انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل، یکی از اصلی ترین و مهمترین اقداماتی است که در ابتدای کار باید انجام شود.
“از چه کلمات کلیدی ای در تبلیغاتم استفاده کنم که جواب بگیرم؟”
این سوالی است که ما بارها و بارها از سمت مشتریان خود دریافت کرده ایم و از این رو تصمیم گرفتیم با نوشتن این مقاله، با هم یاد بگیریم چگونه بهترین کلمات کلیدی را مرتبط با کسب و کارمان انتخاب کنیم؟
پس اگر به دنبال این هستید که بدانید باید از کدام نوع کلمات کلیدی استفاده کنید که بتوانید بهترین نتیجه را از تبلیغاتتان بگیرید؛ باید بگویم این مقاله برای شما نوشته شده است.

 

بهترین کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل کدامند؟

قبل از اینکه کمپین تبلیغات در گوگل را شروع کنید، این مهمترین سوالی است که باید از خودتان بپرسید.
البته باید بدانید که پاسخ به این سوال آنقدرها که به نظر میرسد راحت نیست؛ اما بگذارید چند سرنخ اصلی به شما بدهم که بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن منظورم را متوجه شوید.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات در گوگل به چند عامل اساسی و مهم بستگی دارد که یکی از مهمترین این عوامل، ارتباط عبارت با فعالیت کاری شماست.
اگر شما بتوانید کلمات مناسب و مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کنید؛ ممکن است تعداد بسیار زیادی ورودی به سایتتان بیاورید و بابت آن ها هم هزینه ی گزافی به گوگل پرداخت کنید اما هیچ کدام از آن ها تبدیل به مشتریان شما نخواهند شد.

حالا چگونه میتوانیم کلمات کلیدی مرتبط و مناسب را برای کمپین تبلیغاتی گوگل خود انتخاب کنیم؟

کلمه کلیدی برای گوگل ادز

 

۴ راه انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغ در گوگل:

۱. خودتان را به جای مشتری بگذارید:

فرض کنید جای شما و مشتریان عوض شده و لازم است که مانند آنها فکر کنید.
برای مثال، فرض کنید به دنبال خرید تیشرت هستید ِ برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود چه کلمه ای را جست و جو میکنید؟

زمانی که میخواهید وارد صفحه شوید انتظار دیدن چه اطلاعاتی را در آنجا خواهید داشت؟

اول به دنبال دیدن مشخصات محصول مورد نظرتان هستید یا اولین چیزی که دنبالش می گردید قیمت محصول است؟
حالا اینجاست که باید با توجه به اطلاعات به دست آمده بهترین کلمات را انتخاب کنید و ساختار صفحه ی خود را به گونه ای بچینید که بهترین تجربه ی کاربری را فراهم کنید.

کلمه کلیدی گوگل ادز

۲. لیست کلمات مناسب برای تبلیغ در گوگل را انتخاب کنید

مرحله ی دوم برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی مناسبی را برای کمپین هایتان انتخاب کنید این است که سرچ کنید!
بله درست شنیدید!  برای تکمیل لیست کلمات کاربردی برای تبلیغاتتان، کافیست با یک فرآیند سرچ ساده تمام کلمات مرتبط را پیدا کنید و در یک دسته بندی مناسب قرار دهید.

هرچه شما بتوانید کلمات کلیدی بیشتری را پیدا کنید که به کسب و کارتان مرتبط باشد احتمال این که مشتریانتان بتوانند شما را ببینند بیشتر می‌شود و شانس کلیک و جذب مشتری بیشتری هم خواهید داشت.
البته فراموش نکنید که کلماتی که انتخاب می‌کنید تنها ترافیک بی کیفیت به سایت شما هدایت نکنند و به فکر فروش محصولاتتان هم باشید.

برای مثال فرض کنید شما یک شرکت وکالت دارید و مردم میخواهند شما را با یک سرچ در گوگل پیدا کنند. آیا به نظرتان بهتر است فقط با سرچ کلمات وکیل پایه یک دادگستری، تبلیغات سایت شما را ببینند یا شما با تهیه ی یک لیست حرفه ای از کلمات در تمامی دسته بندی های: وکیل خانواده، وکیل کیفری، وکیل قضایی، وکیل طلاق و … بتوانید جایگاه مناسبی را در گوگل داشته باشید تا در سرچ های مشتریانتان نمایان شوید؟

بیشتر بخوانید: سئو یا گوگل ادز: کدام بهتر است؟

۳. تعداد جست و جوی ماهیانه ی کلمات را در نظر بگیرید

قبلا به شما یاد داده ایم که چگونه از ابزارهای کیورد ریسرچ رایگان استفاده کنید تا بتوانید بهترین ساختار را برای کلماتتان بچینید.

