بازیکنان Diablo 4 بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای خریدهای درون برنامه‌ای این بازی خرج کرده‌اند. این اطلاعات از یکی از اعضای تیم بازی منتشر شده است، که علاوه بر آن، میزان درآمد بازی از زمان عرضه تاکنون را نیز فاش کرده و ابعادی از سودهای بدست آمده توسط Blizzard از این عنوان را به نمایش گذاشته است.

بازیکنان با خرید Platinum، ارز پریمیوم بازی، می‌توانند مجموعه‌هایی از آیتم‌های تزئینی برای شخصیت‌ها و اسب‌هایشان را به دست آورند. راه دیگری که بازیکنان می‌توانند ظاهر متفاوتی به ماجراجویی‌های خود در دنیای Sanctuary ببخشند، خرید battle pass بازی است. با خرید این بتل پس، بازیکنان با بازی کردن و ارتقاء سطح، جوایزی دریافت می‌کنند، مشابه بازی‌هایی مانند Fortnite و Apex Legends. حالا، بیش از یک سال پس از انتشار بازی، بازیکنان در حال کشف ارقام درآمدی چشمگیر از نسخه جدید این فرنچایز هستند و همچنین میزان سهم خریدهای درون بازی از این درآمد کلان مشخص شده است.

طبق گزارش Gamepressure، Harrison Froeschke، مدیر ارشد محصول Diablo 4، فاش کرده که بازیکنان بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای خریدهای درون بازی هزینه کرده‌اند. در پروفایل LinkedIn او، جزییاتی از کار او بر روی درآمدزایی بازی، از جمله تخفیف‌های سفارشی، بسته‌های مختلف و قیمت‌گذاری ذکر شده که در مجموع به این رقم کلان ختم شده است. در پروفایل وی همچنین مشخص شده که از زمان پیش‌فروش تا به امروز، بازی Blizzard بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است، که حدود ۱۵ درصد از این مبلغ مربوط به خریدهای درون برنامه‌ای است.

با وجود درآمد چشمگیر از طریق این روش‌های درآمدزایی، Diablo 4 نتوانسته است از جنجال‌های قدیمی فرنچایز در مورد خریدهای درون بازی فرار کند. مدت کوتاهی پس از انتشار بازی، بازیکنان از قیمت‌گذاری های گزاف بسته‌های تجهیزات با قیمت ۲۸ دلار ابراز نارضایتی کردند. یک مورد شناخته‌ شده دیگر، بسته‌های زره اسب بود که بازیکنان را مجبور می‌کرد بیشتر از نیازشان پول خرج کنند تا بتوانند مقدار کافی Platinum برای خرید این آیتم‌ها تهیه کنند. همچنین، بسته Father’s Judgment، یک بسته تزئینی برای اسب با قیمت ۶۵ دلار، نیز جنجال زیادی به پا کرد.

با وجود تمام این بحث‌ها پیرامون خریدهای درون برنامه‌ای، دیابلو۴ به سمت یکی از مهم‌ترین لحظات خود از زمان انتشار حرکت می‌کند. از تاریخ ۴ تا ۱۱ سپتامبر، بازیکنان توانستند محتوای جدیدی که قرار است با فصل ششم بازی منتشر شود را آزمایش کنند، از جمله تنظیمات جدید برای شخصیت‌ها، آیتم‌ها و ویژگی‌های جدید. این فصل مورد انتظار است چرا که بازگشت شخصیت Mephisto به فرنچایز Diablo را به همراه دارد. علاوه بر این، این فصل همزمان با انتشار اولین بسته گسترشی بازی، Vessel of Hatred، منتشر خواهد شد که کلاس جدیدی به نام Spiritborn را معرفی می‌کند و بازیکنان را به ماجراجویی در جنگل‌های Nahantu خواهد برد.

جهت خواندن خبرهای بیشتر به سایت جی مکس مراجعه کنید.