سیاست‌های خودکشی و خودآزاری

در یوتیوب، ما سلامت و رفاه همه سازندگان و بینندگان خود را جدی می‌گیریم. آگاهی و درک سلامت روان مهم است و ما از سازندگانی حمایت می‌کنیم که داستان‌های زندگی خود را به اشتراک می‌گذارند. مانند به اشتراک گذاشتن محتوایی که در مورد تجربیات شخص در مورد افسردگی، آسیب رساندن به خود یا سایر مسائل مربوط به سلامت روان بحث می‌کند.

با این حال، ما محتوایی را در یوتیوب مجاز نمی‌دانیم که خودکشی یا خودآزاری را تبلیغ کند، قصد شوکه کردن یا ایجاد انزجار را داشته باشد، یا برای بینندگان خطر قابل توجهی ایجاد کند.

در صورت برخورد با چنین محتوایی چه کاری انجام دهید

اگر باور دارید کسی در خطر است:

  • با خدمات اورژانس محلی برای کمک گرفتن ارتباط برقرار کنید.
  • ویدیو را فلگ (پرچم‌گذاری) کنید تا توجه ما به آن جلب شود.

اگر متوجه شدید که تحت تأثیر منفی هر محتوایی مرتبط با سلامت روان، خودکشی یا خودآزاری قرار گرفته‌اید، بدانید که پشتیبانی در دسترس است و شما تنها نیستید. در بخش بعدی می‌توانید فهرستی از منابع و اطلاعات تماس سازمان‌هایی را که می‌توانند مشاوره ارائه دهند، بیابید.

در صورت نیاز به پشتیبانی چه کاری انجام دهید

اگر افسرده هستید، افکار خودکشی دارید یا به خود آسیب می زنید، بدانید که کمک وجود دارد و تنها نیستید. بسیاری از افراد، در حین کنار آمدن با احساسات دردناک، ممکن است به خود آسیب بزنند یا فکر خودکشی به سراغشان بیاید. صحبت با یک متخصص مراقبت های بهداشت روان می تواند به تشخیص اینکه آیا شما دچار بیماری روانی هستید که نیاز به مراقبت دارد یا خیر کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا راهبردهای مقابله‌ای سالم و مؤثر را شناسایی کرده و مهارت هایی را برای مدیریت احساسات دشوار بدست آورید.

دستورالعمل‌های انجمن در رابطه با ارسال محتوای مرتبط با خودکشی یا خودآزاری

کاربران یوتیوب نباید از صحبت کردن آشکار درباره موضوعات سلامت روان، خودکشی و خودآزاری به روشی حمایتی و غیر مضر بترسند.

با این حال، مواقعی وجود دارد که محتوایی ساخته می شود که حساس است و ممکن است برای برخی از کاربران خطر ایجاد کند. وقتی محتوایی می‌سازید که حاوی موضوعات مرتبط با خودکشی یا خودآزاری است، تأثیر منفی احتمالی محتوای خود را بر سایر کاربران، به‌ویژه افراد زیر سن قانونی و کاربرانی که ممکن است نسبت به این محتوا حساس باشند، در نظر بگیرید.

برای محافظت و حمایت از بینندگان خود و سایر کاربران، لطفاً هنگام ایجاد محتوای مرتبط با خودکشی یا خودآزاری، دستورالعمل های انجمن که در زیر ذکر شده‌اند را دنبال کنید. پیروی نکردن از این دستورالعمل‌های انجمن ممکن است منجر به دریافت استرایک، حذف محتوای شما یا سایر محدودیت‌ها برای محافظت از کاربران شود. بیشتر بدانید.

این سیاست دستورالعمل‌های انجمن در مورد ویدیوها، توضیحات زیر ویدیو، نظرات، پخش زنده و هر محصول یا ویژگی یوتیوب دیگر اعمال می‌شود. به خاطر داشته باشید که این لیست کامل نیست. لطفاً توجه داشته باشید که این سیاست ها در مورد لینک‌های خارجی در محتوای شما نیز اعمال می شود. این می تواند شامل URL های قابل کلیک، هدایت شفاهی کاربران به سایت های دیگر در ویدیو و همچنین اشکال دیگر باشد.

محتوای زیر را به اشتراک نگذارید:

  • محتوایی که خودکشی یا خودآزاری را تبلیغ یا تجلیل کند.
  • راهنمایی در جهت مرگ توسط خودکشی یا انجام خودآزاری.
  • محتوای در رابطه با خودکشی یا خودآزاری که مخاطبش افراد زیر سن قانونی باشند.
  • تصاویر خشن خود آزاری.
  • تصاویر جسد قربانیان خودکشی در حالتی که به صورت کاملاً ناشناس، محو یا پوشیده نشده باشند.
  • تصاویر محو شده در ترکیب با جزئیات یا تصاویری که روش خودکشی را نشان دهند.
  • ویدئوهایی که آنچه منجر به خودکشی شده، یا تلاش‌ برای خودکشی و فیلم‌های نجات قربانیان خودکشی را بدون توضیحات و موضوع کافی نشان می‌دهند.
  • محتوایی که شرکت کردن در، یا دستورالعمل‌ چالش‌های خودکشی و خودآزاری را نشان دهد. (مثلاً چالش نهنگ آبی یا مومو)
  • یادداشت‌ها یا نامه‌های خودکشی بدون توضیحات و موضوع کافی.

