بازی Star Wars Outlaws که توسط استودیو Massive Entertainment توسعه یافته، داستان “کِی” را دنبال می‌کند، یک دزد خیابانی بلندپرواز که نقشه یک دزدی بزرگ را در سر دارد. حدود ده دقیقه از نسخه پیش‌نمایش این بازی، شخصیت اصلی، کی وِس، وارد شهر میروگانا می‌شود که شهری پرجمعیت و فرسوده است . اطراف ما ترکیبی از خانه‌های سنگی و ساختمان‌های علمی-تخیلی فلزی است که پر از پنل‌ های کامپیوتری، تابلوهای نئونی و تبلیغات هولوگرافیک است. بیگانگان عجیب و غریب در گوشه‌های آرام پنهان شده‌اند و بطور دایره‌وار از کنارمان می‌گذرد. در حالی که شهر را می‌گردید، صداهای رباتیک از طریق سیستم‌های اعلام عمومی، تبلیغات امپریالیستی را پخش می‌کنند و تعداد زیادی از سربازان در خیابان‌ها گشت می‌زنند. حداقل برای طرفدار پرشور سری جنگ ستارگان، این لحظات کاملاً جو و زیبایی‌شناسی سه‌گانه اصلی را به تصویر می‌کشند. مانند یک شروع امیدوارکننده است. نویسنده داستان، ناوید خواوری، می‌گوید: “ما مطمئن شدیم که تحقیقات لازم را انجام دادیم.” “ما نه تنها به فیلم‌های اصلی نگاه کردیم، بلکه به الهامات جورج لوکاس هم توجه کردیم.  این داستان دارای مخاطرات بالا، طنز سبک، تنش عاطفی، رشد بین شخصیت‌ها و مسیر قهرمانانه است.”

Outlaws قرار است در ۳۰ آگوست منتشر شود و توسعه آن تقریباً پنج سال در Massive Entertainment ادامه داشته است. در سال ۲۰۱۸، این استودیو یک رویداد برای معرفی بازی The Division 2 برگزار کرد .

در بازی Outlaws، بازیکن آزاد است که به حداقل پنج دنیای بزرگ، از جمله تاتوین، آکیوا طوفانی و کانتونیکای نمایشی و خانه شهر کازینو کانتو بایت سفر کند. هر جا که کی برود، با سندیکاهای جنایی مختلف از دنیای جنگ ستارگان مواجه می‌شود. گروه‌هایی مانندbrutish Pykes, the Hutts, the shadowy Crimson Dawn, the Samurai-inspired Ashigaوجود دارند. انجام وظایف برای یک سندیکا به شما اعتبار و امتیاز می‌دهد، و این امر باعث باز شدن مشاغل بیشتر و مناطق جدیدی از نقشه می‌شود. وارد شدن به یک گروه به معنای دشمنی با گروه دیگر خواهد بود.

با توجه به اینکه تمرکز بر روی جنایتکاران فضایی بوده است، آیا تیم توسعه‌دهنده وسوسه نشده بودند تا فقط یک بازی با شخصیت هان سولو بسازند؟به گفته ی سازندگان :”ما همیشه می‌خواستیم یک شخصیت که هان سولو نیست داشته باشیم.” او می‌گوید. “هان سولو قبلاً بهترین شخصیت در کهکشان بوده است. کی یک دزد خیابانی است که به یک معامله بد می‌افتد و مثل یک پین‌بال به این طرف و آن طرف پرتاب می‌شود و به طور ناگهانی با جابا هات مذاکره می‌کند… ما کارهای زیادی برای انتخاب بازیگر انجام دادیم و شخصیت هامبرلی گونزالز آخرین قطعه از پازل بود. صدای او، بازیگری او، رویکرد او به شخصیت بر روی صفحه به ما خیلی کمک کرد.”

درواقع ،تمرکز بر روی ماجراجویی‌های زیرزمینی بود که موقعیت بازی را در خط زمانی جنگ ستارگان تعیین کرد که همان ایده‌ای را شامل می شد که از LucasFilm آمده بود.

اگر بخواهیم از محیط این بازی بگوییم:« در این ماموریت، کی باید اطلاعات محرمانه‌ای را از خانه جنایتکار Pyke، به نام گوراک، به سرقت ببرد. محیطی پر از نگهبان در انتظار شماست و بازیکن می‌تواند با تیراندازی مستقیم یا از طریق دالان‌های مخفی و هک کردن درها پیش برود. همچنین به سیاره یخی کیمیجی، که توسط قبیله آشیاگ کنترل می‌شود، سفر کنید. در مرحله ای ماموریت او ملاقات با یک رمزگشا است، در حالی که یک قاتل به دنبال شماست. محیط‌های بزرگ و پرجزییات بازی به بازیکن اجازه می‌دهند تا به روش‌های مختلف از امکانات استفاده کنند.

چند نکته خاص بازی Outlaws را از دیگر بازی‌های یوبی‌ سافت متمایز می‌کند. نخست، همراه همیشگی کی، نیکس، است که موجودی بامزه و کاربردی است. نیکس می‌تواند دشمنان را پرت کرده یا حواسشان را پرت کند و در جنگ‌ها مفید واقع شود. دوم، سیستم مهارت‌های بازی به جای استفاده از درخت‌های مهارت، به شکل طبیعی‌تری ارائه می‌شود. در طول ماموریت‌های ویژه، بازیکن توانایی‌ها و تجهیزات جدیدی دریافت می‌کند.

در نهایت، سفر فضایی نیز یکی از ویژگی‌های مهم بازی است. بازیکنان می‌توانند از سیاره‌ها پرواز کنند و در فضای بین سیاره‌ها به جستجو بپردازند. پرواز در این بازی ساده است و مبارزات فضایی بیشتر به سبک آرکید طراحی شده‌اند. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای آزادانه و ماجراجویانه در دنیای جنگ ستارگان داشته باشند. با توجه به آنچه تاکنون دیده‌ام، امیدوارم که ماموریت‌ها و جستجوهای جانبی به عمق دنیای جنگ ستارگان بپردازند و از کلیشه‌های بازی‌های قبلی یوبی‌ سافت فاصله بگیرند.