محتوایی که برای ستایش، تبلیغ یا کمک به سازمان‌های تبهکار جنایتکار و خشن باشد، در یوتیوب مجاز نیست. این سازمان ها مجاز به استفاده از یوتیوب برای هیچ هدفی، از جمله استخدام نیرو، نیستند.

اگر محتوایی پیدا کردید که این خط‌مشی را نقض می‌کند، آن را گزارش کنید. دستورالعمل‌های گزارش تخلف از دستورالعمل‌های انجمن ما در اینجا موجود است. اگر چند ویدیو یا نظر پیدا کردید که می‌خواهید گزارش دهید، می‌توانید کانال را گزارش کنید.

اگر فکر می‌کنید کسی در معرض خطر جدی است، باید با سازمان مجری قانون محلی خود تماس بگیرید تا وضعیت را فوراً گزارش کنید.

معنای این سیاست‌ها برای شما چیست

اگر محتوا به اشتراک می‌گذارید

محتوایی را که با هرکدام از توصیفات زیر مطابقت دارد به اشتراک نگذارید.

  • محتوای تولید شده توسط سازمان های جنایتکار یا تروریستی.
  • محتوای تمجید یا یادبود شخصیت‌های برجسته تروریست یا جنایتکار به منظور تشویق دیگران به انجام اعمال خشونت‌آمیز.
  • محتوایی که اقدامات خشونت آمیز انجام شده توسط سازمان های تبهکار یا تروریستی را ستایش یا توجیه می کند.
  • محتوایی با هدف جذب اعضای جدید برای سازمان‌های تبهکار یا تروریستی.
  • محتوایی که گروگان‌ها را به تصویر می‌کشد یا به قصد درخواست، تهدید یا ارعاب از طرف یک سازمان تبهکار یا تروریستی  ارسال می‌شود.
  • محتوایی که نشان‌ها، آرم‌ها یا نمادهای سازمان‌های تبهکار یا تروریستی را به منظور تمجید یا تبلیغ آنها به تصویر می‌کشد.

اگر محتوای مرتبط با تروریسم یا تبهکاری را برای اهداف آموزشی، مستند، علمی یا هنری ارسال می‌کنید، مراقب باشید اطلاعات کافی را در خود ویدیو یا صدا ارائه دهید تا بینندگان زمینه را درک کنند. فیلم‌های خشن بدون سانسور یا بحث‌برانگیز با زمینه کافی ممکن است مشمول محدودیت‌های سنی یا صفحه هشدار باشند.

این سیاست‌ها برای ویدیوها، توضیحات ویدیو، نظرات، پخش زنده و هر محصول یا ویژگی یوتیوب دیگر اعمال می‌شود. به خاطر داشته باشید که این یک لیست کامل نیست. لطفاً توجه داشته باشید که این سیاست ها در مورد پیوندهای خارجی در محتوای شما نیز اعمال می شود. این می تواند شامل URL های قابل کلیک، هدایت شفاهی کاربران به سایت های دیگر در ویدیو و همچنین اشکال دیگر باشد.

مثال‌ ها

در اینجا چند مثال از محتوایی که در یوتیوب مجاز نیست را آورده‌ایم.

  • بارگذاری مجدد خام و بدون تغییر محتوای تولید شده توسط سازمان های تروریستی یا جنایی.
  • تجلیل از رهبران تروریست یا جنایات آنها در سرودها یا یادبودها.
  • تجلیل از سازمان های تروریستی یا جنایتکار در آهنگ ها یا یادبودها.
  • محتوایی که کاربران را به سایت‌هایی هدایت می‌کند که از ایدئولوژی تروریستی حمایت می‌کنند، برای انتشار محتوای ممنوعه استفاده می‌شوند یا برای استخدام استفاده می‌شوند.
  • محتوای بازی ویدیویی که برای تجلیل از یک رویداد خشونت‌آمیز، عاملان آن، یا حمایت از سازمان‌های جنایتکار یا تروریستی خشونت‌آمیز ایجاد یا مد گذاری شده است (مد شده است).

لطفاً به یاد داشته باشید که اینها فقط چند نمونه هستند و مطالبی را پست نکنید ممکن است که فکر می‌کنید این سیاست‌ها را نقض می‌کند.

اگر محتوا بر خلاف این سیاست‌ها باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر محتوای شما این سیاست‌ها را نقض ‌کند، محتوا را حذف می‌کنیم و یک ایمیل برای شما ارسال می‌کنیم تا به شما اطلاع دهیم. اگر این اولین بار است که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنید، احتمالاً یک هشدار بدون جریمه برای کانال خود دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نیست، ممکن است به کانال شما استرایک دهیم. اگر در عرض 90 روز 3 استرایک دریافت کنید، کانال شما بسته خواهد شد. در مقاله ی اصول اولیه استرایک طبق دستورالعمل های انجمن اینجا می توانید درباره سیستم استرایک‌های ما بیشتر بدانید.

ممکن است کانال یا حساب شما را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات، ببندیم. همچنین ممکن است پس از یک مورد سوء استفاده شدید یا زمانی که کانال به نقض سیاست‌ها اختصاص داده شده باشد، کانال یا حساب شما را ببندیم. در اینجا می توانید درباره بسته شدن کانال یا حساب بیشتر بخوانید.