در این مقاله میخواهیم دبه این سوال که کیورد پلنر چیست پاسخ دهیم ممکن است شما هم این روزها جز افرادی باشید که به دنبال افزایش ترافیک وبسایت خود هستید. برای این که بتوانید مخاطبان هدفتان را به وبسایت خود بکشانید لازم است که بدانید او از چه عباراتی و با چه نیتی استفاده می کند.
به همین منظور لازم است با ابزار کیورد پلنر آشنا شوید و بتوانید از آن استفاده کنید.
ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با ابزار کیورد پلنر آشنا کنیم و نحوه ی استفاده از این ابزار را به شما آموزش دهیم.

کیورد پلنر چیست؟

کیورد پلنر گوگل یکی از کاربردی ترین ابزارهای گوگل برای جست و جو و بررسی عبارات کلیدی است. اگر نمی دانید که تحقیق کلمات کلیدی دقیقا جیست باید به زبان ساده خدمتتان عرض کنم که فرآیندی که در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارمان را پیدا می کنیم تا در آینده بتوانیم وبسایتمان را برای این کلمات بهینه کنیم، تحقیق کلمات کلیدی گفته می شود.
شما به کمک این ابزار می توانید وبسایت خودتان و وبسایت های رقبا را بررسی کنید و میزان سرچ ماهیانه ی آن ها را به صورت تخمینی بفهمید.
ابزار کیورد پلنر گوگل با اینکه یکی از قدرتمندترین ابزارها برای سرچ کلمات کلیدی است اما برای تحقیقات کلمات کلیدی بهتر است فقط به این ابزار بسنده نکنید.

گوگل کیورد پلنر

مزایای کیورد پلنر

در گذشته ابزار کیورد پلنر گوگل، قدرتمندترین ابزار برای سرچ کلمات کلیدی بود و بیشتر افراد هنوز هم بیشترین و بهترین کلمات کلیدیشان را به کمک این ابزار پیدا می کنند. اما این روزها با سر کار آمدن ابزارهای قدرتمند دیگر در این زمینه برخی از حرفه ای ها پیشنهاد می کنند که تنها به استفاده از این ابزار بسنده نکنید. در ادامه می خواهیم برخی از مزیت های کیورد پلنر را نسبت به باقی ابزارها مورد بررسی قرار دهیم:

  • دسته بندی و خروجی گرفتن: به کمک این ابزار می توانید کلمات انتخابیتان را در دسته بندی های دلخواه مرتب کنید و آن را به صورت فایل اکسل، پی دی اف یا هر فرمت دیگری دانلود کنید.
  • آنالیز سایت رقبا: به کمک این ابزار می توانید سایت رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید و کلمات کلیدی منتخب به همراه میزان سرچ ماهیانه شان را بفمید. (یک جوهایی گوگل کمکتان می کند که تقلب کنید.)
  • بررسی کلمات منتخب بر اساس حجم جست و جو: کیورد پلنر به شما میزان سرچ ماهیانه ی کلمات را به صورت تخمینی می دهد و این ویژگی به شما کمک می کند کلماتی را انتخاب کنید که ترافیک بیشتری را قرار است به سایتتان بیاورند.

چگونه به صورت رایگان به کیورد پلنر دسترسی داشته باشیم؟

همانطور که گفتیم کیورد پلنر یکی از ابزارهای گوگل است که به کمک آن می توانید کلمات کلیدی مترادفتان را پیدا کنید. حقیقتش را بخواهید این ابزار زیر مجموعه ای از ابزار معرکه و معروف گوگل ادز است که به شما کمک می کند تا میزان سرچ کلمه و کلمات مترادف آن را بتوانید پیدا کنید.
شما برای این کار از ابزارهای بسیار زیادی می توانید استفاده کنید که هیچ کدام از آن ها به گرد پای کیورد پلنر هم نمی رسند و تازه باید بابت آن ها کلی پول هم بپردازید.
مخصوصا که کشور عزیزمان که زیر بار تحریم های مختلف قرار دارد، شما برای استفاده از این ابزارها بعضا باید مبلغ بسیار بالایی را به دلار پرداخت کنید تا بتوانید به این ابزار دسترسی داشته باشید.
اما کیورد پلنر گوگل، بهترین ابزاری است که در این شرایط به دادتان می رسد. شما با ساخت یک اکانت گوگل ادز به صورت کاملا رایگان می توانید به ابزار کیورد پلنر دسترسی داشته باشید.
حالا اگر بخواهید که به امکانات خیلی بالاتری دسترسی داشته باشید می توانید اکانت گوگل ادزتان را به میزان بسیار کمی شارژ کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. هم تبلیغات گوگلتان را فعال کنید و هم از ابزار کیورد پلنرتان استفاده کنید و زیربنای تبلیغات و بهینه سازی وبسایتتان را بر اساس کلمات بهینه بگذارید.

آشنایی با بخش forecast کیورد پلنر

در بخش ابتدایی مقاله برایتان توضیح دادیم که ابزار کیورد پلنر به شما کمک می کند تا هزینه ی حدودی برای کلمات انتخابیتان رو بفهمید. کیورد پلنر همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید هزینه های تبلیغات در گوگل خود  را تا حد زیادی پیش بینی کنید. به همین خاطر ما در این بخش به شما یاد می دهیم که چگونه از بخش forecast برای پیش بینی هزینه هایتان استفاده کنید.

برای استفاده از این بخش لازم است کلمات مورد نظرتان را انتخاب کتید و همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم آن ها را در کیورد پلنر اضافه کنید. حال از بین کلمات ظاهر شده کلماتی که می خواهید پیش بینی وضعیتشان را ببینید انتخاب کرده و از طریق نوار آبی رنگ بالای صفحه گزینه ی Add keywords to create plan را بزنید.
بعد از نوار خاکستری گوشه ی صفحه، روی Forecast کلیک کنید. کیورد پلنر در این بخش

کلمات پایانی

 حال که این مقاله را خواندید و با کیورد پلنر آشنا شدید، می توانید از این ابزار ارزشمند برای سرچ کلمات کلیدی و پیش بینی کردن هزینه های تبلیغات استفاده کنید. ممکن است در ابتدا تجزیه و تحلیل داده ها و کلمات برایتان مشکل باشد اما جا نزنید و به خودتان زمان بدهید تا بتوانید از این ابزار درست تر استفاده کنید. پس از مدتی دستتان می آید که از چه کلمه ای بهتر است در چه موقعیتی و برای رسیدن به چه هدفی استفاده کنید تا ساختاری بهینه داشته باشید.
این را فراموش نکنید که تحقیق کلمات کلیدی زیربنای تمامی فعالیت های شما برای بهینه سازی وبسایت است و اگر این کار را درست انجام ندهید در ادامه تمامی کارهایتان دچار مشکل خواهد شد.
امیدواریم که این مقاله توانسته باشد کمکتان کرده باشد اما اگر سوالی یا مشکلی در استفاده از کیورد پلنر ادز داشتید با ما تماس بگیرید و از کارشناسان متخصص ما مشاوره رایگان دریافت کنید.
امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. 🙂

بیشتر بخوانید:

گوگل کیورد پلنر چیست: آیا ابزار خوبی برای کلمات کلیدی و سئو است؟

7 روش برای استفاده از گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

نوشته