مانند هر کسب و کار دیگری، هدف شرکت شما تولید درآمد است. اما اگر مردم از وجود شما بی خبر باشند، نمی توانید این کار را انجام دهید. برای رسیدن به سود، بازاریابی برای کسب و کارتان ضروری است. و در دنیای امروز، هیچ مکانی بهتر از فضای آنلاین برای انجام این کار وجود ندارد. با مطلب “دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک” همراه ما باشید.

تبلیغ در گوگل

اینترنت گزینه‌های زیادی را برای دستیابی به مخاطب ایده‌آل شما ارائه می‌دهد، گزینه‌هایی که رقبای شما احتمالاً همین حالا هم در حال استفاده از آنها هستند. برای اینکه در این مسیر جلوتر از آنها بمانید، باید به دنبال ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باشید. اما دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک چیست؟

این شامل چه تاکتیک های بازاریابی می شود؟ در زیر به هر دوی این سوالات به تفصیل پاسخ خواهیم داد، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با جیمکس ادز همراه باشید و به خواندن این مطلب ادامه دهید.

دیجیتال مارکتینگ برای SMB ها چیست؟

SMB مخفف شده ی «بیزنس های کوچک و متوسط» است. دیجیتال مارکتینگ نیز، یک اصطلاح گسترده، اما به سادگی قابل درک است. اساساً، این می تواند هر بازاریابی یا تبلیغاتی باشد که از طریق یک رسانه دیجیتال، معمولاً از طریق اینترنت یا دستگاه هایی مانند تلفن یا رایانه انجام شود.

تبلیغ در یوتیوب

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، طیف گسترده ای از استراتژی ها در زیر چتر بازاریابی دیجیتال گنجانده شده است. هدف برخی از آنها دسترسی به کاربران از طریق پلتفرم های اجتماعی است، در حالی که برخی دیگر بر روی موتورهای جستجو یا ایمیل تمرکز می کنند. مقصود همه آنها دستیابی به یک هدف اساسی است – تولید مشتری بلقوه و کانورژن کاربران، که در نهایت باعث افزایش درآمد برای شرکت شما می شود.

با توجه به رایج بودن رسانه های دیجیتال، امروزه آنها برتری قابل توجهی نسبت به اشکال سنتی بازاریابی دارند.

4 استراتژی بازاریابی دیجیتال درجه یک

در نهایت، صحبت در مورد بازاریابی دیجیتال برای SMB ها به طور کلی شما را خیلی جلو نخواهد برد. زیرا این موضوعی بسیار گسترده است. در عوض، تجزیه آن به برخی از استراتژی‌ها که آن را تشکیل می‌دهند، آسان‌تر است. در حالی که تعداد کمی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، چهار استراتژی به طور خاص به دلیل اهمیت و اثربخشی بین روش های دیگر متمایز هستند.

در ادامه به توضیح این چهار استراتژی می پردازیم.

1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اولین – و احتمالاً مهم ترین – استراتژی بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. هدف از سئو بهینه سازی محتوای وب سایت شما برای کسب رتبه بندی (رنکینگ) بهتر در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل است تا افراد در جستجوهای خود آن را پیدا کنند.

نتایج ارگانیک گوگل در بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی برای رتبه بندی گوگل به این معنی است که محتوای خود را طوری طراحی کنید که با الگوریتم های رتبه بندی گوگل همخوانی داشته باشد. این الگوریتم ها موارد مختلفی را هنگام رتبه بندی نتایج وب در نظر می گیرند.

برای شروع، می‌توانید کلمات کلیدی خاصی – عبارات جستجو – را در محتوای خود بگنجانید. با این کار گوگل خواهد دانست که محتوای شما باید در کدام جستجوها ظاهر شود. سایر مواردی که می‌توانید برای بهبود شانس رتبه‌بندی محتوای خود در گوگل انجام دهید عبارتند از:

  • بدست آوردن بک لینک (لینک های ورودی به محتوای شما از سایت های دیگر)
  • بهینه سازی تصاویر
  • ایجاد نمایه Google Business Profile
  • استفاده از اس اس ال (HTTPS)
  • و موارد بیشتر

با استفاده از یک کمپین سئو که به خوبی ساخته شده باشد، می توانید کاری کنید تا محتوای شما در جستجوهایی که مخاطبان شما انجام می دهند ظاهر شود، کسب و کار خود را به آن ها معرفی کنید و احتمالاً آنها را ترغیب کنید که از شما خرید کنند.

2. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

سئو تنها نوع بازاریابی SMB آنلاین نیست که به شما امکان می دهد از طریق گوگل به افراد دسترسی پیدا کنید. علاوه بر هدف رسیدن به بالای رتبه بندی های ارگانیک، می توانید با تبلیغات پولی – به ویژه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در بالای صفحات نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید. PPC یک استراتژی است که در آن به پلتفرم‌های تبلیغاتی پول پرداخت می‌کنید (گوگل ادز رایج‌ترین آنها است) تا تبلیغات کسب‌وکارتان را در بالای نتایج جستجوی ارگانیک نشان دهید.

