اگر تبلیغ‌کننده‌ای هستید که می‌خواهید روی تعداد نجومی جستجوهایی که روزانه در گوگل انجام می‌شود، سرمایه‌گذاری کنید و به سرعت توجه عده زیادی را به خود جلب کنید، هیچ راهی بهتر از استفاده از گوگل ادز نیست. تا پایان این مقاله از جیمکس ادز در مورد بررسی دلایل استفاده از گوگل ادز با ما همراه باشید.

گوگل ادز چیست؟

 گوگل ادز یا همان Google Ads برنامه تبلیغات آنلاین گوگل است، این برنامه به شما امکان می دهد تبلیغات آنلاینی داشته باشید تا به مخاطبین هدفتان دسترسی پیدا کنید. پلتفرم Google Ads  بر اساس تبلیغات «پرداخت به ازای کلیک»، که در انگلیسی و به اختصار به آن PPC گفته می شود، اجرا می شود، یعنی هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغ شما کلیک می کند باید هزینه پرداخت کنید.

16 افسانه مشهور در مورد تبلیغات گوگل

اما رسانه ها و روش های تبلیغاتی زیادی وجود دارد. تعیین اینکه کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است ممکن است سخت باشد. اینفلوئنسرها و فروشندگان همیشه راه‌هایی را به شما توصیه می کنند اما علت استفاده از آن ها را به شما نمی گویند و انتخاب همیشه برای شما مبهم باقی می ماند.

 10 مزیت گوگل ادز

سوال این است که «چرا از گوگل ادز استفاده کنیم؟»؛ مزایای بسیاری برای انتخاب گوگل ادز وجود دارد؛ ما در ادامه این مقاله به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

1. دسترسی گسترده به گوگل

امروزه گوگل خود را فراتر از یک برند و به یک فعل در زبان مشترک مردم در سراسر دنیا ارتقا داده است. واژه گوگل به عنوان یک فعل در دیکشنری مریام وبستر (Merriam Webster) نیز تعریف شده است. به تصویر زیر دقت کنید:

اهمیت استفاده از گوگل ادز
معنی فعل گوگل در دیکشنری

دلیل این اتفاق این است که در حال حاضر، هر موقع مردم از اقشار مختلف، با سوالی مواجه می شوند که نیاز به پاسخگویی دارد، معمولاً اولین مرجع آنها گوگل است. آنها به سرعت سوال های خود را گوگل می کنند. شما هر سوالی دارید از گوگل می پرسید:

می خواهید بدانید که آیا راه حلی برای کمردردی که داشته اید وجود دارد؟

گوگلش کنید!

می خواهید بدانید که آیا ابزاری وجود دارد که همکاری در صفحه فرود پس از کلیک را آسان تر می کند؟

گوگلش کنید!

موتور قوی جستجوی گوگل سالانه بیش از 2 تریلیون جستجو انجام می دهد. که این بیش از 5 میلیارد جستجو روزانه را در برمیگیرد.

در این میان افرادی هستند که به دنبال راه حل هایی برای مشکلاتی هستند که کسب و کار شما می تواند ارائه دهد. اگر آنها تا به حال از اینترنت استفاده کرده باشند، به احتمال زیاد پاسخ چیزی را در گوگل جستجو کرده اند. پس بهتر است قبل از اینکه محصول یا خدماتتان را معرفی کنید، پاسخگو باشید. یعنی پاسخ سوالات کاربران را ارائه دهید و سپس محصول یا خدماتتان معرفی کنید. با این کار احتمال اینکه مردم شما را به رقبایتان ترجیح دهند بیشتر است.

امتیاز کیفی وب سایت چیست و چه تأثیری بر تبلیغات گوگل دارد؟

2. وجود قابلیت هایی که امکان هدف گذاری را فراهم می کند

انتخاب عبارات جستجو و کلیدواژه های گسترده‌ای مانند «نرم افزار حسابدار» آگهی شما را در مراحل اولیه فرآیند تحقیق در مورد محصول، به مشتریان بالقوه نشان می دهد و به شما امکان می دهد تا دو مرحله اول و مهم در فرایند صحیح دیجیتال مارکتینگ را به راحتی پشت سر بگذارید:

• اطلاعات مخاطبینتان را با استفاده از صفحه فرود و پس از کلیک، ضبط کنید و شروع به ارسال محتوای آموزنده برای آنها کنید؛ این کار اعتبار و دانش شما را در زمینه فعالیتتان ثابت کند.

• اگر مخاطب با شما تعامل برقرار نکرد، از نرم‌افزار هدف‌گیری مجدد (retargeting software) استفاده کنید تا آنها را به عقب برگردانید.

