اکنون که بر اساس مقاله قبلی می‌دانید چگونه از Google Keyword Planner برای یافتن ایده‌های کلیدواژه جدید استفاده کنید، بیایید به جایگزین‌های آن نگاهی بیندازیم. تا پایان این مقاله از جیمکس ادز برای آشنایی با بهترین جایگزین گوگل کیورد پلنر با ما همراه باشید.

تبلیغ در گوگل

3 مورد از بهترین جایگزین‌های Google Keyword Planner

Google Keyword Planner ابزاری رایگان و در عین حال قدرتمند برای دریافت ایده‌های کلیدی عالی است. با این حال، هدف اصلی آن کمک به افرادی است که به دنبال اجرای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در گوگل هستند. افزونه ها و ابزارهای سئو دیگری نیز وجود دارند که ویژگی های متفاوت دیگری را ارائه می دهند.

بنابراین، اگر به دنبال عملکرد انفجاری در سئو هستید، توصیه می‌کنیم به جایگزین‌های Google Keyword Planner زیر نگاه کنید و تحقیقات کلمات کلیدی خود را به دقت تنظیم کنید.

Semrush

جایگزین گوگل کیورد پلنر
جایگزین Google Keyword Planner

Semrush یکی دیگر از ابزارهای محبوب سئو است و می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای Google Keyword Planner استفاده کنید. این ابزار مملو از ویژگی‌هایی است که نه تنها عملکرد سئوی شما را افزایش می‌دهد، بلکه به شما در بهبود محتوا، حضور در رسانه‌های اجتماعی و ترافیک پولی کمک می‌کند.

بسیاری از متخصصان سئو Semrush را به دلیل ابزار تحقیق کلمات کلیدی آن ترجیح می دهند. شما می توانید هر عبارت جستجویی را وارد کنید و اطلاعات دقیقی در مورد حجم جستجوی آن، CPC (اگر قصد اجرای تبلیغات دارید) و نمای کاملی از نتایج جستجو را دریافت کنید.

با مشاهده نتایج جستجو، به راحتی می توانید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را درک کنید. به این ترتیب، می‌دانید که جستجوگرها به دنبال چه چیزی هستند و می‌توانید بر اساس نیاز آنها محتوا ایجاد کنید.

Ahrefs

ahrefs یک جایگزین برای گوگل کیورد پلنر
ahrefs

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئویی است که می توانید در اختیار داشته باشید. این ابزار ویژگی های قدرتمندی را ارائه می دهد که آن را به یک جایگزین عالی برای برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل تبدیل می کند.

بسیاری از کارشناسان سئو و صاحبان مشاغل این ابزار برتر را برای درک رقابت خود ترجیح می دهند. شما می توانید هر URL را وارد کنید، و Ahrefs گزارش های دقیقی در مورد کلمات کلیدی، رتبه بندی آنها، تعداد کل بک لینک ها و صفحات برتر به شما نشان می دهد و حتی به شما امکان می دهد شکاف های محتوایی بین رقیب و وب سایت خود را پیدا کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی آن نیز بسیار قدرتمند است و اطلاعات مشابهی را به SEMRush می دهد. می‌توانید از آن برای یافتن ایده‌های جدید و دیدن کلمات کلیدی برای تمرکز بر روی وب‌سایتتان استفاده کنید.

AnswerThePublic

ابزار answerthepublic
answerthepublic جایگزینی برای گوگل کیورد پلنر

یکی دیگر از ابزارهای آنلاین رایگان عالی که به شما کمک می کند محتوای بهینه شده سئو ایجاد کنید، AnswerThePublic است.

کلمه کلیدی یا موضوعی را که به آن علاقه دارید وارد کنید و در عوض، مجموعه ای از جستجوهای احتمالی را که افراد ممکن است در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو وارد کنند، دریافت کنید.

می‌توانید از سؤالات و عبارات کلیدی که در مقاله خود پیدا می‌کنید استفاده کنید تا احتمال عباراتی را که ممکن است برای آنها رتبه‌بندی کنید، گسترش دهید. این ابزار برای یافتن مواردی که افراد در جستجوی آن هستند و مرتبط با عبارت یا موضوع شماست، بسیار مفید است.

نحوه ردیابی ترافیک ارگانیک در وردپرس

اگر یک سایت وردپرس دارید، یک راه عالی برای ردیابی تمام ترافیک ارگانیک جدیدی که پس از دنبال کردن این آموزش Google Keyword Planner دریافت خواهید کرد، وجود دارد.

جایگزین گوگل کیورد پلنر
جایگزین گوگل کیورد پلنر

MonsterInsights بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. این ابزار به شما امکان می دهد تا به راحتی سایت وردپرستان را به Google Analytics (هم Universal Analytics و هم GA4) متصل کنید، بنابراین می توانید تمام داده هایی را که بیشترین اهمیت را دارند در داشبورد وردپرستان مشاهده کنید.

آنالیز کیورد
آنالیز کیورد در monsterinsights

به علاوه، با کلیک روی یک دکمه، می‌توانید ویژگی‌های ردیابی پیچیده‌ای مانند ردیابی رویداد، ردیابی تجارت الکترونیک، ردیابی فرم، ردیابی ابعاد سفارشی، ردیابی لینک خروجی و موارد دیگر را تنظیم کنید.

یکی از ویژگی های کلیدی آن که آن را به ابزاری عالی برای استفاده در کنار Google Keyword Planner تبدیل می کند، گزارش کنسول جستجوی آن است. این گزارش به شما امکان می دهد عبارات جستجو یا کلمات کلیدی دقیقی که کاربران برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند را مشاهده کنید.

برای مشاهده گزارش، به Insights » Reports رفته و سپس روی زبانه Search Console کلیک کنید.

بررسی دقیق کلیدواژه ها
بررسی دقیق کیورد در monsterinsights

این گزارش بهترین عبارات جستجوی گوگل را به همراه تعداد کلیک، برداشت‌های آن، نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط آن به شما نشان می‌دهد. با استفاده از این گزارش، می توانید ایده های کلمه کلیدی را شناسایی کرده و آنها را هدف قرار دهید تا ترافیک ارگانیکتان را افزایش دهید.

و در آخر

دیدیدم که چگونه می توان از جایگزن گوگل کیورد پلنر نیز برای تعیین صحیح کلیدواژه ها بهره برد. به نظر شما کدام یک از این ابزارها بهتر است؟ اصلا نیازی هست که به سراغ جایگزین ها برویم؟ آیا تجربه ای در این زمینه دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با جیمکس به اشتراک بگذارید.