تبلیغات شبیه به نتایج ارگانیک به نظر می رسند، به جز برچسب “آگهی” (Ad) در گوشه بالایی آن ها.

پرداخت به ازای کلیک

برای راه اندازی کمپین PPC در تبلیغات گوگل، ابتدا لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید تهیه می کنید. سپس بر اساس این که چقدر حاضرید برای نمایش تبلیغات خود در ازای هرگدام از آنها بپردازید، روی آن کلمات کلیدی قیمت پیشنهاد (Bid) می دهید.

هر زمان که شخصی یکی از آن کلمات کلیدی را جستجو کند، گوگل تبلیغاتی را از میان شرکت کنندگان در این مزایده بر اساس موارد زیر نمایش می دهد:

  • میزان قیمت پیشنهادی
  • امتیاز کیفی (ارزیابی گوگل از کیفیت کلی یک آگهی)

با استراتژی مناسب قیمت گذاری و تعدادی تبلیغات خوب طراحی شده، می توانید از طریق گوگل به روشی جدید به کاربران دسترسی پیدا کنید. بهترین بخش این است که شما فقط زمانی باید برای تبلیغات PPC هزینه کنید که مردم روی آن کلیک می کنند، و این پروسه وقتی به درستی انجام شده باشد، آن را به یک استراتژی بسیار مقرون به صرفه تبدیل می کند.

3. بازاریابی و تبلیغات شبکه های اجتماعی

آیا می دانستید که کاربران به طور متوسط ۲۸ درصد از زمان اینترنت خود را صرف شبکه های اجتماعی می کنند؟ به همین دلیل است که بازاریابی رسانه های اجتماعی اغلب بخش بزرگی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موفق است. با تبلیغ در جایی که مردم بیشترین زمان را صرف می کنند، بهترین راه را برای دسترسی به آنها خواهید داشت.

بازاریابی رسانه های اجتماعی با ایجاد یک حساب کاربری برای کسب و کار شما آغاز می شود که می توانید آن را در یک یا چند پلتفرم انجام دهید. برخی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی عبارتند از:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • اسنپ چت
  • پینترست
  • و باقی

از حساب تجاری خود، می توانید مطالب بازاریابی جذابی را پست کنید که توجه به برند شما را جلب می کند. مواردی مانند ویدیوهایی که تیم شما را معرفی می‌کنند یا اینفوگرافیک‌هایی که نحوه عملکرد محصولات شما را توضیح می‌دهند، ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای محتوای ارسالی هستند. علاوه بر پست‌های رسانه‌های اجتماعی ارگانیک، می‌توانید از تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید.

اکثر پلتفرم‌ها به شما اجازه می‌دهند تبلیغات پولی را روی پلتفرم آن ها اجرا کنید، اغلب به شکل تبلیغات درون فید – یعنی آنهایی که درست در فیدهای رسانه‌های اجتماعی کاربران ظاهر می‌شوند.

بازاریابی دیجیتال

بهتر از همه، می‌توانید تبلیغات پولی خود را به سمت گروه‌هایی هدف‌گیری کنید که با ویژگی‌های خاصی مانند سن یا مکان مطابقت دارند. این تضمین می کند که به مربوط ترین مخاطبان ممکن دست یابید.

4. طراحی و توسعه وب

در نهایت، تمام بازاریابی SMB آنلاین شما کاربران را به یک مکان، یعنی وب سایت شما هدایت می کند. اینجاست که شما فشار نهایی را برای تبدیل آنها انجام خواهید داد، بنابراین بسیار مهم است که طراحی وب خود را مطابق با استانداردهای دیگر استراتژی های بازاریابی خود نگه دارید. عوامل مختلفی در طراحی وب سایت موثر هستند.

برای شروع، باید از سایت خود برای برندسازی استفاده کنید، با تصاویری که انتخاب کرده اید و انتخاب های کلمه ای که می خواهید کاربران آنگونه کسب و کار شما را ببینند، ارتباط برقرار کنید. شما همچنین باید ویژگی های فنی مختلفی را بهینه سازی کنید، از جمله:

  • سرعت بارگزاری صفحه
  • مناسب بودن برای موبایل
  • کاربری واضح
  • و دیگر نکات

شما نمی خواهید که کاربران از سایت شما بازدید کنند و بلافاصله احساس کنند که مجبور به کلیک کردن هستند، به همین دلیل ضروری است که این استراتژی را از دست ندهید. دیجیتال مارکتینگ برای SMB ها به معنای متقاعد کردن کاربران است که ارزش خرید از آنها را دارید و سایت شما باید آن را منعکس کند.

برای تبلیغ کسب و کار خود، هرچقدر هم که کوچک باشد، می‌توانید با جیمکس ادز تماس بگیرید وهمین حالا دست به کار شوید.