بازاریابی با تبلیغات کلیکی (PPC) یک حوزه به شدت رقابتی است. هر روز هزاران کسب و کار و افراد برای کسب رتبه برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو با هم رقابت می کنند. رقابت آنقدر شدید است که بسیاری از کسب و کارها سالانه میلیون ها دلار را صرف کمپین های تبلیغات کلیکی می کنند. این روش برای برخی از تبلیغ‌کنندگان، آنقدر ریسک بالایی دارد که از روش‌هایی استفاده می‌کنند که گوگل با آن مخالفت است و به نوعی تخطی از قوانین گوگل محسوب می‌شود. در ادامه با مطلب دلایل ساسپند شدن اکانت تبلیغ در گوگل و راهکار بازیابی آن همراه ما باشید.

بازیابی حساب ساسپنده گوگل ادز
بازیابی حساب ساسپنده گوگل ادز

گوگل ادز (Google Ads) یک پلتفرم قدرتمند است که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند. اما بدون خطر هم نیست! گوگل به‌ صورت دوره‌ای حساب‌ها را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که با خط‌مشی‌ها و قانون مطابقت دارند. اگر اکانت شما به حالت تعلیق درآمده یا به اصطلاح ساسپند شده است، به این معناست که یکی از این خط‌مشی‌ها یا قوانین را نقض کرده‌اید.

در این مقاله از جیمکس ادز نحوه فعال کردن یا بازیابی اکانت تبلیغ در گوگل ساسپند شده و نحوه جلوگیری از تعلیق یا ساسپند شدن اکانت گوگل ادز را بررسی می‌کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

وقتی گوگل اکانت تبلیغاتی شما را ساسپند می کند چه اتفاقی می افتد؟

وقتی گوگل اکانت ادز (Ads) شما را ساسپند می‌کند، همه تبلیغات متوقف می‌شوند. این اتفاق بدان معناست که هر کمپین و گروه تبلیغاتی در شبکه گوگل نمایش داده نمی شود و نمی تواند مشتریان را به صفحه فرود یا وب سایت شما برساند. علاوه بر این، همه آگهی‌ها به حالت تعلیق در می‌آیند، چه خط‌مشی تبلیغات را نقض کنند چه از آنها پیروی کنند فرقی ندارد، اکانتهای تجاری نیز ممکن است به حالت تعلیق درآیند.

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

تبلیغات گوگل می تواند راهی بسیار موثر برای دستیابی به مشتریان جدید و رشد کسب و کار شما باشد. با این حال، اگر خط‌مشی‌های Google را نقض کنید، اکانتتان ممکن است به حالت تعلیق درآید. قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه اکانت Google Ads ساسپند شده را دوباره فعال کنیم، اجازه دهید دلایل تعلیق تبلیغات را بررسی کنیم. شایع ترین دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز عبارتند از:

نرم افزار مخرب یا خطرناک

یکی از دلایلی که ممکن است اکانت تبلیغ در گوگل شما به حالت تعلیق درآید این است که گوگل نرم افزارهای مخرب یا خطرناک را در وب سایت شما شناسایی کرده است. این نرم افزار می تواند به رایانه کاربران آسیب برساند یا اطلاعات شخصی آنها را در معرض خطر قرار دهد. اگر مشخص شد که وب سایت شما میزبان این نوع نرم افزار است، اکانت Ad Grants شما بلافاصله به حالت تعلیق در می آید.

نرم افزار مخرب یا خطرناک هر نرم افزاری است که:

برای آسیب رساندن یا دسترسی بدون اجازه به دستگاه دیگری طراحی شده است که برای فیشینگ، ارسال هرزنامه یا ارسال پیام های ایمیل غیرمجاز استفاده می شود.
حاوی ویروس یا سایر محتوای مضر باشد.
توسط کاربران به عنوان منبع رفتارهای ناخواسته مانند تبلیغات پاپ آپ و هرزنامه گزارش شده است.

جعل

جعل عبارت است از فروش کالا یا خدماتی که شما ایجاد نکرده اید یا حق قانونی فروش آن را ندارید. جعل‌کنندگان اغلب کالاهای خود را با قیمتی کمتر از کالای اصلی می‌فروشند که ممکن است منجر به از دست دادن تجارت کالای اصلی شود.

اگر مشخص شود که محصولات تقلبی می فروشید، Ad Grant شما به حالت تعلیق در می آید و همه اکانتهای تبلیغ در گوگل مرتبط در وضعیت بازبینی قرار می گیرند. مهم است که تبلیغ‌کنندگان بفهمند جعل چیست و ارتباط آن با گرنت‌های تبلیغاتیشان چه می‌تواند باشد.

