تبلیغات در گوگل اخیراً راه حل بهتری برای بازگشت سرمایه دیجیتال مارکتر ها تبدیل شده است. بر اساس داده‌های AdStage، هزینه به ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل از سال 2018 تا 2019، 1.27 دلار کاهش یافته است، در حالی که هزینه به ازای هر هزار ایمپرشن در همان بازه زمانی 78.44 دلار کاهش یافته است.

اما داشتن کمپین‌های سودآور ممکن است آسان‌تر از آنچه می‌خواهید باشد، به‌خصوص اگر مایل به یادگیری چند هک باشید.

همه اینها تغییرات ساده و قدرتمندی هستند که تقریباً هر کسی می تواند در حساب Google Ads خود ایجاد کند و نیاز به زمان زیادی ندارند و به خوبی می توانند سودآوری شما را دو برابر کنند.

این متن ترجمه ای از Simple Google Ads Hacks That Can Double Your ROI

1- پیگیری خود را درست انجام دهید

اگر حساب Google Ads شما به‌درستی کانورژن ها را ردیابی نمی‌کند، قبل از حل کردن این مشکل بهینه‌سازی هیچ چیزی فایده‌ای ندارد.

این موضوع به نظر ساده می رسد، اما 42.3٪ از حساب های Google Ads اصلاً ردیابی کانورژن ندارند.

حتی در میان حساب‌هایی که ردیابی کانورژن در آن راه‌اندازی شده‌اند، تنها حدود 29 درصد ردیابی خود را به درستی تنظیم کرده‌اند.

بازگشت سرمایه در گوگل ادز
7 ترفند ساده تبلیغات در گوگل که می تواند بازگشت سرمایه (ROI) شما را دو برابر کند

بنابراین، اگرچه ممکن است این یک نکته بدیهی و بیهوده به نظر برسد، به وضوح می توان گفت که شما باید ردیابی خود را به درستی تنظیم کنید و به آن توجه کنید. در غیر این صورت، شما اساساً پول را دور می ریزید. بنابراین با راه اندازی صحیح ردیابی، می توانید به راحتی بازده سرمایه گذاری گوگل ادز خود را دو برابر کنید.

توجه داشته باشید که دستورالعمل‌هایی برای ردیابی همه چیز از تماس‌های تلفنی گرفته تا نرخ تبدیل یا کانورژن برنامه‌ یا اپ ها وجود دارد.

اکنون، برخی از شما ایده تلاش برای ردیابی تبدیل‌ها از طریق تبلیغات در گوگل را زیر سوال می‌برید زیرا ممکن است نتوانید این تبدیل‌ها را تا انتهای قیف فروش شرکت خود ردیابی کنید. بازاریابان B2B یا بیزنس به بیزنس با چرخه های فروش واقعا طولانی (سه ماه یا بیشتر) اغلب این مشکل را دارند.

اگر چرخه فروش پیچیده ای دارید اما برای به دست آوردن ارزش واقعی آن کانورژن های اولیه، باید تجزیه و تحلیل دقیقی انجام دهیدو فقط به این دلیل که سخت است به این معنی نیست که ارزش انجام آن را ندارد.

به عنوان مثال اگر ماهیانه 1000 دلار برای تبلیغات در گوگل خرج می کنید و ردیابی کانورژن را نصب نکرده اید، حداقل یک سوم هزینه تبلیغات خود را هدر می دهید. مقاومت شما در برابر تعیین ارزش برای کانورژن های اولیه شما 333 دلار در ماه (یا بیشتر) هزینه دارد.

2- از خرج کردن پول برای کلمات کلیدی که تبدیل نمی شوند خودداری کنید.

پس از اینکه گوگل ادز اطلاعات مربوط به کلیک های شما را جمع آوری کرد، می توانید با استفاده از این اطلاعات، کمپین های خود را بهینه کنید. بیشتر تبلیغ کنندگان دوست دارند که این بهینه سازی را با کلمات کلیدی شروع کنند.

بنابراین یک فیلتر برای نمایش کلمات کلیدی در حساب خود ایجاد کنید که هرگز (یا اخیراً) تبدیل یا کانورژنی ایجاد نکرده اند.

این فیلتر نتایجی از تمام کلمات کلیدی در یک حساب را نشان می دهد. همچنین این فیلتر از یک بازه زمانی بسیار طولانی استفاده می کند و میتوانید تعیین کنید که فقط کلمات کلیدی را نشان دهد که کمتر از مقدار معینی دارند. برای تکمیل این کار، مقدار را به صورت «1» (برای یک تبدیل یا کانورژن) وارد کرده و روی «اعمال» کلیک کنید.

سپس تبلیغات در گوگل تمام کلمات کلیدی را که در این بازه زمانی هیچ کانورژنی ایجاد نکرده اند و بازگشت سرمایه ای نداشتند را به شما نشان می دهد.

اگر قبلاً هرگز این کار را انجام نداده‌اید احتمالاً حداقل چند کلمه کلیدی را خواهید دید که چندین هزار دلار برای آنها هزینه کرده‌اید و هرگز کانورژنی ایجاد نکرده‌اند.

3- به کلمات کلیدی منفی(-) را اضافه کنید.

کلمه کلیدی منفی(-) را می توان در سطح کمپین یا در سطح گروه تبلیغاتی اضافه کرد. شما آنها را مانند هر کلمه کلیدی دیگری اضافه می کنید، اما با علامت منفی درست در مقابل کلمه کلیدی، مانند این: “-سگ”.

قبل از اینکه کلمات کلیدی منفی را انتخاب کنید به دقت فکر کنید، اما هنگامی که آنها را اضافه کنید می توانند تفاوت زیادی در سودآوری ایجاد کنند.

4- از خرج کردن پول در مکان‌ها و زمان‌هایی که کانورژن ندارند خودداری کنید.

اگر می خواهید بودجه تبلیغات در گوگل خود را افزایش دهید زمان و مکان نمایش تبلیغات خود را کوتاه کنید.

گوگل ادز دیدن این اطلاعات را بسیار آسان می کند. کافی است به گزینه گزارش‌ها در گوشه سمت راست بالای رابط Google Ads بروید، سپس روی «گزارش‌های از پیش تعریف‌شده» و روی «زمان» یا «جغرافیا» کلیک کنید.سپس «روز هفته» یا «ساعت روز» را انتخاب کنید.

سعی کنید هر دو گزارش را اجرا کنید تا بتوانید ببینید که آیا خاموش کردن یک روز (یا روزها) به صرفه تر است یا اینکه خاموش کردن تبلیغات خود برای چند بلوک زمانی در طول روز مقرون به صرفه تر است.

بازاریابان B2B (بیزنس به بیزنس) اغلب متوجه می شوند که بخش عمده ای از کانورژن یا تبدیل های خود را در طول هفته دریافت می کنند و با این حال، آنها هنوز در تعطیلات آخر هفته پول خرج می کنند.

بازگشت سرمایه یا ROI Google ads
7 ترفند ساده برای بهبود بازگشت سرمایه در تبلیغات گوگل

بنابراین اگر پیام‌های قرمز رنگی را در کمپین‌های تبلیغات در گوگل خود مشاهده می‌کنید که می‌گویند بودجه کافی ندارید، یا می‌خواهید سود کمپین‌های خود را 20 تا 30 درصد افزایش دهید، این دو گزارش را اجرا کنید. ممکن است بتوانید هزینه تبلیغات خود را 30-40٪ یا بیشتر کاهش دهید، در حالی که فقط 5-10٪ از کانورژن های خود را از دست بدهید.

بیشتر بدانید:

آیا تبلیغ در گوگل مقرون به صرفه است؟

5- مراقب شبکه نمایش باشید.

آیا در شبکه نمایش گوگل تبلیغات دارید؟ آیا می دانید آن تبلیغات در کجا اجرا می شوند؟

شاید ارزش یک نگاه را داشته باشد. به Display Network > Placements بروید تا ببینید تبلیغات شما در کجا اجرا می شود. مرتب سازی بر اساس کلیک و سپس به ده سایت برتر لیست شده بروید.

آیا واقعاً می‌خواهید تبلیغات شما در آن‌ها دیده شود؟

گاهی اوقات، پاسخ مثبت است. اما اغلب، تبلیغ‌کنندگان از آنچه در این فهرست پیدا می‌کنند به نوعی وحشت زده می‌شوند. مشکل اینجاست که تبلیغات شما احتمالاً در هزاران سایت مشابه نمایش داده می شود.

این فقط یک مشکل برندسازی نیست. این یک مشکل تقلب کلیک است و همانطور که احتمالا می دانید، کلاهبرداری کلیک یک خطر جدی و گسترده برای پول است. حتی اگر در حال دریافت کانورژن هستید، اکثر این تبدیل‌ها می‌توانند تقلبی باشند.

پس چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ کمپین را کپی کنید، همه مکان‌های نمایشی را که Google به شما داده است پاک کنید و با لیست خود شروع کنید. از یک کارآموز بخواهید فهرستی از 500 سایت برتر را که بیشترین بازدید را در اینترنت دارند پیدا کند. سپس آن سایت ها را به مکان های نمایشی خود اضافه کنید.

بعد، وارد شوید و حدود 100 سایت دیگر در صنعت یا جایگاه خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید برخی از سایت‌هایی را که گوگل در مکان‌های سایت خود قرار داده است، انتخاب کنید، اما واقعاً حساس باشید و آن ها را چک کنید.

هنگامی که «فهرست امن» سایت‌های خود را دریافت کردید، کمپین را روشن کنید و ببینید که این دو کمپین برای مدتی چگونه اجرا می‌شوند. در صورت امکان، نحوه کانورژن تبلیغات در گوگل به فروش واقعی را پیگیری کنید.

6- از صفحات فرود یا لندینگ پیج استفاده کنید. سپس از صفحات فرود بیشتری استفاده کنید.

شما حتما درباره اهمیت استفاده از صفحات فرود برای تبلیغات در گوگل خود شنیده اید چرا که اساس و پایه گوگل ادز هستند.پ

بیشتر بدانید: راهنمای استفاده از تبلیغ در گوگل برای وب سایت باربری

این نکته کمی شبیه به توصیه برای ردیابی کانورژن شما است که کاملا واضح است و همه در مورد آن می‌دانند و با این حال، طبق گفته HubSpot، تنها نیمی از بازاریابان برای هر کمپین جدیدی که اجرا می‌کنند، یک صفحه فرود جدید ایجاد می‌کنند.

صفحه فرود شما با کلمات کلیدی که برای آنها مناقصه می دهید، نسخه تبلیغاتی شماست و آنچه جستجوگر شما به دنبال آن هستند که در نتیجه امتیاز کیفیت برای تبلیغات در گوگل شما را بهتر خواهد کرد و همانطور که می دانید، امتیاز کیفیت شما تأثیر زیادی بر میزان پرداخت به ازای هر کلیک دارد.

اما مهمتر از همه، میزان هدفمندی و بهینه سازی صفحات فرود شما نیز بر نرخ تبدیل یا کانورژن تأثیر می گذارد. اگر در حال حاضر از صفحات فرود برای تبلیغات خود استفاده نمی کنید، می توانید با ایجاد یک صفحه فرود برای هر 3-4 گروه تبلیغاتی در حساب خود، نرخ تبدیل خود را دو برابر کنید. این کار به راحتی می تواند بازگشت سرمایه شما را دوباره دو برابر کند.

7- کلمات کلیدی خود را با بهترین عملکرد انتخاب کنید و برای هر یک از آنها یک گروه تبلیغاتی اختصاصی ایجاد کنید.

بیشتر هزینه تبلیغات در گوگل شما و سودآوری شما احتمالاً از طریق گروه کوچکی از کلمات کلیدی انجام می شود.

این کلمات کلیدی فوق العاده ارزشمند هستند. آنها سزاوار توجه بسیار بیشتری نسبت به سایر کلمات کلیدی شما هستند.

دادن گروه تبلیغاتی به این کلمات کلیدی به این معنی است که می توانید فقط برای آن کلمات کلیدی بسیار خاص تبلیغات ایجاد کنید و آن را آزمایش کنید و بخش عمده ای از بودجه خود را به آن کلمات کلیدی بسیار خاص هدایت کنید.

شما نباید این کار را برای کل حساب خود انجام دهید، اما سعی کنید حداقل برای ده تا بیست کلمه کلیدی با بهترین عملکرد خود این کار را انجام دهید. به راحتی می تواند بازگشت سرمایه شما را دو برابر کند و چه بسا 10 برابر.