در هر ثانیه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل می شوند. Google Ads که هزینه آن توسط کسب‌وکارها پرداخت می‌شود، خرید کلیک گوگل روشی مؤثر برای افزایش ورودی ترافیک مرتبط و واجد شرایط به وب‌سایت شما است، دقیقاً زمانی که مردم در جستجوی انواع محصولات یا خدماتی هستند که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد.

این متن ترجمه ای از Google Ads: What Are Google Ads & How Do They Work می باشد.

تبلیغات گوگل چیست؟

Google Ads نام پلتفرم پرداخت به ازای کلیک (PPC) در گوگل است. متداول‌ترین نوع تبلیغات Google Ads، تبلیغات جستجو است که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای جستجوهای مرتبط با محصولات و خدمات تبلیغ‌کننده ظاهر می‌شود اما کسب‌وکارها همچنین از Google Ads برای اجرای تبلیغات نمایشی(Display ads) ، تبلیغات خرید و تبلیغات یوتیوب استفاده می‌کنند.

خرید کلیک گوگل
خرید کلیک گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

تبلیغات جستجوی گوگل

دو بخش از نتایج تبلیغ در گوگل وجود دارد: یکی در بالای نتایج ارگانیک و دیگری در زیر صفحه.

تبلیغات نمایشی گوگل (Display ads)

همانطور که در بالا ذکر شد، می‌توانید کمپین‌های نمایشی را که در Google Display Network نمایش داده می‌شوند نیز اجرا کنید. این قابلیت شامل ارائه تبلیغ در مجموعه گسترده‌ای از وب‌سایت‌های خارجی و شخص ثالث که با ارائه تبلیغات گوگل در وب سایتشان موافقت کرده‌اند. تبلیغات Google Display می تواند در قالب متن، تصویر، ویدیو و.. باشد و می تواند به طور متفاوتی مورد هدف قرار گیرد.

تبلیغات خرید کلیک گوگل

تبلیغات خرید کلیک گوگل هم در SERP معمولی و هم در تب Shopping گوگل ظاهر می شود. این تبلیغات متفاوت از تبلیغات جستجوی معمولی عمل می کنند، زیرا نمی توانید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. در عوض، شما یک کاتالوگ دقیق از محصولات خود دارید و گوگل آنها را با جستجوها مطابقت می دهد. با این حال، می توانید به گوگل بگویید که نمی خواهید تبلیغات شما برای بعضی از کلمات کلیدی نمایش داده شود.

تبلیغات یوتیوب

از آنجایی که گوگل مالک تبلیغ در یوتیوب است این تبلیغات نیز از طریق گوگل ادز انجام می شود. می‌توانید تبلیغات ویدیویی، متنی یا نمایشی ایجاد کنید که در حین و قبل از ویدیوها و جاهای دیگر در پلتفرم ظاهر می‌شوند. هدف گذاری تبلیغات یوتیوب به طور مشابه با هدف گذاری تبلیغات نمایش عمل می کند.

چرا تبلیغات گوگل در SERP ظاهر می شود؟

تبلیغ در گوگل بر روی کلمات کلیدی متمرکز شده است، کلماتی که افراد به احتمال زیاد هنگام جستجوی محصول خود از آنها استفاده می کنند. هنگامی که تبلیغ‌کنندگان یک کمپین Google Ads ایجاد می‌کنند، تبلیغاتی را با یک پیشنهاد خاص ایجاد می‌کنند و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با پیشنهاد را برای هدف‌گیری انتخاب می‌کنند. هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند (که به عنوان query نیز شناخته می شود)، گوگل بررسی می کند که آیا تبلیغ کننده ای برای کلمات کلیدی مرتبط با آن جستجو پیشنهاد قیمت می دهد یا خیر. اگر وجود داشته باشد، تبلیغات در آن SERP ظاهر می شود.

