شما با استفاده از Google Trends با یک ابزار شگفت‌انگیز برای تحقیق کلمات کلیدی آشنا می شوید، به‌ویژه زمانی که از گزینه‌های جستجوی پیشرفته استفاده می‌کنید که عملاً از معرض دید پنهان هستند.

منوها و گزینه‌های مختلف Google Trends را کاوش کنید و راه‌های به ظاهر بی‌پایانی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره حجم جستجوی کلمات کلیدی پیدا کنید.

راه های جدیدی برای استفاده از Google trends یکی از مهمترین ابزارهای سئو گوگل بیاموزید.

این متن ترجمه ای از 7 Ways to Use Google Trends For SEO & Content Marketing

اهمیت Google Trends

اگرچه Google Trends دقیق است، اما میزان ترافیک را با اعداد واقعی نشان نمی دهد. تعداد پرس و جوهای انجام شده را در درصدهای نسبی در مقیاس صفر تا 100 نشان می دهد.

برخلاف Google Trends، ابزارهای سئو که باید برای آن ها هزینه پرداخت کنید اعداد حجم ترافیک را برای کلمات کلیدی ارائه می دهند.

اما این اعداد تنها تخمین‌هایی هستند که ترکیبی از ارائه‌دهندگان داده‌های ترافیک اینترنتی، برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل، نتایج جستجو و سایر منابع بدست آمده اند.

سپس ابزارهای سئو محاسبه‌ای را اعمال می‌کنند که با احتمال خطای کمتری از ارتباط آن داده‌ها با جستجوی کلمه کلیدی گوگل و حجم ترافیک مطابقت دارد.

بنابراین، حتی اگر ابزارهای سئو پریمیوم تخمین‌هایی از ترافیک کلمات کلیدی ارائه می‌دهند، داده‌های ارائه‌شده توسط Google Trends بر اساس نتایج جستجوی واقعی است و نه حدس‌ها.

این بدان معنا نیست که Google Trends بهتر از ابزارهای کلمه کلیدی پریمیوم است. هنگامی که همراه با ابزارهای کلمه کلیدی پولی استفاده می شود، می توان ایده ای تقریباً دقیق از حجم جستجوی واقعی کلمه کلیدی به دست آورد.

عملکردهای دیگری در Google Trends وجود دارد که می‌تواند به تقسیم‌بندی دقیق داده‌های کلیدواژه کمک کند که به درک مکان‌های جغرافیایی برای پلن های تبلیغاتی و همچنین کشف کلمات کلیدی جدید و پرطرفدار کمک می‌کند.

نحوه استفاده از Google Trends برای سئو

1- با مقایسه کلمات کلیدی، داده های دقیق تری دریافت کنید

Google Trends تجسم نسبی ترافیک را در مقیاس صفر تا 100 نشان می دهد.

شما واقعاً نمی‌توانید بدانید که آیا روند صدها جستجوی کلمه کلیدی را گزارش می‌کند یا هزاران جستجو، زیرا نمودار در مقیاس نسبی صفر تا صد است.

یکی از راه‌های انجام این کار، مقایسه حجم جستجوی کلمه کلیدی با کلمه کلیدی دیگر است که اعداد ترافیک دقیق آن را از قبل بدست آورده باشیم، به عنوان مثال، از یک کمپین PPC.

اگر حجم کلمه کلیدی به خصوص زیاد است و کلمه کلیدی برای مقایسه ندارید، راه دیگری برای یافتن کلمه کلیدی برای مقایسه وجود دارد.

کلمه کلیدی که برای مقایسه انتخاب می کنید، لزوما نباید با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط باشد. این مساله می تواند کاملا متفاوت باشد و حتی می تواند نام یک سلبریتی پرطرفدار باشد.

نکته مهم حجم کلی کلمه کلیدی داده است.

Google یک صفحه وب Google Trends Daily Trends را منتشر می کند که جستجوهای پرطرفدار را نشان می دهد.

مثالی از نحوه تعیین دقیق حجم جستجو

روشی که من این کار را انجام می دهم با استفاده از حجم جستجوی شناخته شده و مقایسه آنها با عبارت کلیدواژه مورد نظر است.

Google حجم جستجو را در صفحه جستجوهای پرطرفدار خود ارائه می دهد، که می تواند برای آنچه در هر کشوری ترند است تنظیم شود.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع یوتیوبر شدن | چطور یوتیوبر شویم؟

مرحله 1. روندهای جستجو را برای عبارات کلیدواژه هدف پیدا کنید

2. بینش هایی را از روندهای مبتنی بر زمان کشف کنید


دو روش کلی برای بررسی داده‌های کلیدواژه وجود دارد: در بازه‌های زمانی طولانی‌تر و دوره‌های زمانی کوتاه‌تر.

ترند های طولانی مدت

می‌توانید استفاده از Google Trends را طوری تنظیم کنید که ترند ترافیکی مربوط به سال 2004 را به شما نشان دهد. این مساله می تواند علایق مخاطبان شما را به شما نشان دهد.

ترند های بلند مدت صعودی

اگر یک ترند به طور مداوم در حال افزایش است، این بدان معنی است که شما باید انرژی خود را روی ایجاد محتوا برای این ترند متمرکز کنید.

اگر خط روند به طور پیوسته به سمت پایین حرکت کند، ممکن است سیگنالی باشد که مصرف محتوای مخاطبان در حال تغییر است.

ترندهای بلند مدت نزولی

دلایل زیادی برای کاهش روند جستجو وجود دارد. ممکن است مردم علاقه خود را از دست بدهند، یا به چیز دیگری علاقه مند شده اند یا ترند از بین رفته است.

3-موضوعات و کوئری های مرتبط

Google Trends دو ویژگی عالی دارد، یکی موضوعات مرتبط و دیگری کوئری های مرتبط.

4- ترندهای کوتاه مدت می توانند ترافیک عظیمی را به همراه داشته باشند

مشاهده روندهای کلمات کلیدی در نمای کوتاه، مانند نمای 90 روزه یا حتی 30 روزه، می تواند بینش های ارزشمندی را برای سرمایه گذاری در ترندهای جستجو که به سرعت در حال تغییر است نشان دهد.

ترافیک زیادی در Google Discover و همچنین Google News وجود دارد. Google Discover به موضوعات پرطرفدار مرتبط با جستجو گره خورده است. Google News به طور کلی به مسائل جدید و به روز می پردازد.

سایت هایی که هر یک از این کانال های ترافیکی را هدف قرار می دهند می توانند از این ترند های کوتاه مدت استفاده کنند.

مزیت مشاهده روندهای کوتاه مدت (30 روز و 90 روند) این است که روزهای خاصی از هفته زمانی که آن جستجوها محبوب هستند برجسته می شوند.

دانستن اینکه چه روزهایی از هفته برای یک موضوع خاص افزایش می یابد، می تواند به برنامه ریزی برای انتشار انواع خاصی از موضوعات کمک کند، بنابراین وقتی مخاطب در جستجوی آن محتوا است، محتوا را به راحتی پیدا می کند.

5- کلمات کلیدی بر اساس دسته

استفاده از Google Trends این قابلیت را دارد که موجودی جستجوی کلمات کلیدی را با توجه به موضوعات دسته بندی محدود کند. این قابلیت می تواند اطلاعات دقیق تری از کلمات کلیدی را ارائه می دهد. برگه دسته‌ها مهم است زیرا تحقیقات کلمات کلیدی شما را در زمینه صحیح اصلاح می‌کند.

اگر زمینه کلمه کلیدی شما [خودروها] است، منطقی است که تنظیمات Google Trends را به درستی انتخاب کنید تا فقط داده‌های متن مربوط به خودرو ها را نشان دهید.

با محدود کردن داده‌های Google Trends بر اساس دسته‌بندی، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری را در رابطه با موضوعاتی که برای محتوا تحقیق می‌کنید در زمینه درست پیدا کنید.

6- شناسایی داده های کلیدواژه بر اساس جغرافیا

استفاده از موقعیت مکانی در گوگل ترندز به شما کمک می کند تا بتوانید کلمات کلیدی مناسبی با توجه به موقعیت جغرافیایی مخاطبان خود پیدا کنید. برای مثال اگر پروداکت خاصی در منطقه ی جغرافیایی خاصی مورد علاقه است، بهتر است که تبلیغات خاص این محصول را به سمت آن منطقه جغرافیایی ببریم.

