محتوای خشونت‌آمیز با هدف شوکه کردن یا منزجر کردن بینندگان، یا محتوایی که دیگران را به انجام اعمال خشونت آمیز تشویق می‌کند، در یوتیوب مجاز نیست.

اگر فکر می کنید کسی در معرض خطر قریب الوقوع است، باید با سازمان مجری قانون محلی خود تماس بگیرید تا وضعیت را فورا گزارش کنید.

اگر محتوایی پیدا کردید که این خط‌مشی را نقض می‌کند، آن را گزارش کنید. دستورالعمل‌های گزارش تخلف از دستورالعمل‌های انجمن ما در اینجا موجود است. اگر چند ویدیو یا نظر پیدا کردید که می‌خواهید گزارش دهید، می‌توانید کانال را گزارش کنید.

معنای این سیاست‌ها برای شما چیست

اگر محتوا به اشتراک می‌گذارید

محتوایی را که با هرکدام از توصیفات زیر مطابقت دارد به اشتراک نگذارید.

محتوای خشونت آمیز و بدون سانسور

  • تحریک دیگران به ارتکاب اعمال خشونت آمیز علیه افراد یا گروه مشخصی از مردم.
  • دعواهای مربوط به افراد زیر سن قانونی.
  • فیلم، صوت یا تصاویر مربوط به تصادفات جاده‌ای، بلایای طبیعی، پیامدهای جنگ، پیامدهای حمله تروریستی، درگیری‌های خیابانی، حملات فیزیکی، آتش‌سوزی، شکنجه، اجساد، اعتراض‌ها یا شورش‌ها، سرقت‌ها، جراحی‌های پزشکی یا سایر سناریوهای مشابه با هدف شوکه کردن یا منزجر کردن بینندگان.
  • فیلم یا تصاویری که مایعات بدن مانند خون یا استفراغ را با هدف شوکه کردن یا منزجر کردن بینندگان نشان می دهد.
  • فیلمی از اجساد با جراحات شدید، مانند دست و پای بریده شده.

محتوای حیوان آزاری

  • محتوایی که در آن حیوانات توسط انسان ها تشویق یا وادار به مبارزه می شوند.
  • محتوایی که شامل یک انسان می‌شود که بدخواهانه حیوانی را رنج بدهد در حالی که هدف این کار سنتی یا استاندارد مانند شکار یا تهیه غذا نیست.
  • محتوایی که شامل نجات حیوان است که صحنه سازی شده است و حیوان را در سناریوهای زیان آور قرار می دهد.

محتوای نمایشی یا تخیلی

  • فیلم‌های نمایشی یا تخیلی از محتوایی که تحت این دستورالعمل‌ها ممنوع باشد، در صورتی که به بیننده زمینه کافی برای درک اینکه فیلم نمایشی یا تخیلی است داده نشده باشد.

توجه داشته باشید که حتی اگر زمینه آموزشی، مستند، علمی یا هنری ارائه شده باشد، انواع محتوای زیر را مجاز نمی‌دانیم:

  • تجاوزات جنسی فیزیکی خشونت آمیز (ویدئو، تصاویر ثابت، یا صدا).
  • فیلم ضبط شده توسط مجرم در طول یک رویداد مرگبار یا خشونت آمیز بزرگ، که در آن سلاح، خشونت، یا قربانیان مجروح قابل مشاهده یا شنیده شدن هستند.

لطفا توجه داشته باشید که این یک لیست کامل نیست.

به خاطر داشته باشید که این خط‌مشی برای ویدیوها، توضیحات ویدیو، تامبنیل‌ها، نظرات، پخش زنده و هر محصول یا ویژگی دیگر یوتیوب نیز اعمال می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که این سیاست ها در مورد پیوندهای خارجی در محتوای شما نیز اعمال می شود. این می تواند شامل URL های قابل کلیک، هدایت شفاهی کاربران به سایت های دیگر در ویدیو و همچنین اشکال دیگر باشد.

