انتخاب شبکه تبلیغات کلیکی (PPC) مناسب، یک استراتژی کلیدی است که بر موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما تأثیر می گذارد. هر شبکه ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهد، به مخاطبان متمایزی دسترسی پیدا می کند و در زمینه های مختلفی می درخشد، بنابراین درک نقاط قوت و جمعیت شناسی آنها برای انتخاب شبکه ای که بهترین تناسب را با اهداف بازاریابی شما دارد، بسیار مهم است.

در این مقاله، به هشت مورد از بهترین شبکه بازاریابی کلیکی (PPC) موجود در حال حاضر نگاهی خواهیم انداخت و بررسی می کنیم که هر کدام در زمینه های زیر چه امکاناتی را ارائه می دهند:

  • دسترسی
  • جمعیت شناسی
  •  فرمت های تبلیغاتی
  • ویژگی های منحصر به فرد
  • مناسب ترین تبلیغ کننده

 در حالی که ما از این موارد به عنوان شبکه های بازاریابی کلیکی (PPC) یاد می کنیم، اما هر کدام گزینه ها ، قیمت گذاری متعددی را برای هر کلیک، نمایش، بازدید از ویدیو یا تبدیل ارائه می دهند. در این مطلب ما در حال بررسی تبلیغات محبوب رسانه های پولی هستیم.

۱. گوگل ادز

گوگل ادز به دلیل دسترسی فوق العاده به تبلیغات و طیف وسیعی از کاربران، محبوب ترین شبکه بازاریابی کلیکی است. گوگل به عنوان پیشروترین موتور جستجوی جهان، فرصت های باورنکردنی را برای تبلیغ کنندگان ارائه می دهد.

این شبکه از قدرت وب سایت های موجود در شبکه نمایشگر گوگل (GDN) استفاده می کند که از بیش از ۲ میلیون وب سایت، ویدیو و برنامه تشکیل شده است و همچنین تبلیغات نمایشی می تواند در آنها ظاهر شود. هدف گذاری مخاطب در شبکه نمایشگر شامل بازاریابی مجدد، مخاطبان موجود بازار، تطبیق مشتری و موارد دیگر می شود.

هر دو کمپین بر اساس جمعیت شناسی در سن، جنسیت، وضعیت والدین و درآمد خانوار به افراد اجازه هدف‌گذاری می دهند.افزودن هدف گذاری جمعیت شناسی، دسترسی موجود برای تبلیغات را محدود می کند، اما هدف گذاری را مرتبط تر می کند.

گوگل ادز

  • دسترسی: بزرگترین شبکه تبلیغاتی کلیکی با میلیاردها جستجوی روزانه و دسترسی گسترده از طریق جستجوی گوگل، یوتیوب و شبکه نمایشگر گوگل.
  • جمعیت شناسی: گسترده و متنوع، همه گروه های سنی، جنسیت ها و علایق در سراسر جهان.
  • فرمت های تبلیغاتی: تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات خرید و تبلیغات ارتقاء برنامه.
  • ویژگی های منحصر به فرد: دسترسی گسترده از طریق جستجوی گوگل، یوتیوب و شبکه نمایشگر گوگل، هدف گذاری و تجزیه و تحلیل قوی، ادغام هوش مصنوعی و سئو.
  • مناسب ترین تبلیغ کننده: بهترین گزینه برای دستیابی به مخاطبان گسترده با ترافیک و کیفیت بالا،  جامع تر بودن کلیدواژه و بینش دقیق عملکرد.

۲. تبلیغات مایکروسافت

بینگ بعد از گوگل، دومین موتور جستجوی بزرگ جهان به شمار می رود. با وجود اینکه در جایگاه دوم قرار دارد، ماهانه 659 میلیارد جستجوی تاثیرگذار بر روی رایانه های شخصی را در موتور جستجوی بینگ داراست.

شبکه مخاطبان مایکروسافت تبلیغات نمایشی و همسان ارائه می دهد. در این شبکه فرصت هایی برای بازاریابی مجدد، درون بازار، مطابقت با مشتری، مخاطبان مشابه، مخاطبان لینکدین و موارد دیگر را پیدا خواهید کرد.

