گوگل ترندز یک ابزار رایگان است که محبوبیت عبارات جستجوی گوگل را با استفاده از داده های زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند.

به کاربران نشان می‌دهد که افراد چه چیزی را تحت تأثیر زمان، فصل و مکان جستجو می‌کنند. سپس می توانید از این اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

در این مقاله، نحوه استفاده از گوگل ترندز و پنج روش عملی برای استفاده از آن برای استراتژی محتوای خود را پوشش خواهیم داد:

موضوعات پرطرفدار فعلی را پیدا کنید
روندهای فصلی را شناسایی کنید
استراتژی سئوی محلی خود را بهینه کنید
رقبای خود را زیر نظر داشته باشید
استراتژی سئوی خود را بهینه کنید

خب شروع کنیم!

نحوه استفاده از گوگل ترندز

گوگل ترند محبوبیت کلمه کلیدی را به جای حجم جستجوی کلمه کلیدی اندازه گیری می کند.

گوگل چگونه آن را توضیح می دهد: “هر نقطه داده بر کل جستجوهای جغرافیایی و محدوده زمانی که نشان می دهد تقسیم می شود تا محبوبیت نسبی مقایسه شود.”

برای شروع استفاده از گوگل ترند، یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید یا یکی از نمونه های ارائه شده را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده اطلاعات کلی در مورد روندهای فعلی در کشور خود به پایین بروید.

اگر تصمیم دارید از نوار جستجو استفاده کنید، به سادگی عبارت مورد نظر خود را وارد کرده و اینتر را بزنید.برای مقایسه دو عبارت، دکمه “+ مقایسه” را در کنار عبارت جستجوی اصلی خود فشار دهید.برای تفکیک شرایط بر اساس زیرمنطقه به پایین بروید.

5 راه برای استفاده از گوگل ترندز برای بهبود استراتژی محتوا

گوگل ترندز یک ابزار نسبتاً ساده است، اما راه‌های زیادی برای استفاده از آن برای استراتژی محتوای کلی شما وجود دارد.

در اینجا پنج روش وجود دارد که می توانید از گوگل ترندز برای بهبود و تکمیل استراتژی محتوای فعلی خود استفاده کنید:

1. موضوعات پرطرفدار فعلی را پیدا کنید

یافتن موضوعات پرطرفدار می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی محتوا، شناسایی زوایای منحصربه‌فرد کمک کند و حتی به سادگی به عنوان یک برند مرتبط بمانید.

از صفحه اصلی گوگل ترندز، به پایین بروید تا موضوعات «پرطرفدار اخیر» در سراسر جهان را ببینید:

2. روندهای فصلی را شناسایی کنید

روند فصلی روندی است که به طور مرتب و معمولاً در تعطیلات خاص بازمی گردد.

با تحقیق در مورد موضوعات پرطرفدار در گوگل ترندز، می توانید دریابید که چه زمانی تبلیغات را برای تعطیلات بزرگ بعدی خود شروع کنید.

بگو که گل فروشی دارید. احتمالاً در حوالی روز ولنتاین و روز مادر شاهد افزایش فروش و جستجوها هستید.

برای شروع، یک کلمه کلیدی را وارد کنید و اینتر را بزنید. بیایید از “گل برای روز ولنتاین” استفاده کنیم.سپس از منوی کشویی برای تنظیم محدوده تاریخ استفاده کنید. هفت روز پیش‌فرض است، اما می‌توانید یک ساعت گذشته تا سال 2004 را انتخاب کنید.

برای دریافت اطلاعات دقیق روند فصلی، بهتر است حداقل به چند سال قبل برگردید.

«گل‌ها برای روز ولنتاین» از 7 تا 13 فوریه شروع به ترافیک می‌کند. این داده هایی است که می توانید برای برنامه ریزی شروع کمپین های بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.

همچنین می توانید در مورد روندهایی که پیش بینی آنها سخت تر است تحقیق کنید.

فرض کنید برای یک شرکت بیمه محتوا تولید می کنید. می توانید چندین سال به گذشته نگاه کنید تا ایده ای از زمان وقوع فصل طوفان داشته باشید، سپس در آن بازه زمانی کمپین های بازاریابی و محتوا ایجاد کنید.

بازگشت به چند سال به عقب همچنین به شما می گوید که آیا یک موضوع پرطرفدار یک روند فصلی است یا صرفاً یک مد موقت. اگر ترافیک هر سال در همان زمان برای یک کلمه کلیدی افزایش یابد، آنگاه یک روند است.

اگر نه، احتمالاً یک مد است.

برای مثال چالش سطل یخ را در نظر بگیرید. قبل و بعد از آگوست 2014، ترافیک کمی داشت.

از آنجایی که مدها به سرعت محو می شوند، ایجاد محتوای طولانی مدت یا طراحی کمپین های بازاریابی در اطراف آنها ممکن است استفاده خوبی از زمان یا پول نباشد.

