اگر تا به حال در گوگل جستجو کرده اید، به احتمال زیاد یک تبلیغ هزینه به ازای کلیک (PPC) را در بالای نتایج مشاهده کرده اید. اینها تبلیغات پولی هستند که شرکت ها از طریق تبلیغات گوگل ایجاد می کنند. بسیاری از شرکت ها از گوگل ادز برای سبقت گرفتن از رقبا در کسب و کار خود استفاده می کنند. در ادامه با مطلب “هفت روش برای حرفه‌ای شدن در کمپین های تبلیغ در گوگل” همراه ما باشید.

در نگاه اول، تبلیغات در گوگل می تواند بسیار زیاد به نظر برسد. المان‌های متحرک زیادی در تبلیغات PPC وجود دارد، و شما نیاز دارید مطمئن شوید که تبلیغاتی را ایجاد می کنید که در مورد مخاطبان شما مؤثر باشد. همچنین باید مطمئن شوید که نوع تبلیغ مناسبی را برای کمپین خود انتخاب کرده اید، زیرا گوگل هم تبلیغات جستجو (search) و هم تبلیغات نمایشی (display) را ارائه می دهد.

بنابراین، چگونه می توانید تبلیغات گوگل را درک کنید و یک کمپین تبلیغ در گوگل موثر را بسازید و مدیریت کنید؟ در این مقاله، هفت نکته و ترفند تبلیغات گوگل را به شما ارائه خواهیم داد تا کمکتان کنیم کمپین خود را حرفه‌ای کنید. بیایید شروع کنیم!

1. هدف‌گذاری کنید

قبل از شروع هر نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ، باید اهدافی را تعیین کنید. این مورد برای کمپین تبلیغاتی گوگل شما نیز همینطور است. اگر می خواهید تبلیغات PPC را اجرا کنید، باید اهداف دست یافتنی برای آن تبلیغات داشته باشید.

با کمپین خود می خواهید به چه چیزی برسید؟ به عنوان مثال، آیا می خواهید مشتری‌های بلقوه بیشتری کسب کنید، کانورژن‌ها را افزایش دهید یا نرخ کلیک (CTR) خود را افزایش دهید؟ اینها همه انواع مختلفی از اهداف هستند که می توانید با کمپین PPC تعیین کنید و به آنها برسید.

با هدف‌گذاری برای کمپین خود، اولین قدم را برای تسلط بر تبلیغات گوگل بر می‌دارید.

2. مخاطبین هدف خود را پیدا کنید

مخاطبان هدف شما یکی از مهمترین عناصر کمپین تبلیغاتی گوگل شما هستند. شما باید بدانید چه کسی قرار است تبلیغات شما را ببیند. تبلیغات شما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، بنابراین باید اول بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند.

برای شناسایی مخاطبان هدف خود، به مشتری ایده آل خود فکر کنید. بسیاری از کسب‌وکارها پرسونا‌های مختلفی را در بین مخاطبان خود ایجاد می‌کنند. آنها از این پرسونا‌ها برای ساختار کمپین هایی استفاده می کنند که برای این نوع افراد جذاب است.

مخاطب هدف کمپین تبلیغاتی

وقتی به مشتری ایده آل خود فکر می کنید، کار آن‌ها چیست؟ چه زمانی آنلاین می شوند؟ آنها از چه چیزی برای جستجو کردن استفاده می کنند و به دنبال چه چیزی می‌گردند؟

اینها سوالات مهمی هستند که باید از خود بپرسید تا مخاطبان هدف تبلیغات PPC خود را مشخص کنید. وقتی مخاطب هدف خود را مشخص کردید، می توانید کمپین های تبلیغاتی گوگلی را ایجاد کنید که برای آنها بهتر است.

3. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

تبلیغات PPC بر اساس کلمات کلیدی عمل می کنند. این کلمات کلیدی باعث می شود که تبلیغات شما در نتایج جستجو ظاهر شود. هنگامی که از تبلیغات گوگل استفاده می کنید، باید کلمات کلیدی مناسب برای کمپین تبلیغ در گوگل خود را پیدا کنید.

این امر مستلزم انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. شما می توانید از ابزارهای تحقیقاتی متعددی برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین خود استفاده کنید. همانطور که به دنبال کلمات کلیدی مختلف هستید، بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید.

سئو یوتیوب: سریع ترین راه برای بدست آوردن رتبه اول

اینها عباراتی هستند که شامل سه یا چند کلمه هستند. کلمات کلیدی طولانی تر ترافیک بهتری را برای کمپین شما جذب می کنند، زیرا آنها خاص تر هستند و احتمالاً منجر به جذب مشتریان با کیفیتی می شوند که قصد دارند مرتبط ترین نتایج را به دست آورند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی بلند، مشتری‌های بلقوه‌ای را جذب خواهید کرد که واجد شرایط هستند و احتمال خرید بیشتری دارند.

این به شما کمک می کند تا کانورژن‌های بیشتری برای کسب و کار خود کسب کنید.

4. تبلیغات مؤثری در گوگل ایجاد کنید

هنگامی که از گوگل ادز استفاده می کنید، باید تبلیغات موثری داشته باشید. ممکن است به نظر برسد این را همه می‌دانند، اما بخش مهمی از کمپین تبلیغاتی شما است. شما باید تبلیغاتی ایجاد کنید که مخاطبان شما را وادار به کلیک روی آنها کند.

ابتدا، شما نیاز دارید کلمات کلیدی خود را در نسخه تبلیغاتی خود ادغام کنید. این به مخاطبان شما اطمینان می‌دهد که تبلیغ شما با جستجوی آنها مرتبط است. در مرحله بعد، باید یک عنوان فریبنده ایجاد کنید.

