جذب افراد به وب سایت شما مهم است، اما این تنها نقطه شروع ماجراست. هنگامی که آنها از سایت شما بازدید می کنند، باید علاقه آنها را جلب کنید، آنها را تشویق کنید تا سایت شما را کشف کنند و در نهایت تبدیل به مشتری شوند. این تنها راه برای افزایش فروش از مشتریان جدید و افزایش تعداد خریدهای تکراری از گروه هدف فعلی شماست.

به گفته سونالی پاتل، مدیر ارشد بازاریابی بازرگانی در Mailchimp، تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری باید اولویت اصلی همه بازاریابان آنلاین باشد. او می گوید: “وب سایت شما باید با در نظر گرفتن این هدف طراحی، ساخته و نگهداری شود. وب سایتتان به یک ساختار منسجم نیاز دارد که ارزش برند شما را به وضوح منتقل کند، به راحتی قابل هدایت باشد و بازدیدکنندگان را به مشتریان پولی تبدیل کند.”

در ادامه با 5 راه پیشنهادی ما برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری همراه باشید.

مسیر حرکت در سایتتان را آسان کنید

از لحظه ای که شخصی وارد سایت شما می شود، باید بتواند آنچه را که می خواهد پیدا کند و با کمترین کلیک ممکن خرید کند. مسیر حرکت سایت باید بصری، کاربر پسند و قابل درک باشد.

سونالی می گوید: «به یاد داشته باشید که وب سایت خود را به عنوان یک بیلبورد برای برند خود در نظر بگیرید. یافتن اطلاعات در مورد کسب‌وکارتان، دریافت پاسخ به سؤالات، پیمایش بین دسته‌های محصول و خرید باید آسان باشد.»

طبقه بندی واضح، روشی که شما عناصر را در سایت خود طبقه بندی و ترتیب می دهید، ناوبری سایت را خوب می کند. وقتی به درستی انجام شود، بازدیدکنندگان به راحتی می توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

به گفته Deana Thornton، مدیر بازاریابی بازرگانی Mailchimp، یکی از عناصر مهم یک طبقه بندی خوب شامل عبارت های جستجو و کلمات کلیدی موثر است.

او می‌گوید: «اگر لباس‌های رسمی می‌فروشید، نام‌های شیک یا شیک را برای اجناس انتخاب نکنید، مثلاً آنها را به عنوان «لباس‌های فانتزی» توصیف نکنید. از اصول نامگذاری ساده استفاده کنید تا کاربران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

هنگام تصمیم گیری در مورد طبقه بندی، بر روی تحقیق در مورد آنچه برای سایر مارک ها و وب سایت ها کار می کند تمرکز کنید.

وب سایت های رقیب را بررسی کنید.

  •  Daena شما را تشویق می‌کند تا سایر وب‌سایت‌های صنعت خود را کاوش کنید و ببینید شرکت‌های پیشرو در زمینه شما از چه نوع کلمات و عباراتی استفاده می‌کنند. “مشتریان قبلاً به نحوه هدایت وب سایت ها و نحوه فکر کردن آنها در مورد محصولات در دسته شما عادت کرده اند، بنابراین پیدا کردن و خرید آنچه را که در وب سایت شما می خواهند برای آنها آسان کنید.”

رتبه بندی گوگل را بررسی کنید.

  •  Daena شما را تشویق می‌کند تا سایر وب‌سایت‌های صنعت خود را کاوش کنید و ببینید شرکت‌های پیشرو در زمینه شما از چه نوع کلمات و عباراتی استفاده می‌کنند. “مشتریان قبلاً به نحوه هدایت وب سایت ها و نحوه فکر کردن آنها در مورد محصولات در دسته شما عادت کرده اند، بنابراین پیدا کردن و خرید آنچه را که در وب سایت شما می خواهند برای آنها آسان کنید.”
  • رتبه بندی گوگل را بررسی کنید. از Google Trends برای مشاهده رتبه بندی کلمات و اصطلاحات در صنعت خود استفاده کنید. آنچه که مردم جستجو می‌کنند می‌تواند به شما الهام بخشد تا راه‌های بهتری برای توصیف محصولاتتان پیدا کنید. دینا می‌گوید: «این می‌تواند به شما کمک کند یک اصطلاح را با اصطلاح دیگر مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی در مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود.
  • ترافیک خود را تجزیه و تحلیل کنید پس از تاسیس، می توانید نتایج جستجوی سایت خود را بررسی کنید تا ببینید بازدیدکنندگان معمولاً چگونه جستجو می کنند. برای مثال، در یک جواهرفروشی، ممکن است متوجه شوید که بازدیدکنندگان به جای «گردنبند»، «آویز» یا «چوکر» را جستجو می کنند.
  •  از Google Trends برای مشاهده رتبه بندی کلمات و اصطلاحات در صنعت خود استفاده کنید. آنچه که مردم جستجو می‌کنند می‌تواند به شما الهام بخشد تا راه‌های بهتری برای توصیف محصولاتتان پیدا کنید. دینا می‌گوید: «این می‌تواند به شما کمک کند یک اصطلاح را با اصطلاح دیگر مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی در مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود.
  • ترافیک خود را تجزیه و تحلیل کنید پس از تاسیس، می توانید نتایج جستجوی سایت خود را بررسی کنید تا ببینید بازدیدکنندگان معمولاً چگونه جستجو می کنند. برای مثال، در یک جواهرفروشی، ممکن است متوجه شوید که بازدیدکنندگان به جای «گردنبند»، «آویز» یا «چوکر» را جستجو می کنند.

