برای هر وب سایتی، طراحی لندینگ پیج مهم ترین نکته است زیرا این اولین جایی است که بازدیدکنندگان سایت وارد می شوند. وب سایت شما باید بهترین بازخورد اولیه را داشته باشد و باید مردم را به ماندن در وبسایت و بررسی پیشنهادات شما ترغیب کند.

در این مقاله، نحوه طراحی یک صفحه اصلی که افراد را به قیف فروش شما یا صفحه اصلی مناسب در وب سایت شما منتقل می کند که برای مشتری بالقوه شما مهم تر است و احتمال تبدیل آن ها را بیشتر می کند را بررسی خواهیم کرد.

5 دلیل برای تبلیغ در یوتیوب

روشی که باید با آن طراحی صفحه اصلی خود را سازمان دهی کنید به آنچه به عنوان یک تجارت ارائه می دهید بستگی دارد. در یک کسب‌وکار، گنجاندن محتوای متقاعدکننده‌تر در صفحه اصلی ضروری است و در دیگر کسب و کارها، عاقلانه است که افراد را به سرعت به صفحه فرود خود هدایت کنید.

اینها عناصر اصلی هستند که وب سایت شما به آن نیاز دارد.

طراحی صفحه اصلی وبسایت
ترفندهای طراحی لندینگ پیج برای افزایش کانورژن

1. منوهای شفاف و واضح

در حالت ایده آل، در هر صفحه ای، نیاز دارید بتوانید یک داستان ساختاریافته را از اول به آخر بگویید.

با این حال، به یاد داشته باشید که افراد مختلف با اهداف متفاوت از وب سایت شما بازدید می کنند. اطلاعاتی که آنها به دنبال آن هستند باید در دسترس باشد.

گوگل ادز 3 اولویت برتر سال 2022 را اعلام کرد

برخی از افراد علاقه مند به قیمت گذاری هستند، برخی دیگر علاقه مند به خواندن توصیفات یا سؤالات متداول هستند، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید آن اطلاعات را فوراً در دسترسی راحت تری قرار دهید، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط با همه خواهید داشت.

همچنین اطمینان حاصل کنید همیشه قابل مشاهده است.

2. بخش هیروی قدرتمند در طراحی لندینگ پیج

بخش هیرو (قسمت بالایی سایت) در طراحی لندینگ پیج یا صفحه اصلی مهم ترین بخش است. این بخش باید در یک نگاه نشان دهد که شما چه کار می کنید و کارتان چگونه به مشتریان شما سود می رساند.

این باید شامل یک عنوان قوی، یک عنوان فرعی که توضیح بیشتری را ارائه می دهد و تصویری که متن نوشته شده را نشان می دهد باشد.

هدف در اینجا این است که در عرض 3 ثانیه به طور 100% مشخص کنید که دقیقاً چه کاری انجام می دهید.

ممکن است بیشتر به نظر برسد این قسمت در مورد شماست تا آن ها، و باید ازین مسأله اجتناب کرد.

3. بخش مزایا

مزایایی که ارائه می دهید را ذکر کنید. اکثر کسب و کارها در دام گفتن بی وقفه ی ویژگی هایی می افتند که مردم با خدمات یا محصول شما به دست می آورند.

به جای اینکه در طراحی صفحه اصلی سریعاً مشخص کنید که مشتریان چه چیزی به دست خواهند آورد، به آنها بگویید که از آن چه سودی به دست خواهند آورد. این مزایایی است که آنها پس از استفاده از محصول شما یا اشتراک در خدمات شما به دست می آورند.

آن را به سه مزیت تقسیم کنید، نام آن را بگذارید، توضیح کوتاهی بدهید و یک آیکون اضافه کنید تا از نظر بصری برای مشتریان واضح تر شود. بیشتر کاری که بازدیدکنندگان شما انجام می دهند، نگاهی کلی به وبسایت شما به جای خواندن دقیق متن است، بنابراین نشانه های بصری مهم هستند.

ممکن است بپرسید چرا مزایا؟

بیشتر رفتارهای خریدار تنها با انگیزه های احساسی است و تنها پس از تصمیم گیری در مورد محصول، به منطق آن فکر می کنند.

ترفندهای طراحی لندینگ پیج برای افزایش کانورژن

4. ویژگی ها

آیا در طراحی لندینگ پیج احساسات مشتریان خود تلنگر زده اید؟ بسیار خوب.

هنوز کار شما تمام نشده است. زمان آن رسیده که به سؤال های منطقی آنها نیز پاسخ دهید و اینجاست که ویژگی ها وارد عمل می شوند. در این قسمت، دقیقاً به آنها نشان می دهید که قرار است چه چیزی به دست آورند.

توصیه ما این است که آن ها به سادگی و صریحاً ذکر کنید و اگر ویژگی ها زیاد است، آنها را به حداقل ده عدد محدود سازید.

5. اثبات اجتماعی

مشتریان شما به آنچه دیگران در مورد شما می گویند علاقه مند هستند نه آنچه شما در مورد خود می گویید. این باعث می شود بخش نظرات در صفحه اصلی بسیار مهم باشد.

چهار استراتژی مارکتینگ فوق‌العاده برای بدست آوردن مشتریان بلقوه

نه تنها متن نیاز دارید، بلکه یک عکس نیز قرار دهید و اگر می توانید، یک گواهی ویدیویی یا بررسی محصول را نشان دهید زیرا بسیار بیشتر با مشتریان شما ارتباط برقرار می کند.

6. کال تو اکشن اولیه

دوست دارید بازدیدکنندگان شما هنگام بازدید از سایت شما چه کاری انجام دهند. آیا می خواهید آنها با شما تماس بگیرند، پیامک بفرستند یا ایمیل بزنند؟ هر چه که باشد، شما می خواهید آن را برای آنها بسیار آسان کنید.

فراخوان خود را به عنوان یک کلید طراحی کنید، با قرار دادن آنها در پایین هر بخش محتوا یا داشتن رنگی متفاوت از هر چیز دیگری در صفحه اصلی، آن را دائماً قابل رویت سازید.

به یاد داشته باشید که تنها 20 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما اقدامی را که شما می خواهید انجام می دهند. پس باید با داشتن چیزی که مشتریان جدید را جذب می کند، از آن 80 درصد غافل نشوید.

می توانید در ازای آدرس ایمیل یا شماره تلفن آنها، بهشان پیشنهادی بدهید و از آنها در تبلیغات هدفمند یا بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید. برای ایجاد تاکید بیشتر بر یک کال تو اکشن ثانویه، می توانید یک فرم پاپ آپ که در زمان خروج نشان داده می شود اضافه کنید.

7. مسائل را بصری تر کنید

نکته اصلی طراحی لندینگ پیج این است که می‌خواهید با تصاویری که مفهوم اصلی را به تصویر می‌کشند، مسائل را بصری نگه دارید یا این احساس را تقویت کنید که می‌خواهید مردم با برند شما مرتبط شوند.

از آیکون ها برای تأکید بر مزایا و ویژگی‌ها استفاده کنید و از فضاهای سفید فراوان، پاراگراف‌های کوتاه و سرفصل‌ها استفاده کنید. در موارد مهم از فونت های پررنگ استفاده کنید. این باعث می شود وب سایت شما طرح ریزی بهتری داشته باشد و 80٪ تا 90٪ از مردم مایل به مصرف محتوای صفحه اصلی شما بشوند.

.به عنوان استراتژی بعدی نیز می توانید تبلیغ در گوگل را در نظر داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع به مقاله ی تبلیغات گوگل چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟ سری بزنید.