تبلیغات فروشگاه در گوگل چیست و مزایای آن آشنا شوید. تبلیغات فروشگاهی گوگل یک پلت فرم تبلیغاتی خودکار برای فروشگاه های آنلاین است تا ترافیک و سود را افزایش دهد.

تبلیغات خرید گوگل چیست؟

گوگل شاپینگ (تبلیغات خرید گوگل) بخشی از موتور جستجوی گوگل است و به عنوان یک سرویس مقایسه محصول عمل می کند. در تبلیغات خرید گوگل، خرده‌فروشان تجارت الکترونیک محصولات را مستقیماً در موتور جستجو به صورت بصری تبلیغ می‌کنند و اطلاعات کلیدی هر محصول را برای کمک به مشتریان در تبدیل آسان‌تر و مطمئن‌تر ارائه می‌دهند.

تبلیغ در گوگل

برای خرده فروشان آنلاین، تبلیغات خرید گوگل یک پلت فرم تبلیغاتی خودکار را ارائه می دهد تا محصول خود را به مشتریانی که قصد خرید بالایی دارند، مستقیماً هنگامی که آنها در جستجوی محصولات در گوگل هستند، تبلیغ کند.

زمانی که مشتری محصولی را جستجو می کند، تبلیغات خرید گوگل در جستجوی گوگل ظاهر می شود. گوگل مرتبط ترین محصولات را به عبارت جستجو نشان می دهد. هنگامی که روی تبلیغ کلیک می شود، صفحه محصول تبلیغ کنندگان نشان داده می شود.

خرید گوگل در آگهی ها اطلاعات زیر را فهرست می کند: عنوان محصول، قیمت، تصویر، نظرات و گاهی اطلاعات حمل و نقل.

در حالی که تبلیغات گوگل در اکثر کشورها در دسترس است، تبلیغات خرید گوگل در 94 کشور در دسترس است (که برخی از آنها دارای محدودیت یا در نسخه بتا هستند). متأسفانه فعلا به دلیل تحریم ها، کشور ما در این لیست قرار نمی گیرد.

تبلیغات خرید گوگل بخش مهمی از رشد هر فروشگاه آنلاین و استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

مزایای تبلیغات خرید گوگل

تبلیغات خرید گوگل
تبلیغات فروشگاه (شاپینگ) گوگل و مزایای آن چیست؟

دیده شدن

تبلیغات خرید گوگل باعث افزایش دید محصول شما در جستجوی گوگل می شود. تبلیغات ابتدا در جستجوها در یک چرخ فلک برای حداکثر بیست موقعیت آگهی ظاهر می شود. در مقایسه با تبلیغات جستجو، استفاده از تبلیغات خرید گوگل شانس دیده شدن تبلیغات شما را افزایش می دهد.

تبلیغات فروشگاه (شاپینگ) گوگل و مزایای آن چیست؟

در مقایسه با بیست موقعیت تبلیغاتی در چرخ فلک برای تبلیغات خرید گوگل، تنها دو موقعیت آگهی جستجو برای تبلیغ کننده در جستجوی موبایل وجود دارد.

تبلیغات خرید گوگل، در مقایسه با تبلیغات جستجوی معمولی، از نظر بصری جذاب‌تر هستند زیرا شامل تصاویر محصول می‌شوند.

تبلیغات فروشگاه هر کلمه کلیدی مرتبطی را هدف قرار می دهد که محصول شما با آن مرتبط است، و گاهی اوقات آن کلمات کلیدی برای شما کاملا جدید هستند. مزیت اضافه شده این است که می توانید از کلمات کلیدی در محصولات، محتوا یا نسخه های تبلیغاتی آینده خود استفاده کنید.

تبلیغات خرید در جستجوهای تصویری نیز ظاهر می‌شوند تا میزان دیده شدن خود را در موتور جستجو افزایش دهند.

دیده شدن و ترافیک تبلیغات خرید مشتریانی هستند که قصد خرید بالایی دارند. ترافیک این نوع می تواند استراتژی بازاریابی فروشگاه آنلاین شما را از ایجاد آگاهی از برند به ایجاد مشتری تبدیل کند.

اتوماسیون

پس از ایجاد حساب merchant گوگل و فیدهای محصول، خود تبلیغات توسط گوگل خودکار می شوند.

فرآیند خودکار اطلاعات لازم محصول را مستقیماً از فید محصول به روز کند. فید محصول مستقیماً با فروشگاه آنلاین شما تعامل دارد و به روز رسانی محصولات در فروشگاه آنلاین شما فید محصول را به روز می کند تا جدیدترین اطلاعات را در مورد محصولات شما داشته باشد.

خرید گوگل به‌طور خودکار محصولات مرتبط را با کلمات کلیدی مرتبط مطابقت می‌دهد تا عبارات جستجو را مطابقت دهد.

اتوماسیون در وقت شما صرفه جویی می کند زیرا نیازی به ایجاد نسخه های تبلیغاتی برای خود تبلیغات ندارید. اتوماسیون به نفع هر فروشگاه اینترنتی کوچک و بزرگ است.

اتوماسیون تبلیغات خرید را به یک ابزار تبلیغاتی بسیار مؤثر برای خرده‌فروشان آنلاین تبدیل می‌کند، زیرا هزینه کار را در مقایسه با تبلیغات جستجوی معمولی کاهش می‌دهد و مدیریت کمپین را آسان‌تر می‌کند.

چه فروشگاه آنلاین شما فقط چند محصول یا هزاران محصول داشته باشد، اتوماسیون باعث می‌شود که کمپین تبلیغاتی شما در گوگل مقیاس‌بندی شود. فرآیندی ساده پس از راه‌اندازی صحیح آن.

بسته به پلت فرم فروشگاه آنلاین شما، افزونه ها و برنامه هایی برای ایجاد فید محصول برای شما وجود دارد.

به عنوان مثال، در Shopify، برنامه خرید گوگل به راحتی محصولات شما را با حساب تجاری شما همگام می کند، راه اندازی یک کمپین و ردیابی نتایج را آسان می کند.

نتایج بهتر برای تجارت الکترونیک

در مقایسه با تبلیغات جستجو، تبلیغات خرید گوگل به طور متوسط نرخ کلیک بالاتری برای محصولات دریافت می کند.

CTR بالاتر هزینه تبلیغات شما را به طور کلی کاهش می دهد و این فرصت را دارد که با همان هزینه تبلیغات، ترافیک خود را افزایش دهید.

نرخ کلیک برای تبلیغات فروشگاه گوگل بالا است زیرا تبلیغات به مشتریانی خدمات می دهد که در انتهای قیف خرید هستند و به احتمال زیاد آماده خرید محصول شما هستند.

کلمات کلیدی بسیار هدفمند که شامل رنگ، نام تجاری یا نوع محصول هستند، عبارات جستجویی هستند که مشتریان قبلاً با آنها آشنا هستند و ممکن است قبلاً تحقیقات محصول خود را انجام داده باشند.

هدف قرار دادن مشتریان مناسب در زمان مناسب می‌تواند تأثیر مثبتی بر بازده هزینه‌های تبلیغاتی شما داشته باشد و بازده کلی سرمایه‌گذاری شما را در سراسر کسب‌وکارتان افزایش دهد.

معیار بندی رقابت

در حین انجام کمپین های خود در تبلیغات خرید گوگل، می توانید نتایج خود را در مقابل رقبای خود محک بزنید. تجزیه و تحلیل رقابت داده های ارزشمندی را در مورد چگونگی بهبود تبلیغات خود در برابر دیگران برای نتایج بهتر به شما ارائه می دهد.

نگاهی دقیق به موقعیت واقعی شما در مقابل رقبایتان در فضای تبلیغاتی بسیار ارزشمند است تا کسب و کار شما را از دیگران جلوتر نگه دارد.

تبلیغات خرید گوگل سئو را بهبود می بخشد

با ایجاد صحیح فید محصول که برای تبلیغات خرید استفاده می شود، باید داده های ساختاری برای محصولات ارائه دهید. این نقاط داده به محصولات شما کمک می کند تا به طور ارگانیک در موتور جستجو برجسته شوند.

داده‌های کلیدواژه جدید جمع‌آوری‌شده از تبلیغات را می‌توان در محصولات آینده و در بازاریابی محتوا برای ایجاد دید ارگانیک بیشتر برای فروشگاه آنلاین شما مورد استفاده قرار داد.

