اگر می‌خواهید بر PPC، مخصوصاً تبلیغات گوگل تسلط داشته باشید، به درک کاملی از امتیاز کیفی نیاز دارید. این به این دلیل است که امتیاز کیفی وب سایت شما تأثیر زیادی بر هزینه و اثربخشی کمپین های جستجوی پولی شما دارد. همانطور که امتیاز اعتباری شما می تواند بر واجد شرایط بودن یا نبودن شما برای دریافت وام و نرخ بهره شما تاثیر بگذارد، امتیاز کیفی وب سایت شما در گوگل نیز بر عملکرد تبلیغات PPC شما و میزان پرداخت شما برای هر کلیک تاثیر می گذارد.

امتیاز کیفی گوگل

امتیاز کیفی چیست؟ امتیاز کیفیت رتبه‌بندی گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی شما و تبلیغات PPC است. برای تعیین هزینه به ازای هر کلیک (CPC) استفاده می شود و در حداکثر قیمت پیشنهادی شما ضرب می شود تا رتبه تبلیغ شما در فرآیند حراج تبلیغات تعیین شود. امتیاز کیفی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نرخ کلیک شما (CTR).
  • ارتباط هر کلمه کلیدی با گروه تبلیغاتی آن.
  • کیفیت و ارتباط صفحه فرود.
  • ارتباط متن آگهی شما.
  • تاریخچه عملکرد حساب گوگل ادز شما

اینها اجزای اصلی امتیاز کیفی هستند. هیچ‌کس خارج از گوگل نمی‌داند که هر عامل در الگوریتم امتیاز کیفی چقدر «وزن» دارد، اما ما می‌دانیم که نرخ کلیک مهم‌ترین مؤلفه است. وقتی افراد بیشتری که تبلیغ شما را می بینند روی آن کلیک می کنند، این نشانه قوی برای گوگل است که تبلیغات شما برای کاربران مرتبط و مفید است. بر این اساس، گوگل به شما پاداش می دهد:

  • رتبه بندی تبلیغات بالاتر
  • هزینه های پایین تر

مزایای بهبود امتیاز کیفی وب سایت در گوگل

با تجزیه و تحلیل هزاران حساب PPC، می دانیم که امتیاز کیفی ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در تبلیغات گوگل و تبلیغات مایکروسافت دارد. با بهینه سازی امتیازات کیفی خود، خود را برای بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر آماده خواهید کرد. این به این دلیل است که امتیازهای کیفی بالاتر با هزینه کمتر برای هر تبدیل مرتبط است! هزینه هر تبدیل با هزینه هر کلیک متفاوت است. این مهم نیست که برای هر کلیک چقدر می پردازید، بلکه میزان پرداختی شما زمانی است که فردی اقدامی را که می خواهید انجام دهد، چه ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان یا خرید محصول باشد. از آنجایی که هر کلیک منجر به تبدیل نمی شود، هزینه هر تبدیل به طور کلی بالاتر از هزینه هر کلیک است.

خوشبختانه، امتیازهای کیفی قوی، هزینه هر کلیک و هزینه هر تبدیل شما را کاهش می دهد.

امتیاز کیفی و کاهش هزینه

به طور کلی، هر چه امتیاز کیفی شما در تبلیغات گوگل و مایکروسافت ادز بالاتر باشد، هزینه هر تبدیل کمتر می شود. به یاد داشته باشید، امتیاز کیفیت بالا راهی است که گوگل می گوید تبلیغ PPC شما نیازهای مشتریان بالقوه شما را برآورده می کند. هرچه در برآوردن نیازهای مشتری بالقوه بهتر عمل کنید، گوگل هزینه کمتری را برای کلیک روی تبلیغ از شما دریافت خواهد کرد.

