بازاریابی دیجیتال یکی از ارکان اصلی راه اندازی یک کسب و کار آنلاین است، به این معنی که پول زیادی در دنیای بازاریابی دیجیتال وجود دارد. گوگل ادسنس با امکان میزبانی تبلیغات، فرصتی برای کسب درآمد آنلاین به شما می دهد. بنابراین، در حالی که وبلاگ یا کانال یوتیوب خود را راه اندازی می کنید، می توانید درآمد غیرفعال کسب کنید. مهم نیست چه نوع محتوایی ایجاد می کنید، می توانید از AdSense برای کسب درآمد از آن محتوا استفاده کنید.

 AdSense چگونه کار می کند؟

Google AdSense یک پلتفرم ساده است که برای استفاده آسان توسط تولیدکنندگان محتوا برای ایجاد درآمد تبلیغاتی طراحی شده است. گوگل تمام کارها را از نظر مدیریت، نگهداری و مرتب سازی تبلیغات انجام می دهد، بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید ثبت نام در AdSense و ایجاد فضای تبلیغاتی در وب سایت خود است. فضای تبلیغاتی شما سپس برای مزایده گذاشته می شود و بالاترین پیشنهاد دهنده با کمک AdSense آن جایگاه های تبلیغاتی را به دست می آورد.

اگر می خواهید از خانه درآمد کسب کنید، Google AdSense می تواند راهی عالی برای این کار باشد. شما می توانید نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید، و AdSense مسئولیت کسب درآمد از محتوای وب سایت برای شما را بر عهده خواهد گرفت. شما حتی می توانید برای به حداکثر رساندن درآمد خود از کل محتوایتان، از Google AdSense در چند وب سایت یا کانال یوتیوب استفاده کنید.

با اینکه گوگل ادسنس ساده است، قبل از اینکه وب سایتی بسازید و شروع به ایجاد محتوا کنید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید. قبل از اینکه بتوانید از طریق AdSense محتوا را به درآمد تبدیل کنید، باید سایت شما تایید شود و ممکن است سایت شما به دلیل محتوای تکراری یا نقض خط مشی های برنامه AdSense رد شود. اگر می خواهید با AdSense به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید بدانید.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یک پلتفرم تبلیغاتی ساده است که به سازندگان محتوا امکان می دهد محتوایی را که ایجاد می کنند، کسب درآمد کنند.

احتمالا اگر زمانی را برای خواندن وبلاگ ها صرف کرده باشید، تبلیغات AdSense را دیده اید. این تبلیغات را می توان در محتوای سایت، به عنوان یک تصویر بنر در بالا یا کنار صفحه، یا در یک فضای تبلیغاتی اختصاصی در جای دیگر قرار داد.

ایده اصلی این است که می توانید این تبلیغات Google را در وب سایت خود که قبلاً بازدیدکننده دارد قرار دهید، بنابراین افرادی که از سایت شما بازدید می کنند تبلیغات را می بینند.

موفقیت شما با Google AdSense ارتباط زیادی با میزان ترافیکی دارد که به وب سایت خود هدایت می کنید. گوگل به ازای هر کلیک یا بازدید صفحه، مبلغ مشخصی را پرداخت می کند، بنابراین درآمد شما با ترافیک سایت شما رابطه مستقیم دارد.

خبر خوب این است که ایجاد محتوای با کیفیت صفحه راهی عالی برای افزایش ترافیک وب سایت است، بنابراین می توانید سایت خود را توسعه دهید و ترافیک را افزایش دهید و در عین حال محتوای سازگار با AdSense بیشتری ایجاد کنید.

شما می توانید از همان حساب AdSense برای کسب درآمد از چند وب سایت یا کانال یوتیوب استفاده کنید، بنابراین نیازی به ایجاد چندین حساب یا تمرکز روی یک سایت واحد ندارید. برخی از تولیدکنندگان محتوا ترجیح می دهند انواع مختلفی از محتوا را در چندین پلتفرم ایجاد کنند، به این ترتیب می توانند مخاطبان جداگانه ای ایجاد کنند و هر سایت را کسب درآمد کنند.

تا زمانی که سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو به طور مناسبی رتبه بندی شود، می توانید از AdSense برای کسب درآمد استفاده کنید.

انواع تبلیغات ادسنس

  • تبلیغات درون مقاله (In-article ads):

شبیه به تبلیغات درون فید، تبلیغات درون مقاله نیز مستقیما داخل متن مقاله و نه در یک فضای تبلیغاتی اختصاصی، قرار می گیرند.