یکی دیگر از تکنیک های رساندن محصول و خدمات به مخاطب هدف استفاده از عبارت طولانی به عنوان عبارات کلیدی است. مثلا به جای «نرم افزار حسابداری» از عبارت «نرم‌افزار حسابداری برای بازاریابان آزاد» استفاده کنید. جالب است که بدین طریق هزینه کمتر و احتمال موفقیت بیشتر است. چرا؟ زیرا کسانی که عبارات طولانی‌تری را جستجو می کنند جدی‌‌تر هستند. آنها مصرانه به دنبال نوعی محصول یا خدمات هستند و در صورت مواجهه با شما، صد در صد تعامل برقرار خواهند کرد. این کار باعث می شود افرادی که در تبلیغات به آنها دسترسی پیدا می کنید بسیار ارزشمند باشند.

3. اهداف را کنترل و تجزیه تحلیل کنید

بزرگترین تفاوت بین افرادی که با تبلیغات گوگل به آنها دسترسی پیدا می کنید و افرادی که با سایر اشکال تبلیغات به آنها دسترسی پیدا می کنید، هدف آنهاست.

برای مثال، در رسانه های اجتماعی، مردم به دنبال تبلیغات نیستند. آنها به دنبال راه حلی برای مسائلی که زندگی روزمره آنها را آزار می دهد نیستند. آنها به دنبال عکس های کودک و عکس های تعطیلات و عکس های تازه آپلود شده‌ی خانوادگی هستند. دقت کنید که وقتی برای کسی که نمی‌خواهد برایش تبلیغ نشان داده شود تبلیغ می‌کنید، شانس بیشتری برای شما وجود دارد زیرا شما کاملا غیرمستقیم در جال تبلیغ و جذب مشتری هستید.

از سوی دیگر، شما در صفحه جستجو، برای افرادی که نمی خواهند برایشان تبلیغ شود، تبلیغ نمی کنید. شما دقیقا در حال تبلیغ برای افرادی هستید که به دنبال چیزی خاص هستند، مانند بهترین پلتفرم صفحه لندینگ برای آژانس ها:

استفاده از گوگل ادز
لندینگ پیج های برتر در گوگل

و هنگامی که تبلیغ شما ظاهر می شود، به آنها کمک می کند تا به جای اینکه قید جستجوی آنلاین را بزنند، پاسخ را پیدا کنند.

برخی از کارشناسان حتی تبلیغات جستجو را نوعی بازاریابی درون‌گرا به جای تبلیغات برون‌گرا می‌دانند، زیرا از این روش شما دارید به کسی کمک می کنید که اولین قدم را برای جستجو برداشته است. با استفاده از آگهی، به مشتریان بالقوه اجازه دهید به سراغ شما بیایند، سپس به آنها کمک کنید تا پاسخ‌ها را بیابند، و دقیقا در این لحظه تعانل شما با مشتری آغاز می‌شود.

4. کنترل کامل کمپین های خود را همیشه حفظ کنید

در گذشته برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و رساندن تبلیغات به مخاطب هدف، مجبور بودید از موانع عبور کنید و خط قرمزهایی را پشت سر بگذارید. شروع و پایان دادن به این کمپین ها مستلزم زمان و منابعی بود که بهتر است در جاهای دیگر استفاده شوند.

از سوی دیگر، امروزه خرید فضای تبلیغاتی با نرم افزار، که به عنوان «تبلیغات برنامه‌ای» که در انگلیسی به آن programmatic advertising گفته می شود، حتی برای یک کارمند که به درستی آموزش دیده است، آسان است. آنها با طی یک آموزش کوتاه، می توانند کمپین ها را شروع و متوقف کنند، با قیمت مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کنند و همه این کارها را خیلی سریع انجام دهند. به این ترتیب، می توانید منابع و زمان خود را به انجام سایر ابتکارات اختصاص دهید.

8 روش برای کاهش CPC تبلیغات گوگل

5. تمام بودجه‌هایتان را به کار بگیرید

به دست آوردن حتی یک کلیک می تواند صدها دلار برای برخی از مشاغل هزینه داشته باشد. در صنعت حقوقی، کلمات کلیدی طولانی وجود دارد که هزینه‌شان به ازای هر کلیک به حدود 1000 دلار می رسند:

انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادز
قیمت عبارات کلیدی حقوقی

اما بیشتر کلمات کلیدی هزینه زیادی نیاز ندارند ولی حتی اگر آنها انتخاب کنید، مزیت استفاده از تبلیغات می تواند محدودیت هایی را بر روی بودجه روزانه، حداکثر پیشنهادات هزینه برای کلمات کلیدی و موارد دیگر ایجاد کند. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که حتی اگر مثل عقاب هم حساب خود را زیر نظر نداشته باشید، هرگز بیش از آنچه می خواهید خرج نخواهید کرد. دینش تاکور (Dinesh Thakur) می گوید:

«شما کنترل کاملی بر بودجه کمپین های تبلیغاتی گوگل خود دارید. شما می‌توانید همه چیز را از حداکثر پیشنهاد هزینه برای کلمه کلیدی در آگهی گرفته تا بودجه روزانه کمپین را کاملاً کنترل کنید.» و این دقیقا خاصیت گوگل ادز است.

شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید در هر ماه هزینه کنید و بودجه را بر اساس نمودار عملکرد تنظیم کنید. هنگامی که یک تبلیغ بسیار خوب عمل می کند، می توانید هزینه تبلیغات را برای آن افزایش دهید تا نتایج مطلوب را افزایش دهید. و همینطور برعکس، شما می توانید برای تبلیغات با عملکرد ضعیف انجام دهید، یعنی بودجه کمتری به آنها اختصاص دهید و از هدر رفتن بودجه‌تان جلوگیری کنید.

6. نتایج را در قالبی قابل درک در Google Ads ببینید

اگر ندانید که چه کار اشتباهی انجام می دهید، هیچ ایده ای نخواهید داشت که چگونه پیشرفت کنید. شما نیاز دارید برای بهبود عملکردتان از کاستی ها و نقص ها و همچنین نقاط قدرت خود آگاهی پیدا کنید. برخی از داشبوردهای تجزیه و تحلیل، تشخیص این موضوع را تقریبا غیرممکن می کنند.

خوشبختانه گوگل همه چیز را ساده و قابل درک می کند. گوگل ادز به شما کمک می کند تا اطلاعات اولیه مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها، بودجه کلمات کلیدی و غیره را بیابید و همچنین با کمک Google Analytics  جزئیات بیشتری در مورد عملکردتان مشاهده کنید. این آپشن‌ها به شما امکان می‌دهد دقیقاً ببینید که بازدیدکنندگان در وب‌سایت شما چگونه رفتار می‌کنند؛ دقیقاً روی چه لینکهایی کلیک کرده‌اند، کجا رفته‌اند و چه مدت زمانی را در آنجا سپری کرده‌اند.

7. گوگل ادز کمک می کند که نتایج سریع تری نسبت به سئو کسب کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو همچنان ستون فقرات اکثر سایت های پربازدید است. پست ها و صفحاتی که در صفحه اول می بینید فقط با کلمات کلیدی که به دقت تحقیق شده اند به خوبی نوشته نشده اند. آن‌ها در سایت‌های دیگر نیز حضور دارند و به عبارتی با چندین بک لینک حمایت شده‌اند؛ این مولفه هنوز فاکتور شماره یک رتبه‌بندی صفحات وب است.

ممکن است سال ها طول بکشد تا بتوانید یکی از صفحات خود را در جایگاه اول برای یک کلمه کلیدی پرمخاطب ببینید. برخی از مشاغل به این موفقیت نخواهند رسید.

با این حال، هنگامی که با Google شروع به کار می کنید، شانس شما برای صعود تمام نتایج ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو به طور تصاعدی افزایش می یابد و همچنین آسان تر نیز می شود. پس دست به کار شوید، شروع به اجرای تبلیغات کنید و شانس اینکه مردم شما را در ابتدا ببینند افزایش دهید.

8. ایجاد آگاهی در مورد برند

وقتی مردم نام «گوگل ادز» را می شنوند، بیشتر به فکر هدایت ترافیک از طریق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو می‌افتند. اما، تبلیغات گوگل همه کاره تر از این حرفهاست و فعاالیتش فقط به این حوزه محدود نمی‌شود. گوگل ادز می تواند ابزاری عالی برای ایجاد آگاهی در مورد برندها باشد؛ و طبق تحقیقات این دقیقا همان چیزی است که بازاریابان موفق، در اولویتشان قرار می دهند.

قبل از اینکه بیشتر توضیح دهیم، اجازه دهید به طور خلاصه معنی کلمه «برند» را بررسی کنیم. چندین دهه پیش، دیوید اوگیلوی (David Ogilvy) شاید بهترین تعریف را برای این واژه ارائه کرد:

«مجموع نامشهود ویژگی‌های یک محصول: نام، بسته‌بندی و قیمت، تاریخچه، شهرت و نحوه تبلیغ آن.»

تقویت نام برند، شخصیت، شهرت و غیره برای ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان ضروری است. هرچه بیشتر این موارد را به طور مداوم تکرار کنید، برند شما قوی‌تر می‌شود و اعتماد بیشتری نسبت به مشتریان بالقوه کسب می‌کنید. به خاطر داشته باشید که اعتماد چیزی است که در نهایت باعث خرید و خلق مشتریان وفادار برای شما می شود.

