محتوا در ویدیوها بسیار مهم است، به ویژه هنگام ارسال محتوای بی پرده و خشن. محتوایی که آموزشی، علمی، خبری یا مستند است ممکن است اغلب حاوی تصاویر خشن باشد. این نوع محتوا در صورتی مجاز است که شامل زمینه موضوع در یوتیوب بشود. افزودن جزئیات برای توضیح ویدیو به کاربران کمک می کند محتوای شما را پیدا کرده و متوجه بشوند. همچنین به تیم بازبینی یوتیوب نیز کمک می‌کند ویدیوی شما را در صورت فلگ شدن بررسی کنند.

به عنوان مثال، ویدئویی که توسط یک شهروند خبرنگار ارسال شده است و تصاویری از ضرب و شتم معترضان را به تصویر می‌کشد، اگر حاوی زمینه موضوعی مرتبط باشد احتمالاً مجاز خواهد بود. در این مثال، اطلاعات مرتبط می‌تواند فهرستی از نکات در ابتدای ویدیو در مورد نحوه ایمن ماندن در هنگام اعتراض باشد، یا یک روایت صوتی درباره تاریخچه اعتراض. ویدیو همچنین باید دارای عنوان یا توضیحات واضحی باشد که نشان دهد در حال گزارش یا مستندسازی محتوا است.

رهنمودهایی برای افزودن زمینه موضوعی

یوتیوب مکانی برای تمجید از خشونت یا ترویج نفرت نیست. فیلم‌های خشن یا بحث بر‌انگیز ممکن است در صورتی که آموزشی باشند مجاز تلقی شوند ، اما احتمالاً دارای محدودیت سنی یا صفحه ی هشدار دهنده خواهند بود.

باید ها و نباید ها

کارهایی که باید انجام دهید:

  • مقصود ویدیوی خود را در نظر بگیرید – در جهت اطلاع رسانی و آموزش است یا ایجاد تشنج و تحریک مخاطب؟
  • روایت صوتی یا نوشتاری روی ویدیوی بگذارید. می‌توانید این کار را در زمان ضبط ویدیو و یا بعداً در زمان تدوین انجام دهید.
  • مطمئن شوید کسی که ویدیو را تماشا می‌کند می‌تواند به وضوح متن یا زمینه موضوعی شما را بخواند و بشنود. اضافه کردن توضیحات پای ویدیو (در قسمت description) و در تیتر یا عنوان آن نیز مهم است.

کارهایی که نباید انجام دهید:

  • تمرکز ویدیوی خود را روی خشونت بگذارید
  • با زوم کردن، لوپ کردن (تکرار کردن)، و یا استفاده از تکنیک‌های دیگر تدوین که ذهن را از پیام ویدیو دور می‌کند، تأکیدتان را بر روی خشونت زیاد کنید.
  • سعی کنید بینندگان خود را شوک‌ زده کنید یا حال آنها را بهم بزنید.
  • از ویدیو خودتان برای تمجید و تکریم اعمال خشونت آمیز استفاده کنید.
  • برای زمینه موضوعی تنها به متا دیتا (عنوان، توضیحات، تامبنیل، …) تکیه کنید. متا دیتا می‌تواند نقش پشتیبان داشته باشد اما یک بیننده باید قادر باشد زمینه موضوعی را تنها با دیدن و گوش دادن به ویدیو متوجه شود.

چند راهنمایی برای اضافه کردن زمینه موضوعی (کانتکست) قبل و بعد از آپلود کردن

چگونه قبل از آپلود کردن توضیحات اضافه کنید

افزودن کانتکست یا زمینه موضوعی به ویدیو، به ما کمک می کند پیش زمینه و مقصود را متوجه شویم. برای محتوای خشونت‌آمیز یا محتوای مرتبط با تروریسم، یک مقدمه، تفسیر صوتی یا نوشتاری اضافه کنید تا توضیحات بیشتری ارائه داده باشید. ضروری است که قبل از آپلود، اطلاعاتی به هدف اطلاع رسانی یا شفاف سازی را به ویدیوی خود اضافه کنید تا به تیم های ما در درک زمینه موضوعی کمک کرده باشید. و برای روشن کردن هدف خود صرفاً به عنوان و یا توضیحات ویدیو تکیه نکنید.

شما باید از زوم کردن و یا توقف طولانی روی خشونت آمیز ترین بخش‌های ویدیو پرهیز کنید. چرا که ما اجازه به تصویر کشیدن بی دلیل خشونت را نمی‌دهیم.

بسیاری اپلیکیشن شخص ثالث هم برای رایانه و هم برای دستگاه تلفن همراه شما وجود دارد که به شما امکان می دهند ویدیوی خود را ویرایش کنید: افزودن جایگذاری نوشتاری، صفحات عناوین ، و تِرَک‌های صوتی. پس از ویرایش، می توانید آن را ذخیره کنید یا مستقیماً به یوتوب بفرستید.

چگونه بعد از آپلود کردن زمینه موضوعی اضافه کنید

اگر نتوانستید زمینه موضوعی کافی را به آپلود اولیه ویدیوی خود اضافه کنید، می‌توانید پس از آپلود زمینه موضوعی بیشتری را اضافه کنید. این توضیحات اضافی مهم هستند، اما اگر ویدیوی شما حاوی محتوای بسیار حساس است، باید زمینه موضوعی را در خود ویدیو نیز ارائه دهید.

  • تیتر آموزنده و مرتبط ارائه دهید. شما می توانید اطلاعات زیادی را در اینجا جا دهید، حتی اگر از تلفن همراه استفاده کنید و در حال حرکت باشید.
  • از استفاده از توضیحات، تیترها، برچسب‌ها و تصاویر کوچکی که تحریک‌کننده‌ترین یا تکان‌دهنده‌ترین جنبه‌های ویدیوی شما را برجسته می‌کنند، خودداری کنید.
  • از ابزارهای یوتوب برای گنجاندن اطلاعات توصیفی در ویدیوی خود استفاده کنید، مثلاً چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا اتفاق افتاده است؟
  • از کارت‌ها برای لینک کردن وب‌سایت‌های مرتبط، مانند یک گزارش مرتبط یا بیانیه یک هنرمند استفاده کنید. اگر فیلم شما حساس است و نیاز به ناشناس بودن تصویری دارد، ابزار محو کردن یوتوب را بررسی کنید.
  • سری به سازمان‌هایی مانند Witness بزنید که منابع رایگانی را برای فعالان ویدیویی، مربیان و متحدانشان فراهم می‌کنند.

تبلیغ در گوگل