تبلیغات پویا که به اختصار DSA  شناخته می‌شود، ساده‌ترین راه برای یافتن مشتریانی است که دقیقاً آنچه ارائه می دهید در گوگل جستجو می‌کنند. آن‌ها مشتریانی هستند که بی‌شک با وب‌سایت شما تعامل ایجاد می‌کنند. تبلیغات پویا برای تبلیغ کنندگانی با یک وب‌سایت خوب و یا موجودی بسیار بالا ایده‌آل است. تبلیغات جستجوی پویا از محتوای وب سایت شما برای هدف قرار دادن تبلیغاتتان استفاده می‌کند و می تواند به جبران کاستی‌های تبلیغات مبتنی بر کلمات کلیدی شما بپردازد.

تبلیغ در یوتیوب

تبلیغات جستجوی پویا گوگل (DSA) یک نوع کمپین قدرتمند برای گسترش پوشش درخواست شما و افزایش ترافیک ورود بیشتر به سایت شما است. اما اگر در مورد آن به اندازه کافی اطلاعات نداشته باشید یا آنها را به درستی تنظیم نکنید، کمپین های شما ممکن است متحمل عواقب بدی شوند. پس تا پایان این مقاله از جیمکس ادز با ما همراه باشید.

تبلیغات پویا چیست؟

تقاوت بین تبلیغ با کلمات کلیدی و تبلغات پویا
تبلیغات داینامیک یا DSA

کلمات کلیدی تنها تفاوت بین یک کمپین تبلیغات پویا (DSA) و یک کمپین تبلیغات متنی معمولی نیست. عنوان آگهی که هنگام نمایش تبلیغات پویا در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می شود، به صورت پویا از سمت گوگل ایجاد می شود. اطلاعاتی که یک عنوان DSA را پر می کند مستقیماً از سایت یا فید استخراج می شود. تبلیغ‌کنندگان همچنان باید یک خط توضیح برای آگهی بنویسند، اما این تنها چیزی است که می‌توان آن را تنظیم کرد. همانطور که می توانید تصور کنید، داشتن یک عنوان خاص و مناسب که در مورد محصول واقعی جستجو شده باشد، بهترین روش جستجو است و دقیقا همان چیزی است که DSA می تواند به شما در دستیابی به آن کمک کند.

عناوین DSA و صفحات فرود نیز با استفاده از محتوای وب سایت شما تولید می‌شوند که تبلیغات شما را با جستجوها کاملا مرتبط نگه می‌دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توضیح خلاقانه اضافه کنید. بدون استفاده از تبلیغات پویا، حتی حساب‌های گوگل ادزی که به خوبی مدیریت می‌شوند و دارای کلمات کلیدی زیادی هستند، ممکن است جستجوهای مرتبط را از دست بدهند، با تأخیر در دریافت آگهی‌های نوشته شده برای محصولات جدید مواجه شوند، یا با آنچه در وب‌سایت‌های تبلیغ‌کنندگان واقعی در دسترس است، هماهنگ نباشند.

اگر کوئری جستجو، متناسب و منطبق با محتوای وب‌سایت باشد، عنوان آگهی و صفحه فرود به صورت خودکار براساس محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و دقیقا همانی که توسط کاربر جستجو شده است، به طور اتوماتیک سفارشی‌سازی می‌شود. تبلیغات پویا، برای نمایش نیازی به تطابق دقیق با کلمات کلیدی ندارند و در کنار دیگر کمپین‌های تبلیغاتی‌تان به شما کمک می‌کند تا هیچ کوئری مرتبطی را برای نمایش تبلیغات از دست ندهید.

شیوه نمایش محتوا در تبلیغات پویا چگونه است

هنگامی که شخصی در گوگل با عباراتی که نزدیک به عناوین و عبارات پرکاربرد در وب سایت شما هستند جستجو می‌کند، گوگل ادز از این عناوین و عبارات برای انتخاب یک صفحه فرود از وب سایت شما و ایجاد یک عنوان واضح و مرتبط برای تبلیغ شما استفاده می‌کند.

مثال: تصور کنید شما صاحب یک هتل زنجیره‌ای بین‌المللی هستید. شخصی در گوگل عبارت «هتل لوکس کیش» جستجو می‌کند، تبلیغ شما را با عنوان «هتل لوکس – کیش» می بیند، روی تبلیغ شما کلیک می‌کند و سپس در صفحه وب سایت شما قرار می‌گیرد که به مکان‌های لوکس شما در جزیره کیش اختصاص دارد.

به این ترتیب، تبلیغات پویا می‌توانند به سرعت مشتریان بالقوه را به آنچه در وب سایت شما می‌خواهند، هدایت کنند.

اما شما مسئول متن نهایی‌ای هستید که در تبلیغ شما ظاهر می‌شود، بنابراین هنگام انتخاب صفحات فرود مورد نظر، این نکته را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین سیگنال، در میان بسیاری از سیگنال‌هایی که برای تولید عنوان آگهی شما استفاده می شود، عنوان HTML صفحه شما است.

تیترها در تبلیغات پویا چگونه کار می کنند

سرفصل‌های تبلیغات جستجوی پویا عناوینی هستند که به صورت پویا ایجاد می‌شوند و جستجوهای مرتبط را بر اساس جستجوی کاربر و متنی که بیشترین ارتباط را با صفحه مقصد یا دامنه شما دارد، هدف قرار می‌دهند. هنگامی که صفحه، دامنه، وب‌سایت یا فید محصولتان را ارسال می‌کنید، فناوری کرالینک گوگل (Google web crawling) متنی را پیدا می‌کند که می‌تواند برای سرفصل‌های مرتبط با محتوای صفحه استفاده شود، که سپس می‌تواند جستجوهای بیشتری را به صفحه شما هدایت کند.

توجه: ممکن است متن بازیابی شده از وب‌سایت شما دستخوش تغییراتی جزئی برای جلوگیری از نقض خط‌مشی‌های گوگل داشته باشد (مانند تغییر حروف بزرگ یا حذف نویسه‌های پشتیبانی‌نشده)، و ما نمی‌توان تضمین کرد که کدام عنوان ارائه خواهد شد.

برای افزایش اثربخشی سرفصل های تبلیغات پویا، توصیه می کنیم سرفصل ها و عناوین وب سایتتان را بدین صورت تنظیم کنید:

  • از سیاست های ویرایش خلاق گوگل برای نگارش عنوان صفحه و سرفصل ها پیروی کنید
  • دعوت به اقدام یا call to actionهای منحصر به فرد داشته باشید
  • عناوین و سرفصل های وبسایتتان را به 60 یا 90 کاراکتر محدود کنید

چه زمانی از تبلیغات پویا استفاده نکنیم

چه موقع از تبلیغات داینامیک استفاده نکنیم
موانع تبلیغات داینامیک

اگر وب سایت شما به هر دلیلی به سرعت دستخوش تغییر می شود، تبلیغات پویا به شما توصیه نمی شود. تبلیغات پویا برای وب سایت‌هایی با عناوین صفحات HTML به خوبی نوشته شده و دارای محتوای واضح، بهترین کارایی را دارند. از محتوای صفحه برای ایجاد سرفصل برای شما استفاده می‌شود و تصمیم می‌گیرید که کدام کوئریها با صفحه مطابقت دارند. تبلیغ‌کنندگان، به‌ویژه صنایع حساس، باید اطمینان حاصل کنند که گواهی‌های مناسب و مجموعه مخاطبان مناسبی دارند.

تبلیغات پویا با صفحاتی که به خوبی بهینه شده اند، بهترین عملکرد را دارند؛ در این دست صفحه ها تبلیغات پویا می تواند مضامین و اصطلاحات را شناسایی کند. تبلیغات پویا با وب‌سایت‌هایی که در قالبی هستند که گوگل ادز نمی‌تواند این کار را انجام دهد، به خوبی کار نمی‌کند؛ به عنوان مثال، سایت‌هایی که عمدتاً حاوی محتوا یا تصاویر Flash هستند، یا سایت‌هایی که برای دسترسی به محتوا، نیاز به ورود کاربران به سیستم دارند. قبل از استفاده از تبلیغات پویا، حتماً نگاهی به سیاستهای گوگل ادز بیندازید تا مطمئن شوید تبلیغات شما با آنها مطابقت دارد.

مزایای تبلیغات پویا

در ادامه برخی از مزایای استفاده از تبلیغات پویا را با هم بررسی می‌کنیم:

صرفه جویی در زمان: دیگر نیازی به طراحی نقشه برای کلمات کلیدی، پرداخت هزینه برای کلمات کلیدی و متن آگهی برای هر محصول در وب سایتتان نیست. به علاوه، تبلیغات پویا ممکن است به شما کمک کند سریعتر از سایر گزینه‌ها در بازارهای جدید تبلیغ کنید.

نمایش عناوین مرتبط و پویا با تبلیغات: وقتی جستجوی مشتری با محصول یا خدمات شما مرتبط باشد، تبلیغات گوگل به صورت پویا یک آگهی با عنوان واضح برای مرتبط‌ترین صفحه در سایت شما ایجاد می کند.

شفافیت و کنترل تبلیغات: شما می‌توانید تبلیغات را بر اساس کل وب سایت یا در دسته‌بندی‌ها و صفحات خاص نشان دهید. یا از نمایش تبلیغات برای محصولاتی که به طور موقت موجود نیستند جلوگیری کنید. به صورت کلی از طریق گزارش کوئری‌های جستجو (Search Query) می‌توانید عباراتی که با جستجوی آنها DSA شما نمایش داده شده را مشاهده کرده و ترافیک نامرتبط را محدود کنید.

کسب ترافیک اضافی: تبلیغات پویا می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک و فروش بیشتری کسب کنید و فرصت‌های ارائه خدمات جدیدی را که قبلاً با کلمات کلیدی هدف قرار نداده‌اید شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

انتخاب URLهای نمایشی بر اساس دامنه URL نهایی: دیگر لازم نیست هنگام ایجاد یک تبلیغ جدید، URL نمایشی خود را وارد کنید. در عوض، گوگل ادز از دامنه URL نهایی شما استفاده می‌کند و آن را به عنوان URL نمایش آگهی شما نشان می‌دهد. برای مثال، اگر نشانی اینترنتی نهایی آگهی شما www.example.com/outdoor/hiking/shoes باشد، نشانی اینترنتی آگهی شما به صورت www.example.com ظاهر می‌شود.

و در آخر

تبلیغات پویا احتمالاً به ابزار مورد علاقه شما تبدیل می شود. این یک محصول عالی است و بسیاری از نگرانی‌های کمپین‌های متنی معمولی را با استفاده از محتوای سایت یا فیدهای صفحه برطرف می‌کند. تبلیغات پویا امکانات بسیاری را فراهم می کنند و وقتی با Smart Bidding گوگل جفت شوند می توانند بسیار کارآمد باشند. اما به هر حال این نوع تاکتیکی است که باید در استفاده از آن بسیار هوشمندانه عمل کنید. با مدیریت صحیح می توانید عملکردی عالی را مشاهده کرده و وب سایتتان را به سطح بالاتری ببرید.