به جای اینکه یک تبلیغ در بالای یا پایین صفحه خود داشته باشید، می توانید تبلیغات درون مقاله را بین پاراگراف های پست های وبلاگ خود اضافه کنید. با اسکرول خوانندگان به پایین برای ادامه خواندن مقاله، آنها از کنار تبلیغات عبور می کنند و در حالت ایده آل، روی آن ها کلیک می کنند.

تبلیغات درون مقاله به این دلیل موثر هستند که بدون اینکه تجربه خواننده را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهند، به خوبی دیده می شوند.

  • تبلیغات مرتبط (Matched content):

تبلیغات محتوای مرتبط، محتوای مشابهی را نمایش می دهند که ممکن است مورد علاقه خواننده باشد. این تبلیغات در قالبی به شکل شبکه ای قرار می گیرند که ترکیبی از تصاویر، متن و لینک (URL) هستند.

این نوع تبلیغاتی را معمولا در انتهای پست های وبلاگ مشاهده می کنید. مزیت تبلیغات محتوای مرتبط این است که بر خلاف برخی فرمت های دیگر، تبلیغات صریح و مستقیمی به نظر نمی رسند.

کاربران روی تبلیغات محتوای مرتبط کلیک می کنند زیرا به محتوای ارائه شده واقعا علاقه مند هستند و این باعث می شود آنها به ابزاری عالی برای جذب مخاطب تبدیل شوند.

  • تبلیغات موتور جستجو (Search engine):

تبلیغات موتور جستجو درون نتایج موتور جستجو قرار می گیرند، اما برای استفاده از آنها باید از یک موتور جستجوی گوگل در سایت خود استفاده کنید.

وقتی افراد در نوار بالای سایت شما به دنبال چیزی می گردند، صفحات نتایج موتور جستجوی مرتبط همراه با تبلیغات را مشاهده می کنند. بازدیدکنندگان سایت شما می توانند محتوای یا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، به علاوه شما می توانید با تبلیغات، از ترافیک سایت خود کسب درآمد کنید.

همچنین، ادغام یک موتور جستجوی گوگل، ظاهری حرفه ای تر به سایت شما می بخشد.

کسب درآمد از ادسنس

راهنمای کسب درآمد با ادسنس

گوگل ادسنس در نگاه اول یک مفهوم ساده به نظر می رسد، اما در مسیر به حداکثر رساندن درآمد خود از آن، نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید. برای شروع، درک کامل نحوه عملکرد اولیه AdSense بسیار مهم است.

وقتی کسی می خواهد وب سایت خود را تبلیغ کند، می تواند از پلتفرم های تبلیغاتی مختلف برای دسترسی به مخاطبان گسترده تر استفاده کند. یکی از این پلتفرم های تبلیغاتی به عنوان گوگل ادز شناخته می شود که اساساً نیمه دیگر ادسنس است.

هنگامی که یک کسب و کار می خواهد وب سایت یا محصول خود را تبلیغ کند، می تواند برای گوگل ادز ثبت نام کند. گوگل ادز به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنند و بودجه ای را برای پرداخت هزینه تبلیغات اضافه کنند. پس از ایجاد و تامین بودجه یک کمپین تبلیغاتی، ناشران Google AdSense می توانند برای فضای تبلیغاتی در وب سایت های مختلف شروع به پیشنهاد قیمت کنند.

گوگل به فضایی برای میزبانی تمام تبلیغاتی که مردم می خواهند برایشان هزینه کنند نیاز دارد، و اینجاست که AdSense وارد معادله می شود. هنگامی که برای AdSense ثبت نام کردید و یک فضای تبلیغاتی در اختیار قرار دادید، کاربران Google می توانند آن فضای تبلیغاتی را بررسی کرده و برای آن پیشنهاد قیمت دهند.

بالاترین پیشنهاد برنده فضای تبلیغاتی خواهد بود و کمپین تبلیغاتی آنها در مکانی که شما انتخاب می کنید نمایش داده می شود. به عنوان یک میزبان AdSense، شما کنترل کامل بر روی انواع تبلیغاتی که در سایت خود قرار می دهید دارید. تبلیغات کوچک تر اغلب برای جریان و خوانایی وب سایت شما بهتر هستند، اما تبلیغات بزرگ تر درآمد بیشتری به همراه می آورند.

کاربران AdSense بر اساس تعداد بازدید یا کلیک هایی که یک تبلیغ دریافت می کند، حقوق دریافت می کنند. این قابلیت در AdSense تعبیه شده است، بنابراین برای ردیابی تعداد بازدید یا کلیک یک تبلیغ نیازی به انجام کاری ندارید.

