آیا می خواهید کلمات کلیدی مناسبی برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود پیدا کنید؟ اگر چنین است، دانستن نحوه استفاده از Google Keyword Planner واقعاً مفید خواهد بود! پس تا پایان آموزش Google Keyword Planner از جیمکس ادز، با ما همراه باشید.

تبلیغ در گوگل

Google keyword planner چیست؟

Google Keyword Planner ابزار قدرتمندی است که می توانید از آن برای شناسایی ایده های جدید کلمات کلیدی و موضوعات پست وبلاگ استفاده کنید و رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهید. با این اوصاف، اگر در استفاده از این ابزار تازه کار هستید، فهمیدن نحوه استفاده از آن ممکن است کمی گیج کننده باشد.

در این مقاله، ما با آموزش Google Keyword Planner به شما نشان می‌دهیم که برای بهبود عملکرد SEO چگونه از این ابزار استفاده کنید.

مراحل استفاده از Google Keyword Planner

مرحله 1: یک حساب Google Ads باز کنید

قبل از شروع استفاده از Google Keyword Planner، به یک حساب Google نیاز دارید. اگر ندارید، ایجاد یک حساب کاربری فقط چند دقیقه طول می کشد. پس از ایجاد حساب کاربری، به صفحه اصلی Google Ads بروید و روی Start Now کلیک کنید. اکنون حساب Google خود را برای ورود، انتخاب کنید.

آموزش گوگل کیورد پلنر
آموزش google keyword planner

پس از ورود به سیستم، گوگل ادز شما را در راه اندازی حساب کاربری و اولین تبلیغتات راهنمایی می کند. شما در وهله‌ی اول باید اطلاعات کارت اعتباریتان را وارد کنید، چه قصد داشته باشید تبلیغات را اجرا کنید چه نه… فرقی ندارد. اگر نمی‌خواهید تبلیغی را که شما را در ساخت آن راهنمایی کرده است اجرا کنید، می‌توانید بلافاصله پس از افزودن اطلاعات کارت اعتباری و ارسال به حسابتان، متوقفش کنید.

فقط به یاد داشته باشید که فوراً آن را متوقف کنید، در غیر این صورت هزینه ای برای تبلیغ متحمل خواهید شد. Google همچنین مجوز موقت 50 دلاری را روی کارت شما قرار می دهد.

مرحله 2: اکنون به Google Keyword Planner دسترسی پیدا کنید

برای باز کردن Google Keyword Planner، روی Tools & Settings در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. و سپس از منوی کشویی، Keyword Planner فهرست شده در زیر قسمت Planning را انتخاب کنید.

آموزش گوگل کیورد پلنر
پیدا کردن گزینه planning

سپس دو گزینه را مشاهده خواهید کرد:

کشف کلمات کلیدی جدید: این گزینه به شما ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی می دهد که می توانید از آنها برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید.

دریافت حجم جستجو و پیش‌بینی‌ها: می توانید از این گزینه برای یافتن روند تاریخی، حجم جستجو و پیش بینی آینده برای لیستی از کلمات کلیدی، استفاده کنید.

کشف کملات کلیدی جدید
کشف کیوردهای جدید

ما در مورد هر دو گزینه و نحوه استفاده از آنها در آموزش خود بحث خواهیم کرد. بیایید با کشف کلمات کلیدی جدید شروع کنیم.

مرحله 3: گزینه Discover New Keywords را امتحان کنید

پس از انتخاب گزینه Discover new keywords یا کشف کلمات کلیدی جدید، دو تب را مشاهده خواهید کرد: Start with Keywords و Start with a Website.

با کلمات کلیدی شروع کنید (Start with Keywords)

کشف کملات کلیدی جدید
گزینه discover new keywords

در قسمت شروع با کلمات کلیدی، می توانید کلماتی مانند Google Analytics یا عباراتی مانند: «نحوه استفاده از Google Analytics» را برای یافتن کلمات کلیدی وارد کنید. شما می توانید حداکثر 10 کلمه یا عبارت کلیدی را وارد کنید و در صورت تمایل می توانید دامنه ای را برای استفاده به عنوان فیلتر اعمال کنید. پس از وارد کردن عبارات جستجو، روی دریافت نتایج کلیک کنید.

