«دستورالعمل های انجمن» قوانینی است که برای نحوه عملکرد در یوتیوب وجود دارد. اگر محتوای شما دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض کند، کانال شما اخطار یا استرایک دریافت می‌کند.

ممکن است به دلایلی غیر از نقض دستورالعمل‌های انجمن، محتوا را حذف کنیم. به عنوان مثال، یک شکایت از طرف اول برای حفظ حریم خصوصی یا حکم دادگاه. در این موارد، شما استرایک نخواهید گرفت.

وقتی استرایک بگیرید چه اتفاقی می افتد

وقتی استرایک می گیرید، از طریق ایمیل به شما اعلام می شود. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اعلان‌ها از طریق نوتیفیکیشن موبایل و رایانه و در تنظیمات کانال برای شما ارسال شوند. ما همچنین به شما موارد زیر را خواهیم گفت:

  • چه محتوایی حذف شده است
  • کدام سیاست ها را نقض کرده است (مثلاً آزار و اذیت یا خشونت)
  • چگونه روی کانال شما تأثیر می گذارد
  • قدم بعدی برای شما چیست

اگر محتوای شما دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کند، اینگونه بر کانال شما تأثیر خواهد گذاشت:

اخطار:

ما می فهمیم که اشتباهات رخ می دهند و شما قصد ندارید سیاست های ما را نقض کنید – به همین دلیل است که پیامد اولین تخلف معمولاً فقط یک هشدار است. شما فقط یک اخطار دریافت می کنید و این اخطار در کانال شما باقی می ماند. دفعه بعد که محتوای شما دستورالعمل‌های انجمن را نقض می‌کند، استرایک دریافت خواهید کرد. گاهی اوقات یک مورد سوء استفاده شدید منجر به بسته شدن کانال بدون هشدار می شود. اگر فکر می‌کنید ما اشتباه کرده‌ایم، می‌توانید برای هشدار درخواست تجدیدنظر کنید.

استرایک اول

اگر متوجه شدیم محتوای شما برای بار دوم از سیاست های ما پیروی نمی‌کند، استرایک دریافت خواهید کرد.

این اخطار به این معنی است که به مدت 1 هفته مجاز به انجام کارهای زیر نخواهید بود:

  • ویدیو، پخش‌ زنده یا استوری ها را آپلود کنید
  • یک پخش زنده برنامه ریزی شده را شروع کنید
  • یک ویدیو را برنامه ریزی کنید تا منتشر شود
  • یک پریمیر ایجاد کنید
  • یک پیش‌پرده به پخش زنده یا پخش زنده آتی اضافه کنید
  • تامبنیل های شخصی سازی شده یا پست‌های کامیونیتی ایجاد کنید
  • ایجاد، ویرایش، یا اضافه کردن همکاران به پلی لیست ها
  • با استفاده از دکمه «ذخیره»، پلی لیست ها را از صفحه تماشا اضافه یا حذف کنید

محتوای عمومی برنامه‌ریزی‌شده شما برای مدت زمان جریمه روی حالت «خصوصی» یا پرایوت تنظیم شده است، و باید پس از پایان دوره توقف، آن را دوباره زمان‌بندی کنید.

پس از دوره 1 هفته ای، ما به طور خودکار امتیازات کامل را بازیابی می کنیم، اما استرایک به مدت 90 روز در کانال شما باقی می ماند.

استرایک دوم

اگر استرایک دوم را در همان دوره 90 روزه اخطار اول دریافت کنید، به مدت 2 هفته مجاز به ارسال محتوا نخواهید بود. اگر مشکل دیگری وجود نداشته باشد، پس از دوره 2 هفته ای، امتیازات کامل را به طور خودکار بازیابی می کنیم. هر اعتصاب تا 90 روز از زمان صدور منقضی نخواهد شد.

استرایک سوم

3 استرایک در یک دوره 90 روزه منجر به حذف دائم کانال شما از یوتیوب می شود. هر اعتصاب تا 90 روز از زمان صدور منقضی نخواهد شد.

توجه: حذف محتوای شما استرایک را حذف نمی کند. همچنین ممکن است در مورد محتوای حذف شده استرایک دستورالعمل های انجمن صادر کنیم.

اگر استرایک دستورالعمل‌های انجمن دریافت کنید، کانال رسمی هنرمندان (Official Artist) شما به حالت تعلیق درآمده و به یک کانال استاندارد تبدیل می‌شود.

هنگام دریافت استرایک چه باید کرد

ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم در یوتیوب بمانید، بنابراین به یاد داشته باشید موارد زیر را انجام دهید:

  1. درباره دستورالعمل‌های انجمن ما بیاموزید تا مطمئن شوید محتوای شما از سیاست های ما پیروی می‌کند.
  2. اگر کانال شما استرایک دریافت کرد و فکر می کنید ما اشتباه کرده ایم، به ما اطلاع دهید. در اینجا می توانید به این تصمیم اعتراض کنید.

یوتیوب همچنین این حق را برای خود محفوظ می دارد که توانایی ایجاد محتوا را بنا به صلاحدید خود ایجاد کند. اگر حساب شما خاموش شده یا برای استفاده از ویژگی‌های یوتیوب محدود شده است، از استفاده از کانال دیگری برای دور زدن این محدودیت‌ها خودداری کنید. تا زمانی که محدودیت در حساب شما فعال باشد، این امر اعمال می‌شود. نقض این محدودیت طبق شرایط خدمات ما دور زدن تلقی می شود و ممکن است منجر به بسته شدن حساب شما شود.