با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که طراحی وب و سئو (SEO) اجزای ضروری برای موفقیت با Google AdSense هستند. هر چه بازدیدکنندگان بیشتری را بتوانید به وب سایت خود جذب کنید، از طریق AdSense درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

چگونه AdSense با یوتیوب کار می کند؟

Google AdSense علاوه بر وب سایت ها و وبلاگ ها، با یوتیوب نیز قابل استفاده است. همانطور که وب سایت شما می تواند به عنوان فضای تبلیغاتی استفاده شود، ویدیوهای یوتیوب شما نیز می توانند به عنوان فضای تبلیغاتی استفاده شوند. بهترین بخش این است که گوگل ادغام AdSense با کانال یوتیوب شما را آسان می کند، بنابراین می توانید روی ایجاد محتوای باکیفیت که بازدید ایجاد می کند و به شما در کسب درآمد از کانال خود با تبلیغات ویدیویی کمک می کند، تمرکز کنید.

اگر می خواهید از AdSense برای کانال یوتیوب خود استفاده کنید، باید برای AdSense ثبت نام کنید و حساب کاربری خود را به کانال یوتیوب خود لینک دهید. برای این کار می توانید با رفتن به تب درآمدزایی در یوتیوب استودیو، سپس کلیک بر روی دکمه شروع برای ثبت نام در Google AdSense اقدام کنید.

از شما خواسته می شود اطلاعات حساب کاربری YouTube خود را تأیید کنید و یک حساب Google برای استفاده برای AdSense انتخاب کنید. پس از ثبت نام برای یک حساب AdSense، این حساب به حساب YouTube شما لینک داده خواهد شد.

برای اینکه بتوانید از AdSense با کانال یوتیوب خود استفاده کنید، باید برخی از الزامات اولیه را برآورده کنید. به طور خاص، شما باید حداقل ۱۰۰۰ مشترک یوتیوب داشته باشید و ویدیوهای شما در مجموع ۴۰۰۰ ساعت تماشای در طول ۱۲ ماه گذشته داشته باشند. اگر این الزامات را برآورده نکرده اید، می توانید از بازاریابی رسانه های اجتماعی و سایر ابزارها برای تقویت کانال یوتیوب خود استفاده کنید.

اگر قبلاً بخشی از برنامه مشارکت یوتیوب هستید، همه چیز برای استفاده از AdSense برای کسب درآمد از کانال یوتیوب خود آماده است. به خاطر داشته باشید که یوتیوب به شما اجازه نمی دهد ویدیوهای خود را کسب درآمد کنید مگر اینکه کانال شما با AdSense و برنامه مشارکت یوتیوب مرتبط باشد.

درآمد از ادسنس چقدر است؟

تبلیغات در دنیای آنلاین می تواند راهی عالی برای کسب درآمد باشد، اما درآمد شما از گوگل ادسنس چقدر خواهد بود؟ برخلاف بازاریابی سنتی که هزینه های بالایی برای کسب و کارهای کوچک دارد، درآمد ادسنس به میزان ترافیک ورودی به سایت شما بستگی دارد. نوع محتوایی که تولید می کنید و موقعیت بازدیدکنندگان شما نیز بر درآمد تبلیغاتی شما تأثیر می گذارد.

برای تخمین دقیق تر درآمد خود از ادسنس، می توانید از ابزار “محاسبه کننده درآمد ادسنس” استفاده کنید. تنها کافی است منطقه ای را که بازدیدکنندگان سایت شما از آنجا می آیند و دسته بندی محتوای خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب منطقه و دسته بندی، می توانید با استفاده از نوار کشیدن تعداد بازدید صفحه، درآمد خود را بر اساس بازدید صفحه مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که این ابزار فقط برای ارائه تخمینی از درآمد شما طراحی شده است، بنابراین نتایج واقعی شما ممکن است متفاوت باشد.

همانطور که گوگل اشاره می کند، بهترین راه برای فهمیدن میزان درآمد از ادسنس، ثبت نام و امتحان کردن آن است. اگر به نتایج دلخواه خود نرسیدید، همیشه می توانید روش دیگری را امتحان کنید.

مزایای استفاده از ادسنس چیست؟

اینترنت به همه صدا می دهد، اما این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه صدای خود را به درآمد تبدیل کنید. بهترین بخش ادسنس این است که به هر تولید کننده محتوا فرصتی برای کسب درآمد از محتوایی که ایجاد می کند می دهد. برای کسب درآمد از وب سایت خود نیازی به موفقیت چشمگیر یا ایجاد تبلیغات خود ندارید؛ با ادسنس، تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام و انتخاب نوع تبلیغاتی است که می خواهید نمایش داده شود.