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط که دارای بهترین حجم جستجو هستند، گاهی اوقات سخت است و استفاده از تبلیغات می تواند روند را تسریع کند و نتایج حاصل از سئوی شما را افزایش دهد.

با داده های بهترین تبلیغاتی که قبلا ایجاد کرده اید، نرخ کلیک سئوی خود را بهبود بخشید.

تجزیه و تحلیل تبلیغات خرید گوگل

در داخل تبلیغات گوگل، می‌توانید معیارهای عملکرد اولیه کمپین‌های خود را مشاهده کنید، مانند:

  • کلیک
  • نمایش
  • نرخ کلیک
  • هزینه متوسط هر کلیک
  • هزینه
  • کانورژن
  • ارزش کانورژن

برای بهینه سازی عملکرد تبلیغات، باید مراقب CTR تبلیغات خود باشید، CTR پایین ممکن است نشان دهنده موارد زیر باشد:

  • مشکلات مربوط به عنوان محصول
  • تصویر انتخاب شده بهترین نیست
  • قیمت محصول با رقابت مطابقت ندارد
  • عدم بررسی نسبت به رقبا
  • کلمات کلیدی بی ربط

CTR پایین منجر به فروش کمتر می شود.

معیارهای بالا معیارهایی برای بهینه سازی عملکرد تبلیغات شما هستند. ادغام تبدیل‌های گوگل آنالیتیکس در تبلیغات گوگل، نگاهی به سودآوری کمپین خود در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای بهینه سازی بیشتر کمپین خود، نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق تر است. استفاده از گوگل آنالیتیکس ضروری است.

گوگل آنالیتیکس برای تبلیغات خرید گوگل

عملکرد تبلیغات فروشگاه گوگل را می توان از طریق تجزیه و تحلیل وب و به طور خاص تر، با گوگل آنالیتیکس ردیابی کرد. برای درک نحوه عملکرد تبلیغات شما، گوگل آنالیتیکس بسیار مهم است.

تنظیم چندین تبدیل برای ردیابی قیف فروش و معیارهای رفتار فروشگاه آنلاین شما می تواند در تولید کمپین های برنده تفاوت ایجاد کند.

معیارهای رفتار به شما می گوید که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ در فروشگاه آنلاین شما چه می کنند. اگر این معیارها به درستی تحلیل شوند، فروشگاه آنلاین شما را به طور کلی بهتر می کند و موارد استفاده زیادی خارج از تبلیغات دارد.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده ها از صفحات فرود محصولات مختلف می تواند نشان دهد که آیا برخی از محصولات شما عملکرد بدتری نسبت به سایرین دارند یا خیر.

تجزیه و تحلیل وب درصد ترافیک و فروش تبلیغات خر را در مقایسه با سایر روش های تولید فروش و ترافیک به شما می گوید.

استفاده از ردیابی تجارت الکترونیک گوگل آنالیتیکس

ردیابی تجارت الکترونیک در گوگل آنالیتیکس را می توان پس از فعال شدن در سایت و حساب کاربری در زیر تب Conversion پیدا کرد.

ردیابی تجارت الکترونیک در گوگل آنالیتیکس داده های دقیقی را به شما نشان می دهد:

  • عملکرد محصول
  • عملکرد فروش
  • عملکرد لیست محصولات
  • رفتار خرید
  • قیف های چند کاناله
  • بازار یابی
    • ارتقای داخلی
    • کوپن سفارش
    • کوپن محصول

استفاده از ردیابی تجارت الکترونیک گوگل آنالیتیکس

از کلمات کلیدی منفی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات شما برای کلمات کلیدی نامرتبط که برای شما سودآور نیستند استفاده می شود.

برای به حداکثر رساندن عملکرد، استفاده از کلمات کلیدی منفی ضروری است.

کلمات کلیدی منفی را می توان قبل از راه اندازی یک کمپین اضافه کرد، اما دانستن هر کلمه کلیدی منفی از قبل تقریبا غیرممکن است.

هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی به دست می آید، می توانید آنها را از طریق گزارش عبارت جستجو مشاهده کنید. گزارش عبارت جستجو به سرعت به شما می گوید که چه عباراتی باعث ایجاد تبلیغات شما شده است.

