ویدیو یکی از غنی ترین و جذاب ترین روش ها برای روایت داستان هاست. اگر به خوبی انجام شود، می توانید افراد را همراه با خود به سفرتان ببرید و به آن ها احساسی بدهید که تصور کنند با شما سفر می کنند. همچنین می توانید شخصیت خود را نمایش دهید و با مخاطبان خود به شکلی ارتباط برقرار کنید که کلمات و عکس ها قادر به انجام آن نیستند.علاوه بر این، درست کردن ولاگ مسافرت همواره جذابیت خاص خود را دارد. آیا کسی است که نخواهد به مقاصد عجیب و غریب سفر کند و از آن کسب درآمد کند؟

شاید مانند یک رویا به نظر برسد اما کار بسیار زیادی می طلبد. بسیاری از افراد به سمت تولید محتوای سفر می روند و در نهایت تسلیم می شوند زیرا راه رسیدن به موفقیت بسیار کند و طولانی است.

در این پست، راهنمای قدم به قدم برای شروع یک ولاگ مسافرت در یوتیوب را بر اساس تجربیات ارائه می دهیم. از تصمیم گیری در مورد نوع ویدئوهای سفر که می خواهید بسازید و انتخاب بهترین تجهیزات فیلم برداری، تا نکات ویرایش ویدئو و تاکتیک های تبلیغاتی، ما همه چیز را پوشش می دهیم. جیمکس هم بعد از مانتایز شدن کانال یوتیوب شما، برای نقد کردن درآمد کانال یوتیوب شما همراهتان است.

انتخاب نوع ویدئوهای سفری که می خواهید بسازید

قبل از هر چیز، مهم است که تصمیم بگیرید چه نوع ویدئویی می خواهید بسازید و چه داستانی می خواهید روایت کنید.

در اینجا چند نوع ویدئوهای سفری که می توانید در نظر بگیرید آورده شده است:

  • راهنماهای سفر
  • مستندها و روایت های فرهنگی
  • ویدئوهای توضیحی و بازاریابی
  • موضوعات خاص مانند ماجراجویی و ورزش، هک های سفر، غذا، اکتشافات شهری و غیره.

اگر هنوز نمی دانید که می خواهید روی چه چیزی تمرکز کنید، می توانید با تحقیق در مورد کارهایی که دیگران انجام می دهند شروع کنید تا الهام بگیرید (این به معنای تماشای ویدئوهای یوتیوب است). همچنین می توانید چند ایده مختلف را فیلم برداری و منتشر کنید. به این توجه کنید که مخاطبان شما چه چیزی را بیشتر دوست دارند و شما از انجام چه چیزی لذت می برید و روی آن تمرکز کنید.

انتخاب تجهیزات و دوربین مناسب برای فیلم برداری در ولاگ مسافرت

دوربین ها و تجهیزات برای ساخت ویدئوها ضروری هستند. با این حال، من توصیه می کنم که ابتدا تخصص خود و داستانی که می خواهید بگویید را مشخص کنید و سپس تصمیم بگیرید چه تجهیزاتی نیاز دارید، زیرا این امر بر نوع تجهیزات مورد نیاز تأثیر می گذارد.

برای مثال، اگر می خواهید نحوه استفاده از هک های سفر و بهترین معاملات را نشان دهید، شاید تنها به یک وب کم و ضبط صفحه نیاز داشته باشید.

اگر ویدیوهای سفر و غذا تهیه می کنید آنچه باید برایتان مهم باشد، تولید محتوای باکیفیت است که افراد احساس کنند با شما در سفر هستند. همچنین به این دقت کنید که تمام تجهیزاتتان در یک کوله پشتی جا بگیرند تا بتوانید در حرکت فیلم برداری کنید. به همین دلیل دوربین و تجهیزات را با دقت انتخاب کنید.

دوربین و تجهیزات برای ولاگ مسافرت

  • دوربین Sony a7 III . این دوربین یکی از بهترین دوربین ها برای فیلم برداری ویدئوهاست زیرا تصاویر آن ۴K و با کیفیت سینمایی هستند.
  • لنز Sony 16-35mm. این لنز بیشتر تصاویری را که در ویدئوهای یوتیوب ما مشاهده می کنید فیلم برداری می کند.
  • JOBY GorillaPod. این یک سه پایه انعطاف پذیر و خم شونده است که می توان آن را در هر مکانی تنظیم کرد.
  • سیستم میکروفون بی سیم Sennheiser که صدای واضح و شفاف را در مقابل نویز پس زمینه تضمین می کند.

تجهیزات ولاگ سفر

ویرایش ویدئوها در ولاگ مسافرت : فرایند و ابزارها

خب، حالا شما فیلم خام خود را دارید. اکنون زمان آن است که با ویرایش آن، جادو خلق کنید.

ما به شما Adobe Premiere Pro برای ویرایش تمام ویدئوهای خود پیشنهاد می کنیم و برای موسیقی، پیشنهاد  می کنیم از Epidemic Sound استفاده کنید.

در پایان، به یاد داشته باشید که هیچ کس در ابتدا کامل نیست. با تمرین و تکرار بهتر می شوید.