اگر زمانی که شخصی در گوگل جستجو می کند، تبلیغ کنندگان برای کلمات کلیدی مرتبط با پرس و جو مناقصه گذاشته باشند، گوگل همه کلمات کلیدی را که مرتبط می داند یکی برای هر حساب در حراج وارد می کند.

گوگل ابتدا به هر کلمه کلیدی یک امتیاز کیفیت از 1 تا 10، بر اساس ارتباط آن با پرس و جو و سایر عوامل، می دهد. سپس، به هر کلمه کلیدی با ضرب امتیاز کیفیت آن در حداکثر پیشنهاد تبلیغاتی مربوطه، یک امتیاز رتبه آگهی می دهد. تبلیغاتی که بالاترین امتیاز رتبه آگهی را دارند، آنهایی هستند که نشان داده میشوند.

برای برنده شدن در مزایده‌های Google Ads و مشاهده تبلیغات گوگل شما برای کلمات کلیدی مرتبط، باید امتیاز کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بهینه کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما در ارتباط با مبلغ پیشنهادی شما بالاتر باشد، موقعیت تبلیغ شما بهتر است. عوامل زیر بر امتیاز کیفیت شما تأثیر می گذارد:

  • ارتباط تبلیغ گوگل شما با عبارت جستجو
  • ارتباط کلمه کلیدی گوگل با گروه تبلیغاتی شما
  • ارتباط تبلیغ شما با صفحه فرود یا landing page آن
  • نرخ کلیک (CTR) آگهی و گروه تبلیغاتی آن در طی زمان
  • عملکرد کلی حساب در طی زمان
تبلیغ در گوگل
خرید کلیک گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

چه نوع تبلیغاتی در CPC دخیل هستند؟

انواع مختلفی از تبلیغات متنی، رسانه های پر محتوا یا رسانه های اجتماعی وجود دارد که از CPC به عنوان عاملی در محاسبه کل هزینه های کمپین تبلیغاتی پرداخت شده استفاده می کنند. برخی از انواع تبلیغات فقط در شبکه‌های خاصی مانند شبکه جستجوی Google (تبلیغات در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی Google) و شبکه نمایش (سایت‌های تحت مالکیت یا شریک Google مانند YouTube و Gmail) نمایش داده می‌شوند.

CPC در انواع تبلیغات از جمله تبلیغات زیر نمایش داده می شود:

  • تبلیغات متنی
  • تبلیغات خرید
  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات توییتر
  • تبلیغات فیسبوک
  • تبلیغات اینستاگرام
  • تبلیغات لینکدین

همچنین مزایای کلی برای داشتن نمره کیفیت بالا وجود دارد:

هزینه‌های پایین‌تر – گوگل با کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) به تبلیغ‌کنندگان با امتیاز کیفیت بالا پاداش می‌دهد و به بهبود بازگشت سرمایه کمک می‌کند.
قرار گرفتن در قسمت بالاتر – زمانی که امتیازات کیفیت بالایی داشته باشید، تبلیغات شما بیشتر در موقعیت های بهتری در SERP نمایش داده می شود (بالا به نسبت قسمت پایین صفحه موقعیت بهتری دارد). این به شما امکان می دهد تا بدون افزایش قیمت پیشنهادی خود، کلیک ها و تبدیل های بیشتری دریافت کنید.

هزینه ی خرید کلیک گوگل

هزینه تبلیغات گوگل بر اساس تعدادی از عوامل، از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت مربوطه به آن، موقعیت جغرافیایی شما، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است.

در ایالات متحده، میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل در تمام صنایع 2.32 دلار است. در کشورهای دیگر، هزینه های متوسط ​​برای تبلیغات گوگل اغلب بسیار کمتر است.