تبلیغات خرید گوگل را بر اساس فصل برنامه ریزی کنید

همچنین می‌توانید از داده‌های گوگل ترندز برای تعیین زمان برنامه‌ریزی تبلیغات Google Shopping خود استفاده کنید.با وارد کردن یک کلمه کلیدی و جابجایی از «جستجوی وب» به «خرید Google» شروع کنید. ما “لباس مهمان عروسی” را برای کلمه کلیدی خود انتخاب کردیم.

نتایج را مشاهده کنید تا ببینید چه زمانی علاقه به اوج می رسد:

بهره در بهار و تابستان افزایش می یابد و در پاییز و زمستان کاهش می یابد.

اوضاع دوباره در ژانویه و فوریه شروع می شود، بنابراین اجرای تبلیغات خرید در آن بازه زمانی ممکن است شما را شروع کند. همچنین اجرای تبلیغات در طول ماه های بهار و تابستان یک شرط مطمئن خواهد بود.

3. استراتژی سئوی محلی خود را بهینه کنید

گوگل ترندز به شما امکان می دهد محبوبیت کلمات کلیدی را در سراسر جهان یا بر اساس کشور، منطقه فرعی، منطقه مترو یا شهر مشاهده کنید.

این می تواند به شما کمک کند کمپین های بازاریابی خود را اصلاح کنید و درک کنید که مشتریان بالقوه شما کجا هستند.

بیایید از یک مثال واضح استفاده کنیم: تخته های موج سواری. احتمال کمتری وجود دارد که مردم مناطق محصور در خشکی ایالات متحده به دنبال خرید آن باشند.

وقتی بر اساس منطقه فرعی تغییر می کنیم، می بینیم که مردم کالیفرنیا و هاوایی نسبت به بقیه ایالت ها به تخته موج سواری علاقه بیشتری دارند:

برای یافتن داده‌های بیشتر، بیایید جستجوی خود را به گونه‌ای تغییر دهیم که فقط هاوایی را پوشش دهد. اکنون می بینیم که علاقه به تخته های موج سواری در طول سال ثابت است:

حتی اگر از قبل می‌دانید که اکثر مشتریان شما در کجا زندگی می‌کنند، می‌توانید الگوهای جستجوی آنها را عمیقاً بررسی کنید تا عبارات جستجوی مرتبط و موضوعات مورد علاقه آنها را پیدا کنید.

تحقیقات کلیدواژه محلی را انجام دهید

اگر صاحب کسب‌وکار محلی هستید، احتمالاً می‌خواهید در مورد آنچه که در منطقه شما ترند است در مقابل آنچه در سطح ملی یا جهانی ترند است، بیشتر بدانید.

ببینید چه چیزی در سطح محلی برای برنامه ریزی محتوایی که مشتریان شما واقعاً به آن علاقه دارند، رواج دارد.

فرض کنید یک نمایندگی خودرو در شیکاگو، ایلینوی دارید. می‌توانید «نمایندگی هوندا» را جستجو کنید و دامنه را فقط به شهر خود محدود کنید:

به موضوعات و پرس و جوهای مرتبط بروید، که اکنون موارد موجود در شیکاگو را پوشش می دهد:

تنها از موارد فوق، می توانید عبارات جستجوی نمایندگی های خاص و سایر مارک های خودرو را مشاهده کنید. برای شناسایی رقبای بالقوه و حتی برنامه ریزی محتوا، آنها را مرور کنید.

بر اساس سوالات مرتبط، ایده خوبی است که پست های وبلاگ مقایسه ای در مورد خودروهای کیا، تویوتا، هیوندای و فورد و همتایان هوندا آنها بنویسید.

4. رقبای خود را زیر نظر بگیرید

به ابزار مقایسه گوگل ترندز برگردید تا ببینید برند شما چگونه در مقابل رقبا ایستاده است.

یکی از راه‌های زیر نظر گرفتن روند رقبا، استفاده از ابزار تحقیقات بازار مانند Market Explorer است. می توانید ببینید که چگونه روندهای شرکت شما با رقبای شما مقایسه می شود.

هنگامی که روی «ایجاد و تجزیه و تحلیل» ضربه بزنید، در صفحه اصلی قرار می گیرید که شامل ویجت کلمات کلیدی پرطرفدار است.

ماوس را روی کلمات کلیدی مختلف نگه دارید تا رشد حجم و سایتی که کلمه کلیدی در آن ترندز است را ببینید.

اگر روی «کلیدواژه‌های برتر» جابه‌جا شوید، می‌بینید که در ماه قبل چه کلیدواژه‌هایی ترند شده‌اند:

تجزیه و تحلیل آنچه در سایت های رقبای شما ترند است می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چه چیزی برای آنها مفید است و چه چیزی می تواند برای شما مفید باشد.

اگر بر اساس روندها عمل نکنید، ممکن است ترافیک یا مشتریان را از دست بدهید.

