در اقدامی حقوقی عجیب، گری نیومن، سازنده بازی پرطرفدار Garry’s Mod، اعلام کرد که شکایت DMCA علیه او ثبت شده است. اما دلیل این شکایت چیزی عجیب و غریب به نام “توالت اسکیبیدی” است! “توالت اسکیبیدی” یک ویدیوی کوتاه و گیج کننده اینترنتی است که در آن سر یک شخصیت از بازی Half-Life 2 در حال بیت باکس زدن درون یک توالت دیده می‌شود. این ویدیو که در اصل با استفاده از Garry’s Mod ساخته شده، حالا قرار است به لطف کارگردانی مایکل بی، به یک فیلم سینمایی تبدیل شود. به نظر می‌رسد دنیا به سمتی عجیب در حال حرکت است!

نیومن با انتشار اسکرین شات این شکایت DMCA در کانال دیسکورد بازی S&Box، اعلام کرد که استودیوی فیلمسازی “Invisible Narratives” (که متعلق به مایکل بی و به دنیای سینمایی “توالت اسکیبیدی” مربوط است) ادعا کرده که Garry’s Mod از شخصیت‌های دارای حق نشر این ویدیو مانند “دوربین‌دار تایتان، بلندگوی تایتان، مرد تلویزیونی تایتان و خود توالت اسکیبیدی” سوءاستفاده کرده است.

در این شکایت تاکید شده که “هیچ محتوای دارای مجوز Steam، Valve و Garry’s Mod مرتبط با توالت اسکیبیدی وجود ندارد.”

نیومن در دیسکورد با تعجب نوشت: “باور کردنی نیست!” او حرف بی راهی نمی‌زند. خود “توالت اسکیبیدی” به شدت وابسته به این بازی است. این ویدیو از همان منابع و ابزار بازی Half-Life 2 که سال‌هاست در Garry’s Mod مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخته شده است. در واقع، خود گراسیموف هم در دیسکورد S&Box حضور پیدا کرد تا با نیومن ارتباط برقرار کند. او گفت: “من به Garry’s Mod اعتراضی نکرده‌ام و سعی می‌کنم بفهمم در آن نامه چه چیز دیگری نوشته شده است!”

این اتفاق کل ماجرا را به یک راز تبدیل می‌کند. شاید با نزدیک شدن به زمان ساخت فیلم “توالت اسکیبیدی” و حق و حقوقی که گراسیموف به مایکل بی و همکارانش واگذار کرده، وکلای آن‌ها دچار اشتباه شده‌اند و Garry’s Mod را هم درگیر کرده‌اند. یا شاید کل این ماجرا یک شوخی پیچیده باشد.

با نیومن درباره پاسخ او به این شکایت DMCA صحبت کرده‌ایم و در صورت دریافت پاسخ، این مطلب را به‌روزرسانی خواهیم کرد. اما فعلا، فقط زمان (یا شاید هم خود “توالت اسکیبیدی”) مشخص خواهد کرد که در نهایت چه اتفاقی می‌افتد.