  • به دنبال عباراتی باشید که CTR پایینی در مقایسه با بهترین عملکرد شما دارند.
  • به دنبال عباراتی باشید که تبدیل نمی شوند، به یاد داشته باشید که با میانگین های خود مقایسه کنید.
  • دسته بندی های محصول و جایگاه هایی که هنوز در آنها فروخته نشده اید.
    • تبلیغ محصولات آینده یا محصولاتی که در فروشگاه آنلاین خود لیست نمی کنید ایده خوبی نیست. این یک ضربه غیر ضروری در بودجه شما ایجاد می کند، زیرا نمی توانید هزینه را با فروش جبران کنید.
  • کلمات کلیدی بیش از حد گسترده، در حالی که مرتبط به نظر می رسند، نیستند. هنگامی که کاربران با کلمات کلیدی خیلی عمومی جستجو می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که آنها هنوز در مرحله تحقیق در قیف فروش باشند. بنابراین کلمات کلیدی عمومی می توانند نرخ تبدیل و نرخ کلیک داشته باشند.
  • به دنبال کلمات کلیدی بی ربط باشید.

وقتی با کلمات کلیدی منفی بهینه شوند، کمپین های خرید گوگل بهتر خواهند بود و نتایج بالاتر، CTR بالاتر و فروش بیشتری را به همراه خواهند داشت.

برچسب‌های سفارشی تبلیغات فروشگاه گوگل

در کمپین‌های خرید گوگل، این امکان وجود دارد که تا 5 برچسب سفارشی اضافه کنید تا به شما کمک کند محصولات خود را در کمپین‌های خود سازماندهی کنید.

برچسب سفارشی ارزشی است که توسط شما برای محصولات خود تعیین می کنید. با ایجاد برچسب های سفارشی با مقادیر مناسب و تخصیص آنها برای هر محصول به شما کمک می کند تا کمپین های خرید موثرتری ایجاد کنید.

یک برچسب سفارشی خوب به تجارت و محصولات شما مرتبط است. مقادیری را تعیین کنید که می تواند به شما در ایجاد کمپین های بهتر مانند برچسب هایی برای فصلی بودن، سودآوری، عملکرد یا قیمت کمک کند.

به هر محصول در تبلیغات فروشگاه گوگل می توان یک برچسب سفارشی متناسب با آن اختصاص داد.

بینش های تبلیغات خرید گوگل

Google Shopping Insights ابزاری برای درک محصولات و مارک های محبوب است.

Google Shopping Insights ویژگی‌های زیر را برای استفاده در تحقیقات فراهم می‌کند:

  • گزارش های شخصی
    • گزارش های هفتگی یا ماهانه در مورد روند محصول و دسته بندی های مرتبط با کسب و کار شما.
  • داده های جستجوی روزانه محصول
    • داده ها را از محصولات، مارک ها و دسته ها جستجو کنید.
  • مقایسه جستجوی دستگاه
    • اشتراک گذاری موبایل و دسکتاپ برای برنامه ریزی در مورد کمپین ها
  • مقایسه جستجوی دسته بندی خاص
    • محبوبیت محصول و برند را در یک دسته مقایسه کنید.
تبلیغات فروشگاه (شاپینگ) گوگل و مزایای آن چیست؟

تبلیغات خرید گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل از یک فید محصول از حساب Google Merchant Center استفاده می‌کند که حاوی محصولات فروشگاه شما و اطلاعات آن‌ها برای ایجاد تبلیغات بر اساس درخواست‌های کاربر است. گوگل انتخاب می کند که کدام محصولات تبلیغ شوند و تبلیغات را مطابق با هدف جستجوی کاربران تولید می کند. محصول باید در خوراک محصول درج شود تا در تبلیغات استفاده شود.

استفاده از تصاویر باکیفیت می تواند در صورت انجام صحیح تبلیغات شما را از رقبا جدا کند. یک مزیت بزرگ تبلیغات خرید گوگل این است که یک بار آپلود تصویر شما این کار را انجام می دهد.

