دو نوع مختلف از کلمات کلیدی طولانی وجود دارد و برخی از آنها از کلمات اصلی کوتاه خود آسانتر هستند. در این مقاله، تفاوت بین دو نوع کلمات کلیدی طولانی و نحوه پیدا کردن آنها را خواهید آموخت.

این متن ترجمه مقاله

KEYWORD RESEARCH
Long-tail Keywords: What They Are and How to Get Search Traffic From Them

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی طولانی، سرچ هایی هستند که تعداد کمی از تعداد کلی جستجو ها را در هر ماه دریافت می کنند. این کلمات تمایل دارند طولانی تر و خاص تر از “کیورد اصلی” خود باشند و بنابراین اغلب نرخ تبدیل بالاتری دارند.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “مدیتیشن” یک کلمه کلیدی یا “کیورد اصلی” است زیرا در هر ماه 211k جستجو می شود. کلمه کلیدی “آیا مدیتیشن می تواند شما را باهوش تر کند” یک کلمه کلیدی طولانی است زیرا فقط 50 جستجو در هر ماه دارد.

چرا آنها کلمات کلیدی “طولانی” نامیده می شوند؟

اگر ما تمام سرچ هایی را که افراد در طول یک ماه در گوگل انجام داده اند، رسم کنیم و آنها را با حجم جستجوی خود در یک نمودار بی آوریم، تصویر نهایی تا حدودی شبیه به این خواهد بود:

نمودار سرچ کلمه

در ابتدای منحنی، ما تعداد کمی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی فوق العاده بالا داریم، در حالی که در انتها شامل میلیاردها کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار کم است.

به طور دقیق، در پایگاه داده Ahrefs در ایالات متحده ، تنها 31،000 کلمه کلیدی با حجم جستجو بیش از 100k جستجو در هر ماه وجود دارد. از سوی دیگر، 3.8 میلیارد کلمه کلیدی وجود دارد که کمتر از 10 جستجو در هر ماه دارند.

در این قسمت از مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه این مساله در یک نمودار دایره ای خود را نشان خواهد داد.

Ahrefs

چه چیزی کلمه کلیدی طولانی را برای ما مفید می کند؟

در این قسمت از مطلب به بیان سه دلیل که چرا شما باید کلمات کلیدی طولانی مدت را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی SEO خود در نظر بگیرید می پردازیم.

دلیل 1. کلمه طولانی بسیار کمتر رقابتی هستند

بیایید بگوییم که شما به تازگی یک وبلاگ در مورد ارزهای رمزنگاری شده راه اندازی کرده اید. بسیاری از کلمات کلیدی محبوب با حجم جستجوی بالا وجود دارد که به طور بالقوه می تواند بارهای ترافیک را به وبلاگ شما هدایت کند.

این کلمات کلیدی امکان بیشتری برای افزایش ترافیک وب سایت شما دارند. اما بیایید واقع بین باشیم. امکان اینکه در هر یک از این کلمات رتبه ی خوبی بگیرید چقدر است؟

دلیل 2. کلمات کلیدی طولانی آسان تر پیدا میشوند

مسئله این است که هر چه سرچ عمومی تر باشد، هنگام پرداختن به آن باید جزئیات بیشتری را شامل شود. اما اگر سرچ خاص باشد، اغلب می توانید به طور خلاصه به آن پاسخ دهید و هنوز هم جستجوگران را راضی کنید.

به عبارت دیگر، ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی طولانی به طور کلی نیاز به کار کمتری دارد.

به عبارت دیگر، شما در واقع می توانید به دنبال کوئری هایی از کلمات کلیدی بلند مشابه باشید و آنها را به صفحاتی که تفاوت کمی دارند بفرستید.

همان نرم افزار سازنده ی وب سایت احتمالا برای سایت درمانگران و همچنین معلمان یا بازیگران نیز مناسب است. این بدان معنی است که شما می توانید تمام این جستجوهای مختلف را با صفحاتی که دارای محتوای مشابه 80٪ هستند، هدف قرار دهید، در حالی که 20٪ باقی مانده برای هر پروفایل کاربر طراحی شده است.

به عبارت دیگر، شما به راحتی می توانید دوازده صفحه را در یک روز ایجاد کنید تا به آن جستجوهای طولانی مشابه بپردازید.

دلیل 3. بسیاری از کلمات کلیدی طولانی وجود دارد

هر کلمه کلیدی دم بلند به صورت فردی سیل ترافیک را به وب سایت شما باز نمی کند. اما همانطور که بیشتر آنها را مورد توجه قرار می دهید، ترافیک جستجو در نهایت به چیزی بسیار قابل توجه ترکیب می شود.

و از آنجا که بسیاری از کلمات کلیدی طولانی تقریبا در هر صنعت وجود دارد، بعید است که از کمبود آنها رنج ببرید.

چگونه کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنیم

تعدادی از روش ها وجود دارد که می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. برخی از آنها خسته کننده تر از دیگران هستند، برخی از آنها کمی “غیر متعارف” هستند و برخی فقط نادرست هستند.

بیایید با یک اشتباه شروع کنیم.

1. استفاده کردن از گوگل AutoComplete

برخی از متخصصان SEO به شما توصیه می کنند که کلمات کلیدی طولانی مدت را از Google auto complete وارد کردن کلمه کلیدی هدف خود و به دنبال آن حروف مختلف الفبا تهیه کنید.

خوب، Google AutoCompleteویژگی طراحی شده است که به شما امکان دسترسی سریع به سرچ محبوب را می دهد.