مایکروسافت این مزیت را دارد که به طور انحصاری به موتور جستجوی یاهو سرویس می دهد و چندین جستجوی صوتی دستیار دیجیتال (مانند الکسا) را تامین می کند، همچنین از محصولات مایکروسافت و توانایی هدف قرار دادن جستجوگران با داده های بارگذاری شده در پروفایل لینکدین مانند شرکت، موقعیت شغلی و صنعت برخوردار است.

تبلیغات کلیکی مایکروسافت به تبلیغ کنندگان امکان وارد کردن کمپین از تبلیغات گوگل را می دهد و بدین ترتیب فرآیند شروع به کار و حفظ قوام بین پلتفرم ها را ساده می کند.

بینگ

  • دسترسی: حجم قابل توجهی از طریق موتورهای جستجوی بینگ، یاهو، AOL و DuckDuckGo به میلیاردها کاربر می رسد.
  • جمعیت شناسی: جمعیت شناسی کمی مسن تر، گروه سنی 35+؛ درآمد بالاتر خانوار؛ کاربران حرفه ای و تجاری.
  • فرمت های تبلیغاتی: تبلیغات متنی، تبلیغات تصویری، تبلیغات خرید، ویدیو، تبلیغات مخاطبان.
  • ویژگی های منحصر به فرد: ادغام با بینگ، یاهو و AOL، نرخ رقابتی هزینه به ازای هر کلیک، هدف گذاری بر اساس پروفایل لینکدین.
  • مناسب ترین تبلیغ کننده: برای دستیابی به افراد با درآمد بالاتر و کمی مسن تر مناسب است.

به دلیل یکپارچه سازی با محصولات مایکروسافت و استفاده زیاد از دسکتاپ، کمی به سمت مشاغل متمایل است.

۳. تبلیغات متا

تبلیغات کلیکی متا به کسب و کارها این امکان را می دهد تا با استفاده از داده های گسترده کاربران برای هدف گذاری دقیق، به مخاطبان بسیار خاصی در هر دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام دسترسی پیدا کنند.

هدف گذاری کاربر می تواند با در نظر گرفتن ویژگی های جمعیت شناسی، علایق، رفتارها و موارد دیگر بسیار دقیق باشد. فیسبوک از طریق فعالیت کاربر  و اقدامات خارج از سایت از طریق داده های پیکسل فیسبوک تبلیغ کنندگان و آپلود لیست مشتریان، از بازاریابی مجدد پشتیبانی می کند.

  • حجم:  در فیسبوک بیش از 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه وجود دارد، و این تعداد در اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر حتی بیشتر است. شبکه مخاطبان متا حجم تبلیغاتی عظیم و قابلیت های هدف گذاری را ارائه می دهد.
  • جمعیت شناسی: طیف سنی گسترده، با حضور پررنگ افراد 18 تا 49 سال، تعامل بین جنسیت ها .
  • فرمت های تبلیغاتی: تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات چرخشی، تبلیغات اسلاید شو و تبلیغات استوری.
  • ویژگی های منحصر به فرد: تبلیغات بسیار هدفمند بر اساس داده های دقیق کاربر. هدف گذاری پیشرفته بر اساس جمعیت شناسی و علایق. ادغام با اینستاگرام، فرمت های تبلیغاتی متنوع با ردیابی عملکرد قوی.
  • مناسب ترین تبلیغ کننده: ایده آل برای تعامل در شبکه های اجتماعی، جمعیت شناسی دقیق و هدف گذاری بر اساس علایق، و ردیابی عملکرد قوی. برای برندسازی و آگاهی بخشی در ابتدای funnel (مسیر تبدیل کاربر) بهتر عمل می کند.

۴. تبلیغات لینکدین

لینکدین، متعلق به مایکروسافت، پلتفرم برتر برای تبلیغات B2B است.

