کنترل ۲ تحت تأثیر فروپاشی Annapurna Interactive قرار نگرفته است، زیرا قرارداد توسط Annapurna Pictures امضا شده است.یک سخنگوی استودیوی Remedy تأیید کرده است که همکاری آن ها همچنان پابرجاست. با وجود فروپاشی Annapurna Interactive، که تمامی کارکنان آن در اوایل این هفته استعفا دادند، قرارداد اخیر شرکت مادر آن، Annapurna Pictures، با استودیوی Remedy Entertainment، توسعه دهنده Alan Wake، همچنان معتبر است. به گفته توماس پوها، مدیر ارتباطات استودیوی Remedy، این همکاری به دلیل قرارداد با Annapurna Pictures است و ارتباطی با Annapurna Interactive ندارد.

Annapurna Pictures، قراردادی را با Remedy برای تأمین مالی مشترک توسعه Control 2 و کسب حقوق اقتباس از Control و Alan Wake برای فیلم و تلویزیون امضا کرد. این همکاری تنها چند هفته پیش اعلام شد و پس از گزارش هایی از Hollywood Reporter و Bloomberg که اعلام کردند تیم رهبری ارشد و همه ۲۵ کارمند بازوی انتشارات بازی های ویدئویی شرکت استعفا داده اند، سوالاتی در مورد وضعیت آن مطرح شد.

با این حال، همانطور که گزارشگر بلومبرگ جیسون شرایر و پوها از Remedy در شبکه اجتماعی X تأکید کردند، این قرارداد همیشه به Annapurna Pictures مربوط بوده و تحت تأثیر اتفاقات اخیر قرار نگرفته است. پوها اعلام کرد که Remedy خودش در حال انتشار Control 2 است.

در مورد بازی هایی که توسط Annapurna Interactive منتشر می شوند، به نظر نمی رسد خروج گسترده کارکنان مانع از انتشار به موقع آن ها شود. چندین توسعه دهنده تأیید کرده اند که بازی های آن ها همچنان طبق برنامه پیش می رود، از جمله Wanderstop از استودیوی Ivy Road، The Lost Wilds از Great Ape Games، و Lushfoil Photography Sim از مت نوئل.

نوئل در X نوشت: “می توانید فرض کنید که Lushfoil Photography Sim تحت تأثیر قرار نگرفته است، زیرا بازی تقریباً کامل شده است.”

مالک و بنیان گذار Annapurna، مگان الیسون، در بیانیه ای به بلومبرگ گفت: “اولویت اصلی ما ادامه حمایت از توسعه دهندگان و شرکای انتشاراتی مان در طول این دوره گذار است.”

Annapurna Interactive، که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، پس از انتشار بازی های محبوبی مانند Outer Wilds، What Remains of Edith Finch و Stray به شهرت رسید. این شرکت بیش از ۱۰ بازی اعلام شده دارد که قرار است در سال جاری و سال های آینده منتشر شوند.

رئیس و بنیان گذار مشترک Annapurna Interactive، نیتن گری، همراه با بقیه تیم اجرایی شرکت را ترک کرد، پس از آنکه مذاکرات با مگان الیسون برای مستقل شدن بخش بازی ها به نتیجه نرسید. گری توسط یکی از بنیان گذاران دیگر، هکتور سانچز، که پس از بازگشت از Epic Games ماه گذشته این نقش را به عهده گرفت، جایگزین شده است.

آینده Annapurna Interactive همچنان نامشخص است. اگر این شرکت بخواهد از پشتیبانی انتشار بازی هایی که به شرکای خود وعده داده است حمایت کند، باید یک تیم کاملاً جدید استخدام کند، که این روند حداقل برای توسعه دهندگانی که سال ها با تیم قبلی کار کرده اند، اختلال برانگیز خواهد بود. امیدوارم که شرایط به خوبی پیش برود، اما تأثیرات این خبر ممکن است مدتی طول بکشد تا کاملاً آشکار شود.