سیاست های تعامل جعلی | یوتوب هر چیزی را که به‌طور مصنوعی تعداد بازدیدها، لایک‌ها، کامنت‌ها یا سایر معیارها (متریک‌ها) را با استفاده از سیستم‌های خودکار یا ارائه ویدیوها به بینندگان ناآگاه افزایش دهد، مجاز نمی‌داند. همچنین، محتوایی که صرفاً برای تشویق بینندگان برای تعامل وجود دارد (نمایش، لایک، کامنت و غیره) ممنوع است.

محتوا و کانال‌هایی که از این سیاست پیروی نکنند ممکن است معلق شده و از یوتوب حذف شوند.

مهم: اگر شخصی را برای تبلیغ کانال خود استخدام کنید، تصمیمات او ممکن است بر کانال شما تأثیر بگذارد. هر روشی که سیاست‌های ما را نقض کند، ممکن است منجر به حذف محتوا یا حذف کانال شود، خواه این اقدام توسط شما باشد یا شخصی که استخدام کرده‌اید.

وقتی هدف اصلی یک کاربر انسانی، تعامل واقعی با محتوا باشد، ما تعامل را مشروع می دانیم. ما تعاملی را نامشروع می دانیم که، برای مثال، ناشی از اجبار یا فریب باشد، یا تنها هدف از آن تعامل منفعت مالی باشد.

اگر محتوایی پیدا کردید که این سیاست‌ها را نقض می‌کند، آن را گزارش کنید. دستورالعمل‌های گزارش تخلف از دستورالعمل‌های انجمن ما در اینجا موجود است. اگر چند ویدیو یا نظر پیدا کردید که خواستید گزارش دهید، می‌توانید کانال را گزارش کنید.

معنای سیاست های تعامل جعلی برای شما چیست

اگر محتوا منتشر می‌کنید

محتوایی را در یوتوب به اشتراک نگذارید که مشمول یکی از توصیفات زیر باشد:

  • لینک‌هایی که به سرویس‌های شخص ثالث که به طور مصنوعی معیارهایی مانند تعداد بازدید، لایک و سابسکرایبر را افزایش می‌دهند می‌رسند، یا آن‌ها را تبلیغ می‌کنند.
  • محتوایی که به وب‌سایت‌ها یا خدمات بازی‌های مربوط به تعداد بازدیدهای شخص ثالث لینک دهد یا آنها را تبلیغ ‌کند.
  • پیشنهاد سابسکرایب کردن در کانال سازنده دیگری فقط در صورتی که آنها در کانال شما سابسکرایب کنند. (sub4sub)
    • نکته: شما اجازه دارید از بینندگان بخواهید در کانالتان سابسکرایب کنند، کلید لایک را بزنند، ویدیو را به اشتراک بگذارند، یا کامنت بگذارند.
  • محتوایی که یک سازنده را نشان دهد که با قصد تبلیغ آن سرویس، در حال خرید تعداد بازدید از شخص ثالث باشد.

این سیاست شامل ویدیو، توضیحات پای ویدیو، کامنت‌ها، پخش زنده (لایو استریم)، و هر محصول یا ویژگی یوتوبی دیگر می‌باشد. در نظر داشته باشید که این لیست کامل نیست.

چگونگی محاسبه تعامل

تعداد سابسکرایبرها که در مکان‌های زیر نمایش داده می‌شود به صورت لحظه‌ای آپدیت می‌شود:

  • صفحه‌ی خانگی (اصلی) کانال شما
  • تغییر دهنده‌ی حساب کاربری
  • صفحه‌ی تماشای ویدیو
  • سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث که از Data API یوتوب استفاده می‌کنند.

ممکن است تعداد مشترکین در یوتوب آنالیتیکس با تعداد مشترکین کانال یوتوب شما متفاوت باشد. این تعداد در یوتوب آنالیتیکس تقریباً 48 ساعت عقب است. تأخیر به ما امکان می‌دهد تا تأیید و بازبینی اسپم اضافی را انجام دهیم تا اعداد دقیق باشند.

ترافیک صفحه‌ای که تشخیص داده شود مصنوعی است در یوتوب محاسبه نمی شود و می تواند منجر به استرایک خوردن حساب شما شود. حساب‌های تعلیق شده و سابسکرایبر که به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شوند در تعداد کل سابسکرایبر یا بازدیدهای شما حساب نمی‌شوند. اینها بینندگان فعال نیستند، بنابراین حذف آنها نباید بر بازدیدها یا زمان تماشای شما تأثیر بگذارد.

اگر ویدیویی از شما به خاطر دستکاری تعداد بازدید حذف شده است، نگاهی به این صفحه بیاندازید.

مثال‌ها

در زیر چند مثال از محتوایی که در یوتوب مجاز نیست آورده‌ایم:

  • یک ویدیو گواهی بر اینکه یک سازنده با موفقیت ترافیک ساختگی صفحه‌اش را از شخص ثالث خریداری می‌کند.
  • ویدیویی که در آن سازنده در مضمونی تبلیغاتی یا حمایتی، لینکی به مقصد تأمین کنندگان ترافیک ساختگی بدهد. به عنوان مثال: «من در یک روز در این ویدیو یک میلیون سابسکرایبر بدست آوردم و شما هم می‌توانید این کار را بکنید!»
  • ویدیویی که از طریق روش‌های فریبکارانه سعی داشته باشد بینندگان را مجبور سازد یا آن‌ها را فریب دهد تا ویدیویی دیگر را تماشا کنند. (به عنوان مثال: یک اینفو کارت که برچسب گمراه کننده دارد.)
  • کانال‌هایی که به ترافیک تعامل ساختگی کانال‌ یا تبلیغ مشاغلی که تنها این کار را انجام می‌دهند اختصاص داده شده باشند.

به خاطر داشته باشید این‌ها تنها تعدادی مثال هستند، و محتوایی را که فکر می‌کنید با این سیاست‌ها در تداخل باشد منتشر نکنید.

اگر محتوا بر خلاف سیاست های تعامل جعلی باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر محتوای شما این سیاست‌ها را نقض ‌کند، محتوا را حذف می‌کنیم و یک ایمیل برای شما ارسال می‌کنیم تا به شما اطلاع دهیم. اگر این اولین بار است که دستورالعمل‌های انجمن ما را نقض می‌کنید، احتمالاً یک هشدار بدون جریمه برای کانال خود دریافت خواهید کرد. اگر اینطور نیست، ممکن است به کانال شما استرایک دهیم. اگر در عرض 90 روز 3 استرایک دریافت کنید، کانال شما بسته خواهد شد. در اینجا می توانید درباره سیستم اعتصابات ما بیشتر بدانید.

ممکن است کانال یا حساب شما را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط خدمات، ببندیم. همچنین ممکن است پس از یک مورد سوء استفاده شدید یا زمانی که کانال به نقض سیاست‌ها اختصاص داده شده باشد، کانال یا حساب شما را ببندیم. در اینجا می توانید درباره بسته شدن کانال یا حساب بیشتر بخوانید.