 

جعل می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله:

فروش یک محصول بی کیفیت
استفاده از نام دامنه ای که بسیار شبیه به نام یک شرکت قانونی است
استفاده از تصویری که شباهت زیادی به محصول موجود دارد

 

نقض قانون

یکی از رایج ترین دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز، نقض قانون است. گوگل در مورد فعالیت غیرقانونی خط مشی تحمل صفر دارد؛ یعنی بلافاصله و حتی اگر عمداً قانون را زیر پا نگذارید، باز هم ممکن است مسئولیت پذیر باشید. به همین دلیل مهم است که قبل از اجرای هر کمپینی با قوانین و مقررات کشور یا منطقه خود آشنا شوید.

فعالیت‌های غیرقانونی که می‌تواند منجر به تعلیق اکانت Ad Grants شود، شامل موارد زیر است، اما محدود به این موارد نیست:

  • فروش غیر قانونی مواد مخدر
  • درگیر شدن در قاچاق انسان
  • فروش محصولات تقلبی
  • نقض قانون کپی رایت یا علامت تجاری
  • اجرای طرح پونزی
  • دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری

گاهی اوقات گوگل ادز اکانت تبلیغاتی شما را به حالت ساسپند در می آورد تا مانع از تلاش بازیگران بد برای دسترسی به اکانت شما شود. دسترسی غیرمجاز به اکانتهای گوگل ادز می‌تواند باعث مشکلات جدی مانند تغییرات در اطلاعات صورت‌حساب شما، ارائه تبلیغات به وب‌سایت‌های نامناسب و کلیک‌های تقلب شود.

هر کسی که دسترسی غیرمجاز دارد می‌تواند کلمات کلیدی را اضافه یا حذف کند و بودجه پیشنهادی را تغییر دهد.

چگونه مشکل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز را برطرف کنیم؟

شما تا به حال اتفاق تلخی مانند ساسپند شدن حساب تبلیغات در گوگل را تجربه کرده‌اید؟ تجربه بسیار ناامید کننده ای است… باید منتظر ایمیلی از طرف گوگل باشید که دلیل ساسپند شدن و نحوه رفع آن را برایتان توضیح دهد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که نحوه بازیابی مجدد حساب گوگل ادز  ساسپند شده را توضیح می دهد:

 

بدافزار یا نرم افزارهای خطرناک را حذف کنید


اگر گوگل دلیل ساسپند شدن را بدافزار یا نرم‌افزار خطرناک اعلام کرده باشد، حذف بدافزار یا نرم‌افزار خطرناک از وب‌سایت شما یک گام مهم در فعال کردن مجدد اکانت گوگل ادز ساسپند شده است.

شما می توانید این کار را با اسکن وب سایت خود با یک اسکنر بدافزار انجام دهید. با استفاده از یک راه حل امنیتی وب، اسکن ad-hoc را در سایت خود اجرا کنید.

پس از حذف کامل بدافزار یا نرم‌افزار خطرناک، می‌توانید با Google تماس بگیرید و درخواست کنید اکانت شما را بررسی کند.

 

تبلیغاتتان را اصلاح کنید

اگر از Google Ads تعلیق شده اید، به این معنی نیست که کسب و کار شما تمام شده است. این فقط به این معنی است که قبل از از سرگیری استفاده از سرویس، باید برای اصلاح تبلیغات خود اقدام کنید. اگر نمی خواهید مشتریان ارزشمند خود را از دست بدهید، اکنون زمان آن است که خود ارزیابی جدی انجام دهید.

اولین قدم خوب این است که بفهمید علت اولیه‌ی ساسپند شدن حسابتان چیست. اگر حساب شما به دلیل هرزنامه یا اقدامات فریبنده به حالت تعلیق درآمده است، باید تغییراتی در محتوا یا هدف گذاری تبلیغاتتان ایجاد کنید.

 

گزارش ممیزی ppc

به تبلیغات خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که با خط‌مشی‌های تبلیغاتی Google مطابقت دارد. اگر مشکلی در تبلیغاتتان مشاهده کردید، تغییرات لازم را برای مطابقت با آنها انجام دهید. هنگامی که تغییرات لازم را در تبلیغاتتان ایجاد کردید، آنها را برای بررسی توسط Google ارسال کنید.

با Family Link یک حساب ایجاد کنید

یکی از دلایل احتمالی گوگل که می تواند حساب گوگل ادزتان را به حالت تعلیق درآورد این است که سن لازم را نداشته‌اید. برای دور زدن این شرط، یک حساب گوگل با Family Link ایجاد کنید.

