بازی Avowed یک تجربه شگفت انگیز و دلپذیر بود. پس از مدت ها پرسش درباره تغییرات در سبک هنری این بازی از زمان انتشار تیزر تریلر آن و همچنین نگرانی هایی درباره مدت زمان بازی و دموهای مبارزه ای که روی استیج ایکس باکس نمایش داده شد و بسیاری را نگران کرده بود که شاید بازی در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، باید بگویم که Avowed احساس بسیار خوبی دارد، ظاهر زیبایی دارد و داستان جذابی ارائه می دهد.

به گفته مجله IGN : “ماجراجویی من پس از پایان مأموریت اصلی آغاز شد و ما به مأموریت پیدا کردن تیم اکتشافی Aedyran فرستاده شدیم. اما همان طور که معمولاً در بازی های RPG رخ می دهد، سرنوشت برنامه های دیگری برای آن ها داشت. همراه ما در این سفر، شخصیتی به نام کای بود که پوست سبزی دارد و صداپیشه اش براندون کینر است که صدای شخصیت گاروس واکاریان در بازی Mass Effect را بر عهده دارد. کای با شوخی ها و نظرات خنده دار خود، لحظات ما را در این منطقه جدید که در حال کاوش بودیم، روشن تر می کند. این گفت وگوها کم و به موقع انجام می شود و هنگامی که من برای تحسین مناظر زیبای بازی مکث می کردم، او نیز جملاتی می گفت.”

 Avowed

و این مناظر واقعاً زیبا هستند. Avowed به خوبی از سبک هنری مجموعه Pillars of Eternity بهره برده و مناظر آبشارهای دوردست و سازه های پوشیده از خزه که فضای این غار مرموز را شکل می دادند، من را مجذوب خود کردند. طراحی دنیای Avowed نیز بسیار خوب پیش می رود و با کاوش بیشتر، دیوارهایی را کشف کردم که می توان آن ها را منفجر کرد تا مسیر جدیدی باز شود، یا پازل هایی که با حل آن ها، مناطق مخفی جدیدی با صندوق های بزرگ که لوت های ارزشمندی داشتند، آشکار می شد.

وقتی که در اعماق غار دریایی کاوش می کردم، با موجوداتی خزنده به نام Xaurip مواجه شدم. این موجودات شبیه مارمولک هستند و از سلاح های انسانی مانند شمشیر، سپر و کمان استفاده می کنند. نبرد با آن ها فرصتی خوب برای یادگیری حملات اولیه فراهم می کرد. سیستم نبرد در Avowed فراتر از انتظارات من بود. شما سریعاً به استفاده از فلاسک ها برای بازیابی سلامتی و مهم تر از آن، “اسنس” (Essence) که به شما اجازه می دهد حملات قوی تر انجام دهید، عادت می کنید.

Avowed همزمان چالش برانگیز و سرگرم کننده است و تجربه ای عالی برای علاقه مندان به RPG به ارمغان می آورد. انعطاف پذیری و عمق مبارزات، هیجان من را برای تجربه کامل بازی در آینده بیشتر کرد.

طراحی بازی Avowed

تجربه ای هیجان انگیز از نبرد در بازی Avowed

تجربه بازی مجله IGN :در نبردهای بازی Avowed، اشتباه نکنید که چالش های بسیاری وجود دارد. در طول دمو، من به طور بی پروا از معجون ها استفاده می کردم چون می دانستم که این فقط یک نسخه آزمایشی است. اما واضح بود که برای کارآمدی حداکثری، باید تعادلی بین استفاده از جادوها، دفاع، و تجهیزات برقرار کرد. با گشتن در منوها، متوجه شدم که می توان شخصیت خود را با مجموعه ای دوم از سلاح ها تجهیز کرد که با فشار دادن دکمه Y روی کنترلر فعال می شود. این امکان ساده اما قدرتمند، من را هیجان زده کرد، زیرا با یک فشار دکمه می توان به سبک بازی کاملاً متفاوتی دست یافت. نبردها حس تمیزی، سادگی و عمقی داشتند که انتظارش را نداشتم. نمی توانم صبر کنم تا بیشتر در این بازی غرق شوم.

خوشبختانه، انیمیشن های حملات که بسیاری احساس می کردند در دموهای قبلی روی استیج ایکس باکس کمبود داشتند، اکنون بهبود یافته اند؛ دشمنان واکنش هایی دارند که از آن ها انتظار می رود، چه وقتی که با شمشیر به آن ها ضربه می زنید یا با یک جادو آن ها را منفجر می کنید.

این لحظات هستند که بازی Avowed را برجسته می کنند. آیا واقعاً می توان آن قدر شرور بود؟ ظاهراً بله، و من مشتاقانه منتظرم یک بار بازی را به شکلی معقول انجام دهم و هر کسی را که می توانم نجات دهم، و بار دیگر به عنوان بدترین شخصیت ممکن بازی کنم!

دمو با یک رویارویی به پایان رسید که ما با سارگامیس، یک موجود طلایی با ظاهر خدایی، روبرو شدیم که ما را برای یافتن یک شیء فرستاد و از ما خواست که آن را بازگردانیم. اما همان طور که برای دوستان اکتشاف گرمان اتفاق افتاد، برنامه های دیگری در کار بود و طولی نکشید که با رئیس اسکلت و یک کشیش اسکلت مزاحم که گروه بزرگی از دشمنان را که با آن ها مبارزه می کردیم، درمان می کرد، روبرو شدیم. این همه پس از رسیدن به شیء مورد نظر سارگامیس آغاز شد .

وقتی در نبرد بودیم و متوجه شدم که تعداد دشمنان خیلی زیاد است، از اتاق بیرون رفتم تا میدان جنگ را بررسی کنم. پس از از بین بردن چند اسکلت ضعیف تر که خارج از حیطه درمان کشیش بودند، فردی را که برنامه های قتل من را مختل می کرد، شناسایی کردم و استخوان هایش را به یخ و غبار تبدیل کردم. وقتی که آخرین سربازان را پاکسازی کردم، آماده بودم که با رئیس اسکلت روبرو شوم، اما درست زمانی که او را در مرز شکست قرار داده بودم… برق ساختمان قطع شد.

اما اشکالی ندارد، چون Avowed تأثیر خودش را گذاشت. تردیدهایم درباره این بازی از بین رفته اند و اکنون مشتاقانه منتظرم تا این بازی در فوریه عرضه شود. این قطعه کوچک که Obsidian به ما اجازه داد بازی کنیم، یک تجربه دلپذیر بود و با اینکه تنها یک نگاه کوتاه بود.