یک تجربه عالی برای تبدیل به مشتری شدن ایجاد کنید

یک تجربه وب سایت خوب که از نظر بصری جذاب، بهینه و کاربرپسند باشد برای تعامل با بازدیدکنندگان بسیار مهم است. به آنها وب سایتی آموزنده و مرتبط با نیازها و علایق آنها پیشنهاد دهید تا خرید کرده و پروسه تبدیل به مشتری شدن را طی کنند. صفحاتی که تبلیغات شما به آنها منتهی می شود باید به وضوح پیشنهاد یا کالای تبلیغ شده و قیمت تبلیغ شده را برجسته کنند.

اگر می خواهید وب سایتی ایجاد کنید که منجر به خرید می شود، روی عناصر زیر تمرکز کنید.

  • تصاویر درخشان الهام همه چیز است. تصاویر باید محصول شما را از زوایای مختلف نشان دهند و به کاربر اجازه دهند تا روی جزئیات کلیک کرده و بزرگ‌نمایی کند. ویدئوها باید کوتاه، قابل فهم باشند و نمونه هایی از نحوه استفاده از محصول شما را نشان دهند.
  • عملکرد کارآمدمنوهای وب سایت شما باید کاربرپسند باشد و شامل منوهای کشویی برای بخش های مختلف باشد. لینک ها باید به سرعت بارگیری شوند و برای کاربر واضح باشد تا بداند کجا باید کلیک کند. دکمه جستجوی داخلی شما باید به راحتی پیدا شود.
  • فراخوان موثر (CTA). وقتی بازدیدکنندگان شما آماده تبدیل به مشتری شدن هستند، با یک دکمه CTA به وضوح قابل مشاهده، مانند B. “افزودن به سبد خرید” یا “اکنون خرید کنید”، خرید را برای آنها آسان کنید.
  • نظرات نظرات افرادی که قبلاً چیزی را خریده اند می تواند تأثیر قدرتمندی بر تبدیل خریدار داشته باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نظرات و نظرات خود را ارائه می دهید.

با بازدیدکنندگان رابطه برقرار کنید

اگر بازدیدکنندگان جدید به برند شما علاقه داشته باشند، به احتمال زیاد به مشتریان وفادار تبدیل می شوند. قبل از اینکه برای اولین بار از سایت شما بازدید کنند، شروع به ایجاد رابطه با مشتریان جدید کنید. سونالی می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مکانی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان بالقوه شما و آموزش آنها در مورد برند شما باشند. “شما ممکن است یک گروه ثابت از فالوورها داشته باشید و همه آنها مشتری نباشند. بنابراین از آنها بخواهید اطلاعات تماس خود را برای شروع گفتگو به اشتراک بگذارند.”

در اینجا چند ایده در مورد نحوه شروع ارتباطی که منجر به تبدیل به مشتری شدن می شود وجود دارد.

اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید

  • از فرم ها می توان برای جمع آوری اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان وب سایت شما و تشویق آنها به دریافت ایمیل و سایر ارتباطات از شما استفاده کرد. این به شما این امکان را می دهد که لیستی از مخاطبین ایجاد کنید که به اطلاعات مربوط به برند شما علاقه مند هستند. این پایه و اساس یک برنامه بازاریابی ایمیلی موثر است.

ارسال خودکارهای تبریک

  • پس از اینکه شخصی برای دریافت ایمیل از شما ثبت نام کرد، یک سری ایمیل خوش آمدگویی می تواند به او درباره برند شما بگوید و شامل یک پیشنهاد ویژه برای ترغیب او به اولین خرید خود باشد. بعداً می‌توانید ایمیل‌های خودکارارسال کنیدتا در نقاط کلیدی سفر مشتری با آنها ارتباط برقرار کنید.

به رفتار مشتری پاسخ دهید

  • سایر ایمیل‌های خودکار می‌توانند توسط اقدامات مشتریان شما فعال شوند. آنها حاوی پیام های مهمی هستند و به شما زمان می دهند تا به سایر امور تجاری نیز رسیدگی کنید. این موارد می‌تواند شامل توصیه‌های محصول بر اساس انواع مواردی باشد که شخصی قبلاً مشاهده کرده است یا محصولات پرفروش.

از نظرسنجی استفاده کنید 

  • همه دوست دارند نظرشان را بپرسند. ایجاد نظرسنجی برای اینکه از مشتریان بپرسید چه محصولات یا دسته‌هایی بیشتر مورد علاقه آنها هستند، آسان است. این به شما درک بهتری از آنچه آنها می خواهند می دهد و به شما امکان می دهد بعداً آنها را هدف قرار دهید. Sonaly می‌گوید: «نظرسنجی‌ها روشی عالی برای کشف فرصت‌های جدید برای کسب‌وکار شما هستند.

مشوق ها را ارائه دهید

  •  برای تشویق به خریدهای اول و بعدی، می‌توانید بر اساس سطح مخارج مشتریانتان، مزایای بیشتری اعطا کنید. به عنوان مثال، می توانید ارسال رایگان را بالاتر از مقدار مشخص یا درصد تخفیف بر اساس ارزش کل خرید تبلیغ کنید. پیشنهادات ویژه را می توان برای خریدهای بعدی نیز اعمال کرد – برای مثال، اگر مشتری 150 دلار خرج کرده باشد، می تواند یک کوپن 50 دلاری برای خرید بعدی خود دریافت کند.

از هر فرصتی برای تبدیل به مشتری شدن استفاده کن

حتی اگر مشتریان شما امروز خرید نمی‌کنند، باز هم راه‌هایی برای ترغیب آنها به خرید وجود دارد. مهم است که راه هایی برای تعامل با مشتریان خود در زمان واقعی پیدا کنید تا بتوانید به روشی پاسخ دهید که مرتبط و معتبر به نظر برسد.

پیوند دادن اطلاعات تماس خود در یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می کند دانش خود را سازماندهی کنید و الگوهای موجود در داده های خود را شناسایی کنید. با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید مشتریان خود را تقسیم‌بندی کنید، پیام‌های شخصی‌سازی شده مرتبط با نیازهای آن‌ها ایجاد کنید و آنها را تشویق به خرید کنید.

دینا می‌گوید: «مردم ممکن است فراموش کرده باشند که خرید خود را تکمیل کنند. “این استراتژی آنها را مورد توجه قرار می دهد، شما را به آنها یادآوری می کند و آنها را برای تکمیل خرید به وب سایت شما بازمی گرداند.”

مطمئن شوید که تبلیغات دیجیتال شما زمانی که پیشنهادات منقضی می‌شود خاموش است تا مشتریان هنگام بازدید از سایت شما ناامید نشوند و دیگر نتوانند از این پیشنهاد استفاده کنند.

دینا می گوید: «وقتی شخصی از صفحه اصلی شما بازدید می کند، محتوا باید تازه باشد. “شما نمی خواهید که آنها در ماه ژانویه با تبلیغات تعطیلات مورد استقبال قرار گیرند. و اگر وب سایت شما آنچه را که در جهان اطراف شما اتفاق می افتد منعکس نمی کند، بی احساس باشید.”

ارتباط شفاف

ارتباطات سنگ بنای هر رابطه خوبی است و مشتریان در صورتی که بدانند چگونه با شما تماس بگیرند به احتمال زیاد با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند و پروسه تبدیل به مشتری شدن و خرید را آغاز می کند.

اگر فروشگاه فیزیکی هم دارید، تمام اطلاعات تماس خود از جمله شماره تلفن، آدرس ایمیل، پیوندهای رسانه های اجتماعی و آدرس فیزیکی را به وضوح فهرست کنید. ویژگی چت زنده همچنین می تواند برای پاسخگویی سریع و کارآمد به سوالات ساده مفید باشد.

Sonaly می‌گوید: «ارتباطات و پشتیبانی مشتریان پنج ستاره را هدف بگیرید. اگر نمی‌توانید فوراً به سؤالی پاسخ دهید، آن را روشن کنید و از طریق ایمیل یا سایر وسایل ارتباطی به آنها اطلاع دهید که وقتی اطلاعات بیشتری کسب کردید به آنها پاسخ خواهید داد.»

برای مطالعه بیشتر به مقالات زیر مراجعه کنید:

13 داشبورد گوگل آنالیتیکس آماده کمک برای نظارت بر سایت شما!
اصول جذب ترافیک ارگانیک و بازدیدکنندگان وب سایت بیشتر