شرکت Remedy Entertainment در رویداد Summer Game Fest 2024 از اولین DLC بازی Alan Wake 2 رونمایی کرد و بهتر از آن، این DLC برای PC، PS5 و Xbox Series X در تاریخ 8 ژوئن منتشر خواهد شد. اگر به دقت ماجراهای آلن در مکان تاریک را دنبال کرده باشید، می دانید که نویسنده در فصل جدیدی از برنامه Night Springs با میزبان وارلین دور همکاری کرده است – شخصیت مرموزی که بیشتر زمان داستان را صرف هدایت آلن ویک به مسیرهای خطرناک تر می کند. 

Alan Wake 2: Night Springs به شما اجازه می دهد تا سه قسمت از این فصل را تجربه کنید. فیلمنامه هایی که توسط Wake در تلاش ناکام برای نوشتن راه فرارش نوشته شده اند. هر پرده الهام گرفته از انعکاس شخصیت هایی است که از واقعیت او در مکان تاریک عبور کرده اند. هر قسمت حدود یک ساعت طول می کشد و به شما این فرصت را می دهد تا نسخه های Night Springs شخصیت های شناخته شده قبلی را بازی کنید: قسمت اول با نام “بازیگر” که درباره Tim Breaker است که نقش او را Shawn Ashmore ایفا میکند. 

قسمت “دوم خواهر” و برادر نام دارد که درباره Jesse faden از بازی Control است و Courtney Hope نقش او را ایفا می کند.

قسمت سوم “پیشخدمت” نام دارد که درباره شخصیت Rose Marigold است که Jessica Preddy بازیگر این نقش است.

در ادامه خلاصه ای از هر قسمت را برای شما آورده ایم:

  • بازیگر
    بازیگری که شباهت عجیبی به کلانتر Bright Falls، تیم بریکِر، دارد، در بازی “Time Breaker” یک قهرمان چندجهانی است. شخصیت او باید استاد جهان های متعدد را پیدا کند و از قتل نسخه های مختلف قهرمان چندجهانی در سراسر جهان های موازی جلوگیری کند.
  • خواهر و برادر
    زنی ناشناس که شباهت زیادی به مدیر FBC، جسی فیدن، دارد، در تلاش است تا برادر گمشده خود را که در Coffee World به اسارت گرفته شده است، پیدا کند.
  • پیشخدمت
    زنی که شباهت زیادی به پیشخدمت رستوران Oh Deer Diner، رز ماریگلد، دارد، باید بت خود، نویسنده یعنی Alan Wake را از خطری که در آن گرفتار شده نجات دهد. برای این کار، او باید با منتقدان نویسنده و پسر بد، که همزاد شیطانی نویسنده است، روبرو شود.

alan wake

Alan Wake و دنیای متصل Remedy

بیایید با Time Breaker شروع کنیم، قسمتی که بر روی یک ‘قهرمان چندجهانی’ با بازی Shawn Ashmore تمرکز دارد. در گفتگو با کایل راولی، کارگردان بازی Alan Wake 2، درباره این که قبل از اینکه مایکروسافت متوجه شود، تا چه حد می توان اشاره های Quantum Break را ادامه داد او با خنده پاسخ داد: “ام، بخش قانونی کجاست؟” سپس توضیحات بیشتری درباره نحوه ساخت Night Springs ارائه کرد: “این ها شخصیت های واقعی از داستان های اصلی Alan Wake و دیگر بازی هایی که ساخته ایم نیستند. آن ها انعکاس های Night Springs از این شخصیت ها هستند، بنابراین هیچ چیز مستقیمی که به مطالب قبلی ما مرتبط باشد، چه از نظر داستانی یا نامی یا چیز دیگری، وجود ندارد.” نویسنده اصلی، کلی مورفی، اضافه کرد: “این شخصیت ها از افرادی الهام گرفته شده اند که آلن ویک در مکان تاریک از آن ها دید داشته است، فرآیندی که در بازی اصلی پایه گذاری شده است.”

اینطور که به نظر می رسد بازی Quantum Break هنوز به عنوان بخشی از دنیای متصل Remedy نخواهد بود و همچنین مدیر FBC، جسی فیدن، در مکان تاریک با آلن ویک به طور مستقیم ملاقات نخواهد کرد. احتمالاً باید تا انتشار DLC دوم یعنی Alan Wake : The Lake House یا Control 2 منتظر بمانیم. با این حال، Alan Wake 2: Night Springs فرصتی برای تجربه های بیشتر با تمرکز بر اکشن ارائه می دهد، با مراحل مستقل که در مناطق تغییر یافته از بازی اصلی تنظیم شده اند و بر برجسته کردن سیستم های مبارزاتی تمرکز دارند.

مبارزات اصلی در بازی پایه بیشتر به سبک ترس بقا و مدیریت منابع بود. اما در این قسمت، تمرکز بر فانتزی قدرت پیشخدمت است که با داشتن سلاح های قدرتمند می تواند قهرمانش را نجات دهد، بدون نگرانی از منابع و با سلامتی کمتر.

به طور کلی هدف این بسته الحافی درست مانند American Nightmare نسخه اول، تمرکز بر مبارزات بازی است. 

تغییر به سمت سبک سوررئال بسیار هیجان انگیز است. این قسمت ها به Remedy فرصتی می دهند تا خلاقیت خود را به کار گیرند، مرزها را بشکنند و لحظات اکشن انفجاری همراه با ایده های پیچیده ایجاد کنند. مورفی می گوید که بعد از سال ها ساخت محتوای تاریک، این تغییرات خلاقانه لذت بخش بوده و به آن ها امکان داده تا به جهات افراطی پیش بروند و نتایج را ببینند.