از طریق شبکه جستجوی تبلیغات، حتی اگر مشتریان بالقوه روی آن کلیک نکنند، برند شما، شعار شما، آنچه ارائه می‌دهید و هر چیز دیگری که از کپی و برنامه‌های افزودنی خود برای نمایش استفاده می‌کنید، می‌بینند. از طریق شبکه نمایش تبلیغات، حتی می توانید با انتخاب نمایش تبلیغات خود به افراد بیشتر، به‌جای تمرکز روی کلیک‌ها یا تعامل‌ها، آگاهی از برند را در اولویت قرار دهید. هر دو استراتژی به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهند تا ویژگی‌های مهم کسب‌وکار خود را تقویت کنند و به نوبه خود، برند مد نظر را تقویت کنند.

9. تعامل بیشتری کسب می‌کنید

وقتی گوگل تصمیم می‌گیرد که کدام آگهی‌ها توسط مشتریان بالقوه دیده شوند، تجربه صفحه فرود پس از کلیک را در نظر می‌گیرد. طبق یک صفحه پشتیبانی گوگل ادز:

تجربه صفحه فرود پس از کلیک، به نوعی معیار تبلیغاتی است که نشان می دهد وب سایت شما به افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند، خیلی واضح و سریع و بدون زحمت، دقیقاً همان چیزی را ارائه می دهد که به دنبال آن هستند یا خیر. صفحه فرود پس از کلیک شما نشانی اینترنتی است که افراد پس از کلیک بر روی تبلیغ شما به آن می رسند و تجربه ای که ارائه می دهید بر رتبه تبلیغ شما و در نتیجه CPC و موقعیت شما تاثیر می گذارد. اگر تبلیغات شما به وب‌سایت‌هایی اشاره می‌کند که تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهند، ممکن است کمتر (یا اصلاً) نمایش داده نشود.

نرخ ROI یا بازده تبلیغتان را با استراتژی های پیشنهادی مختلف به حداکثر برسانید

یک لندینگ پیج متقاعد کننده که برای راضی کردن گوگل ساخته شده است تنها چیزی نیست که بازده تبلیغاتی شما را به حداکثر می رساند. برای کمک به شما برای رسیدن به اهداف بازاریابی خاص و در عین حال کمترین کاهش بودجه، تیم Ads چندین استراتژی مختلف پیشنهاد قیمت ایجاد کرده است:

پیشنهاد CPC یا CPC bidding:  همان چیزی است که گوگل زمانی توصیه می کند که هدف شما افزایش ترافیک وب سایت باشد!

پیشنهاد  CPM یا CPM bidding: که مخفف «هزینه به ازای هر هزار نمایش قابل مشاهده» است، همان چیزی است که Google زمانی توصیه می‌کند که شما در تلاش برای ایجاد آگاهی در مورد برند هستید! با این استراتژی، مقدار پولی را انتخاب می کنید که حاضرید برای 1000 نفر بپردازید تا تبلیغات خود را به طور کامل مشاهده کنند. این فقط در شبکه نمایش Google در دسترس است، نه شبکه جستجو.

پیشنهاد CPA یا CPA bidding: همان چیزی است که گوگل زمانی به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کند که روی تعامل‌هایی مانند خرید یا ثبت‌نام تمرکز می‌کنند.

به این ترتیب، اگر هدف اصلی شما افزایش آگاهی از برند است. شما می‌توانید تبلیغات خود را به افراد بیشتری نسبت به زمانی که Google سعی می‌کرد تبلیغات شما را فقط به افرادی ارائه دهد که بیشترین شانس را برای کلیک کردن یا تبدیل کردن دارند نشان دهید.

جمع بندی دلایل استفاده از گوگل ادز

اگر قبلا می پرسیدید «چرا از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟» در حال حاضر باید بپرسید «چرا که نه؟» با این همه ویژگی چه دلیلی برای استفاده نکردن از گوگل ادز باقی می‌ماند؟

این شبکه چیزی برای مشاغل در هر اندازه با بودجه های مختلف و اهداف تبلیغاتی متفاوت دارد. مخاطبان هدف مختلف که اکثر آنها حداقل یک بار در زندگی خود از گوگل برای یافتن پاسخ یک مشکل استفاده کرده اند. بنابراین در دریایی از جستجوهای به ظاهر بی پایان معادل بیش از 2 تریلیون در سال، چرا امتحان نمی‌کنید تا ببینید چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟ با کمک Google Ads و یک تجربه صفحه فرود پس از کلیک، جهش نتایج جستجوی ارگانیک را شروع کنید و کلیک و تبدیل به دست آورید. امروز برای نسخه ی نمایشی Instapage Enterprise ثبت نام کنید.