این پلتفرم فرصت های تبلیغاتی گسترده ای را برای کسب و کارهایی که به دنبال هدف قرار دادن متخصصان و کاربران حرفه ای در شبکه های اجتماعی هستند، ارائه می دهد.

تبلیغات لینکدین برای بازاریابی B2B ایده آل هستند. آنها امکان هدف گذاری مخاطبان را بر اساس عنوان شغلی، صنعت، سطح ارشدیت و اندازه شرکت، و همچنین بازاریابی مجدد و هدف گذاری رفتاری کاربر را فراهم می کنند.

بیش از 1 میلیارد متخصص در لینکدین حضور دارند و همه آنها را می توان بر اساس معیارهای حرفه ای هدف قرار داد.

  • حجم: بیش از 1 میلیارد متخصص. جمعیت شناسی: متخصصان، تصمیم گیرندگان تجاری و بازاریابان B2B عمدتا در سنین 25 تا 54 سال; سطوح تحصیلات عالی و درآمد.
  • فرمت های تبلیغاتی: محتوای اسپانسرشده، In Mail اسپانسر شده، تبلیغات متنی، تبلیغات پویا.
  • ویژگی های منحصر به فرد: هدف گذاری حرفه ای بر خلاف هر پلتفرم دیگری.
  • مناسب ترین تبلیغ کننده: برای ایجاد سرنخ (لید) در B2B و دستیابی به متخصصان و تصمیم گیرندگان تجاری بسیار موثر است. هزینه هر کلیک (CPC) می تواند بالا باشد، از 4 تا 20 دلار به ازای هر کلیک، اما تولید سرنخ بسیار موثر است.

۵. تبلیغات تیک تاک

تیک تاک به سرعت به یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی، به ویژه در بین مخاطبان جوان تبدیل شده است. این برنامه ویدیویی کوتاه و سرزنده، مصرف محتوا را تغییر داده و همچنین مسیرهای جدیدی را برای تبلیغات دیجیتال باز کرده است.

تیک تاک با ترکیب منحصر به فرد خلاقیت، سرگرمی و قابلیت ویروسی شدن، به تبلیغ کنندگان یک پلتفرم تبلیغاتی پویا و پرداختی برای ارتباط با مخاطبانی با تعامل بالا ارائه می دهد.

  • حجم: بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه.
  • جمعیت شناسی: عمدتا کاربران جوان‌تر، با حضور پررنگ در گروه سنی 13 تا 24 ساله و یک پایگاه کاربری بسیار متعهد و متنوع.
  • فرمت های تبلیغاتی: تبلیغات درون فید، تبلیغات برتر، چالش های هشتگ برند، افکت های برند.
  • ویژگی های منحصر به فرد: مخاطبان جوان‌تر را با محتوای ویدیویی کوتاه و فرمت های تبلیغاتی نوآورانه درگیر می‌کند.
  • مناسب ترین تبلیغ کننده: استفاده از روند محتوای ویروسی و تعامل بالای کاربر.

برندهای نوآور و مد روز می توانند در مقیاس وسیع با مخاطبان جوان و بسیار درگیر ارتباط برقرار کنند.

۶. تبلیغات آمازون

تبلیغات آمازون یک پلتفرم قدرتمند تبلیغات کلیکی برای خرده فروشان است که از دسترسی گسترده اکوسیستم تجارت الکترونیک آمازون استفاده می کند. این تبلیغات خریداران را در نقطه خرید هدف قرار می دهد و باعث می شود برای هدایت فروش مستقیم و دیده شدن برند بسیار موثر باشد.

