تریلر جدید بازی Dune: Awakening در رویداد Gamescom Opening Night Live 2024 منتشر شد و تاریخ انتشار اوایل سال 2025 برای پلتفرم PC نیز اعلام گردید. این تریلر 30 دقیقه ای نگاهی به عمق خالق شخصیت بازی انداخته، جایی که بازیکنان می توانند ظاهر و پیش زمینه شخصیت خود را انتخاب کرده و اولین قدم های خود را بر روی سیاره آرکیس بردارند.

به عنوان یک بازی آنلاین چندنفره گسترده (MMO)، جهان بازی وسیع به نظر می رسد و ما می توانیم ببینیم که شرایط سخت آب و هوایی سیاره چگونه بر بازیکنان تأثیر می گذارد. ماندن در نور مستقیم خورشید به شدت بر سلامتی شما تأثیر خواهد گذاشت و باعث گرمازدگی می شود، بنابراین بازیکنان باید هنگام پیمایش در تپه های شنی به سایه ها پناه ببرند. بازیکنان همچنین با NPC ها در طول سفر خود روبرو خواهند شد که می توانند با آنها “دوست شوند یا خیانت کنند”. آنها می توانند از طریق مبارزه، جریان اسپایس، ساخت و ارتقاء پایگاه ها، ساخت وسایل نقلیه و تجارت، نفوذ خود را گسترش دهند.

اعمال بازیکنان نیز بخش مهمی از تجربه Awakening را تشکیل می دهد. بازیکنان می توانند به یک انجمن بپیوندند و با خانه هارکونن یا آترایدس هم پیمان شوند و برای کسب اسپایس در نبردهای پویا بین انجمن ها، که شامل مجموعه ای از وسایل نقلیه، فناوری و مبارزان تخصصی است، به مبارزه بپردازند.

در توضیحات بازی در Steam آمده است: ” آرکیس، خطرناک ترین سیاره در جهان، جایی که دسیسه های انجمن ها و خانه های قدرتمند همانقدر آسان افراد ناآماده را می بلعد که کرم های شن قدیمی در بیابان های باز. زنده بمانید، جستجو کنید و خانه ای برای محافظت از خود در برابر دشمنان و عناصر بسازید. از طریق مبارزه، اکتشاف، تجارت و ساخت وساز، به دنبال ثروت و اسپایس باشید.”

Funcom همچنین با همکاری نزدیک با Herbert Estate و Legendary یک تاریخچه جایگزین ایجاد کرده است که در آن پال آترایدس هرگز متولد نشده است و به بازیکنان این فرصت را می دهد که آرکیس را برای خودشان تجربه کنند.

“نمایش گیم پلی برای اولین بار همیشه یک لحظه بزرگ است، به خصوص در بازی ای که تعامل بین این سیستم ها می تواند لحظات کاملاً غیرمنتظره ای ایجاد کند، اما تیم کار فوق العاده ای انجام داده است و ما نمی توانیم منتظر واکنش جامعه باشیم.  توسعه دهنده Funcom تأیید کرده است که Dune: Awakening در تاریخ دیگری برای کنسول های PlayStation و Xbox منتشر خواهد شد.