چگونه هزینه هر کلیک (CPC) را محاسبه کنم؟

هزینه هر کلیک با تقسیم هزینه کمپین تبلیغاتی بر تعداد کلیک محاسبه می شود. اگر می خواهید از یک ابزار تبلیغاتی آنلاین محبوب مانند Google AdWords استفاده کنید و برای نمایش تبلیغات هزینه ای روی کلمات کلیدی پیشنهاد دهید، این ابزارها اغلب CPC را برای کلمات کلیدی هدف نشان می دهند.
هزینه هر کلیک = هزینه تبلیغات / تعداد کلیک
معیارهای مرتبطی که شامل CPC می شوند شامل هزینه متوسط ​​به ازای هر کلیک و حداکثر هزینه به ازای هر کلیک است. در پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی مانند گوگل ادوردز، استراتژی‌های خاصی مانند افزایش هزینه به ازای هر کلیک و قیمت دستی به ازای هر کلیک وجود دارد که ممکن است بازاریابان بسته به اهداف خود بخواهند از آنها استفاده کنند.

میانگین هزینه هر کلیک چقدر است؟

میانگین هزینه هر کلیک میانگینی است که یک تبلیغ کننده برای هر کلیک تبلیغاتی خرج می کند.

میانگین CPC = کل هزینه کلیک ها / تعداد کل کلیک ها


حداکثر هزینه هر کلیک چقدر است؟

حداکثر هزینه هر کلیک بالاترین مبلغی است که فکر می کنید یک کلیک ارزش دارد و بالاترین مبلغی است که می خواهید بپردازید. حداکثر CPC تنظیم شده ممکن است مبلغی نباشد که در واقع برای کلیک پرداخت می کنید. اگر مطمئن نیستید که برای بالاترین مقدار در هر کلیک چه چیزی را انتخاب کنید، Google توصیه می‌کند حداکثر CPC را روی 1 دلار در AdWords تنظیم کنید.

مناقصه هزینه هر کلیک به صورت غیر اتوماتیک چیست؟

مناقصه CPC به صورت غیر اتوماتیک زمانی است که تبلیغ‌کنندگان حداکثر CPC را برای هر تبلیغ به‌صورت غیر اتوماتیک بر خلاف استراتژی‌های پیشنهاد قیمت خودکار تعیین می‌کنند.

افزایش هزینه به ازای هر کلیک چیست؟

افزایش هزینه به ازای هر کلیک یک استراتژی پیشنهاد تبدیل خودکار در Google AdWords برای انواع خاصی از تبلیغات است که در شبکه جستجو و شبکه نمایش Google ظاهر می شوند. اگر هدف شما به حداکثر رساندن تبدیل تبلیغات باشد، از CPC افزایش یافته استفاده می شود.

مزایای اندازه گیری هزینه در هر کلیک

رسیدن به اهداف برای هدایت ترافیک. با پرداخت پول برای نمایش تبلیغاتی که احتمالاً مخاطبان هدف شما اغلب از آنها بازدید می کنند، مشتریان بیشتری را به سایت ها یا فروشگاه های خود جذب کنید.
برای بهبود کمپین های تبلیغاتی پولی، معیارهای CPC را اندازه گیری کنید. با محاسبه CPC، هزینه کمپین های تبلیغاتی که برای آن ها هزیبنه میپردازید را با درآمد ایجاد شده یا سایر معیارها مقایسه کنید.
تعیین کنید از کدام نوع تبلیغات استفاده کنید. اگر متوجه شدید که CPC برای انواع خاصی از تبلیغات جواب نمی دهد، بودجه خود را به انواع تبلیغاتی که درآمد یا ترافیک بیشتری ایجاد می کنند تغییر دهید.
استراتژی‌های مناقصه غیر اتوماتیک یا خودکار را انتخاب کنید. اگر درک خوبی از کسب و کار، مخاطبان و استراتژی های تبلیغاتی که برای آنها هزینه میپردازیدرا برای CPC دارید، می توانید استراتژی های پیشنهادی خود را خودکار کنید تا بتوانید روی چیزهای دیگر تمرکز کنید.