید و کامل باشد.
  • اطلاعات تماس به روز (تا همه مشتریان و شرکای برند بالقوه شما بتوانند با شما در تماس باشند)

2. به جایگاه تخصصی خود (و مخاطبان ایده‌آل خود) نزدیک شوید

اگر می‌خواهید استراتژی بازاریابی YouTube خود را بهینه کنید، باید اهدافتان و محتوایی که شما را به آنجا می‌رساند را دقیق و بدون تردید انتخاب کنید. به این دلیل که شما برای همه ویدیو نمی‌سازید، شما مخاطبان خودتان به این کارد دست زده‌اید.

3. خوب تحقیق کنید و رتبه‌بندی جستجوی ویدیوی خود را بهبود بخشید

بله، یوتیوب یک پلتفرم اجتماعی است، اما یک موتور جستجو هم هست. و یکی از بهترین استراتژی‌ها برای کسب بازدید بیشتر، سِئوی YouTube است، یعنی بهینه‌سازی ویدیوهای خود برای جستجو.

به عبارت دیگر، وقتی بیننده ایده‌آل شما کلمات کلیدی انتخابی اش را تایپ می‌کند، بهتر است رتبه‌بندی ویدیوی شما نزدیک به بالای لیست نتایج YouTube باشد. این بدان معناست که شما باید بدانید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است – محتوای آموزشی، الهام دهنده، یا سرگرم کننده.

سئو یوتوب

رتبه بندی بالا در نتایج جستجو بهترین راه برای جلب بینندگان کاملاً جدید برای ویدیوهای شما است، نه فقط مشترکین و افرادی که قبلاً به کانال شما علاقه‌مند شده‌اند (اگرچه بعداً در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد).

برای تحقیقات خود، به ابزاری مانند Google Keyword Planner نیاز پیدا خواهید کرد. دقت داشته باشید که باید یک حساب کاربری گوگل ادز بسازید و سپس این دو مورد را انجام دهید:

  • بر اساس آن کلماتی که بیشتر توسط مردم جستجو می‌شوند برای ساخت ویدیوی بعدی‌تان الهام بگیرید. (مثلاً به الگوهای جستجو نگاهی بیندازید و ببینید چه کلمات کلیدی جستجوهای جستجوی زیادی دارند، اما تعداد کمی ویدیو برایشیان ساخته شده، که همان رقابت پایین است.)
  • از کلمات کلیدی مربوطه در مِتادِیتای خود استفاده کنید. (یعنی در تیتر ویدیو، تگ‌ها، متن توضیحات ویدیو، زیرنویس)

یک نکته حرفه‌ای: اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، اکنون زمان آن است که با نحوه عملکرد الگوریتم یوتیوب آشنا شوید. این هوش مصنوعی نه تنها نتایج جستجو، بلکه ویدیوهای پیشنهای را برای نوار کناری صفحه را نیز را تعیین می‌کند.

به یاد داشته باشید همه چیز به بیننده‌ی مدنظر شما باز‌ می‌گردد. الگوریتم نه تنها به با کیفیت بودن ویدیوی شما، بلکه به اینکه یک کاربر می‌خواهد تماشایش کند یا نه نیز، اهمیت می‌دهد. البته کاربران به طور معمول ترجیح می‌دهند ویدیوهای خوب را تماشا کنند.

4. از ابرداده ها (مِتادِیتا) استفاده کنید تا بعد از یک ویدیوی پر طرفدار پیشنهاد داده شوید

اگر می‌خواهید بازدیدهای زیادی داشته باشید، از محبوب ترین ویدیوهایی که در رابطه با جایگاه تخصصی شما وجود دارند استفاده کنید. با نگاه کردن به برترین ویدیوی بزرگترین رقیبتان این کار را آغاز کنید. (به لایبرِری آنها بروید و بر اساس “پر طرفدارترین” ویدیوها را مرتب کنید.)

هدف اصلی یوتیوب این است که بینندگان را تا زمانی که ممکن است در پلتفرم نگه دارد (به طوری که آنها تا حد امکان تبلیغات بیشتری ببینند). بر این اساس، کار اصلی الگوریتم این است که ویدیوهای با کیفیت را یکی پس از دیگری برای کاربران به نمایش بگذارد.

اما یوتیوب از کجا می‌فهمد کاربران چه چیزهایی دوست دارند؟ الگوریتم فاکتورهای زیر را در نظر می‌گیرد:

  • ویدیوهایی که معمولاً با هم تماشا می‌شوند
  • ویدیوهایی که کاربر در گذشته تماشا کرده است
  • ویدیوهایی که از نظر موضوع مرتبط هستند (که نیاز به دقت در کلمات کلیدی دارد.)

تنها فاکتوری که می‌تواند تحت کنترل شما باشد همین مورد سوم است.

پس در زمان انتخاب کلمات کلیدی، مانند یک کتابدار فکر کنید. موضوع ویدیوی خود و دسته کلی آن را توصیف کنید، و به کلمات دیگری فکر کنید که ممکن است شخص برای جستجوی آن موضوع استفاده کند.

شما می‌توانید با کلیک راست روی صفحه وب و انتخاب View Page Source، پشت صحنه ویدیوی رقیب را تماشا کنید تا ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کند. سپس CTRL-F را بزنید و در پنجره‌ی جستجو “keywords” را تایپ کنید تا زمانی که لیست آن پیدا شود.

کلمه کلیدی

ما قبل از اینکه ابرداده‌های یک ویدیوی محبوب‌تر را روی ویدیوی مشابه خود کپی و جای‌گذاری کنید، به مخاطبان خود فکر کنید: آنها نمی‌خواهند دوباره ویدیوی یکسان تماشا کنند. شاید اولین ویدیو سؤال جدیدی را مطرح کرده باشد که نیاز به پاسخ دارد، یا یک مسأله موازی و جالب وجود دارد که باید بررسی شود. چگونه ویدیوی شما می تواند به چیزی که اخیراً دیده است ارزش بیافزاید تا کاربران بخواهند روی آن کلیک کنند؟

5. با تامبنیل‌های کاستوم (ساخته خودتان) میزان بازدید را افزایش دهید

هنگامی که مخاطبان بالقوه شما در حالت اکتشاف ویدیو هستند، تامبنیل‌ بخش عمده‌ای از آنچه را که تصمیم می‌گیرند تماشا کنند را تعیین می‌سازد.

با اینکه مقدار زیادی از توصیه‌هایی که می‌شود برای طراحان گرافیکی مانند کابوس می‌ماند (فونت های جیغ، اطلاعات درهم)، بیایید مغرضانه تصمیم نگیریم: ویژگی‌های یک تامبنیل مؤثر چیست؟

  • تامبنیل در رابطه با ویدیویی که توصیفش می‌کند، واضح و دقیق باشد (اگر تصویر کوچک شما برای کلیک شدن افراد را گمراه کند، یوتیوب متوجه می‌شود زیرا زمانی که بیننده اذیت شود و تماشای آن را متوقف کند زمان تماشای شما کاهش می‌یابد. الگوریتم این کار را دوست ندارد.)
  • تامبنیل جلب توجه کند
  • تامبنیل در جهت عنوان ویدیو باشد
تامبنیل
چگونه بازدید‌ بیشتری در یوتیوب کسب کنیم: 16 نکته که واقعاً به کار می‌آیند

جلب توجه می‌تواند به سادگی انتخاب یک رنگ روشن برای آن باشد. یا اینکه مطمئن شوید تصویر بزرگ و با رزولوشن بالا از صورتتان در نور خوبی اداهای عجیب و غریب درآورد. یا اگر جایگاه تخصصی شما پر از رنگ‌های تیز یا شارپ است، زیبایی شناسی مینیمالیستی و آرام و منطقی بودن شما را جذاب‌تر خواهد کرد.

6. بازدید های یوتیوب خود را با ساختن پلی‌لیست چند برابر کنید

سازماندهی و ایجاد لیست‌های پخش ویدیویی (پلی‌لیست) در یوتیوب بهترین راه برای به حداقل رساندن شانس رفتن بیننده به کانال‌های دیگر پس از دیدن ویدیوی شما است. چرا؟ چون پلی‌لیست مانند شبکه‌ی نتفلیکس کار می‌کند: تا ویدیویی به پایان برسد بعدی شروع به پخش شدن می‌کند.

