مایکروسافت تغییرات گسترده ای را برای سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس تایید کرده است که شامل افزایش قیمت نیز می  شود. این تغییرات در آستانه عرضه بازی Call of Duty: Black Ops 6 در ماه اکتبر اعمال خواهند شد. مهم ترین تغییر، حذف عرضه روز اول بازی های انحصاری از ردیف پایه بازنگری شده گیم پس است.

طبق گزارش های Windows Central، مایکروسافت جزئیات این تغییرات را تایید کرده است. اولین تغییر مهم، توقف سرویس فعلی ایکس باکس گیم پس برای کنسول با قیمت ماهانه ۱۰.۹۹ دلار است. مشترکین فعلی همچنان می توانند تا زمان انقضای اشتراک خود به این سرویس دسترسی داشته باشند (توجه داشته باشید که از تاریخ ۱۲ سپتامبر، مایکروسافت تنها به کاربران اجازه انباشت اشتراک گیم پس برای کنسول تا سقف ۱۳ ماه را می دهد). مشترکین جدید به دنبال ردیف پایه باید از ماه سپتامبر به ردیف جدید «گیم پس استاندارد» با قیمت ماهانه ۱۴.۹۹ دلار روی بیاورند.

این ردیف شامل بخش آنلاین ایکس باکس لایو گلد برای بازی های چند نفره به همراه دسترسی به آرشیو بازی های ایکس باکس می شود، اما نکته مهم این است که شامل دسترسی روز اول به عناوین انحصاری مایکروسافت نیست. این بدان معناست که بازیکنان کنسول برای تجربه بازی Call of Duty: Black Ops 6 در زمان عرضه در ۲۵ اکتبر از طریق گیم پس، نیاز به اشتراک در ردیف « گیم پس آلتیمیت» خواهند داشت.

ردیف آلتیمیت که تنها ردیف با امکان دسترسی به سرویس ابری ایکس باکس کلود گیمینگ باقی می ماند، افزایش قیمت را از ۱۶.۹۹ دلار به ۱۹.۹۹ دلار در ماه تجربه خواهد کرد. خبر خوب برای کاربران پی  سی این است که ردیف «ایکس باکس گیم پس برای کامپیوتر» همچنان شامل عرضه روز اول بازی ها خواهد بود، با این حال، قیمت آن نیز از ۹.۹۹ دلار به ۱۱.۹۹ دلار در ماه افزایش پیدا می  کند.

Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس

آخرین مورد از افزایش قیمت ها مربوط به ردیف «ایکس باکس گیم پس کور» (پیش تر با نام ایکس باکس لایو گلد) است که هزینه سالانه آن از ۵۹.۹۹ دلار به ۷۴.۹۹ دلار افزایش می  یابد، اما قیمت ماهانه آن همچنان ۹.۹۹ دلار باقی می  ماند. طبق اعلام Windows Central، قیمت همه ردیف  های گیم پس با صورت حساب دوره  ای از تاریخ ۱۲ سپتامبر افزایش خواهند یافت.

این تغییرات پس از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در سال گذشته و تایید عرضه روز اول بازی Call of Duty: Black Ops 6 در سرویس گیم پس در ماه اکتبر صورت می گیرند. در پاسخ به گزارش هایی مبنی بر برنامه ریزی مایکروسافت برای اعمال «تغییرات» در گیم پس برای بهره  مندی از عرضه بازی Black Ops 6، این شرکت به یوروگیمر اعلام کرد که این بازی «در زمان عرضه برای کاربران ایکس باکس گیم پس آلتیمیت، پی سی گیم پس و ایکس باکس گیم پس برای کنسول قابل بازی خواهد بود». این موضوع همچنان صحت دارد، اما اکنون هزینه ای اضافی را به همراه دارد، مگر اینکه مشترک ردیف استاندارد جدید ایکس باکس گیم پس باشید.

این ردیف استاندارد جدید همچنین شامل دسترسی به بخش چند نفره آنلاین کنسول می  شود که چیزی است که «گیم پس برای کنسول ایکس باکس» قبلاً فاقد آن بود. مشترکین فعلی «گیم  پس برای کنسول ایکس باکس» تنها می توانند اشتراک خود را تا حداکثر ۱۳ ماه از ۱۸ سپتامبر تمدید کنند، اما این موضوع بر تمدیدهای قبلی تاثیری نمی  گذارد.