همچنین می توانید از حساب ادسنس خود برای کسب درآمد از چندین وب سایت و کانال یوتیوب استفاده کنید، بنابراین برای کسب درآمد نیازی به تنظیمات جداگانه برای هر کدام نخواهید داشت. از آنجایی که گوگل مسئولیت یافتن تبلیغات، نگهداری از آنها و ادغام آنها در وب سایت شما را بر عهده می گیرد، تنها نگرانی شما ایجاد محتوایی است که باعث جذب ترافیک شود.

تبلیغات ادسنس همچنین برای دستگاه ها و مرورگرهای مختلف بهینه سازی شده اند، بنابراین تبلیغات شما باعث بهم ریختگی سایت یا خوانایی آن نمی شوند. اگر می خواهید از محتوایی که ایجاد می کنید درآمد غیرفعال داشته باشید، ادسنس ساده ترین راه حل است.

مزایای استفاده از ادسنس

چگونه یک استراتژی موفق برای ادسنس ایجاد کنیم؟

بازاریابی موفق شامل موارد زیادی از ردیابی داده ها و تجزیه و تحلیل تا ساختن لیست ایمیل و حفظ مشتری می شود.

اگر می خواهید یک استراتژی موفق برای ادسنس ایجاد کنید که به شما امکان کسب درآمد غیرفعال را بدهد، به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید که به شما در هدایت ترافیک به وب سایتتان کمک کند. در اینجا کارهایی که می توانید برای ایجاد یک استراتژی موفق ادسنس انجام دهید، آورده شده است:

1. پیدا کردن جایگاه خود

اولین کاری که باید انجام دهید این است که جایگاه خود را پیدا کنید، که اساساً نوع محتوایی است که ایجاد می کنید. موضوعی را انتخاب کنید که در آن دانش و علاقه دارید تا بتوانید محتوای عالی ایجاد کنید که شما را از رقبا متمایز کند.

مردم انتظار ارزش از محتوای شما دارند، بنابراین باید راهی برای ارائه آن پیدا کنید. جایگاه شما می تواند صنعتی باشد که سال ها در آن کار کرده اید، یا چیزی باشد که همیشه خارج از کار به آن علاقه مند بوده اید. تا زمانی که جایگاهی را انتخاب کنید که بتوانید به آن ارزش بیفزایید، شروع خوبی خواهید داشت.

2. ساخت یک وب سایت عالی

وقتی فهمیدید می خواهید درباره چه چیزی بنویسید، وقت آن است که وب سایت خود را بسازید. اگر می دانید که چگونه از HTML و CSS برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید، عالی است. اگر اینطور نیست، می توانید از یک سازنده وب سایت برای ایجاد یک وب سایت سفارشی استفاده کنید.

استفاده از وردپرس یا یک وب سایت ساز دیگر را در نظر بگیرید که ادغام تبلیغات را آسان می کند.

3. حضور خود را در شبکه های اجتماعی را تقویت کنید

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد مخاطب و جذب بازدید به محتوای شماست، بنابراین زمانی را به تقویت حضور خود اختصاص دهید.

جایگذاری هوشمندانه تبلیغات، کلید درآمدزایی با ادسنس

ادسنس گوگل راهی عالی برای کسب درآمد از محتوایی است که تولید می کنید، اما باید در نحوه استفاده از تبلیغات در وبسایت خود دقت کنید. کاربران دوست ندارند با حجم عظیمی از تبلیغات بمباران شوند و قطعا خوانندگان شما نمی خواهند تبلیغات مانع لذت بردنشان از محتوای شما شوند.

استراتژی چیدمان تبلیغات

محل قرارگیری تبلیغات در وبسایت خود را استراتژیک انتخاب کنید. به طور ایده آل، می خواهید تبلیغات را در نقاطی قرار دهید که به خوبی دیده شوند اما آزاردهنده نباشند. نوع تبلیغاتی که انتخاب می کنید نیز بر تجربه کاربری و همچنین درآمدی که می توانید از طریق ادسنس کسب کنید، تأثیر می گذارد.

ساخت یک وبسایت بهینه سازی شده برای تبلیغات

تبلیغات یک صنعت عظیم هستند و گوگل ادسنس این امکان را برای تعداد بیشتری از تولیدکنندگان محتوا فراهم می کند تا سهمی از درآمد تبلیغات داشته باشند. هنگامی که سایتی دارید که می توانید برای آن ترافیک ایجاد کنید، می توانید برای ادسنس ثبت نام کرده و شروع به کسب درآمد از محتوای خود کنید.