به عبارت دیگر، Google AutoComplete به احتمال زیاد به جای پیشنهاد کلمات کلیدی دم بلند، سرچ های بسیار محبوب را به شما ارائه می دهد.

همین امر برای ابزارهای آنلاین مانند Answer The Public یا Soovle که AutoComplete را برای تولید لیست ایده های کلمه کلیدی خود ارائه می دهد. تعداد زیادی از کلمات پیشنهاد شده توسط این ابزارها بسیار رقابتی و پر سرچ هستند. از همین رو رقابت در آنها بسیار سخت است.

autosuggest گوگل

2. استفاده از Ahrefs کلمات کلیدی اکسپلورر

بر خلاف روش قبلی، این روش نیازی به کار غیر اتوماتیک خسته کننده ندارد. فقط هر کلمه ای که میخواهید و به کار شما مربوط است را جستجو کنید و از فیلتر حجم جستجو استفاده کنید تا فورا هزاران کلمه کلیدی بلند را مشاهده کنید.

اگر وب سایت شما با نام تجاری جدید است و به سختی دارای “قدرت” است، توصیه می کنم از فیلتر KD استفاده کنید، که به شما کمک می کند کلمات کلیدی کم رقابت را پیدا کنید.

همچنین، مطمئن شوید که دکمه “سوالات” را امتحان کنید. این قابلیت Ahrefs، کلمات کلیدی طولانی خوبی را به شما پیشنهاد می دهد.

3. دیدن کلمات کلیدی رقبای خود که دارای رتبه بندی بالاتری هستند.

یکی دیگر از منابع عالی کلمات کلیدی طولانی، الهام گرفتن از کیوردهای رقبا است. ابزار سایت اکسپلورر Ahrefs به شما کمک می کند تا ببینید کدام کلمات کلیدی طولانی که توسط رقبای شما دارای رتبه بندی بیشتری است.

فقط یک وب سایت متعلق به رقیب خود را بردارید و آن را به سایت اکسپلورر وصل کنید و به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید تا ببینید با کدام کلمات کلیدی طولانی ترافیک را به وب سایت خود می آورند.

این کار را با ۵ تا ۱۰ وب سایت رقبای خود تکرار کنید و به اندازه کافی ایده های کلمه کلیدی طولانی را استخراج کنیدکه تا ماه ها شما را مشغول نگه می دارد.

4. مرور Reddit، Quora و انجمن های niche

هر زمان که مردم از گوگل بازدید می کنند و نمی توانند پاسخ خوبی برای سوال خود پیدا کنند، آن را در مکان هایی مانند Quora و Reddit می پرسند.

جنبه مثبت این روش این است که موضوعات انجمن ممکن است بحث های خوبی داشته باشند که می تواند در هنگام ایجاد یک محتوا در آن موضوع مفید باشد.

Quora

نقطه ضعف این است که استخراج کلمات کلیدی طولانی از فروم یک فرایند خسته کننده است. و شما هنوز هم باید از یک ابزار سئو مانند Keywords Explorer (جستجو کلمات) برای بررسی حجم جستجو و سختی کلمات ایده های کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

اما مسئله این است که همان کلمه کلیدی به راحتی می تواند از طریق Keywords Explorer کشف شود.

دو نوع کلیدواژه طولانی

همه کلمات کلیدی دم بلند یکسان نیستند. برخی از آنها یک سرچ منحصر به فرد را نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر صرفاً گونه ای کمتر محبوب از یک عبارت جستجوی محبوب تر هستند.

ما اولی را “کلیدواژه های دم بلند ابتدایی” و دومی را “کلمات کلیدی دم بلند حمایت کننده” می نامیم.

پشتیبانی از کلمات کلیدی طولانی

بگذارید با یک مثال توضیح دهم. «بهترین خوراکی‌های سالم برای سگ‌ها» قطعاً یک کلمه کلیدی طولانی است زیرا فقط 100 جستجو در ماه دریافت می‌کند

اما چند عبارت جستجوی دیگر نیز وجود دارند که در عین داشتن حجم جستجوی بسیار بیشتر، به همین معنا هستند

اگر هر یک از آنها را در گوگل جستجو کنید، متوجه خواهید شد که همان صفحات برای هر یک از این کلمات کلیدی در بالاترین رتبه قرار می گیرند.

گوگل آنقدر باهوش است که بفهمد افراد مختلف جست و جوهای خود را متفاوت بیان می کنند در حالی که دقیقاً همان چیزی را جستجو می کنند. بنابراین، مجموعه یکسانی از صفحات را برای همه این تغییرات کلیدواژه رتبه بندی می کند.

این بدان معناست که اگر صفحه شما برای یک عبارت جستجوی محبوب مانند “تشویقی سالم سگ” (6.8 هزار جستجو) شروع به رتبه‌بندی کند، به‌طور خودکار برای همه عبارات و کلمه کلیدی های دم بلند جستجو رتبه‌بندی می‌شود. بنابراین نیازی به ایجاد صفحات مجزا برای هر کلمه کلیدی بلند یا طولانی ندارید. بلکه باید همه آنها را در یک صفحه هدف قرار دهید.

اما چگونه می دانید که آیا کلمه کلیدی لانگ تیلی که به آن نگاه می کنید بخشی از یک موضوع گسترده تر است یا خیر؟

در ادامه ی مطلب یک ویژگی منحصر به فرد یعنی موضوع والد یا parent topic اشاره خواهیم کرد.