طبیعی است که نام خیلی از سرویس های استریمینگ به گوشتان نخورده باشد ،امروز قصد داریم درمورد یکی از جذابترین سرویس ها به نام یوتیوب پریمیوم (youtube premium) صحبت کنیم. بنظر میرسد که این سرویس آنچنان که باید در ایران شناخته شده نیست.

درحالی که تماشای تبلیغات زمانتان را هدر می دهد، یوتیوب پریمیوم در وقتتان صرفه‌جویی می‌کند. با پرداخت هزینه ای ماهانه یا سالانه، می توانید اشتراک premium بگیرید و ساعت ها بدون مزاحمت تبلیغ در یوتیوب به تماشای ویدیو بنشینید ،به همین سادگی!

سرویس استریمینگ یوتیوب

اگر عاشق تماشای فیلم یا سریال هستید یا بطورکلی نیاز به تماشای ویدیوی مرتبط با کار خود دارید، مثل بررسی‌ دنیای تکنولوژی و کلی محتوای غیر داستانی مانند مستند، یوتیوب متنوع‌ترین، خاص‌ترین و جذاب‌ترین برنامه‌ها را به شما ارائه می‌دهد. امروزه یوتیوب از خیلی جهات جایگزین وب شده است، چون این روزها کاربران به جای خواندن یک صفحه وب، ترجیح می دهند به پای تماشای ویدیوهای یوتیوب بنشینند. ممکن است یک ساعت در روز نتفلیکس ببینید اما روزانه حداقل دوبرابر آن را در یوتیوب بگذرانید. پس نیست که با سرویس اشتراکی یوتیوب یا همان youtube premium هم آشنا باشید.

یوتیوب پریمیوم چیست؟

به هر حال یوتیوب از هر نظر بانک اطلاعات است اما یک پلتفرم غیرفعال که برنامه‌های از پیش آماده‌شده را برایمان پخش کند نیست. این پلتفرم نوعی ارتباط زنده با دنیاست و بعید میدانیم سرویس دیگری به خوبی آن باشد.

اشتراک یوتیوب

یوتیوب منبعی بسیار مهم برای کسب اطلاعات

همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم ، محتوای یوتیوب اساسا مانند وب است، اما اهمیت آن به عنوان یک منبع هرگز نمی‌تواند با بقیه منابع موجود قابل قیاس باشد . یوتیوب یک آرشیو باارزش از محتوای ویدیویی است که توسط افراد ساخته شده، برای عموم آپلود شده و در سراسر جهان منتشر می‌شود. بنظر می رسد این چیزی است که ارزش پرداخت هزینه را داشته باشد. مطمئنا هزینه ای که برای اشتراک youtube premium پرداخت می کنید، باتوجه به ارزش محتواهای موجود در این پلتفرم،بسیار منطقی و به صرفه به نظر می آید.

تقریبا تمام ویدیوهای یوتیوب توسط کسی مثل شما یا من ساخته می شوند و مالکیت آن‌ها برعهده تولیدکننده محتوا است. درواقع ، شرکت ها حق دخالت ندارند و این مردم هستند که برای روند بهتر یا بدتر شدن آن(حداقل با در نظر گرفتن چند خط قرمز کلی) کاری انجام می دهند. ما میتوانیم یوتیوب را شبیه ویکی پدیا ببینیم. درست است که به هیچ وجه کامل نیست، اما در هرحال مطالبی که در این پلتفرم قرار می دهیم حاصل تلاش ماست. افراد با یکدیگر بر روی محتوای درون آن کار می کنند و در اکثر موارد نتیجه بخش است.

این به این معنی نیست که تماشای یوتیوب همراه با تبلیغات کار اشتباهی است، فقط اینکه شاید با پرداخت مستقیم، میتوان تاثیر بیشتری روی این پلتفرم گذاشت و در نتیجه ی آن یک تجربه بدون تبلیغ را هم به دست می‌آورد. درست به همان دلیلی که هر ساله کاربران مقداری پول به ویکی‌پديا کمک می‌کنند.

اشتراک‌ها استفاده از یوتیوب را برای کاربر ساده میکند

بدون شک میزان تبلیغات در یوتیوب بطور غیرقابل باوری افزایش پیدا کرده است و ممکن است کاربران حتی بگویند این یک ترفند عمدی برای تسلیم شدن اکثر مردم دربرابر پرداخت هزینه youtube premium است. با این حال، نمی توان تصور کرد که اگر یوتیوب اصلا سرویس اشتراکی نداشت، چه بر سر میزان تبلیغات و پشتیبانی هزینه هایش می آمد.

از طرفی، افرادی که از نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات یا ادبلاکر استفاده می‌کنند، ساپورت مالی کانال‌ها توسط مخاطبین و درکنار آن تامین هزینه‌های یوتیوب و فعال ماندن سرورها را سخت‌تر می‌کنند. پس تقریبا یک تعادل بین کسانی که بصورت رایگان در یوتیوب اند و آن‌هایی که با پرداخت مبلغ کمی سازندگان موردعلاقه‌شان در یوتیوب را حمایت می‌کنند وجود دارد.مشخصا، یوتیوبرها با دکمه‌های «سوپر تنکس» ، تبلیغات و اسپانسری به مقدار زیادی در حال کسب درآمد از این پلتفرم هستند.