از گوگل ادز استفاده کنم یا سئو؟

مقایسه سئو (SEO) و تبلیغات گوگل (Google Ads)، که قبلا به عنوان Adwords شناخته می شد، مانند مقایسه سیب با پرتقال است – هر دو به شما کمک می کنند تا برند شما را در صفحه نتایج موتور جستجو یا «SERP» در مقابل مشتریان احتمالی قرار دهید. کار سئو این است که سایت شما را در رتبه بندی ارگانیک بالاتر ببرد، به طوری که برای مشتریانی که پرس و جوهای مربوط به محتوای شما را تایپ می کنند رتبه بندی بالاتری داشته باشد. تبلیغات به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید و سپس تبلیغی ایجاد کنید که سایت و محتوای شما را برای کسانی که از آن کلمات کلیدی استفاده می کنند تبلیغ کند.

این روش‌ها هر دو می‌توانند به افزایش دیده شدن کلی شما در نتایج جستجو کمک کنند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که تلاش برای تعیین روش بهتر مانند مقایسه سیب با پرتقال است. یک حضور دیجیتالی قوی و پایدار مستلزم آن است که برندها از هر دو روش استفاده کنند و استراتژی ای داشته باشند که بتواند این دو را با هم به کار گیرد تا پتانسیل آنلاین برند خود را به حداکثر برساند.

نقش‌های متفاوت سئو و گوگل ادز چه هستند؟

سئو و گوگل ادز نقش های منحصر به فرد اما مکملی دارند. رشته‌ی مدیریت سئو حول محور جذاب کردن سایت شما برای مشتریان و همچنین ایجاد محتوایی است که نیازهای آنها را برطرف کرده و با آنها تعامل کند. این نه تنها شامل مطالب، ویدیوها و اینفوگرافیک‌هایی که ایجاد می‌کنید، بلکه شامل بهینه‌سازی طرح‌بندی و طراحی سایت در جهت اطمینان از این که که کاربر پسند باشند وهدایتشان آسان باشد و کاربران را به روشی منطقی در سایت شما جابه‌جا کند، نیز هست.

تبلیغ در گوگل

از طرف دیگر، گوگل ادز نوعی تبلیغات نمایشی آنلاین است. این به شما امکان می دهد هر بار که شخصی روی تبلیغی که ایجاد می کنید کلیک می کند هزینه‌ای پرداخت کنید. این تبلیغ برای کاربرانی که کلمات کلیدی خاصی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند نمایش داده می شود و به شما این امکان را می دهد تا کاربران علاقه مند به موضوعات خاص را هدف قرار دهید. بنابراین، تبلیغات گوگل می‌تواند به شما کمک کند حتی قبل از اینکه شهرت سایت و رتبه‌بندی سئوی مورد نیاز برای مشاهده نتایج تلاش‌های ارگانیک خود را داشته باشید، دیده‌ شدنی را که می‌خواهید، برای کلمات کلیدی مهم، به دست آورید. هر دو مبحث سئو (SEO) و مدیریت موتور جستجو (SEM) را برای به حداکثر رساندن املاک و مستغلات SERP، ترکیب کنید.

با عضویت در جیمکس ادز در گوگل تبلیغ کنید و مشاوره سئو دریافت کنید!

آیا گوگل ادز به سئو کمک می‌کند؟

اگر به درستی استفاده شوند، سئو و گوگل ادز می توانند به خوبی با یکدیگر کار کنند. برندهایی که به دقت رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک خود را ردیابی می‌کنند، می‌توانند به صورت استراتژیک از تبلیغات برای افزایش دیده شدن برای کلمات کلیدی مهم استفاده کنند و ترافیک پولی را در جایی که رتبه ارگانیک برای ورود به صفحه اول را ندارند مورد استفاده قرار دهند. تبلیغات در گوگل همچنین می‌تواند برای آزمایش کردن میزان پاسخ مصرف‌کننده به کلمات کلیدی خاص استفاده شود. به عنوان مثال، برندها می توانند برای کلمات کلیدی که قصد بهینه سازی آنها را دارند، تبلیغات ایجاد کنند. سپس می توانند مشتریانی را که روی تبلیغ کلیک می کنند ردیابی کنند و ببینند که چگونه به صفحه لندینگ و باقی سایت پاسخ می دهند. کلمات کلیدی که بازدیدکنندگانی را با نرخ کانورژن بالاتر و تعامل بیشتر وارد می‌کنند، اولویت بیشتری نسبت به آنهایی بدست می‌آورند که موفقیت چندانی ندارند.

تبلیغ در اینترنت

به طور مشابهی، داده‌های کلمه کلیدی حاصل از تلاش‌های سئو نیز می‌تواند برای یافتن فرصت‌های مناسب برای تبلیغات استفاده شود. کشف کلمات کلیدی که دارای نرخ جستجوی بالایی هستند، اما رقابت بالایی نیز دارند (به این معنی که برای یک سایت کسب جایگاه در صفحه اول SERP دشوار خواهد بود) احتمالاً نامزدهای خوبی برای کمپین های تبلیغاتی خواهند بود. این فرآیند اصلاح را می‌توان هم در موتورهای جستجوی اصلی و هم در مسیرهای جدیدتر برای کار سئو مانند موتورهای جستجوی عمودی و بومی (تخصصی و درون سایتی) انجام داد.

همچنان که یک برند استراتژی دیجیتالی ایجاد می کند، درک نقش های مختلف تبلیغات گوگل و سئو در ایجاد حضور در وب برای موفقیت، بسیار مهم است. هرچه شرکت‌ها بتوانند از این دو ویژگی مختلف با هم برای منافع خود استفاده کنند، نتایج بالقوه‌شان در جستجو بهتر است.

با جیمکس ادز همراه باشید و در مورد دلایل استفاده از گوگل ادز بیشتر بخوانید.