در برخی موارد ممکن است محتوای خودکشی و خودآزاری را در صورتی که دارای یک یا چند مورد از معیارهای زیر باشد (مثلاً با قرار دادن محدودیت سنی، هشدار یا پنل مراکز بحران در ویدیو) به جای حذف، آن را محدود کنیم. لطفا توجه داشته باشید که این یک لیست کامل نیست:

  • محتوایی که مقصود آن آموزشی، مستند، علمی یا هنری است.
  • محتوایی که مورد توجه عموم قرار دارد.
  • محتوای خشن که به اندازه کافی محو شده باشد و جزئیات یا تصاویری از روش مورد استفاده برای خودکشی یا خودآزاری ارائه نمی دهد.
  • محتوای دراماتیزه، یا محتوای از پیش نوشته شده، که شامل انیمیشن‌ها، بازی‌های ویدیویی، موزیک ویدیوها، و کلیپ‌هایی از فیلم‌ها و نمایش‌ها می‌شود اما محدود به آن نیست.
  • بحث مفصل در مورد روش های خودکشی یا خودآزاری، مکان ها و  نقاط پر طرفدار خودکشی
  • توصیفات خشن و جزئی در مورد خودآزاری و خودکشی

بهترین روش عملکرد برای سازندگانی که مطالبی درباره خودکشی یا خودآزاری به اشتراک می‌گذارند

توصیه می‌کنیم از این شیوه ها برای محافظت از بینندگان خود در برابر آسیب جسمی و روحی استفاده کنید:

  • از نشان دادن قربانی خودکشی خودداری کنید و به حریم خصوصی او و خانواده اش احترام بگذارید.
  • از عباراتی استفاده کنید که مثبت و حمایت کننده باشند و بر بهبودی، پیشگیری و روایت‌های امیدوارانه تمرکز داشته باشند.
  • اطلاعات و منابعی در رابطه با پیشگیری از خودکشی و خودآزاری و راهبردهای مقابله‌ کردن با این مسائل را ذکر کنید. سعی کنید آن‌ها را هم در خود ویدیو و هم در توضیحات ویدیو قرار دهید.
  • از زبان هیجان انگیز یا تصاویر نمایشی استفاده نکنید.
  • موضوع و زمینه را ارائه دهید، اما از بحث در مورد چگونگی خودکشی قربانی خودداری کنید. روش‌ها یا مکان‌ها را ذکر نکنید.
  • محتوایی که حاوی تصاویر قربانیان خودکشی است را محو کنید. می‌توانید ویدیوی خود را با استفاده از ویرایشگر در استودیوی یوتوب محو کنید.

اگر محتوا بر خلاف این سیاست‌ها باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر محتوای شما این سیاست‌ها را نقض ‌کند، محتوا را حذف می‌کنیم و یک ایمیل برای شما ارسال می‌کنیم تا به شما اطلاع دهیم. اگر این اولین بار است که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنید، احتمالاً یک هشدار بدون جریمه برای کانال خود دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نیست، ممکن است به کانال شما استرایک دهیم. اگر در عرض 90 روز 3 استرایک دریافت کنید، کانال شما بسته خواهد شد. در اینجا می توانید درباره سیستم اعتصابات ما بیشتر بدانید.

ممکن است کانال یا حساب شما را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات، ببندیم. همچنین ممکن است پس از یک مورد سوء استفاده شدید یا زمانی که کانال به نقض سیاست‌ها اختصاص داده شده باشد، کانال یا حساب شما را ببندیم. در اینجا می توانید درباره بسته شدن کانال یا حساب بیشتر بخوانید.

در نهایت، اگر نشان دهید قصد دارید محتوایی را که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کند را پخش زنده کنید، ممکن است دسترسی شما به پخش زنده را نیز محدود کنیم. درباره محدودیت‌های پخش زنده بیشتر بدانید.

هشدارها و منابع حمایتی

وقتی محتوا حاوی موضوعات خودکشی یا خودآزاری باشد، یوتیوب ممکن است ویژگی‌ها یا منابعی را به کاربران نشان دهد. مثلا:

  • هشداری روی ویدیوی شما قبل از شروع پخش، که نشان می‌دهد محتوا مربوط به خودکشی و خودآزاری است.
  • پانل زیر ویدیو حاوی منابع حمایتی مانند شماره تلفن سازمان های پیشگیری از خودکشی.