در اصل، هدف کمپین بازاریابی دیجیتال تشویق کاربران به کانورژن است. با این حال، قبل از اینکه بتوانید افراد را وادار به کانورژن کنید، ابتدا نیاز دارید آنها تبدیل به لید (مشتری بلقوه/Lead) شوند. اما دقیقاً لید فروش چیست و چگونه می توانید آنها را بدست آورید؟

در زیر پاسخ هر دوی این سوالات را بررسی خواهیم کرد. با جیمکس ادز همراه باشید.

تولید لید فروش چیست؟

تولید لید فروش ( فرآیند تولید سرنخ های فروش برای کسب و کار شما) یک عنصر حیاتی در هر طرح دیجیتال مارکتینگ است. اما سرنخ ها یا لید های فروش چه هستند و چه چیزی آنها را تا این حد مهم می سازد؟

بیایید به پاسخ هر یک از این سوالات در زیر نگاه کنیم

سرنخ یا لید فروش چیست؟

پاسخ کوتاه این است که لید به شخصی گفته می‌شود که علاقه‌مند به کانورت شدن است، اما هنوز این کار را نکرده است. برای اینکه کمی عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم که لیدهای فروش چه هستند، باید در مورد قیف بازاریابی صحبت کنیم.

قیف بازاریابی مدلی است که فرآیند تبدیل یا کانورژن یک کاربر ناشناس به مشتری وفادار را نشان می دهد. یک قیف را تصور کنید که در بالا پهن تر و در پایین باریک تر است. همه کاربران ناشناس شما از بالای قیف شروع می کنند. این افراد هیچ اطلاعی از کسب و کار شما ندارند.

کاربرانی که برند شما را می‌شناسند اما هنوز مایل به کانورت شدن نیستند، در وسط قیف قرار می‌گیرند، و در پایین، کاربرانی را خواهید یافت که آماده خرید هستند. در حالی که شما جدیدترین اعضای مخاطبان خود را از بالای قیف می‌کشید، و کانورژن شما در پایین انجام می‌شود، معمولاً سرنخ‌ها در وسط قرار می‌گیرند. برای اینکه شخصی را تبدیل به یک لید کنید، باید او را با شرکت خود آشنا کرده و به خرید علاقه مند سازید.

قیف فروش

چرا به لید های فروش نیاز دارید؟

اکنون که تعریف لید فروش را ذکر کردیم، بیایید در مورد اینکه چه چیزی آن را برای کسب و کار شما بسیار حیاتی می کند صحبت کنیم. سرنخ ها یک گام اساسی در مسیر کانورژن هستند.

شما هرگز مشتری را که در ابتدا لید نباشد کانورت نخواهید کرد. اگر به قیف بازاریابی فکر کنید، لید ها جایی در وسط قرار دارند. با این اوصاف، مشتریان نمی توانند بدون تبدیل شدن به یک لید، جهشی از علاقه به کانورژن داشته باشند. این به این دلیل است که مردم احتمالاً بدون آشنایی با تجارت شما از شما خرید نمی کنند.

به ندرت پیش می آید که کاربری برای اولین بار با کسب و کار شما روبرو شود و سپس پنج دقیقه بعد تصمیم به کانورت شدن بگیرد. قبل از اینکه مردم مایل به کانورت شدن باشند، ابتدا می خواهند در مورد کسب و کار شما بیاموزند و به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند شوند. بنابراین، برای ایجاد کانورژن، ابتدا باید تعداد لیدها را بالا ببرید.

نحوه تولید لید فروش

سرنخ های فروش برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم هستند. بنابراین، چگونه می توانید لید های فروش بیشتری به دست آورید؟ در حالی که گزینه های مختلفی برای جذب لید ها وجود دارد، این گزینه ها عمدتاً تحت سلطه چهار استراتژی بازاریابی فراگیر هستند.

در اینجا یک نمای کلی ساده از هر یک از این استراتژی ها و اینکه چگونه می توانند به شما در ایجاد لید فروش برای کسب و کارتان کمک کنند، آورده ایم.

1. به دنبال بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باشید

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که شامل بهینه سازی محتوای وبسایت شما برای رتبه بندی بالا در نتایج ارگانیک جستجوی گوگل می شود. اغلب شامل ایجاد محتوای اطلاعاتی مانند پست های وبلاگ و تلاش برای رتبه بندی آنها برای جستجوهای خاص بر اساس کلمات کلیدی هدف است. سئو یک دروازه فوق العاده است که از طریق آن کاربران می توانند به لید تبدیل شوند.

فرض کنید کسب و کار شما یک شرکت HVAC است که در تعمیرات کولر گازی تخصص دارد. می‌توانید یک پست وبلاگی بنویسید که کلمه کلیدی «کولر چگونه کار می‌کند» را هدف قرار دهد.

سئو

هر زمان که شخصی آن کلمه کلیدی را جستجو کند، این فرصت را دارد که با پست وبلاگ شما روبرو شود. حتی اگر آنها فوراً از شما خرید نکنند، شما اکنون با افرادی که به کولر گازی علاقه دارند ارتباط برقرار کرده اید.