از آنجایی که قبلاً کار سخت کمک به بیننده را که ویدیوی شما را پیدا کند، روی آن کلیک کند و کل آن را تماشا کند انجام داده‌اید، منطقی است که آنها را به سمت محتوای ویدیویی بعدی که می خواهند راهنمایی کنید.

7. با استفاده از کارت‌ها و صفحات پایانی، ترافیک را به سوی ویدیوهای خود هدایت کنید

علاوه بر لیست‌های پخش، کارت‌ها و صفحه‌های پایانی دو مورد از تنها ابزارهایی هستند که یوتیوب‌برها می‌توانند از آنها برای دور زدن الگوریتم و تأثیر مستقیم بر انتخاب بعدی مخاطبان شان استفاده کنند

کارت‌ها بخش‌های قابل کلیک و تعاملی هستند که هر زمان در طول ویدیو ظاهر می‌شوند. آنها در فرمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند که می‌توان از آنها برای مواردی مانند جمع‌آوری کمک مالی یا فروش کالا استفاده کرد. اما در این مورد، ما به افزایش بازدید ها در یوتیوب علاقه‌مندیم، بنابراین کارتی را انتخاب کنید که به یکی دیگر از ویدیوهای شما، یا حتی بهتر از آن، به یک پلی‌لیست راه پیدا کنند.

نکته: استفاده از کارت در ویدیوهایی که برای کودکان در نظر گرفته شده‌اند امکان‌پذیر نیست.

کارت نوعی پاپ‌آپ است، پس مهم است که حتماً به محتوای ما ارزش اضافه کند. شما قصد ندارید بیننده حس کند اسپم می‌بیند. ویدیو‌ها و پلی لیست‌‌های که لینک می‌کنید باید به موضوع آن لحظه مربوط باشند و اطلاعات و یا سرگرمی بیشتری برای بینندگان به ارمغان آورند.

برای راهنمایی بیشتر می‌توانید به این ویدیو در یوتیوب نگاهی بیاندازید.

یک نکته حرفه‌ای: اگر مخاطبان در نقطه‌ای خاص از ویدیوی شما تماشا را متوقف می‌کنند، سعی کنید یکی ازین کارت‌ها در همان نقطه بگذارید.

بازدید یوتیوب چیست
افزایش بازدید یوتیوب

در عین حال، صفحه‌های پایانی فراخوانی بصری هستند که می‌توانید به انتهای ویدیوی خود (در 5 تا 20 ثانیه آخر) اضافه کنید تا بینندگان را برای قدم گذاشتن به مرحله بعدی تشویق کرده باشید. ارزش آن‌ها در این است که ما می‌دانیم اگر فردی به پایان ویدیوی شما رسیده باشد، احتمالاً به محتوایی که شما تأمین کنید علاقه زیادی دارد.

استفاده از صفحه های پایانی برای تشویق بینندگان به سابسکرایب کردن در کانال شما یا بازدید از وب سایت شما، هر دو انتخاب‌های خوبی هستند. اما اگر می‌خواهید بازدیدهای بیشتری داشته باشید، استفاده از صفحه پایانی برای تبلیغ سایر ویدیوها یا لیست‌های پخش بهترین انتخاب شماست.

(توجه داشته باشید که برای استفاده از صفحه‌های پایانی، باید چند ثانیه اضافی را در پایان ویدیوی خود در هنگام ویرایش به آن اختصاص .)

8. فرای ساخت ویدیوهای «چگونه…؟» بروید

به احتمال زیاد، هنگامی که در حال تحقیق در مورد کلمات کلیدی هدف خود هستید (مانند آنچه در قسمت 3 انجام دادیم)، عبارات جستجوی زیادی را مشاهده خواهید کرد که شامل عبارت «چگونه» است. این به این دلیل است که حجم جستجوی زیادی برای محتوای «چگونه فلان کار را انجام دهم؟» وجود دارد.

اما در حالی که باید برای جذب بینندگان جدید تلاش کنید، نیاز دارید زمانی را برای موعظه کردن به پیروان خود نیز اختصاص دهید. در یوتیوب، ارزش افزوده‌ی برند شما به شکل محتوایی است که برای افرادی که از قبل طرفدار شما بوده‌اند، معنادار باشد.

9. با بینندگان خود ارتباط برقرار کنید

«تعامل با مخاطب» فقط یک اصطلاح دیگر برای ایجاد روابط است. البته هدف نهایی در اینجا، در واقع فقط یک مسیر واقعی، ارگانیک و پایدار برای دریافت بازدیدهای بیشتر از یوتیوب است. این یعنی تعامل با سایر یوتیوبر ها(چه سازندگان و چه نظر دهندگان) این شانس را افزایش می دهد که آنها به برند شما اهمیت بدهند، در کانال شما عضو شوند (به بخش 12 مراجعه کنید)، و به طور کلی بیشتر ویدیوهای شما را تماشا کنند.

در زیر ایده‌هایی برای شکستن دیوار چهارم (اصطلاح تئاتری) و بوجود آوردن مکالمه‌ای دوطرفه را آورده‌ایم:

  • به نظرات (کامنت‌ها) پاسخ دهید (این کار مؤدبانه است)
  • مسابقه‌ی یوتیوب برگزار کنید (Youtube contest)
  • ویدیوهای عکس‌العمل (Reaction) بسازید
  • محتوای دیگران را در ویدیوی خود بیاورید. (با اجازه آن‌ها)
ارتباط با بینندگان

10. پارتنر پیدا کنید

ویدیوهای کراس‌اُوِر، دعوت میهمان، ترکیبی، کاوِر: مردم چیزهایی که همزمان آشنا و ناآشنا هستند را دوست دارند.

شاید شما برندی باشید که بودجه‌ی خوبی دارد، که در این صورت استخدام یک سازنده که فالووِر‌های خودش را به دنبال بیاورد انتخابی منطقی است. اما اگر خودتان یک سازنده یا اینفلوئنسر در حال رشد هستید، به دست آوردن بازدیدی‌هلی بیشتر اولین قدم برای کسب درآمد در یوتیوب است، نه هزینه کردن در آن. در این صورت بهترین انتخاب شما شراکت با سازندگانی است که افکار مشترکی با شما دارند.

در حالت ایده آل، شرکای بالقوه شما در ارزش ها، محبوبیت و جذابیت نسبتاً همسو هستند. و شما واقعاً آنها را دوست دارید. شما با هم خوش می گذرانید، و این کاملاً پیداست، و مردم خوشحال می شوند که شما را خوشحال هستید، و غیره. آسان است، نه؟

یک نکته‌ی حرفه‌ای: درست کردن پلی لیستی که مختص این دسته محتواها هم باشد فکر خوبی است تا بینندگان خاص این محتوا را بهتر جذب کرده باشید.

11. ویدیوهای یوتیوب خود را در تمام کانال های رسانه اجتماعی تبلیغ کنید

شما نیاز دارید از تمام توان رسانه های اجتماعی خود برای تبلیغ کانال یوتیوب خود استفاده کنید. اما اگر در یوتیوب بازدید بیشتری می‌خواهید، کارهای زیر را انجام ندهید:

  • به فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یاتیک تاک رفته و متن یا تصویری را با لینکی به ویدیوی یوتیوب خود ارسال کنید. لینک کردن به یوتیوب منطقی است، اما مشکل اینجاست که پلتفرم‌های اجتماعی می‌خواهند افراد را در پلتفرم خود نگه دارند (دقیقاً همانطور که یوتوب می‌خواهد). بنابراین الگوریتم‌های آن‌ها یک پست که تنها متنی با پیوند خارج از پلتفرم باشد را تبلیغ نمی‌کنند. به عبارت دیگر، ایمپرشن‌ها و CTR شما پایین می‌آید، و همچنین بازدیدهای یوتوب شما نیز پایین خواهد آمد.
  • کل ویدیوی خود را روی آن پلتفرم ها آپلود کنید. این همان کاری است که فیس بوک، اینستاگرام و توییتر می‌خواهند شما انجام دهید (IGTV یک رقیب مستقیم برای یوتیوب است). پست کردن ویدیوی کامل خود احتمالاً باعث ایجاد تعامل و دسترسی عالی در آن پلتفرم ها می شود. اما بازدیدهای ویدیوی ارگانیک فیس بوک قابل کسب درآمد نیستند، درست است؟ و بازدیدهای یوتیوب را برای شما به ارمغان نمی آورند.
شبکه اجتماعی

در عوض با انجام این کار، ویدیوی خود را تبلیغ کنید:

  • یک ویدیوی تیزر کوتاه را به عنوان ویدیوی بومی در شبکه‌های اجتماعی خود ارسال کنید و یک لینک به ویدیوی کامل در یوتوب اضافه کنید.