محتوای آموزشی

ممکن است انواع محتوای خشن یا بدون سانسور ذکر شده در بالا را در برخی موارد در محتوای آموزشی، مستند، علمی یا هنری مجاز کنیم. این یک مجوز رایگان برای آپلود محتوایی نیست که به منظور شوکه کردن یا انزجار یا تشویق دیگران به انجام اعمال خشونت آمیز باشد، و ما این استثناها را برای انواع خاصی از محتوا، مانند فیلم تجاوز جنسی خشونت آمیز، قائل نیستیم. برای محتوای آموزشی حاوی انواع محتوای خشونت‌آمیز یا بدون سانسور ذکر شده در بالا، این زمینه باید در تصاویر یا صدای خود ویدیو ظاهر شود. ارائه آن در عنوان یا توضیحات کافی نیست.

محتوای دارای محدودیت سنی

اگر محتوا زمینه کافی برای درک آن را فراهم کند، ممکن است به جای حذف محتوای خشونت‌آمیز یا بدون سانسور، محدودیت سنی اعمال کنیم. برای مثال، ممکن است محتوایی که جراحات قربانیان را در تصادفات جاده‌ای نشان می‌دهد حذف شود، اما اگر با پوشش خبری ارائه شود که موقعیت و زمینه را توضیح می‌دهد، ممکن است همان محتوا را با محدودیت سنی مجاز کنیم. برای استفاده آموزشی از محتوای خشونت‌آمیز یا گرافیکی، این زمینه باید در تصاویر یا صدای خود ویدیو ظاهر شود. در مطلب اهمیت زمینه موضوع در یوتیوب می توانید در مورد اهمیت زمینه بیشتر بدانید.

همچنین هنگام تصمیم گیری در مورد حذف یا محدودیت سنی محتوا، منافع عمومی را در نظر می‌گیریم. برای مثال، ممکن است محتوای گرافیکی یا خشونت‌آمیز را که مناطق جنگی را مستند می‌کند، مشمول محدودیت سنی کنیم.

همچنین ممکن است زمانی که خشونت داستانی حاوی صحنه‌های بدون سانسور باشد، مانند تکه تکه شدن یا بریدن سر افراد، یا نشان دادن اجساد انسانی با این جراحات شدید، محدودیت سنی ایجاد کنیم. به طور کلی، زمانی که محتوا یا متادیتاها به ما اطلاع دهد که محتوا تخیلی است، یا زمانی که از خود محتوا، مانند محتوای انیمیشنی یا بازی‌های ویدیویی، آشکار است، خشونت نمایشی را مجاز می‌کنیم.

هنگام تعیین محدودیت سنی یا حذف محتوا، موارد زیر را در نظر می گیریم. لطفا توجه داشته باشید که این یک لیست کامل نیست:

  • این که آیا تصاویر خشونت آمیز یا ترسناک تمرکز ویدیو هستند، مانند تمرکز صرفاً روی خشن ترین بخش سانسور نشده‌ی یک فیلم یا بازی ویدیویی.
  • اینکه عنوان، توضیحات، برچسب‌ها یا داده‌های دیگر نشان دهنده قصد شوکه کردن یا منزجر کردن بینندگان باشد.
  • این که آیا تصاویر یا صداهای خشونت‌آمیز تار، پوشانده یا مبهم شده‌اند.
  • مدت زمانی که تصاویر یا صداهای خشونت آمیز در محتوا حضور دارند.
  • اگر زمینه‌ای وجود داشته باشد که به بینندگان این امکان را بدهد که بدانند تصاویر نمایشی یا تخیلی هستند، مانند بیان آن در ویدیو، عنوان یا توضیحات.
  • اگر خشونت بخشی از یک عمل مذهبی یا فرهنگی باشد و به بیننده زمینه آن داده شود.
  • اینکه آیا این محتوا کشتن یک حیوان را به منظور شکار، تمرین مذهبی یا تهیه غذا به تصویر می‌کشد.
  • اینکه آیا در محتوایی که نشان می‌دهد انسان‌ها باعث رنج بردن یک حیوان می‌شوند، به گونه‌ای آپلود شده باشد که این سوءاستفاده را افشا سازد.

این سیاست‌ها برای ویدیوها، توضیحات ویدیو، نظرات، پخش زنده و هر محصول یا ویژگی یوتیوب دیگر اعمال می‌شود.

