همان طور که می دانید، استودیو GSC Game World سال هاست که در حال کار بر روی بازی STALKER 2 است. تیم توسعه دهنده از روزهای سختی عبور کرده و اکنون در مراحل نهایی تولید این بازی قرار دارد. در جریان Gamescom 2024، متوجه شدیم که این تیم درباره بهینه سازی نسخه ی Xbox Series S و همکاری با تیم مایکروسافت برنامه هایی را در نظر دارد.

تلاش برای بهینه سازی Xbox Series S

اگرچه تیم GSC Game World تجربه و مهارت کافی برای بهینه سازی بازی های خود دارد، اما تیم مایکروسافت با شناخت عمیق تری که از عملکرد کنسول های خود دارد، کمک های بی نظیری به آن ها ارائه داده است. یکی از کارشناسان در این خصوص گفت: “تیم مایکروسافت چندین بار به ما مراجعه کرده و تخصص ضروری را برای بهینه سازی بیشتر ارائه داده است. ما هنوز در حال کار بر روی Xbox Series S هستیم و بازی در حال حاضر با حدود ۲۵ فریم در ثانیه اجرا می شود، اما هنوز فضا برای بهینه سازی بیشتر وجود دارد.”

این همکاری ها نشان می دهد که تیم GSC Game World با جدیت و دقت فراوان تلاش می کند تا بهترین تجربه ممکن را برای گیمرهای Xbox Series S ارائه دهد.

مودهای مختلف Xbox Series X

از سوی دیگر، نسخه ی Xbox Series X نیز دارای دو مود مختلف خواهد بود: مود عملکرد (Performance Mode) که بازی را با ۶۰ فریم در ثانیه و گرافیک کمی پایین تر اجرا می کند و مود کیفیت (Quality Mode) که با گرافیک فوق العاده و بازتاب های زیبا اجرا می شود اما با ۳۰ فریم در ثانیه. این تلاش ها برای ایجاد تجربه ای مشابه بر روی Xbox Series S نشان از اهمیت توجه به کیفیت بازی دارد.

همکاری بی نظیر با مایکروسافت

اما جالب ترین بخش صحبت ها به همکاری بین GSC Game World و مایکروسافت بازمی گردد. زخار بوچاروف تأکید کرد که مایکروسافت به هیچ وجه تیم توسعه را تحت فشار نگذاشته و حتی در انتخاب تاریخ انتشار هم آزادی عمل داشته اند. او همچنین از حمایت های دوستانه ی سارا باند و فیل اسپنسر، مدیران ارشد مایکروسافت، قدردانی کرد. به نظر می رسد این همکاری نزدیک و صمیمی به تیم GSC Game World کمک کرده تا بدون نگرانی از فشارهای زمانی، بهترین نسخه ممکن از STALKER 2 را به گیمرها ارائه دهند.

تاریخ انتشار و جزئیات

خبر خوب این است که  بازی STALKER 2 قرار است در تاریخ ۲۰ نوامبر برای پلتفرم های PC و Xbox Series S|X منتشر شود و از روز اول نیز در Game Pass در دسترس خواهد بود. همچنین بر اساس اطلاعاتی که از نبرد حقوقی بین Epic و Apple به دست آمده، این بازی به مدت سه ماه به صورت انحصاری روی کنسول های مایکروسافت خواهد بود. البته این موضوع توسط مایکروسافت یا GSC Game World تأیید نشده است.