یوتیوب به محتوایی که با انتشار اطلاعات نادرست پزشکی درباره واکسن‌هایی که در حال حاضر تجویز می‌شوند و توسط مقامات بهداشتی محلی و سازمان بهداشت جهانی (WHO) ایمن و مؤثر هستند، خطر آسیب جدی ایجاد می‌کند، اجازه انتشار نمی‌دهد. این به محتوایی محدود می‌شود که با دستورالعمل‌های مقامات بهداشتی محلی یا سازمان جهانی بهداشت در مورد ایمنی، کارایی و مواد تشکیل دهنده واکسن در تضاد است.

این سیاست برای شما چه معنایی دارد

اگر محتوا منتشر می‌کنید

اگر محتوایی حاوی اطلاعات نادرست مضر درباره واکسن‌های تأیید شده و تجویز شده فعلی در مورد یکی از موارد زیر است، آن را در یوتیوب پست نکنید:

امنیت: محتوایی که ادعا می کند واکسن ها عوارض جانبی مزمن ایجاد می کنند، فرای عوارض جانبی نادری که توسط مقامات بهداشتی به رسمیت شناخته شده است.

اثربخشی: محتوایی که ادعا می کند واکسن ها انتقال یا ابتلا به بیماری را کاهش نمی دهند.

مواد تشکیل دهنده: محتوایی که مواد موجود در واکسن ها را به طور نادرست معرفی کند.

این سیاست‌ها برای ویدیوها، توضیحات ویدیو، نظرات، پخش‌های زنده و هر محصول یا ویژگی یوتیوب اعمال می‌شود. به خاطر داشته باشید که این یک لیست کامل نیست. لطفاً توجه داشته باشید که این سیاست ها در مورد پیوندهای خارجی در محتوای شما نیز اعمال می شود. این می تواند شامل URL های قابل کلیک، هدایت شفاهی کاربران به سایت های دیگر در ویدیو و همچنین اشکال دیگر باشد.

مثال‌ها

در اینجا چند نمونه از محتوایی است که در یوتیوب مجاز نیست را آورده‌ایم:

  • ادعاهایی مبنی بر اینکه واکسن ها عوارض جانبی مزمنی مانند موارد زیر را ایجاد می‌کنند:
    • سرطان
    • دیابت
    • دیگر عوارض مزمن
  • ادعا شود که واکسن ها خطر ابتلا به بیماری را کاهش نمی دهند.
  • ادعاهایی مبنی بر اینکه واکسن ها حاوی موادی هستند که در لیست مواد تشکیل دهنده واکسن نیستند، مانند مواد بیولوژیکی از جنین (مانند بافت جنین، رده های سلولی جنین) یا محصولات جانبی حیوانی.
  • ادعاهایی مبنی بر اینکه واکسن‌ها حاوی مواد یا دستگاه‌هایی هستند که برای ردیابی یا شناسایی افرادی که آن‌ها را دریافت کرده‌اند.
  • ادعاهایی مبنی بر اینکه واکسن ها ترکیب ژنتیکی افراد را تغییر می دهند.
  • ادعا می کند که واکسن MMR باعث اوتیسم می شود.
  • ادعاهایی مبنی بر اینکه واکسن بخشی از دستور کار کاهش جمعیت است.
  • ادعا می شود که واکسن آنفولانزا باعث عوارض جانبی مزمن مانند ناباروری می شود.
  • ادعا می شود که واکسن HPV باعث عوارض جانبی مزمن مانند فلج می شود.

محتوای آموزشی، علمی، هنری یا گواهی

یوتیوب ممکن است به محتوایی اجازه انتشار دهد که سیاست‌های اطلاعات نادرست ذکر شده در این صفحه را نقض می‌کند، در صورتی که آن محتوا شامل زمینه اضافی در ویدیو، صدا، عنوان یا توضیحات باشد. این مجوزی برای ترویج اطلاعات نادرست نیست. زمینه اضافی ممکن است شامل نظرات مخالف مقامات بهداشتی محلی یا کارشناسان پزشکی باشد. همچنین اگر هدف محتوا محکوم کردن، مناقشه کردن یا طعنه به اطلاعات غلطی باشد که سیاست‌های ما را نقض می‌کند، ممکن است استثنا قائل شویم. همچنین ممکن است برای محتوایی که یک انجمن عمومی باز را نشان می‌دهد، مانند اعتراض یا استماع عمومی، استثنا قائل شویم، مشروط بر اینکه هدف محتوا ترویج اطلاعات نادرست ناقض خط‌مشی‌های ما نباشد.

یوتیوب همچنین معتقد است که مردم باید بتوانند تجربیات خود از جمله تجربیات شخصی در مورد واکسیناسیون را به اشتراک بگذارند. این بدان معناست که ممکن است برای محتوایی که در آن سازندگان تجربیات خود یا خانواده‌شان را توصیف می‌کنند استثنا قائل شویم. در عین حال، ما تشخیص می‌دهیم که بین اشتراک‌گذاری تجربیات شخصی و ترویج اطلاعات نادرست درباره واکسن‌ها تفاوت وجود دارد. برای رفع این توازن، اگر محتوا یا کانال‌ها شامل سایر موارد نقض سیاست‌ها یا نشان دادن الگوی ترویج اطلاعات نادرست واکسن باشند، همچنان آن را حذف خواهیم کرد.

اگر محتوا بر خلاف این سیاست‌ها باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر محتوای شما این سیاست‌ها را نقض ‌کند، محتوا را حذف می‌کنیم و یک ایمیل برای شما ارسال می‌کنیم تا به شما اطلاع دهیم. اگر این اولین بار است که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنید، احتمالاً یک هشدار بدون جریمه برای کانال خود دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نیست، ممکن است به کانال شما استرایک دهیم. اگر در عرض 90 روز 3 استرایک دریافت کنید، کانال شما بسته خواهد شد. در مقاله ی اصول اولیه استرایک طبق دستورالعمل های انجمن می توانید درباره سیستم استرایک‌های ما بیشتر بدانید.

ممکن است کانال یا حساب شما را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات، ببندیم. همچنین ممکن است پس از یک مورد سوء استفاده شدید یا زمانی که کانال به نقض سیاست‌ها اختصاص داده شده باشد، کانال یا حساب شما را ببندیم. در اینجا می توانید درباره بسته شدن کانال یا حساب بیشتر بخوانید.