بسیاری از کاربرانی که ازافزونه Adblock استفاده می کنند، به علت پرش ناگهانی به انتهای ویدیو یوتیوب دچار مشکل شده اند.

آنطور که پیداست طی چند ماه گذشته، یوتیوب قوانین خود را برای مقابله با استفاده از نرم افزار مسدودکننده تبلیغات اعمال کرده است. یوتیوب این مقابله را از سال گذشته با نمایش پیامی ​​در پلتفرم خود،طوری که کاربر ترغیب شود آن را غیرفعال کند آغاز کرد و اگر این پیام نادیده گرفته می شد، از پخش ویدیوها جلوگیری می کرد. درنهایت این امر باعث شد بسیاری Adblock خود را حذف کرده و یا به سراغ راه حل های هوشمندانه ای بروند.

ظاهرا در هفته ای که گذشت بسیاری از افراد متوجه این پرش در ویدیوهای یوتیوب شده اند، این درحالیست که با پخش مجدد ویدیوهای یوتیوب ، تقریباً بلافاصله به انتهای آن میپرد. بنظر میرسد که این پدیده عجیب فقط برای کاربرانی که Adblock نصب کرده اند اتفاق می افتد. هنگامی که Adblock غیرفعال می شود، همه چیز به روال عادی برمیگردد.

تبلیغ در یوتیوب

بسیاری بر این باورند که این یک حرکت عمدی از طرف یوتیوب برای جلوگیری از استفاده افزونه Adblock است. اینکه این مسئله یک باگ باشد و یا یوتیوب عامل این دردسر برای کاربران باشد هنوز مشخص نیست.

ادبلاکر

اوایل امسال، یک باگ در یکی از نرم افزارمسدودکننده باعث شد ویدیوها به کندی بارگیری شوند و همچنین فشار زیادی به سخت افزار کاربران وارد شود. هنگامی که این مشکل به وجود آمد، بسیاری یوتیوب را عامل آن دانستند. همچنین لازم به ذکر است که طبق مشاهدات ،تنها کاربران افزونه ی Adblock با این مشکل مواجه شده اند و دیگر ادبلاکرها چنین مشکلی را نداشته اند. با این حال، گزارش‌های بسیار محدودی از رخ دادن این اتفاق بدون افزونه ی Adblock نیز وجود دارد، اما در این لحظه چنین مسئله ای از اهمیت زیادی برخوردار نیست.