نه گفتن به چیزهای رایگان کار سختی است. با وضعیت اقتصادی الان، بهتر است چند ابزار رایگان گوگل ادز را بشناسیم. پس تا پایان این مقاله از جیمکس ادز با ما همراه باشید.

10 ابزار رایگان تبلیغات در گوگل که همین حالا باید امتحان کنید

تبلیغات در گوگل (Google Ads) ابزارهای رایگان و مفید زیادی مانند Keyword Planner، گزارش بودجه (budget report)، و ابزار کمکی وارد کردن تبدیل (offline conversions import helper) در اختیار ما قرار می‌دهد. اما بیایید نگاهی به ابزارهای خارج از این لیست بیندازیم. ابزاری که ممکن است حتی رقبای شما هم از آنها بی‌خبر باشند.

اپتیمایزلب (Optimise Lab)؛ یک سازنده رایگان آگهی

آنچنان که Optimise Lab ادعا کرده متخصص تبدیل کمپین‌های PPC با عملکرد ضعیف به منابعی ارزشمند و درآمدزاست. از 30 ژوئن 2022، تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا تنها نوع آگهی جستجویی است که می‌توانید برای تبلیغات Google و Microsoft ایجاد یا ویرایش کنید. به این ترتیب، راه اندازی این لیست به واسطه یک سرویس رایگان RSA از Optimize Lab کار درستی به نظر می‌رسد.

اپتیمایزلب (Optimise Lab)
اپتیمایزلب (Optimise Lab)

از این سرویس برای ایجاد سریع کمپین های RSA استفاده کنید.

ورد استریم (Wordstream)؛ سرویس ارزیابی رایگان عملکرد تبلیغات‌ در گوگل

وبسایت wordstream سرویس رایگانی برای ارزیابی عملکرد تبلیغ در گوگل ارائه داده است. ورد استریم با ارائه این ابزار نیاز اغلب کاربران گوگل ادز را پاسخ داد. این سرویس که Google Ads Performance Grader نام دارد، گزارشی از عملکرد تبلیغات‌ در گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این گزارش موارد زیر به دقت بررسی می‌شوند:

  • سرمایه به هدر رفته برای تبلیغات اشتباه
  • امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل یا همان  Quality Scores
  • نرخ بازدهی کلیک یا CTR     
  • فعالیت و تاریخچه حساب تبلیغات در گوگل
  • تبلیغات متنی گوگل
  • کلمات کلیدی طولانی
  • نرخ بازدید تبلیغات در گوگل یا   Impression shares
  • بهبود عملکرد موبایلی یا نمایش تبلیغات در موبایل
  • عملکرد بهینه نرخ هزینه هر کلیک یا  PPC

شما در کمتر از یک دقیقه، گزارشی دقیق و قابل فهم به همراه امتیاز و نحوه بهبود آن را دریافت خواهید کرد. همین الان Google Ads Performance Grader را امتحان کنید.

واتاگراف (Whatagraph)؛ آنالیز رایگان وب سایت

آنالیز آمار روزانه یک سایت اغلب کاری بسیار طاقت فرساست. گاهاً پیش می‌آید که حتی زمان کافی برای تحلیل این آمار نداشته باشید. پس بی شک باید از ابزارهایی برای رسیدگی و ارسال این گزارش ها استفاده کنید. یکی از ابزارهای بررسی سایت whatagraph است. این سرویس به شما کمک می کند تا آمارهای مختلفی از ترافیک روزانه کاربرانتان به دست آورید. هیجان انگیز است نه؟

با معیارهای بسیاری که برای ارزیابی PPC در دسترس است، درک کردن گزارش‌ها در رابط Google Ads ممکن است دشوار باشد. سرویس گزارش رایگان Google Ads Whatagraph معیارهای کلیدی مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها، تبدیل‌ها و موارد دیگر را به تصویر می‌کشد تا به شما کمک کند در مسیر KPI یا  شاخص کلیدی عملکردتان بمانید.

یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید، Google Ads را به عنوان پلتفرم انتخاب کنید، سپس داده‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید (مانند تبدیل، ترافیک یا تجارت الکترونیک). سپس گزارشی را بر اساس داده‌های نمونه مشاهده خواهید کرد:

اپتیمایزلب (Optimise Lab)
اپتیمایزلب (Optimise Lab)

گزینه “change” را در کادر سیاه سمت راست انتخاب کنید تا حساب Google Ads خود را متصل کنید و اطلاعات نمایش داده شده مربوط به خودتان را ببینید. اگر در بازی بازاریابی بین کانالی هستید و بقیه شبکه های اجتماعیتان نیز فعال است، می توانید این کار را برای تعداد زیادی از پلتفرم های دیگر مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر، گوگل آنالیتیکس و موارد دیگر انجام دهید.

دیتا استودیو (Data Studio)؛ ایزار رایگان گزارش دهی

دیتا استودیو (Data Studio) ابزار رایگان دیگری است که به شما در گزارش دهی بهتر PPC کمک می‌کند. سرویس Google Data Studio یک ابزار آنلاین برای تبدیل داده‌ها به گزارش‌های ارزشمند و قابل فهم و همینطور داشبورد قابل تنظیم است که توسط Google در ۱۵ مارس ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از مجموعه Google Analytics 360 معرفی شد. در ماه مه 2016 گوگل نسخه رایگان Data Studio را برای افراد و تیم های کوچک معرفی کرد.

google data studio ابزار گزارش سازی تصویری است که امکان ایجاد گزارشاهایی جالب و زیبا را از منابعی مانند گوگل آنالتیکز، تبلیغات در گوگل و … را فراهم می‌کند.

تصویر 3

هر گزارشی را می توانید انتخاب کنید و در بالا سمت راست، روی جایی که می‌گوید “Click to select your data” کلیک کنید تا بتوانید حسابتان را متصل کنید.

تولید کننده تیتر
تولید کننده تیتر

 آموزش رایگان با  Google Ads YouTube

اگر یک کودک 12 ساله بتواند تنها با یوتیوب در هشت ماه بر نوعی ورزش تسلط پیدا کند، مطمئناً شما هم می توانید از یک یا دو آموزش Google Ads بهره کافی را ببرید. گردآوری ما از بهترین دوره های آموزشی Google Ads حاوی آموزش های بسیاری است.

تولید محتوای رایگان با  Google Ads Ink

سازنده توضیحات رایگان Google Ads Ink از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن تبلیغات استفاده می کند. البته، شما نمی توانید برای تولید توضیحات خود به یک ماشین تکیه کنید. شما باید تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دهید و نسخه تبلیغاتی را در طول زمان بر اساس نتایج پرورش دهید. اما این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌هایی را برای شروع یا حتی برای کپی کردن در جای دیگری از مطالب بازاریابی خود به دست آورید.

نام محصول و معرفی مختصری از خود را با 100 کاراکتر یا کمتر وارد کنید. create را بزنید و ببینید چه چیزی به دست می آورید.

سرویس تولید توضیحات
سرویس تولید توضیحات

به این ابزار تولید کننده سرفصل گفته می شود، اما فقط مطلب تولید می کند.

ما ابزار را برای Google Ads Grader امتحان کردیم.

نام محصول: Google Ads Performance Grader

مفهوم مختصر: ممیزی رایگان حساب Google Ads شما با امتیاز و توصیه.

این چیزی است که در پایان دریافت کردیم:

ابزار رایگان کلمه کلیدی گوگل ادز
ابزار رایگان انتخاب کلمه کلیدی مناسب

بد نیست، درست است؟ الزامی نیست که واو به واوِ محتوای تولید شده را استفاده کنید. متن تولید شده قرار است به شما ایده بدهد تا بتوانید در مورد تبلیغاتان بهتر بنویسید.