با وب سایت شروع کنید (Start with a Website)

اگر با گزینه شروع با وب سایت پیش می روید، می توانید آدرس وب سایت را برای یافتن ایده های کلمه کلیدی وارد کنید. Google Keyword Planner از وب‌سایتی که وارد کرده‌اید به عنوان منبع استفاده می‌کند و عبارات جستجو را برای شما به نمایش می‌گذارد.

حتی به شما این امکان را می دهد که کل وب سایت یا یک صفحه خاص را جستجو کنید. پس از وارد کردن URL، روی دریافت نتایج (Get Results) کلیک کنید.

آموزش Google Keyword planner
دریافت کلمات کلیدی از وبسایت

این گزینه برای نگاه کردن به آنچه رقبای شما انجام می دهند و یافتن ایده از کلمات کلیدی آنها عالی است. فقط کافیست URL وب سایت آنها را وارد کنید و کلمات کلیدی که روی آنها کار می کنند را مشاهده کنید.

هنگامی که روی دکمه دریافت نتایج کلیک کردید، Google Keyword Planner نتایج را با استفاده از URL یا کلمات کلیدی که وارد کرده‌اید نشان می‌دهد و ایده‌های کلیدی جدید بسیاری را به شما پیشنهاد می‌کند.

تبلیغ در یوتیوب

به عنوان مثال، وقتی گوگل آنالیتیکس را به عنوان عبارت جستجوی خود وارد کردیم، این ابزار 674 ایده کلیدواژه موجود را به ما نشان داد. همچنین کلمات کلیدی دیگری را برای گسترش نتیجه جستجوی شما پیشنهاد می دهد. جالب است… نه؟

آموزش Google Keyword planner
ایده های چدید برای کیوردها

شما برای هر کلمه کلیدی نشان داده شده توسط Google Keyword Planner، چهار معیار را مشاهده می کنید:

میانگین جستجوهای ماهانه (Avg. monthly searches): این‌ معیار نشان می‌دهد که عبارت مذکور در ماه چند بار جستجو شده است، بنابراین می‌دانید کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را دارند.

رقابت (Competition):این معیار نشان می دهد که قرار دادن یک تبلیغ چقدر می تواند سخت باشد. شما می توانید از آن به عنوان یک معیار اساسی برای مشاهده رقابت در کلمه کلیدی ارگانیک نیز استفاده می کنید.

قیمت پیشنهادی بالای صفحه (محدوده پایین) یا Top of page bid (low range): این نشان می دهد که کمترین قیمتی که تبلیغ کنندگان برای پیشنهاد قیمت بالای صفحه پرداخت می کنند چقدر است.

پیشنهاد قیمت بالای صفحه (محدوده بالا) یا Tope of page bid (high range): این عدد نشان می‌دهد که تبلیغ‌کنندگان بالاترین قیمتی را که برای پیشنهاد صفحه برتر پرداخت می‌کنند، چقدر است.

همچنین می توانید از فیلترهای اضافی برای یافتن کلمات کلیدی جدید بر اساس مکان، زبان، شبکه جستجو و دوره زمانی استفاده کنید.

آموزش Google Keyword planner
گوگل کیورد پلنر

مرحله 4: گزینه Get Search Volumes and Forecasts را تست کنید

اکنون، بیایید به گزینه دیگری برای یافتن کلمات کلیدی که می توانیم انتخاب کنیم نگاهی بیندازیم: دریافت حجم جستجو و پیش‌بینی‌ها یا Get Search Volumes and Forecasts

فقط کلمات یا عبارات کلیدی مدنظرتان را در کادر به صورت جدا شده با کاما یا در خط بعدی وارد کنید و روی شروع کلیک کنید.