دقت داشته باشید که نباید ویدیوی مشابه را در کانال های اجتماعی خود پست کنید.

12. از بینندگان خود بخواهید در کانال شما سابسکرایب کنند

تعداد سابسکرایبرهای شما با حیطه‌ی دسترسی ارگانیک شما در یوتوب مطابقت دارد. هرچه تعداد سابسکرایبرهای کانال شما بیشتر باشد، با کلیک بر روی انتشار، ویدیوهای شما بازدیدهای بیشتری خواهند داشت. به خصوص وقتی که سابسکرایبرها گزینه‌ی نوتیفیکیشن را روشن نگه دارند.

تبلیغ در گوگل

افزایش تعداد مشترکین چالشی است که تاکتیک های خاص خود دارد، اما با افزایش تعداد بازدید یوتیوب شما نیز در هم تنیده است. معمول است که در زمان خداحافظی در ویدیو خودتان، از بینندگان بخواهید در کلید سابسکرایب را فشار دهند. برخی یوتیوبرها نیز به صورت تصویری این کار را در انتهای ویدیو انجام می‌دهند.

13. تنظیمات اِمبدینگ را فعال کنید

با فعال کردن تنظیمات Embedding به طرفداران خود این شانس را بدهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. هرچه آدم‌های بیشتری ویدیوهای شما را ببینند، تعداد بازدید شما بالاتر می‌رود و شانس گرفتن سابسکرایبر نیز افزایش می‌یابد.

برای فعال سازی این ویژگی، به Youtube Studio بروید و بر روی Content کلیک کنید. ویدیوی خود را انتخاب کنید و Edit را بزنید. Embedding را انتخاب کنید و خاموش یا روشنش کنید.

تنظیمات یوتوب

14. زمان تماشا را بالا ببرید

با این که یوتیوب هر چیزی بیش از 30 ثانیه را به عنوان بازدید به حساب می آورد، این که بینندگان را طولانی تر در حال تماشا نگه دارید مزایای خودش را دارد.

اگر بتوانید مردم را وادار کنید که ویدیوی شما را برای مدت طولانی‌تری تماشا کنند، یوتیوب متوجه می‌شود که محتوایی با کیفیت دارید. و ویدیوهایی با زمان تماشای بالاتر توسط الگوریتم یوتیوب مورد توجه قرار می‌گیرند و به شما در موتور جستجو جایگاه بالاتری در ویدیوهای پیشنهادی می‌دهند.

15. ویدیوهای خود را رونویسی کنید

افزودن زیرنویس به ویدیوهایتان به بینندگان کم‌شنوا کمک می‌کند تا آن‌ها را دنبال کنند و محتوای شما را برای آن ۶۹ درصد از افرادی که ویدیوی تلفن همراه را با صدای خاموش تماشا می‌کنند، جذاب‌تر می‌سازد.

داشتن رونوشت همچنین ترجمه را به یک گزینه تبدیل می کند و ویدیوی شما را در معرض دید مخاطبان بین‌المللی قرار می دهد. بازدید یوتیوب جهانی! می توانید تصورش را کنید؟

صفحه راهنمای یوتیوب می تواند شما را گام به گام در مورد نحوه آماده سازی فایل رونوشت خود راهنمایی کند — فقط به یک فایل txt. نیاز دارید.

زیرنویس یوتوب

16. ویدیوی خود را در زمان مناسب بارگذاری کنید

آپلود کردن ویدیوی خود دقیقاً در زمانی که بزرگترین مخاطبین مشترک شما آنلاین هستند به این معنی است که همه آنها نوتیفیکیشن «پست جدید» (new post) را درست زمانی که پخش می شود دریافت می کنند.

برای کنترل و مدیریت این قضیه ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما یاری رسانند.

با جیمکس ادز همراه باشید تا همیشه از بهترین راهکارها و مقالات بهره‌مند شوید.