زمانی که Adobe نرم افزار Photoshop را عرضه کرد، نحوه دید و ویرایش عکس ها برای همیشه تغییر کرد. اکنون این غول نرم افزاری در آستانه ایجاد یک تحول بزرگ دیگر با معرفیAdobe GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ است؛ یک نرم افزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که برای برندها و آژانس ها طراحی شده تا فرآیند ارائه تبلیغات و کمپین های بازاریابی جهانی را سرعت ببخشد.

GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ یک نرم افزار جدید است که می تواند قوانین و راهنمایی های یک برند را یاد بگیرد و سپس از آن دانش در تبلیغات و مواد بازاریابی مختلف برای بازارها، کشورها و حتی کاربران متفاوت استفاده کند. این نرم افزار قادر است تبلیغاتی به شدت شخصی سازی شده و هدفمند ایجاد کند که از هر زمان دیگری دقیق تر است.

بیش از ۱۰۰ سال پیش، لرد لِوِرهولم گفته بود:

«نیمی از پولی که برای تبلیغات خرج می کنم هدر می رود، و مشکل این است که نمی دانم کدام نیمه است.»

او اشتباه نمی کرد. اما اکنون، با پلتفرم های مدرن تبلیغاتی مانند گوگل و متا، هدف گذاری، ردیابی و اندازه گیری کارایی یک کمپین تبلیغاتی هرگز آسان تر نبوده است. با کاهش هدررفت منابع، این امکان به وجود آمده که بودجه های تبلیغاتی به طور موثرتری برای محتوای مرتبط و به بازارهای خاص اختصاص داده شود.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط Adobe انجام شده و شامل ۲,۸۴۱ بازاریاب است، تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان معتقدند که تقاضا برای محتوای تبلیغاتی احتمالاً تا پنج برابر افزایش خواهد یافت. این تقاضا بیشتر توسط مصرف کنندگانی هدایت می شود که اکنون انتظار دارند تجربه های برندها پویا و به طور دقیق متناسب با علایق آن ها باشد.

یک ابزار برای همه انواع تبلیغات

با استفاده از GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ، برندها یک ابزار واحد دارند که می تواند تبلیغات سوشال پولی، تبلیغات نمایشی، بنرها، ایمیل های بازاریابی و موارد دیگر را ایجاد کند. این نرم افزار یک سطح جدید از سرعت و چابکی را به فرایند بازاریابی می آورد و از محتوای پیش تایید شده و مطابق با برند استفاده می کند. GenStudio تیم های خلاق و بازاریابی را به یکدیگر نزدیک تر می کند. تیم های خلاق می توانند انرژی خود را صرف تعریف کمپین ها کنند، در حالی که تیم های بازاریابی کارهای تکراری سفارشی سازی محتوا برای بازارهای مختلف را انجام می دهند، در حالی که همچنان به راهنمایی ها و صدای برند احترام می گذارند.

این نرم افزار ابزارهای قدرتمندی برای جستجوی دارایی های مورد تایید برند که قبلاً توسط تیم های خلاق ایجاد شده اند، مانند نسخه برداری ها، لوگوها، تصاویر و قالب های تبلیغاتی، فراهم می کند. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Adobe Firefly و مدل های زبانی شخص ثالث به ایجاد محتوای کاملاً مطابق با استانداردهای برند برای ایمیل ها، رسانه های پولی و تبلیغات نمایشی کمک می کند.

برای پرفورمنس مارکتینگ

یکپارچگی با پلتفرم های تبلیغاتی اصلی

یکی دیگر از ویژگی های GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ، ادغام با پلتفرم های بزرگی مانند Campaign Manager 360 گوگل، متا، مایکروسافت، Snap و TikTok است. تیم های بازاریابی می توانند به سرعت کمپین ها را فعال کرده و بینش های مستقیم عملکرد را دریافت کنند. هم بازاریابان و هم خلاقان می توانند ببینند چه محتوایی با مصرف کنندگان سازگار است و چرا. ویژگی های هوش مصنوعی Adobe حتی می توانند ویژگی هایی مانند اشیاء در محتوا، رنگ های پس زمینه و پیش زمینه، حضور افراد، ژانرهای صوتی و موارد دیگر را شناسایی کنند.

Adobe GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ آخرین نرم افزار در مجموعه GenStudio Adobe است؛ یک زنجیره تأمین محتوای کامل که فرآیند برنامه ریزی، ایجاد، مدیریت، فعال سازی و اندازه گیری محتوای کمپین های بازاریابی و تجربه های شخصی سازی شده مشتری را بهینه می کند. این شامل نرم افزارهایی در Adobe Experience Cloud و Adobe Creative Cloud می شود، مانند Adobe Workfront، Frame.io، خدمات Adobe Firefly، مدل های سفارشی Adobe Firefly، Adobe Express، Adobe Experience Manager و Adobe Content Analytics.