برنامه Family Link به شما امکان می‌دهد یک حساب Google ایجاد کنید و مطمئن شوید که فقط برای افرادی که بالای ۱۳ سال سن و رضایت والدین را دارند قابل دسترسی است. این اقدام تضمین می‌کند که حساب شما با خط‌مشی‌های گوگل مطابقت دارد و به حالت تعلیق یا اصطلاحاً ساسپند، در نخواهد آمد.

درخواست

اگر حساب تبلیغ در گوگل شما ساسپند شده است، نترسید! می‌توانید نسبت به این تصمیم گوگل اعتراض کنید و امیدواریم حسابتان بازگردانده شود. در اینجا کاری است که باید انجام دهید:

ابتدا دلیل تعلیق حسابتان را دریابید. گوگل معمولاً یک ایمیل برایتان ارسال می کند که دلیل تعلیق را به تشریح بیان کرده است. اگر باز هم در مورد علت ساسپند شدن حسابتان مطمئن نشدید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی Google Ads تماس بگیرید.

هنگامی که متوجه شدید چرا حسابتان به حالت ساسپند درآمده است، درخواست تجدیدنظر خود را جمع آوری کنید. این باید شامل توضیح مفصلی از آنچه اتفاق افتاده و چرا فکر می‌کنید اشتباه بوده باشد باشد. اطمینان حاصل کنید که هر گونه شواهدی را که در اختیار دارید، مانند اسکرین شات ها یا ایمیل ها، وارد کنید.

در نهایت، درخواست تجدید نظر خود را به گوگل ارسال کنید. می توانید این کار را از طریق فرم آنلاین یا از طریق ایمیل support@google.com انجام دهید. تمام اطلاعات مربوطه را از درخواست تجدیدنظر خود وارد کنید تا بتوانند آن را بررسی کرده و تصمیم بگیرند.

با هر شانسی، حساب Google Ads شما به زودی بازیابی می‌شود و می‌توانید طبق معمول به کار خود بازگردید.

سوال پرسیدن

اگر هنوز مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید، سوالاتتان را در انجمن Google Ads بپرسید. تعداد زیادی تبلیغ‌کننده با تجربه وجود دارند که می‌توانند به شما مشاوره بدهند و به شما در رفع مشکل ساسپند شدن حساب گوگل ادز در انجمن‌هایی مانند Quora، Reddit و سایر منابع کمک کنند.

هنگام ارسال پست در انجمن، مطمئن شوید که تا حد امکان اطلاعات دقیقی در مورد وضعیتتان درج کنید. این کار به اعضای انجمن کمک می کند تا بهترین راه حل ممکن را به شما ارائه دهند.

ایمن ماندن

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما یک افزونه امنیتی دارد. این افزونه به حفظ امنیت وب سایتتان و ایمن نگه داشتن آن از بدافزارها و سایر تهدیدات امنیتی کمک می کند.

همچنین باید از یک رمز عبور قوی برای وب سایت و اکانت گوگل ادزتان استفاده کنید. همچنین، برای ایجاد یک لایه امنیتی اضافی، از تأیید 2 مرحله ای استفاده کنید.

بهینه سازی کمپین PPC با ابزارهای کارآمد

وقتی کمپین های زیادی در اکانت گوگل ادز شما در حال اجرا است، به احتمال زیاد اکانت تبلیغاتیتان غیرفعال می شود. با این حال، با اجرای بهینه سازی مناسب می توان از این اتفاق جلوگیری کرد. اینجاست که سیگنال PPC می تواند به شما کمک کند.

PPC Signal یک ابزار بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که اکانت تبلیغ در گوگل شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و توصیه‌هایی برای بهبود کمپین‌های شما ارائه می‌کند. توصیه‌ها بر اساس داده‌های عملکرد تاریخی اکانت شما و شرایط فعلی بازار است.

هدف نهایی بهینه سازی پیشرفته بهبود عملکرد کمپین شما و در عین حال کاهش خطر ساسپند شدن اکانت تبلیغات در گوگل است.

می‌دانیم که نظارت دستی بر معیارهای کمپین، به خصوص زمانی که چندین کمپین را اجرا می کنید، ممکن است کاری دلهره آور باشد. الگوریتم های یادگیری ماشین PPC Signal این کار را برای شما انجام می دهند؛ به طور مداوم بر عملکرد کمپین شما نظارت می کند و توصیه هایی را برای بهبود آنها ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر یک کمپین PPC را اجرا می کنید و متوجه شدید که به خوبی اجرا نمی شود، می توانید تصمیم بگیرید که متریک هزینه هر تبدیل را بررسی و بهینه کنید. هزینه هر مکالمه یک عامل مهم در زمینه PPC است.