ورداستریم (WordStream)؛ ابزار رایگان تولید کلمه کلیدی

صحبت از انجام تحقیقات کلمات کلیدی شده درسته است؟ ما اینجا یک ابزار رایگان برای معرفی داریم! این سرویس نام شیکی دارد…  بله … ورد استریم (WordStream)! ابزار کلمات کلیدی رایگان! یک اصطلاح یا URL را در ابزار وارد کنید، در صورت تمایل مکان و صنعت خود را انتخاب کنید، و صدها کلمه کلیدی مرتبط را برای هدف قرار دادن تبلیغات و محتوای وب سایت خود دریافت کنید. سپس می توانید کلمات کلیدی را در یک CSV برای شما ایمیل کنید.

ابزار گوگل ادز
ابزار گوگل ادز

استوری‌لب (StoryLab)؛ تولید کننده تیترهای رایگان در گوگل ادز

در اینجا یک ابزار مولد رایگان دیگر وجود دارد که می توانید آن را امتحان کنید. در تولید کننده عنوان آگهی رایگان Google StoryLab، نام محصول، خدمات یا پیشنهاد خود را وارد کنید، یک توضیح مختصر بنویسید، سپس روی «Inspire me» کلیک کنید.

برای مشاهده نتایج باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

ما این سرویس را نیز با Google Ads Grader آزمایش کردیم:

نام: Google Ads Performance Grader

توضیحات: یک گزارش فوری و رایگان در مورد عملکرد حساب Google Ads خود دریافت کنید، همراه با توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود امتیاز و استفاده بیشتر از بودجه. خب… و حالا …

استفاده از گوگل ادز
استفاده از گوگل ادز

می‌بینید که نتیجه خیلی هم بد نشد.

فوراً عملکردتان در گوگل ادز را رتبه بندی کنید.

ببین چطور جمع می کنی! یک گزارش رایگان از عملکردتان بگیرید  ببینید تا اینجای مسیر چطور پیش رفتهاید. با سرویس Google Ads Performance Grader دریابید که کجای مسیر هستید. با ایجاد حساب کاربری، ۲۵ دفعه به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنید و همچنین می‌توانید تولیدکننده محتوای گوگل ادز (Google Ads description generator) را نیز امتحان کنید.

سرویس رایگان WordStream برای وارد کردن هزینه های Google Analytics

آیا می دانستید که می توانید هزینه های تبلیغات خود را در Google Analytics برای تبلیغاتی غیر از Google Ads مشاهده کنید؟ تنها چیزی که نیاز دارید ابزار وارد کردن داده در Google Ads و یک CSV است. این کار آسان به نظر می‌رسد اما نه آنقدرها. پس شاید نیاز است که بعدا در یک پست جداگانه از سیر تا پیاز استفاده از این سرویس رایگان تبلیغات در گوگل را به شما آموزش دهیم.

ابزار رایگان گوگل ادز
ابزار رایگان گوگل ادز

سوپر متریکس (Supermetrics)؛ سرویس رایگان بودجه بندی

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟ این به چیزهای زیادی بستگی دارد، بنابراین ما نمی‌توانیم پاسخ قطعی به شما بدهیم، اما می‌توانیم ابزاری برای کمک به برنامه‌ریزی، سرعت و ماندن در بودجه هدفتان به شما ارائه دهیم. این یک سرویس رایگان تنظیم بودجه Google Ads منتشر شده توسط Supermetrics است که به شما کمک می کند بودجه و پیش بینی های خود را برای هر تعداد حساب، پیگیری و تجسم کنید. حتی می‌توانید اعلان‌های ایمیل را برای آستانه‌های بودجه مشخص تنظیم کنید.

استفاده از ابزار رایگان گوگل ادز
استفاده از ابزار رایگان گوگل ادز

و در آخر

هیچ چیز در این زمینه به جز تجربه به کمک شما نمی‌آید. پس بهتر است هر چه زودتر شروع به استفاده از این سرویس‌ها کنید. قبلا استفاده کرده‌اید؟ چه عالی! پس تجربه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید. اگر در این مقاله با هر گونه ابهامی رو به رو شدید از ما بپرسید. ما در جیمکس بدون مکث پاسخگوی شما هستیم.