تبلیغ

شما می خواهید یک عنوان جالب و چشم نواز داشته باشید که مخاطبان شما را وادار به کلیک بر روی تبلیغات شما کند. در نهایت، باید به مخاطبان خود بگویید که چگونه قدم بعدی را بردارند. یک کال تو اکشن (Call To Action) ,(CTA) را در تبلیغ خود بگنجانید تا آنها را راهنمایی کند تا اقدامی انجام دهند و به مشتری دست به نقد تبدیل شوند.

برای ساختن تبلیغات بهتر برای کمپین خود، این عناصر را در آن‌ها بگنجانید. با ایجاد تبلیغات مؤثری که توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کند، کلیک های بیشتری بر روی تبلیغات خود کسب خواهید کرد.

5. بودجه‌ی خود را برای کمپین های تبلیغ مشخص کنید

وقتی کمپین تبلیغاتی گوگل خود را ایجاد می کنید، باید بودجه خود را تعیین کنید. بودجه شما بخش مهمی از کمپین شما است زیرا تعیین می‌کند که کمپین تبلیغ در گوگل شما چه مدت اجرا می شود و چه تعداد مشتری بلقوه می‌توانید بدست آورید. یکی از بهترین نکات گوگل ادز این است که برای اجرای یک کمپین نیازی به بودجه‌ی از پیش تعیین شده ندارید.

تفاوت بین تبلیغات گوگل و سئو؟ آیا یکی بهتر از دیگری است؟

چه با 100 دلار چه 10000 دلار کمپینتان را راه اندازی کنید، تنظیم بودجه متناسب با امور مالی برای کسب و کار شما آسان است. هنگام تنظیم بودجه، باید حداکثر هزینه‌ی پیشنهاد خود را در نظر داشته باشید. حداکثر هزینه‌ی پیشنهادی شما مبلغی است که مایلید هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند خرج کنید.

کمپین تبلیغ در گوگل و یوتیوب

این یک میزان انعطاف پذیر است که می تواند در هر زمان تغییر کند. هنگامی که بودجه خود را تعیین می کنید، باید حداکثر پیشنهاد خود را در نظر بگیرید. اگر بودجه 100 دلاری دارید و حداکثر قیمت پیشنهادی خود را 1 دلار تعیین کرده اید، می توانید اجازه دهید 100 کلیک تا زمانی که بودجه شما تمام شود اتفاق بیافتد.

از طرف دیگر، اگر بودجه 1000 دلاری داشتید، می توانید با قیمت 1 دلار، اجازه 1000 کلیک را بدهید. ساختار تبلیغات گوگل بر اساس این ساختار است که فقط زمانی که مردم روی تبلیغ شما کلیک می کنند، پرداخت می شود، نه برداشت‌ها. در نظر بگیرید که چند کلیک می خواهید به دست آورید و چگونه با بودجه شما مطابقت دارد.

6.صفحه‌ی لندینگ خود را به روز کنید

با ایجاد یک تبلیغ PPC در گوگل ادز، هر بار که بر روی لینک تبلیغ شما کلیک می کنند، مخاطبین خود را به صفحه خاصی هدایت می کنید. چه صفحه قیمت گذاری باشد یا صفحه اصلی شما، باید مطمئن شوید که به روز شده است. شما نمی خواهید مخاطبان خود را به سمت صفحات قدیمی هدایت کنید، زیرا این امر می تواند منجر به از بین رفتن مشتریان شود.

صفحه لندینگ

مشتریان شما می خواهند صفحات مدرن و به روز را ببینند. این بدان معنی است که ممکن است برای به روز رسانی سایت خود نیاز به سرمایه گذاری در خدمات طراحی وب داشته باشید یا خودتان این کار را با استفاده از منابع طراحی مختلف به عنوان یک راهنمای مفید انجام دهید. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که باید مخاطبان خود را به صفحه لندینگ صحیح هدایت کنید.

سئو یا گوگل ادز: کدام بهتر است؟

اگر مخاطبان خود را مجبور کنید در سایت شما برای یافتن صفحه مربوطه گشت و گذار کنند، مشتری‌های بلقوه را از دست خواهید داد. تبلیغات گوگل خود را با یک صفحه لندینگ مرتبط و به روز تنظیم کنید تا موفقیت بیشتری را در کمپین خود مشاهده کنید.

7. از بازاریابی مجدد برای افزایش نرخ کانورژن استفاده کنید

کمپین های تبلیغاتی گوگل شما به احتمال زیاد مشتری‌های بلقوه‌ای خواهند داشت که بلافاصله کانورت نمی‌شوند. آنها روی تبلیغ شما کلیک می کنند و کسب و کار شما را بررسی می‌کنند، اما خریدی انجام نمی‌دهند. این غیرعادی نیست، زیرا بسیاری از مردم زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد خرید می‌کنند.

برای اطمینان از اینکه این مشتری‌های بلقوه‌ را از دست نمی‌دهید، می‌توانید از تبلیغات بازاریابی مجدد استفاده کنید تا این مشتریان به برند شما فکر کنند. وقتی آنها روی تبلیغات شما کلیک می کنند، می توانید یک کمپین بازاریابی مجدد ایجاد کنید که تبلیغات محصولات یا خدماتی را که مشاهده کرده‌اند به آنها نشان می دهد. این امر برند شما را در خط مقدم ذهن‌ها نگه می دارد.

هنگامی که از بازاریابی مجدد برای بازگرداندن آنها استفاده می‌کنید، تا آنجا که ممکن است برای کمپین تبلیغ در گوگل خود، مشتری‌ بلقوه‌ و کانورژن به دست خواهید آورد.