مثال‌ها

در اینجا چند نمونه از محتوایی که در یوتیوب مجاز نیست را آورده‌ایم.

  • تشویق دیگران برای رفتن به یک مکان خاص برای ارتکاب خشونت، انجام خشونت در یک زمان خاص، یا هدف قرار دادن افراد یا گروه‌ها به منظور اِعمال خشونت.
  • عوای واقعی حیاط مدرسه بین افراد زیر سن قانونی. اگر افراد زیر سن قانونی فقط در حال مبارزه به قصد بازی هستند و این برای بینندگان مشهود باشد، ممکن است محتوا را مجاز کنیم.
  • ضرب و شتم یا نزاع خارج از زمینه رویدادهای ورزشی حرفه ای یا تحت نظارت حرفه ای.

مثال‌های بیشتر

محتوای خشن یا سانسور نشده

  • فیلم اقدامات پزشکی که در آن محتوا بر زخم های باز متمرکز است و هیچ آموزش یا توضیحی برای بینندگان ارائه نمی دهد.
  • فیلمی از جنایاتی مانند سرقت های خشونت آمیز که هیچ آموزش یا توضیحی برای بینندگان ارائه نمی‌دهد.
  • فیلم تلفن همراه، دوربین داشبورد یا فیلم مدار بسته تلویزیونی که مجروح یا کشته شده را در تصادف جاده ای نشان می دهد که با عناوینی مانند «عجب تصادفی» یا «هشدار: خونریزی فراوان» همراه است.
  • فیلم های سر بریدن.
  • حملات یک‌طرفه با عناوینی مانند «ببینید این فرد چطور کتک می‌خورد.»

محتوای حیوان آزاری

حیوان آزاری به محتوایی اطلاق می شود که آسیب فیزیکی بدی را نشان می دهد که باعث رنج کشیدن حیوان می شود. ممکن است برای محتوایی که شیوه‌های پذیرفته‌شده عمومی را به تصویر می‌کشد، استثنا قائل شویم: شکار، به دام انداختن، کاهش آفات، آماده‌سازی غذا، درمان پزشکی، یا کشتار حیوانات که آسیب به حیوان یا گروهی از حیوانات را نشان می‌دهند.

در اینجا نمونه های بیشتری از محتوای غیر مجاز در یوتیوب را آورده‌ایم:

  • جنگ سگ‌ها، جنگ خروس‌ها یا ویدیوهای دیگری که در آن انسان‌ها حیوانات را مجبور می‌کنند به یکدیگر حمله کنند. ما محتوایی را مجاز میدانیم که حیواناتی را که در طبیعت می‌جنگند نشان دهد. مانند یک مستند حیات وحش.
  • محتوای غیرآموزشی، مستند، علمی یا هنری که رنج حیوانات را به منظور ایجاد شوک یا انزجار نشان می‌دهد.
  • گاوبازی با گاوهای نر آسیب دیده (مانند شمشیر فرو کردن در بدن گاو).
  • شکار با استفاده از شیوه های غیرقانونی مانند بمب گذاری یا سم.

این لیست کامل نیست.

به خاطر داشته باشید که اینها فقط چند نمونه هستند و اگر فکر می کنید محتوایی ممکن است این سیاست‌ها را نقض کند، پست نکنید.

اگر محتوا بر خلاف این سیاست‌ها باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر محتوای شما این سیاست‌ها را نقض ‌کند، محتوا را حذف می‌کنیم و یک ایمیل برای شما ارسال می‌کنیم تا به شما اطلاع دهیم. اگر این اولین بار است که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنید، احتمالاً یک هشدار بدون جریمه برای کانال خود دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نیست، ممکن است به کانال شما استرایک دهیم. اگر در عرض 90 روز 3 استرایک دریافت کنید، کانال شما بسته خواهد شد. در اینجا می توانید درباره سیستم استرایک‌های ما بیشتر بدانید.

ممکن است کانال یا حساب شما را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات، ببندیم. همچنین ممکن است پس از یک مورد سوء استفاده شدید یا زمانی که کانال به نقض سیاست‌ها اختصاص داده شده باشد، کانال یا حساب شما را ببندیم. در اینجا می توانید درباره بسته شدن کانال یا حساب بیشتر بخوانید.