اطلاعات محبوبیت کلمه کلیدی بر اساس منطقه برای لینک سازی، ایجاد محتوا، ارتقای محتوا و پرداخت به ازای کلیک ارزشمند است.

اطلاعات محبوبیت کلمه کلیدی بر اساس منطقه برای لینک سازی، ایجاد محتوا، ارتقای محتوا و پرداخت به ازای کلیک ارزشمند است.

گوگل صفحات را بر اساس مرتبط‌ترین افراد رتبه‌بندی می‌کند، بنابراین گنجاندن جزئیات جغرافیایی در محتوای شما می‌تواند به رتبه‌بندی آن برای بیشترین افراد کمک کند.

7- اهداف جستجو را با استفاده از انواع جستجو هدف خود قرار دهید

Google Trends به شما این امکان را می دهد که با تقسیم بندی کلمات کلیدی بر اساس نوع جستجویی که داده ها از آن می آیند، یعنی نوع جستجو، داده های خود اصلاح کنید.

اصلاح تحقیقات Google Trends بر اساس نوع جستجو به شما این امکان را می دهد که “نویز” را که ممکن است تحقیقات کلیدواژه شما را مبهم کند را کنار زده و به شکل دقیق تر و با معنی تری نتایج را داشته باشید.

داده‌های Google Trends را می‌توان توسط موارد زیر، به تفکیک دید:

  • سرچ وب.
  • سرچ تصویر
  • سرچ اخبار.
  • اطلاعات محصولات گوگل یا Google Shopping
  • سرچ YouTube.

سرچ یوتیوب روشی فوق العاده برای شناسایی ترند های جستجو برای محتوا با کلمه “چگونه” است زیرا بسیاری از افراد در یوتیوب با استفاده از عباراتی با کلمات “چگونه” در آن جستجو می کنند.

اگرچه این نتایج مربوط به جستجوهایی است که در YouTube انجام شده است، اما استفاده از این داده ها و ترند ها می تواند در انتخاب موضوع برای شما بسیار با اهمیت باشد.

سرچ Google Trends برای عبارات “چگونه، چه، کجا، چه زمانی، چرا و چه کسی” نشان می‌دهد که عبارت‌های جستجویی که با کلمه «چگونه» شروع می‌شوند، محبوب‌ترین در یوتیوب هستند.

Google Trends مقایسه را به پنج کلمه کلیدی به طور همزمان محدود می کند.

اگر عبارات کلیدواژه شما شامل محتوای آموزشی است که از کلماتی مانند «چگونه» استفاده می‌کند، استفاده از قسمت مربوط به یوتیوب می تواند نتایج بهتری را برای شما داشته باشد.

روند جستجو در Google News به طور قابل توجهی با الگوهای جستجو در YouTube متفاوت است. این مساله به این دلیل است که مردم می‌خواهند انواع «چه» و «چگونه» اطلاعات در Google News را بدانند.

هنگام ایجاد محتوای مرتبط با خبر، شناسایی زاویه صحیح برای گزارش یک خبر مهم است. دانستن اینکه کلمات “چه” یا “چه کسی” بیشتر مرتبط با یک موضوع هستند می تواند برای ایجاد عنوان به آنچه که خوانندگان بیشتر به آن علاقه دارند مفید باشد.

استفاده از Google trends

مورد بالا کوئری سرچ 90 روز گذشته است.

هنگامی که کلمات کلیدی مشابه در بازه زمانی 5 ساله بررسی می شوند، مشخص می شود که کلمات کلیدی تایپ “who” بر اساس رویدادهای جاری افزایش یافته اند.

هر کوئری نوع جستجو کمک متفاوتی را برای دید بهتر نسبت به کلمات کلیدی به ما میدهد. این مساله باعث می شود تا اطلاعات دقیق تری داشته باشیم.

بنابراین، بهتر است انواع پلتفرم های موجود در گوگل ترندز را امتحان کنید. زیرا اطلاعات ارائه شده توسط این پلتفرم ها می تواند دقیق تر و مفیدتر از نسخه عمومی «جستجوی وب» باشد.