بسیاری از ابزارهایی که به شما معرفی کردیم، میزان میانگین سرچ آن کلمه در ماه را نیز  به شما نشان میدهند و حتی ممکن است به شما بگویند رقابت در این کلمه برای شما سخت و هزینه بر خواهد بود یا آسان؟

اما این به این معنی نیست که هرچه کلمه تعداد سرچ بیشتری داشت آن را انتخاب کنیم! اصلا!

بلکه باید ببینید کدام کلمه با توجه به میزان سرچ، با کسب و کار شما مرتبط تر است.

۴. هدفگذاری مناسب در انتخاب کلمات کلیدی

در مرحله ی بعدی مهمترین نکته ی انتخاب بهترین کلمه ی کلیدی برای تبلیغات در گوگل  این است که هدف گذاری مناسب برای انتخاب کلمات داشته باشید.

برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید و هدفتان از تبلیغات در گوگل این است که پلی استیشن ۵ به مردم بفروشید؛ فکر میکنید اگر از کلمه ی “پلی استیشن ۵” به تنهایی استفاده کنید چه بازخوردی دریافت خواهید کرد؟

قطعا بازخورد خیلی خوبی نخواهد بود چون بسیاری از افراد به دنبال نحوه ی استفاده قیمت یا دیدن عکس های این محصول ممکن است این کلمه را سرچ کنند و در نتیجه هدف آن ها خرید کنسول نیست.

در نتیجه تعداد بسیار زیادی کاربر با این کلمه وارد سایت شما می‌شوند که هدف آن ها تحقیق درباره ی این محصول است و شما صفحه ی فروش را در مقابل آن ها قرار داده اید. در نتیجه نه از شما خریدی میکنند نه به هدف خود میرسند و صفحه ی شما را در عرض چند ثانیه ترک می‌کنند و این یعنی شما در همان لحظه چند سنت خود را که بابت آن کلیک پرداخت کرده اید در جوی آب ریخته اید.

کلمه کلیدی گوگل ادز

۵. کلمات کلیدی مشابه را در یک اد گروپ بگذارید

پس از اینکه فرآیند سرچ کلمات کلیدی خود را کامل می کنید به این نتیجه میرسید که بسیار از کلمات هستند که با هم تشابه معنایی بسیار زیادی دارند و از آنجا به این نتیجه می‌رسید که لازم نیست برای هرکدام از این کلمات تبلیغات جداگانه بنویسید بلکه فقط لازم است آن ها را در یک دسته بندی بگذارید و با هم خانواده های آن ها به صورت یکسان دسته بندیشان کنید.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مرتبط با تعمیرات لوازم خانگی است میتوانید یک کمپین برای تعمیرات لباسشویی داشته باشید و در آن کمپین کلماتتان را بر اساس برند سازنده ی وسیله ها جدا کنید.
مثلا یکی از اد گروپ هایتان میتواند این باشد:

  • تعمیر لباسشویی سامسونگ
  • تعمیر لباسشویی samsung

همانطور که می‌بینید این کلمات هم خانواده هستند و نیازی نیست برای هرکدام متن تبلیغاتی جداگانه بنویسید و فقط لازم است در یک اد گروپ بگذاریدشان و برایشان یک متن تبلیغ بنویسید.

کلمه کلیدی گوگل ادز

کلام پایانی 

لازم است بدانید که مهمترین قدم در راه اندازی کمپین های تبلیغاتی گوگل انتخاب درست و هدفمند کلمات کلیدی است. ما در این مقاله تلاش کردیم با مرور اصلی ترین نکات بتوانیم کلمات هدفمند و مرتبطی را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم.

فقط فراموش نکنید که تنها به ترافیک ورودی فکر نکنید چرا که ترافیکی که هدفمند نباشد برای شما هیچ سودی نخواهد داشت و فقط هزینه هایتان را هدر خواهد داد.

مطمئن شوید کلمات کلیدی انتخاب شده در ادگروپ ها منجر به فروش بیشتر برای کمپین های تبلیغاتی تان شود.
امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید!