اگر در حال ساخت یک کمپین بازاریابی هستید و تصمیم دارید با استفاده از خدمات گوگل تبلیغات کنید، ممکن است متوجه شده باشید که تعدادی از گزینه های تبلیغاتی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از این گزینه ها کمپین نمایش گوگل است. باید بدانید که راه اندازی کمپین نمایشی گوگل می تواند سنگ بنای یک کمپین بازاریابی قوی باشد.

شبکه نمایش قدرت دسترسی به بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت از سراسر جهان را دارد و شما را از طریق وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، ویدیوها به مشتریان بالقوه متصل می‌کند – اساساً در هر جایی که تبلیغات گوگل شما می‌تواند ظاهر شود.علیرغم دسترسی آن، برخی از بازاریابان تمایلی به صرف زمان و هزینه برای کمپین شبکه نمایش ندارند.

علت چیست؟

اول، اجازه دهید برخی مبانی را توضیح دهیم. گوگل دو پلتفرم برای اتصال شما به کاربران اینترنت دارد. اولین مورد شبکه جستجوی گوگل است. رایج‌ترین کمپین جستجو، جستجوگران فعال را هدف قرار می‌دهد؛ یعنی کاربرانی که به دنبال چیزی هستند، خواه یک سرویس یا یک محصول. یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پولی می‌تواند در جذب سرنخ‌ها بسیار موثر باشد، زیرا این سرنخ‌ها به دنبال آیتمی خاص هستند.

از سوی دیگر، اجرای یک کمپین بازاریابی در شبکه نمایشی گوگل، امکان دسترسی گسترده تری را فراهم می کند زیرا فراتر از عبارات جستجوی کاربر است. به عبارت دیگر، یک تبلیغ نمایشی که معمولاً یک تبلیغ تصویری است، در سایت هایی که به طور مرتب بازدید می شوند ظاهر می شود و در نتیجه بازدید شما را افزایش می دهد.

همانطور که در وبسایت WordStream شرح داده شده است، «شبکه نمایش را به عنوان شکلی منفعل تر از تبلیغات گوگل در نظر بگیرید. شما احتمالاً هر روزه در معرض تبلیغات نمایشی بسیاری قرار خواهید گرفت، مثلا زمانی که در وبسایتی مشغول خواندن اخبار هستید یا زمانی که وب سایت مورد علاقه‌تان را مرور می‌کنید. ممکن است در بالا و کنار مقاله‌هایی که می‌خوانید متوجه بنرها یا جعبه‌های کوچکی شده باشید که یک محصول یا خدمات را تبلیغ می‌کنند؛ اینها همگی تبلیغات نمایشی هستند.

مخالفان کمپین های شبکه نمایش استدلال می کنند که افرادی که با تبلیغات نمایشی مواجه می شوند خریدار نیستند. آنها بر این باورند که افرادی که در معرض تبلیغات کمپین نمایشی قرار می‌گیرند در اصل اخبار مد نظرشان را می خوانند، پست های وبسایت مورد علاقه‌شان را بررسی می کنند و  اساساً فعالیت های اینترنتی روزانه خود را انجام می دهند و کاری با تبلیغات حاشیه ندارند.

اما استراتژیست های بازاریابی، به خوبی قدرت تبلیغات شبکه نمایشی را درک می کنند. آنها می‌دانند که تأثیرگذاری و معرفی برند از ماموریتهای اصلی این نوع تبلیغات است. لوگوی شما و رنگهای اصلی برند شما در معرض نمایش قرار می گیرند و مخاطبان دیگر شما را می‌شناسندو دایره معروفیت شما هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

اگر در نظر دارید تبلیغات نمایشی را به عنوان بخشی از کمپین بازاریابیتان اضافه کنید، خوش شانس هستید. راه اندازی کمپین شبکه نمایشی گوگل نسبتا ساده است. برای راهنمایی شما در این فرآیند، در این مطلب از جیمکس ادز می‌خواهیم نگاهی بیندازیم که چگونه می‌توانید یک کمپین شبکه نمایش را راه‌اندازی کنید و از شبکه نمایش عظیم گوگل به نفعتان استفاده کنید.

ما نگاهی به مواردی خواهیم داشت که برای موفقیت کمپین بازاریابی خود باید به آن توجه کنید. همچنین کارهایی را که می‌توانید برای بهینه‌سازی کمپین شبکه نمایش خود در دراز مدت انجام دهید، بررسی خواهیم کرد. در پایان این پست، شما باید دانش لازم برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی نرخ بازگشت سرمایه یا ROI مثبت را داشته باشید.

تا پایان با ما همراه باشید.

شروع کنیم.

بنابراین… تبلیغات نمایشی گوگل چیست؟

اگر در حوزه تبلیغ در گوگل تازه کار هستید، ممکن است با Google Display Ads آشنا نباشید.

یک تبلیغ نمایشی در شبکه نمایش گوگل، اغلب در سایت هایی که به Google تعلق ندارند، به استثنای YouTube، نشان داده می شود.

اگرچه می‌توانید تبلیغات نمایشی گوگل را شبیه «تبلیغات جستجو» داشته باشید، اما بیشتر افرادی که یک کمپین تبلیغاتی نمایشی را اجرا می‌کنند، دقیقاً به این دلیل این کار را انجام می‌دهند که می‌خواهند یک تبلیغ تصویری اجرا کنند. گوگل به شما اجازه می دهد تا تبلیغات با اندازه های مختلفی از تصاویر را اجرا کنید.

تعریف کردن کمپین نمایشی

مانند سایر اشکال تبلیغات، نمی‌توانید به سرعت وارد یک کمپین بازاریابی شبکه نمایشی گوگل شوید. انجام این کار به احتمال زیاد منجر به از دست دادن پول زیادی می شود. شما باید کارهایی اساسی را از قبل انجام دهید تا بتوانید شانس موفقیت طرح تبلیغات کمپین نمایشی خود را افزایش دهید. اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید، مخاطبان هدفتان هستند. اگر نمی دانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، نمی توانید تبلیغات خود را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید. و اگر نتوانید این کار را انجام دهید، شانس شما برای کسب درآمد از تبلیغاتتان بسیار کم خواهد بود.

خوب چه کاری باید انجام داد؟

ایجاد پروسنای خریدار می تواند نقطه شروع خوبی باشد. پرسونای خریدار اساساً لیستی از ویژگی های مشتری ایده آل شماست.

برای یک کمپین تبلیغاتی نمایشی، باید مطمئن شوید که اطلاعات زیر را دارید:

 وب سایت هایی که مشتریان ایده آل شما از آنها بازدید می کنند. به عبارت دیگر، مشتری ایده آل شما کجا می رود؟

 کدام کلمات کلیدی در گوگل تایپ می شوند تا کسب و کاری مانند شما پیدا شود؟

 کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا پیشنهاد شما را پیدا کنید

مناطق جغرافیایی‌ای که مشتری‌های شما در آن متمرکزند کجاست؟

همچنین ممکن است بخواهید برخی از اطلاعات جمعیت شناختی را نیز از نظر سن و جنسیت مشتریان‌تان را یادداشت کنید، اگرچه این امر برای برخی مشاغل کمتر اهمیت دارد.

دومین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید این است که مشتری بالقوه را به کجا می فرستید. صفحات فرود مورد استفاده برای کمپین های تبلیغاتی کمپین نمایشی نیاز به ارائه اطلاعات بیشتری دارند.

اگر می‌خواهید شانس موفقیت صفحه فرود خود را افزایش دهید، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان اطلاعات تماس از جمله شماره تلفن و آدرس فیزیکی را ارائه می‌کنید. هدف این است که تجربه کاربر را بهبود بخشد و گوگل، به درستی، معتقد نیست که شما می توانید این کار را با یک صفحه فرود غیرحرفه‌ای انجام دهید.

دستورالعمل ها

    وارد حساب Google Ads خود شوید.

    از منوی صفحه روی Campaigns کلیک کنید.

    برای ایجاد یک کمپین جدید روی دکمه پلاس کلیک کنید.

    هدف کمپین خود را از میان گزینه های «اهداف» انتخاب کنید.

    Display را به عنوان نوع کمپین انتخاب کنید.

    کمپین خود را نامگذاری کنید و مکان، زبان، قیمت پیشنهادی و بودجه را مشخص کنید.

    انتخاب های شما در بخش “Targeting” جایی است که بازاریابی مجدد پویا وارد می شود.

        برای هدف‌یابی بهینه، گزینه “Automated” را انتخاب کنید تا یادگیری ماشینی گوگل بتواند به شما کمک کند با بیشترین دسترسی هدف‌گیری کنید. این شامل بخش هایی است که از داده های شما تشکیل شده است.

        اگر می‌خواهید فقط مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید، برای انتخاب گروه‌های مخاطب در ماژول “Audience segments”، ​​هدف را روی “Manual” تنظیم کنید. ردیابی از برچسب سایت جهانی شما به گوگل کمک می کند تا بهترین بخش های مخاطب را برای شما انتخاب کند.

پس از انتخاب دستی لیستی از گزینه ها، روی Done کلیک کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌های هدف‌گیری بیشتری را اضافه کنید و می‌توانید “Targeting expansion” را وارد کنید، که به Google اجازه می‌دهد بخش‌های مخاطب با بالاترین عملکرد را برای تبلیغات شما هدف قرار دهد.

    سپس تبلیغات کمپین نمایشی خود را ایجاد کنید.

سخن پایانی

یک کمپین تبلیغاتی شبکه نمایش گوگل که به درستی راه اندازی شده است، این قدرت را دارد که کسب و کار شما را به سطح بالاتری برساند. در این پست، نحوه راه اندازی کمپین نمایشی گوگل را بررسی کرده‌ایم. ما به این موضوع پرداختیم که چگونه باید صفحه فرود خود را آماده کنید، اما همچنین به این موضوع پرداختیم که چگونه باید کمپین خود را بر اساس گروه تبلیغاتی خود قرار دهید.

به طور خلاصه، یک تبلیغ تصویری قدرتمند این پتانسیل را دارد که تأثیری بگذارد که در نهایت منجر به افزایش درآمد شما می شود. با دانستن این اطلاعات، چرا یک کمپین تبلیغاتی نمایشگر گوگل از خودتان راه اندازی نکنید و ببینید چه نوع نتایجی می توانید ایجاد کنید؟ این می تواند به عنوان یک موهبت برای کمپین بازاریابی شما باشد و شما را به موفقیتی که می خواهید نزدیکتر کند.