اگر زمانی نیاز به خدمات داشته باشند، ممکن است به شما مراجعه کنند. سایر ویژگی های مهم سئو عبارتند از:

  • کسب بک لینک
  • بهینه سازی سرعت صفحه
  • سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
  • ثبت بیزنس پروفایل شما
  • و دیگر ویژگی ها

به طور کلی، سئو یکی از بهترین استراتژی هایی است که می توانید برای به دست آوردن لید های جدید استفاده کنید.

2. یک کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) راه اندازی کنید

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یکی دیگر از استراتژی های مفید برای تولید لید فروش است. این هم مانند سئو، شامل بازاریابی کاربران از طریق نتایج جستجوی گوگل است. تفاوت این است که تبلیغات PPC در نتایج جستجو به صورت جایگاه اجاره‌ای پرداخت می شود و بالاتر از نتیجه ارگانیک به نمایش در می آیند.

تبلیغات گوگل

می‌توانید از پلتفرمی مانند گوگل ادز برای ایجاد تبلیغات و پیشنهاد قیمت برای کلمات کلیدی در جایگاهی که می‌خواهید تبلیغات نمایش داده شوند، استفاده کنید. با یک پیشنهاد قیمت که به اندازه کافی بالا باشد و نمره کیفی خوبی داشته باشد، می توانید از رقبا بهتر عمل کنید و تبلیغات شما برای جستجوهای مرتبط ظاهر می شود. این مانند سئو، می تواند به شما کمک کند تا لید های فروش بیشتری کسب کنید.

هنگامی که مردم در جستجوی خود با تبلیغات شما روبرو می شوند، نگاهی به محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید می اندازند. حتی اگر فوراً محصول شما را نخرند، تبلیغات می‌تواند علاقه‌ای را به آنها القا کند که به طور بالقوه منجر به کانورژن در آینده باشد.

3. درگیر تبلیغات در رسانه های اجتماعی شوید

یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن سرنخ‌های فروش بیشتر، یافتن افراد بیشتر است. و در اینترنت، هیچ مکانی بهتر از رسانه های اجتماعی برای انجام این کار وجود ندارد، جایی که کاربر متوسط 28 درصد از زمان اینترنت خود را صرف می کند. راه اندازی یک حساب رسانه اجتماعی برای کسب و کارتان راهی فوق العاده برای ایجاد روابط با مخاطبانتان می دهد، جایی که می توانید مستقیماً با آنها در تعامل باشید.

این تعامل مستقیم می‌تواند ابزاری شگفت‌انگیز برای پرورش آن‌ها در مسیرهای بعدی باشد. علاوه بر راه اندازی حساب رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود، می توانید کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی را نیز اجرا کنید که مشابه تبلیغات PPC گوگل عمل می کنند. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات را درست در وسط فیدهای رسانه‌های اجتماعی کاربران قرار دهید، جایی که آنها می‌توانند هنگام اسکرول کردن آنها را ببینند.

شبکه های اجتماعی

بهتر از همه، می‌توانید کاربران را بر اساس ویژگی‌هایی مانند سن و مکان هدف قرار دهید و به شما امکان می‌دهد دقیقاً به افرادی دسترسی پیدا کنید که مخاطبان ایده‌آل شما را تشکیل می‌دهند.

4. یک لیست ایمیل بسازید

آخرین راه برای تولید لید ایجاد یک لیست ایمیل است. لیست ایمیل لیستی از آدرس های ایمیل کاربران است که می توانید با ایمیل های بازاریابی آنها را هدف قرار دهید. با اینکه برخی از مشاغل لیست های ایمیل را خریداری می کنند یا کمپین ها را به آدرس های ایمیل تصادفی ارسال می کنند، این یک استراتژی ایده آل نیست.

در عوض، شما باید لیست ایمیل خود را با اجازه دادن به کاربران برای ارسال داوطلبانه آدرس خود ایجاد کنید. هنگامی که کاربران پس از کلیک کردن بر روی پیوند گوگل یا رسانه های اجتماعی به وب سایت شما می رسند، می توانید به آنها دعوت به اقدام/ کال تو اکشن (CTA) ارائه دهید و از آنها بخواهید آدرس ایمیل خود را ارسال کنند.

لیست ایمیل

این CTA ها می توانند در متن پست های وبلاگ شما، در پنجره های پاپ آپ یا هر جای دیگر سایت شما ظاهر شوند.

نکته کلیدی این است که مطمئن شوید در ازای آن چیزی به کاربران ارائه می دهید، مانند پیشنهادات ویژه یا خبرنامه. سپس این قول را در خود ایمیل ها عملی کنید. این یکی از مؤثرترین استراتژی‌های تولید لید است زیرا به شما امکان می‌دهد ارتباط مستقیم و طولانی‌مدتی با لیدهای خود برقرار کنید.

ازینکه با جیمکس ادز همراه بودید از شما متشکریم!

اگر به راهنمایی بیشتری در رابطه با دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید: