به گزارش IGN، به نظر می رسد که بازی Concord که توسط Firewalk Studios، یکی از استودیوهای توسعه دهنده ی بازی های انحصاری سونی، توسعه یافته بود و هم چنین به تازگی برای کنسول پلی استیشن ۵ و رایانه های شخصی منتشر شده بود، از نظر فروش به شدت زیر سطح انتظارات قرار گرفته است. این بازی تنها چند ماه پس از موفقیت عظیم بازی Helldivers 2 عرضه شد، اما بر اساس تحلیل های ارائه شده، تاکنون تنها حدود ۲۵۰۰۰ نسخه از آن در مجموع فروخته شده است.

طبق گفته ی لیام دین، تحلیل گر ارشد در Omdia، “آمارهای موجود در Steam آنقدر ضعیف هستند که حتی بدون داشتن داده های دقیق از عملکرد بازی در پلی استیشن ۵، می توانیم مطمئن باشیم که بازی به شدت ناموفق است.” بر اساس گزارش ها، تعداد بازیکنان همزمان در Steam در زمان اوج خود تنها به ۶۹۷ نفر رسیده است و یک هفته بعد، این تعداد به سختی به بیش از ۱۰۰ بازیکن می رسد.

مت پیسکاتلا، تحلیل گر شرکت Circana با استفاده از داده های Player Engagement Tracker بیان کرده که Concord در رده ۱۴۷ بازی های پلی استیشن ۵ در ایالات متحده قرار گرفته و تنها کمتر از ۰.۲ درصد از بازیکنان فعال روزانه پلی استیشن ۵ در تاریخ ۲۶ آگوست به این بازی پرداخته اند. علاوه بر این، سایمون کارلس، تحلیل گر GameDiscover.co، برآورد کرده که فروش اولیه Concord در Steam حدود ۱۰,۰۰۰ واحد و در پلی استیشن حدود ۱۵,۰۰۰ واحد بوده است.

این بازی، که گفته می شود حدود هشت سال در دست توسعه بوده، علیرغم داشتن وضعیت AAA و پشتیبانی قوی سونی، در زمان عرضه نظرات مختلطی از منتقدان دریافت کرده است. با این حال، بازخوردهای بازیکنان در Steam تا حدی مثبت بوده و با رتبه بندی ۶۷ درصد مثبت از بیش از ۷۰۰ بررسی در زمان نگارش این مطلب، مواجه شده است.

تحلیل گران معتقدند که دلایل اصلی کمبود بازیکنان، “بازاریابی ضعیف، قیمت بالا، و از همه مهم تر، عدم تمایز در یک ژانر اشباع شده” بوده است.

ریس الیوت، تحلیل گر Midia Research، توضیح می دهد که “چرخش به سمت بازی های خدمات محور، یک سرمایه گذاری با ریسک بالا و پاداش بالا است، و این ریسک به سطحی رسیده که ممکن است برای بسیاری از ناشران AAA کنسول/رایانه های شخصی که در این فضا فعال نیستند، ارزش نداشته باشد.” Concord در حال حاضر با قیمت ۳۹.۹۹ دلار به فروش می رسد. الیوت اضافه کرده که اگر بازی به عنوان یک تجربه رایگان یا حداقل به عنوان بخشی از PlayStation Plus عرضه می شد، ممکن بود تجربه ی عرضه بهتری داشته باشد.

فصل اول بازی Concord قرار است در ماه اکتبر آغاز شود و یک شخصیت جدید و یک نقشه به این شوتر قهرمانی اضافه کند. همچنین یک فروشگاه برای خرید آیتم های تزئینی از طریق خریدهای درون برنامه ای به بازی اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

Annapurna به عنوان شریک در تولید و تأمین مالی پروژه Control 2 عمل خواهد کرد

علت تأخیر در عرضه بازی Black Myth: Wukong برای Xbox چیست