امتیاز کیفی وب سایت چیست و چه تأثیری بر تبلیغات گوگل دارد؟

چگونه امتیاز کیفی تبلیغات گوگل خود را افزایش دهید؟

از آنجایی که امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل و تبلیغات مایکروسافت تعیین می کند که تبلیغات شما کجا و چند وقت یکبار نمایش داده شود، مهم است که رتبه بندی خود را با کار مداوم بر روی حساب خود افزایش دهید. این را می توان با تمرکز تلاش های خود در چندین زمینه کلیدی به دست آورد:

  • تحقیق روی کلمات کلیدی: کلیدواژه های جدید و بسیار مرتبط را برای افزودن به کمپین های خود کشف کنید، از جمله فرصت های طولانی که می توانند به بخش عمده ای از ترافیک کلی شما کمک کنند.
  • سازمان دهی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی خود را به گروه های سازمان یافته و محکم تقسیم کنید که می توانند به طور مؤثرتری با کمپین های تبلیغاتی فردی مرتبط شوند.
  • اصلاح متن آگهی: نسخه تبلیغاتی PPC را که بیشتر برای گروه های تبلیغاتی شما هدف قرار می گیرد، آزمایش کنید. تبلیغات موثرتر CTR بالاتری دارند که یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود امتیاز کیفیت است.
  • بهینه سازی صفحات فرود: بهترین شیوه های صفحه فرود را دنبال کنید تا صفحاتی ایجاد کنید که مستقیماً با گروه های تبلیغاتی شما ارتباط داشته باشند و تجربه ای منسجم برای بازدیدکنندگان از کلمه کلیدی گرفته تا تبدیل فراهم کنند.
  • افزودن کلمات کلیدی منفی: به طور مداوم جستجو کنید، عبارات جستجوی نامربوط را شناسایی و حذف کنید که بودجه شما را هدر می دهد.

همانطور که می بینید، امتیاز کیفی در درجه اول معیاری برای ارتباط است، و بهبود امتیاز کیفی کلمه کلیدی به ساختار کمپین های PPC شما به گروه های کوچک، به خوبی سازماندهی شده و محکم از کلمات کلیدی بستگی دارد. تحقیقات و سازماندهی بهتر کلمات کلیدی همچنین به طور طبیعی کیفیت و ویژگی تبلیغات و محتوای وب سایت شما را بهبود می بخشد و به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان دقیقی را که به احتمال زیاد در جستجوی پیشنهادات شما هستند را هدف قرار دهید.

امتیازهای کیفی پایین تبلیغات گوگل در درجه اول نتیجه قطع ارتباط بین کلمات کلیدی، گروه های تبلیغاتی، متن آگهی و محتوای صفحه فرود است. امتیاز کیفی بالا به طور طبیعی زمانی به دست می‌آید که یک حساب تبلیغات گوگل حاوی کلمات کلیدی سازمان‌ دهی‌ شده در گروه‌های کلیدواژه مناسب، متن آگهی که با گروه‌های تبلیغاتی خاصی مطابقت دارد و صفحات فرودی که با پیشنهاد متن تبلیغ مرتبط هستند، باشد. در حالی که هیچ پاسخ ساده و بی‌خطری برای بهبود فرمول امتیاز کیفی شما وجود ندارد، توجه دقیق به ارتباط، نمرات شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

منابع دیگر در این رابطه

6 ترفند تبلیغ در گوگل برای بهبود کمپین‌ های بر مبنای جستجو

هیچ فرمول جادویی برای اینکه چگونه تلاش های بازاریابی خود را هدفمند سازید تا به نتایجی که می خواهید برسید وجود ندارد. با این حال، روش‌ها و ترفندهای خوب زیادی برای امتحان کردن وجود دارد که گاهی اوقات حتی نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم. با مطلب “6 ترفند تبلیغ در گوگل برای بهبود کمپین‌ های بر مبنای جستجو” همراه ما باشید.

درک مزایده گوگل و اهمیت جایگاه تبلیغ در گوگل ادز

روزانه 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود و 84 درصد از مردم حداقل سه بار در روز از گوگل برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند. در ادامه با مطلب درک مزایده گوگل و اهمیت جایگاه تبلیغ در گوگل ادز همراه ما باشید.