تبلیغات فروشگاه (شاپینگ) گوگل و مزایای آن چیست؟

فرآیند تبلیغات فروشگاه گوگل:

  • ایجاد حساب Google Merchant Center
  • ایجاد فید محصول و کمپین
  • مشتریان بالقوه محصولات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند
  • گوگل تبلیغات را ایجاد می کند و آن را به مشتری بالقوه نشان می دهد
  • مشتری به صفحه شما می آید و امیدوار است که به خرید تبدیل شود
  • برای کلیک هزینه از شما دریافت می شود

هزینه تبلیغات خرید گوگل

تبلیغات خرید گوگل مانند تبلیغات جستجوی معمولی به ازای هر کلیک پرداخت می شود. به طور متوسط، هزینه هر کلیک برای تبلیغات خرید گوگل کمتر از تبلیغات جستجو برای فروشگاه های آنلاین است. این تخمین ها و نتایج شما ممکن است متفاوت باشد، به خصوص در ابتدا، جایی که کمپین های بهینه نشده ممکن است منجر به هزینه های بالاتری نسبت به کمپین های بهینه شود.

از طریق داده ها و زمان، می توان از بهینه سازی بهتر برای کاهش هزینه تبلیغات خرید گوگل و دریافت نتایج بهتر با آن استفاده کرد.

نکته مهم در مورد هزینه، هزینه نیروی کار است. بسته به نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین شما، ممکن است هزینه نیروی کار را افزایش دهد.

هزینه اولیه تبلیغات فروشگاه گوگل ممکن است به دلیل نیروی کار اضافی که نیاز دارد بیشتر باشد، اما به دلیل اتوماسیون، هزینه کار کاهش می یابد و به یک ابزار تبلیغاتی خودکار برای فروشگاه آنلاین شما تبدیل می شود.

تبلیغات فروشگاه گوگل به شما امکان می دهد حداکثر پیشنهادی را تعیین کنید که کنترل بیشتری بر هزینه را امکان پذیر می کند. تعیین حداکثر قیمت پیشنهادی بسیار پایین ممکن است بر نتایج شما تأثیر بگذارد که گوگل تبلیغ شما را به اندازه کافی نشان نمی دهد.

یک استراتژی خوب این است که از کوچک شروع کنید و بودجه خود را محکم تر کنترل کنید. همیشه می‌توانید بودجه‌ها و قیمت‌ها را افزایش دهید، زیرا داده‌ها برای برنده شدن کمپین‌ها و محصولات به دست می‌آیند.

نکته کلیدی این است که تبدیل های فروش را ردیابی کنید تا ببینید آیا تبلیغات شما برای کسب و کار شما سود به همراه دارد یا خیر. ترافیک به تنهایی در تبلیغات خرید گوگل کافی نیست زیرا اگر ابتدا برند خود را تبلیغ می کنید، راه های بهتری برای ایجاد ترافیک عمومی وجود دارد.

برای یک فروشگاه آنلاین، تبلیغات خرید گوگل روشی برای تبلیغات آنلاین ارائه می دهد که شکست آن سخت تر است، به خصوص در بودجه های پایین.

نتیجه

تبلیغات خرید گوگل یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی آنلاین برای فروشگاه های آنلاین است. مزایای تبلیغات خرید گوگل بسیار زیاد است، چه به دنبال افزایش دید، فروش بهبود یافته یا یک ابزار تبلیغات خودکار برای تقویت کسب و کار خود باشید.

با یادگیری تبلیغات خرید گوگل و مزایای آن برای فروشگاه های آنلاین، می توانید تبلیغات را در این پلتفرم شروع کنید.

مانند سایر اشکال تبلیغات آنلاین، نکته کلیدی این است که هزینه ها و نتایج را همیشه پیگیری کنید. با قرار گرفتن در بالای نتایج خود و بهینه سازی آنها، با تبلیغات خرید گوگل به سودآوری خواهید رسید.

در ابتدا، تبلیغات فروشگاه ممکن است نتایج مورد نظر را به همراه نداشته باشد. زمان و بهینه سازی نتایج تبلیغات شما را بهتر می کند.

در نهایت، تبلیغات فروشگاه می تواند به روشی سودآور و خودکار برای افزایش فروش در فروشگاه آنلاین شما تبدیل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید سری به مقاله ما در مورد نحوه ساختن یک کمپین خرید (شاپینگ) در تبلیغات گوگل بزنید.

ما مجموعه ای از متخصصین تبلیغات دیجیتال را در جیمکس ادز گرد هم آورده ایم. همین حالا می توانید به ما بپیوندید و از خدمات مارکتینگ آنلاین بهره مند شوید.