میلیون ها تراکنش روزانه در این سایت حجم عظیمی از تبلیغات و گزینه های هدف گذاری دقیق را برای جذب خریداران با قصد بالا ارائه می دهد.

amazon ads

  • حجم: میلیون ها تراکنش روزانه در پلتفرم تجارت الکترونیک آن، که حجم قابل توجهی از تبلیغات را در نقطه خرید ارائه می دهد.
  • جمعیت شناسی: عمدتا بزرگسالان 25 تا 54 ساله، درآمد بالاتر، حضور پررنگ در بین والدین و خریداران آنلاین مکرر.
  • فرمت های تبلیغاتی: محصولات تبلیغاتی، برندهای تبلیغاتی، نمایشگر تبلیغاتی و تبلیغات ویدیویی.
  • ویژگی های منحصر به فرد: هدف قرار دادن خریداران در نقطه خرید، دسترسی به پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون.
  • مناسب ترین تبلیغ کننده: ایده آل برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک و خرده فروشی که به دنبال جذب مصرف کنندگان آماده خرید هستند، با هدف گذاری دقیق محصول و کلیدواژه.

۷. تبلیغات ایکس (توییتر سابق)

تبلیغات کلیکی ایکس با 330 میلیون کاربر فعال ماهانه، گزینه های متعددی را برای دسترسی به کاربران از طریق پلتفرم اجتماعی خود ارائه می دهد.

تبلیغ کنندگانی که این تبلیغات را راه اندازی می کنند، کمپین های مبتنی بر هدف برای آگاهی، بررسی و تبدیل را بر روی پلتفرم های ایکس (X) (دسکتاپ و برنامه موبایل) مشاهده خواهند کرد. تبلیغات تبلیغ شده احتمالا یکی از انعطاف پذیرترین فرمت های تبلیغاتی هستند زیرا می توانند شامل تصاویر، ویدیوها، چرخشی ها و متن با گزینه هایی برای گنجاندن سایر ویژگی های تبلیغاتی مانند عملکرد قابل کلیک به دانلود برنامه یا وب سایت به طور مستقیم در تبلیغات باشند.

  • حجم: 372.9 میلیون کاربر فعال ماهانه.
  • جمعیت شناسی: طیف سنی گسترده، با حضور پررنگ در گروه سنی 18 تا 49 ساله، علایق متنوع، مشارکت زیاد در اخبار، ورزش و سرگرمی.
  • فرمت های تبلیغاتی: تبلیغات متنی، تبلیغات تصویری، تبلیغات تصویری با دکمه های وب سایت، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات ویدیویی با دکمه های وب سایت، تبلیغات چرخشی، تبلیغات لحظه ای.
  • ویژگی های منحصر به فرد: تعامل در زمان واقعی، تبلیغ توییت ها، حساب ها و ترندهای پلتفرم.
  • مناسب ترین تبلیغ کننده: ایده آل برای تبلیغ محتوای به موقع و رویدادها، درگیر کردن مخاطبان گسترده در مکالمات لحظه‌ای.

۸. تبلیغات پینترست

 کاربران باهوش شبکه های اجتماعی در پینترست الهام خلاقانه برای خرید پیدا می کنند. در واقع، این پلتفرم 518 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که در حال تحقیق در مورد روندها، ایده ها و محصولات هستند و بسیاری از آنها به دنبال خرید هستند. کاربران این پلتفرم عمدتاً خانوم ها هستند و آن ها  70 درصد از کاربران پینترست را تشکیل می دهند.

حجم: بیش از 518 میلیون کاربر فعال ماهانه.

جمعیت شناسی: مخاطبان پینترست از نسل ۱۳ تا ۲۴ سال هستند و تعداد این افراد به سرعت در حال رشد است، عمدتا خانوم ها (حدود 70٪)، حضور خانوم ها  بین 18 تا 49 سال با علایق به DIY، دکوراسیون منزل، مد و دستور العمل های آشپزی.

فرمت های تبلیغاتی: تصویر، ویدیو، پین های خرید، نمایشگاه، مسابقه، مجموعه ها.

ویژگی های منحصربه فرد: پلتفرم کشف بصری، پین های تبلیغاتی و یکپارچه سازی قوی با خرید.

مناسب ترین تبلیغ کننده: موثر برای هدف قرار دادن مخاطبان زن جوان ، مخصوصا که امروزه آنها  عمدتا به سلامت و زیبایی، خودت انجام بده (DIY )، دکوراسیون منزل، مد و دستور العمل های آشپزی علاقه دارند.