انتشار ویدئو ولاگ مسافرت و تبلیغ آن

تبریک! ویدئوی اول شما آماده است! حالا زمان ایجاد کانال یوتیوب و انتشار ویدئوی شماست. اما فقط آپلود ویدئو کافی نیست. اگر تا به حال چیزی در مورد SEO نشنیده اید، حالا بهترین زمان برای یادگیری آن است چون این یک بخش بزرگ از این است که مردم چطور ویدئوهای شما را پیدا می کنند. همچنین، نکات دیگری هم وجود دارد که می تواند دیده شدن کانال شما را افزایش دهد.

SEO یوتیوب

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است، به معنای بهینه سازی موتور جستجو. شما باید حداقل اصول اولیه را بفهمید تا رتبه و دیده شدن ویدئوهای خود را در یوتیوب بهبود ببخشید.

فرض کنید شما یک ویدئو درباره بهترین رستوران ها در رم ساخته اید و به دنبال انتخاب یک عنوان مناسب هستید. ابتدا می خواستید عنوان “کجا در رم غذا بخوریم” را انتخاب کنید، اما بعد از انجام کمی تحقیق، متوجه می شوید که مردم بیشتر به دنبال عبارت “بهترین رستوران ها در رم” هستند. این کلمات تقریباً همان معنا را دارند، اما استفاده از “بهترین رستوران ها در رم” منجر به این می شود که افراد بیشتری ویدئوی شما را پیدا کنند.

به این فکر کنید که مردم چطور ویدئوها را پیدا می کنند. آن ها سوالی دارند که می خواهند پاسخ آن را بیابند یا به دنبال چیزی خاص هستند و به موتور جستجوی یوتیوب مراجعه می کنند تا محتوای مرتبط را پیدا کنند. الگوهایی در نحوه تایپ جستجوهای مردم وجود دارد. مجموعه های خاصی از کلمات یا ترتیب خاصی از کلمات که بیشتر از بقیه استفاده می شود. شما می خواهید مطمئن شوید که از کلمات درست در ترتیب درست استفاده کرده اید تا یوتیوب بداند که ویدئوی شما باید در نتایج جستجو نمایش داده شود.

البته، موارد بیشتری از این ها وجود دارد، اما اصول کلی همین است.

چگونه ویدئوهای خود را برای SEO بهینه کنید:

  • یادگیری اصول اولیه SEO: سایت Moz یک راهنمای عالی برای مبتدیان در زمینه SEO دارد که به شما کمک می کند چشم انداز این حوزه را بهتر درک کنید.
  • تحقیق کلمات کلیدی: بفهمید که مردم دقیقاً چه عباراتی را در نوار جستجو تایپ می کنند تا نوع ویدئوهایی که شما می سازید را پیدا کنند. ابزارهایی مثل TubeBuddy و افزونه Keywords Everywhere می توانند به شما کمک کنند تا لیستی از کلمات کلیدی که ویدئوهای موجود در یوتیوب بر اساس آن ها رتبه بندی می شوند، مشاهده کنید.
  • بهینه سازی ویدئوهای خود: پس از پیدا کردن کلمات کلیدی، مطمئن شوید که آن ها را در عنوان و توضیحات ویدئوی خود درج کنید. در زمان افزودن تگ ها به ویدئو، کلمه کلیدی اصلی خود را به عنوان اولین تگ اضافه کنید و سپس حداکثر تعداد تگ های مجاز را با مترادف ها و عبارات مرتبط پر کنید. این به الگوریتم یوتیوب کمک می کند که به طور دقیق بفهمد ویدئوی شما درباره چیست.

چگونه ویدئوی خود را تبلیغ کنید

متأسفانه هیچ راز خاصی برای ویروسی کردن ویدئو یا رشد سریع کانال شما وجود ندارد. به جای تمرکز بیش از حد روی بازدیدها یا افزایش مشترکین، انرژی خود را صرف ساخت محتوای باکیفیت کنید. اگر ویدئوهای شما جذاب باشند، در نهایت مردم به شما مراجعه خواهند کرد. صبور باشید! در این بین، چند کار وجود دارد که می توانید برای تبلیغ ویدئوی خود انجام دهید:

  • ایجاد تصاویر کوچک جذاب: شما می خواهید وقتی مردم تصویر کوچک ویدئوی شما را می بینند، ترغیب شوند که روی آن کلیک کنند. از رنگ ها، تصاویر جالب و فونت های بزرگ و قابل توجه استفاده کنید. من از Canva Pro برای ساخت تصاویر کوچک استفاده می کنم.
  • ارسال در شبکه های اجتماعی: اگر مخاطبان فعلی دارید، عالی است! اگر ندارید، در شبکه های شخصی خود پست بگذارید یا با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید تا یک شروع اولیه بگیرید.
  • اشتراک گذاری در جوامع مرتبط: به دنبال گروه های فیس بوک، جوامع Slack، یا تاپیک های Reddit مرتبط با موضوعات ویدئوهای خود بگردید. البته، مراقب باشید — بسیاری از این جوامع نسبت به تبلیغات خودمحورانه مقاومت می کنند. اطمینان حاصل کنید که به طرق معنی دار دیگری نیز مشارکت می کنید تا پست های شما حذف نشوند.
  • قرار دادن ویدئوها در وب سایت یا وبلاگ: اگر یک وبلاگ یا وب سایت دارید، مطمئن شوید که ویدئوهای خود را در پست ها یا صفحات مرتبط جاسازی کنید. این کار به بهبود SEO ویدئو های شما نیز کمک خواهد کرد.