آموزش Google Keyword planner
آنالیز اطلاعات در مورد هر کلمه کلیدی

برای کلیدواژه‌هایی که وارد می‌کنید، Google Keyword Planner تعداد کل کلیک‌ها، نمایش‌ها (یعنی تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نمایش داده می‌شود)، هزینه کلی، موقعیت متوسط و هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را پیش‌بینی می‌کند. شما می توانید برای 30 روز آینده روی صحت این پیشی بینی‌ها حساب کنید.

آموزش Google Keyword planner
پیش بینی عملکرد کلید واژه ها

همچنین هر پیش‌بینی کلمه کلیدی را به کلیک‌ها، نمایش‌ها، هزینه، نرخ کلیک (CTR) و میانگین CPC تقسیم می‌کند.

آموزش Google Keyword planner
عملکرد کلید واژه ها

هیچ ایده کلید واژه ای در این گزارش وجود ندارد، چرا که مقصود نمایش اطلاعات کلمات کلیدی خاصی است که وارد کرده اید. بنابراین، برای استفاده حداکثری از این گزارش، به برگه Historical Metrics بروید و میانگین جستجوها تا رقابت ماهانه برای هر کلمه کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

Google Keyword Planner برای تبلیغ کنندگان در نظر گرفته شده است، اما ارزش سئوی زیادی دارد. گوگل کیپرد پلنر برای شروع، 100٪ رایگان است! و نقطه شروع خوبی برای یافتن کلمات کلیدی برای کسب و کار شما است.

شما می توانید عبارات مدنظرتان را جستجو کنید یا آدرس وب سایت را برای دیدن کلمات کلیدی وارد کنید. مشاهده ارزش های پیشنهادی و سطح رقابت برای درک میزان سودآوری کلمات کلیدی عالی است. این اطلاعات به شما کمک می کند کلمات کلیدی پولی را انتخاب کنید که ممکن است به شما در افزایش فروش کمک کند.

از سوی دیگر، اگر به دنبال اطلاعات دقیق در مورد کلمات کلیدی و رقابت خود هستید، ممکن است بخواهید از برخی از گزینه های زیر استفاده کنید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از Google Keyword Planner

انتخاب کلمات کلیدی برای تمرکز می‌تواند سخت باشد، اما انتخاب صحیح آن‌ها می‌تواند استراتژی سئو و اعداد ترافیک ارگانیک شما را تغییر دهد.

به طور کلی، چند روش خوب برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد:

کلمات کلیدی مختلفی را انتخاب کنید که هم بیشتر و هم کمتر رقابتی باشند. برای رتبه بندی رقابتی تر، زمان بیشتری طول می کشد، در حالی که ممکن است بتوانید زودتر برای آنهایی که رقابت کمتری دارند به نتیجه برسید. این اقدام تعادلی بین دریافت زودتر و دیرتر ترافیک به شما می دهد.

قبل از اینکه هر کلمه کلیدی را با محتوا هدف قرار دهید، بیشتر به آن بپردازید. از ابزار تحقیق کلمات کلیدی دیگر و جستجوهای گوگل برای گسترش تحقیقاتتان استفاده کنید. به دنبال تغییرات کلمات کلیدی مرتبط یا موضوعاتی باشید که ممکن است بخواهید در محتوای خود قرار دهید.

حجم جستجوی کلمات کلیدی را دست کم نگیرید. مطمئناً، شما می خواهید کلمات کلیدی را با حجم مورد نظر را هدف قرار دهید، اما اگر موضوع مهمی برای سایت شما است، صرف نظر از هر معیاری، آن را پوشش دهید. ترافیک ارگانیک تنها نوع ترافیک نیست! شما می توانید محتوایی ایجاد کنید که برای خبرنامه ها یا رسانه های اجتماعی مناسب باشد اما حجم جستجوی ارگانیک زیادی نیز نداشته باشد.

و در آخر

امیدواریم آموزش Google Keyword Planner را دوست داشته باشید. هر سوالی در مورد استفاده از گوگل کیورد پلنر دارید از جیمکس بپرسید.