گوگل ادز سه اولویت اصلی خود را برای تبلیغ در گوگل در سال 2023 شفاف سازی کرد: اتوماسیون، اندازه گیری، و حریم خصوصی. با جیمکس ادز همراه باشید و بیاموزید که آنها چگونه با این موضوعات برخورد خواهند کرد.

از آنجایی که رفتار خریدار در طول همه‌گیری کرونا تغییر می‌کند، گوگل ادز متعهد شده است که تجربه بهتری برای کاربران خود فراهم کند. گوگل ادز سه اولویت اصلی خود را برای سال 2022 اعلام کرد: اتوماسیون، اندازه گیری و حریم خصوصی. اینها اولویت‌های جدیدی نیستند، بلکه بیشتر به تغییر نحوه تمرکز آنها روی هر یک می‌پردازند. بیایید نگاهی دقیق تر به آن ها بیندازیم.

فرصت های جدید از طریق اتوماسیون

جری دیشلر، نایب رئیس و مدیر کل تبلیغات گوگل، اشاره کرد که چگونه تغییر در رفتار مصرف کننده چالش ها و فرصت هایی را به همراه خود دارد.

گفتگوهای او با برندها بر نیاز به آمادگی، سرعت و چابکی به منظور ایجاد رشد متمرکز شده است. وی پس از آن بیان کرد:

بیش از 80 درصد از تبلیغ کنندگان Google اکنون از مناقصه خودکار برای آزاد کردن زمان و بهبود عملکرد تبلیغات استفاده می کنند.

زیر چتر اتوماسیون، گوگل بر استفاده از انواع کمپین Performance Max و Discovery تاکید دارد.

هر دو نوع کمپین بر روی دستیابی به کاربران در مقیاس بالا از یک کمپین متمرکز هستند. گوگل مزایای این کمپین ها را شامل موارد زیر می داند.

  • سادگی بیشتر در مدیریت (کمپین‌های کمتر)
  • دسترسی چند کاناله
  • موجودی تبلیغاتی بیشتر
  • کانورژن های افزایشی
اتوماسیون

برای انواع کمپین های تک کانالی مانند جستجویی، نمایشی، و یوتیوب، گوگل توصیه می کند با استفاده از قیمت پیشنهادی هوشمند، تبلیغات جستجوی پاسخگو، و کلمات کلیدی تطبیق گسترده، رفته رفته به سمت اتوماسیون متمایل شوید.

6 راهکار برای اینکه رتبه یک یوتیوب شوید

آینده اندازه گیری

بر کسی پوشیده نیست که اندازه گیری موضوعی چالش برانگیز برای اکثر تبلیغ کنندگان بوده است. با به‌روزرسانی iOS 14، حذف کوکی‌های شخص ثالث در آینده و موارد دیگر – رویکردهای جدید برای اندازه‌گیری برای موفقیت بسیار مهم خواهد بود.

بدون نتایج و داده های معنی دار برای پشتیبانی از تلاش های بازاریابی شما، اثبات ارزش بازاریابی دشوارتر خواهد بود.

Google در حال ارائه راه حل های جدیدی برای حفظ حریم خصوصی و اندازه گیری است، از جمله:

  • کانورژن های پیشرفته
  • حالت رضایت
  • مدل سازی کانورژن
  • اسناد مبتنی بر داده
اندازه گیری

راه حل های ارائه شده برای حفظ حریم خصوصی شما به داده های شخص اول و API های ایمن متکی خواهند بود.

این تلاش‌ها با رعایت حریم خصوصی کاربر، اما همچنین گوش دادن به نیازهای تبلیغ‌کنندگان برای پیگیری تلاش‌های کمپین، کاربر را در اولویت قرار می‌دهد.

ارائه انتظارات برای حفظ حریم خصوصی دیجیتال

این روزها کتر کردن بدون شنیدن راجع به نوعی نقض حریم خصوصی دشوار است. گوگل نیاز روزافزون به حریم خصوصی و کنترل کاربر را درک می کند.
در حالی که شما نیاز به ایجاد و تقویت روابط با مشتریان خود دارید، آنها باید بدانند که داده های آنها امن است و سطحی از ناشناس ماندن را حفظ کنند.

چهار استراتژی مارکتینگ فوق‌العاده برای بدست آوردن مشتریان بلقوه

گوگل کتاب قوانین حریم خصوصی خود را به روز کرده است تا این نیازها را هم از دیدگاه تبلیغ‌کننده و هم از دیدگاه کاربر در بر بگیرد. سه ویژگی برجسته این کتاب بازی عبارتند از:

  • ایجاد روابط مستقیم با مشتریان
  • اطمینان از اینکه اندازه گیری دقیق و قابل اجرا باقی می ماند
  • تبلیغات خود را مرتبط با موضوع نگه دارید
گوگل ادز

در ایجاد روابط مستقیم با مشتریان، می‌توانید داده‌های شخص اول را برای ارتباطات مستقیم یک به یک، مانند بازاریابی ایمیلی یا پیام‌رسانی درون برنامه‌ای، ضبط کنید.

این برای تبلیغ کنندگان گوگل ادز چه معنایی دارد؟

در حالی که همه ما عادت کرده‌ایم برای فروش نهایی و نمایش مستقیم بازگشت سرمایه به رسانه‌های پولی تکیه کنیم، نقش رسانه پولی ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. این البته به استراتژی کلی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، هدف برخی از تلاش‌های بدون برند یا آگاهی شما باید به جای فروش نهایی، به گرفتن داده‌های شخص اول تغییر کند.

اگر بتوانید آن داده های شخص اول را در اولین تماس ثبت کنید، می توانید فروش نهایی را به آن نقطه تماس اصلی نسبت دهید. فقط به یاد داشته باشید که مدل سازی اسناد خود را تغییر دهید تا تغییرات در استراتژی را منعکس کنید.

دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک

درک مزایده گوگل و اهمیت جایگاه تبلیغ در گوگل ادز

تفاوت بین تبلیغات گوگل و سئو؟ آیا یکی بهتر از دیگری است؟