5. استراتژی سئوی خود را بهینه کنید

بیایید چند روش را باز کنیم که می‌توانید از داده‌های گوگل ترندز برای برنامه‌ریزی و ایجاد محتوا استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

گوگل ترندز داده‌های کلمه کلیدی را بر اساس داده‌های جستجوی هم‌زمان به شما نشان می‌دهد – که ابزارهای دیگر نمی‌توانند.
وصل کردن کلمات کلیدی و دیدن روند آنها در طول زمان می تواند راهی مفید برای تکمیل تحقیقات کلمات کلیدی شما باشد.
آیا از قبل فهرستی از کلمات کلیدی که قصد دارید هدف قرار دهید دارید؟ می‌توانید آن‌ها را به Google Trends متصل کنید تا ببینید در طول زمان چگونه عمل کرده‌اند و اینکه آیا آنها گزینه‌های مناسبی برای استراتژی شما هستند یا خیر.

به یاد داشته باشید که گوگل ترندز حجم یا دشواری کلمات کلیدی را اندازه گیری نمی کند.
همچنین می‌توانید با استفاده از بخش «پرسمان‌های مرتبط» برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی محبوب را هدف قرار دهید، آن را یک قدم جلوتر ببرید.

این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام کلمات کلیدی را در یک پست وبلاگ بهینه کنید یا حتی دسته بندی محصولات خود را چه نامی باید نامگذاری کنید.

همچنین می توانید پرس و جوهایی را که پیدا کرده اید مقایسه کنید تا ببینید کدامیک محبوب ترین هستند:

گوگل ترندز نقطه شروع خوبی برای یافتن کلمات کلیدی محبوب است، اما می‌خواهید قبل از ایجاد محتوا، ایده‌های کلیدواژه‌ای را که پیدا می‌کنید از طریق ابزار جامع‌تری مانند Keyword Overview اجرا کنید.

برای تکمیل فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید از ابزار جادویی کلمه کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی ثانویه برای استفاده در محتوا یا کپی تبلیغات استفاده کنید.

ستون سمت چپ کلمات کلیدی مرتبط را با هم گروه بندی می کند.

نکته حرفه ای: هنگام بررسی موضوعات پرطرفدار، هدف جستجو را در نظر داشته باشید. در مثال بالا، هدف اساساً معاملاتی است، به این معنی که مردم احتمالاً به دنبال خرید این کفش‌ها هستند. بنابراین بهترین حرکت استراتژیک احتمالاً اجرای تبلیغات به جای ایجاد محتوای ارگانیک است.

موضوعات مرتبط را شناسایی کنید

علاوه بر پرس و جوهای مرتبط، می توانید در مورد موضوعات مرتبط تحقیق کنید.

موضوعاتی که با درصد افزایش علامت‌گذاری شده‌اند، موضوعات پرطرفدار «برترین» هستند، در حالی که عبارات جدایی «در حال افزایش» هستند. موضوعات فراگیر یا در حال افزایش نسبت به آخرین دوره زمانی افزایش زیادی داشته است.

در اینجا نحوه امتیاز دهی گوگل به آنها آمده است:

هدف این است که هر شکافی برای استفاده از اصطلاحات رایج شناسایی شود.

با وارد کردن کلمات کلیدی گسترده شروع کنید و ببینید چه موضوعات مرتبطی مطرح می شود. آیا این موضوعات را قبلاً در وبلاگ ها یا پست های رسانه های اجتماعی پوشش می دهید؟

خوشه های موضوعی بسازید

بخش‌های «موضوعات مرتبط» و «پرسش‌های مرتبط» ابزارهای مؤثری برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستند. اما آنها همچنین می توانند به شما در ایجاد کلاسترهای موضوعی کمک کنند.

خوشه های موضوعی گروه هایی از محتوای مرتبط هستند که حول یک ایده اصلی یا “ستون” متمرکز شده اند.

وقتی به درستی انجام شود، خوشه بندی موضوعات می تواند یک ساختار پیوند داخلی قوی ایجاد کند و به سازماندهی منطقی وب سایت شما برای کاربران و گوگل به طور یکسان کمک کند.از این اطلاعات برای شروع پر کردن تقویم محتوای خود و ایجاد کلاسترهای موضوعی خود استفاده کنید.

استراتژی YouTube خود را بهبود بخشید

گوگل ترندز همچنین موضوعات محبوب در YouTube را پوشش می دهد.

از دسته پیش‌فرض «جستجوی وب» به «جستجوی یوتیوب» بروید. همچنین می‌توانید دسته را مطابق با موضوع کانال خود تنظیم کنید (در این مورد، ما «زیبایی و تناسب اندام» را انتخاب کردیم). با نگاهی به روند کلی کلمه کلیدی شروع کنید – آیا مردم همچنان به این موضوع علاقه دارند؟

سپس، به موضوعات مرتبط و پرسش‌های مربوطه پیمایش کنید تا بدانید چه کانال‌هایی در حال حاضر محبوب هستند و افراد در جستجوی چه کانال‌هایی هستند:

• موضوعات مرتبط بیشتر کانال های یوتیوب در اینجا هستند. این زمان خوبی برای تحقیق در مورد رقبا است تا ببینید این کانال های محبوب چه نوع ویدیوهایی را پست می کنند.

مطالب بیشتر:

تفاوت بین تبلیغات گوگل و سئو؟ آیا یکی بهتر از دیگری است؟