ساده سازی فرآیندهای خلاقانه و بازاریابی

وارون پارمار، مدیر کل Adobe GenStudio، در پیش نمایش نرم افزار گفت: «تحویل کمپین های جهانی موفق، بر اساس توانایی نزدیک کردن تیم های بازاریابی و خلاق به یکدیگر است. با جریان های کاری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، فرآیندهای پرزحمت و ناکارآمد از بین می روند.» او ادامه داد: «Adobe GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ به تیم های خلاق اجازه می دهد بر روی ارائه طرح های خلاقانه عمیق تمرکز کنند که برند را تقویت می کند، در حالی که همکاران بازاریابی آن ها می توانند حجم بالایی از تغییرات محتوا را ایجاد کنند که برای تعامل با مشتری، شخصی سازی و تبدیل ضروری است.»

بازاریابان چگونه از GenStudio بهره مند می شوند؟

یکی از ابزارهای اصلی که GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ ارائه می دهد، قابلیت یافتن و استفاده مجدد از دارایی های بازاریابی و خلاقی است که قبلاً تایید شده اند. یک مخزن محتوای داخلی به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت به جستجوی تصاویر، لوگوها، ویدیوها و موارد دیگر بپردازند و از آن ها در ایجاد محتوای هدفمند برای تبلیغات اجتماعی پولی، تبلیغات نمایشی، بنرها و ایمیل های انبوه استفاده کنند. برای برندهایی که از Adobe Experience Manager Assets استفاده می کنند، یک همگام سازی دوطرفه وجود دارد که تضمین می کند دارایی ها می توانند به راحتی در کمپین ها استفاده مجدد شوند، بدون نیاز به شروع از ابتدا در هر بار.

تیم های خلاق اغلب با ایجاد و تنظیم حجم بالای تغییرات محتوا برای همکاران بازاریابی خود احساس فشار می کنند. به عنوان مثال، آن ها ممکن است نیاز داشته باشند تا چندین نسخه از یک تبلیغ را بر اساس زبان، بازار جغرافیایی یا حتی هدف های اجتماعی-اقتصادی تولید کنند. با Adobe GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ، بازاریابان می توانند این کار را بدون نیاز به درخواست از تیم های گرافیکی یا خلاق انجام دهند و مطمئن باشند که نتایج کاملاً مطابق با برند خواهد بود.

ایجاد محتوا با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی

کاربران می توانند محتوا را با استفاده از Adobe Firefly برای تولید تصاویر طراحی شده برای استفاده تجاری ایمن یا از طریق مدل های زبانی شخص ثالث برای ایجاد متون ایمیل درخشان ایجاد و بازترکیب کنند. سپس این محتوا می تواند با مخاطبان مختلف مطابقت داده شود تا کمپین های بازاریابی شخصی سازی شده و هدفمند ایجاد شود.

با تغییر شکل تولید محتوا توسط هوش مصنوعی، تیم ها به محافظ های قوی نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که برند به درستی رعایت شده است. راهنماهایی برای فونت ها، لحن صدا و الزامات کانال به راحتی می توانند بارگذاری و در این نرم افزار استاندارد شوند، همراه با قالب های از پیش تعریف شده محتوا. یک ویژگی بررسی برند، که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می شود، به طور خودکار محتوای تولید شده را بررسی می کند و می تواند به تیم های خلاق و بازاریابی اطلاع دهد اگر چیزی نیاز به اصلاح دارد تا با برند هماهنگ شود. جریان های کاری خودکار بازبینی چند مرحله ای که با Adobe Workfront یکپارچه شده اند، یک لایه نظارت اضافی قبل از تحویل نهایی محتوا به پلتفرم های تبلیغاتی یا شبکه های اجتماعی فراهم می کنند.

انتشار سریع تر محتوا

کاربران GenStudio برای پرفورمنس مارکتینگ به زودی می توانند محتوا را مستقیماً به شبکه های اجتماعی از جمله متا، TikTok و Snap یا از طریق کمپین های تبلیغاتی نمایشی در Campaign Manager 360 گوگل و Microsoft Advertising منتشر کنند. یکپارچگی با Adobe Journey Optimizer، که به زودی منتشر خواهد شد، به کاربران اجازه می دهد محتوایی برای کانال های برند، مانند ایمیل ها و وب سایت ها ایجاد کنند.