برای انجام این کار، متریک هزینه هر تبدیل را در داشبورد PPC Signal انتخاب کنید. سپس این ابزار بینش های خودکار را در قالب سیگنال های مرتبط با این معیار ارائه می دهد. بینش ها در زمان واقعی و بر اساس داده های کمپین شما هستند. از این «سیگنال‌ها»، بینش‌های مبتنی بر داده‌ها را در مورد هزینه هر تبدیل کمپین خود دریافت می‌کنید.

شما همچنین با روندها، تغییرات، نقاط پرت و ناهنجاری های موجود در داده های خود آشنا می شوید. برای بررسی دقیق کمپین خود می توانید این سیگنال را بیشتر بررسی کنید. برای انجام این کار بر روی دکمه ‘Explore’ کلیک کنید.

ساسپند شدن google ads
ساسپند شدن google ads

با کلیک بر روی دکمه “explore” یک نمایش گرافیکی از داده های کمپین به شما ارائه می‌شود. می توانید با جزئیات بررسی کنید که چه مدت هزینه هر تبدیل شما تغییر کرده یا افزایشی و به سمت بالا حرکت می کند.

ساسپند شدن حساب گوگل ادز
ساسپند شدن حساب گوگل ادز

«سیگنال‌های» خودکار به شما کمک می‌کند در زمان واقعی درباره کمپین خود تصمیم بگیرید. این به شما کمک می کند هزینه کمپینتان را برای هر تبدیل بهبود بخشید و در نتیجه به شما کمک می کند از ساسپند شدن حسابتان جلوگیری کنید.

یک نسخه تبلیغاتی بهتر بنویسید که مرتبط باشد و کلیک های بیشتری دریافت کند. این کپی تبلیغاتی مخاطبان شما را هدف قرار می دهد و نرخ کلیک بالایی دارد. همچنین، از کلمات کلیدی مرتبط در نسخه تبلیغاتی شما استفاده می کند که توسط مخاطبان هدفتان جستجو می شود.
اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود و تبلیغات شما بسیار مرتبط با یکدیگر هستند.

سوالات متداول:

چگونه می توانم اکانت گوگل ادز را از ساسپندی در بیاوریم؟

برای شروع، ایمیلتان را بررسی کنید تا ببینید آیا گوگل پیامی برای توضیح دلیل ساسپند شدن حسابتان برای شما ارسال کرده است یا خیر. اگر هیچ پیامی از طرف Google نمی‌بینید، می‌توانید وارد حسابتان شوید تا ببینید آیا اعلانی در آنجا وجود دارد یا خیر.

هنگامی که متوجه شدید که چرا حساب کاربری شما به حالت تعلیق درآمده است، اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید. پس از رفع مشکل، می‌توانید با گوگل تماس بگیرید تا از سرگیری اکانت خود درخواست کنید.

شما باید اطلاعاتی مانند شناسه اکانت خود و دلیل ساسپندی را ارائه دهید. گوگل درخواست شما را بررسی می‌کند و اگر همه چیز خوب به نظر برسد، اکانت شما را از ساسپندی در می‌آورد.

اگر اکانت گوگل ادز شما ساسپند شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر حساب تبلیغات در گوگل شما به حالت ساسپند درآمده باشد، دیگر نمی توانید تبلیغات را در گوگل اجرا کنید. همچنین تمامی تبلیغات در حال اجرا متوقف خواهند شد.

جمع بندی

اگر به تبلیغات Google برای ایجاد سرنخ یا فروش برای کسب و کارتان متکی باشید، ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می تواند یک شکست بزرگ باشد. مهم است که بدانید چگونه اکانت ساسپند شده را دوباره فعال کنید. همچنین، باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا مطمئن شوید که اکانت شما در وهله اول به حالت تعلیق در نمی آید.

برای جلوگیری از ساسپند شدن اکانت تبلیغ در گوگل، مطمئن شوید که به خط‌مشی‌های Google پایبند هستید. همچنین عملکرد حساب خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهید.

اگر اکانت شما به حالت تعلیق درآمده است، راه حل هایی را که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم را دنبال کنید. با استفاده از این نکات، می توانید حساب کاربری خود را در کمترین زمان معلق و دوباره اجرا کنید.